Година спілкування на тему: "Будинок наших взаємин"

Про матеріал
Година спілкування на тему: "Будинок наших взаємин" Мета: довести учням важливість того, що вони є колективом, однією силою; учити аналізувати почуття, які виникають під час зустрічі з несхожими на нас людьми; розвивати вміння працювати в групі, висловлювати свої думки, спілкуватися, слухати одне одного, чутливість; виховувати почуття дружби, колективізму, взаємодопомоги, взаємовиручки.
Перегляд файлу

Година спілкування

Будинок наших взаємин

Мета: довести учням важливість того, що вони є колективом, однією силою;

учити аналізувати почуття, які виникають під час зустрічі з несхожими на нас людьми;

розвивати вміння працювати в групі, висловлювати свої думки, спілкуватися, слухати одне одного, чутливість; виховувати почуття дружби, колективізму, взаємодопомоги, взаємовиручки.

Обладнання: аркуші паперу, комп’ютер, диск із презентацією, кольоровий папір, аркуш А-3, фото дітей, кольорові олівці. виставка зошитів зі зразками правильного виконання домашніх завдань

Форма проведення: тренінг.

Перебіг заняття

Організаційний момент

     У ч и т е л ь. Діти, сьогодні у нас незвичайна година спілкування. Це  спілкування-тренінг. На ньому ми більше дізнаємося одне про одного, бо ми — колектив, сім’я і нам потрібно, щоб вона стала дружною, де всі розуміють один одного, поважають думку кожного, підтримують. Почнемо з девізу:

Слайд 2 (девіз)

 

 Один за всіх і всі за одного –

Команди дружної ось правило найперше.

Товаришів підтримуй ти будь-що,

Адже в команді все робити легше!

Діти, спробуємо з’ясувати ключові слова нашого заняття.

За допомогою малюнків та синонімів відгадайте ключове слово.

Слайд 3-7 (Успіх, розуміння, дружба, допомога)

     На нашому занятті ми з вами спробуємо з’ясувати, що необхідно зробити, щоб досягти успіху, щоб однолітки вас розуміли, підтримували та допомагали та створимо формулу успіху.

    Почнемо з правил. На попередніх класних годинах ми виробили з вами правила дружнього колективу, для того, щоб робота тривала успішно і злагоджено, повторимо їх:

Слайд 8 (Правила колективу)

Правила колективу

1. Обходити стороною «гострі кути»

2. Не просто слухати, а чути

3. Не просто дивитися, а бачити

4. Довіряти одне одному

5. Не просто відповідати, а міркувати

6. Правило піднятої руки

7. Бути активним

8. Доброзичливість і посмішка

9. Говоримо по черзі, не перебиваючи одне одного

10. Підтримуємо порядок на парті

11. Поважаємо думку співрозмовника

12. Сперечаємось без крику й образливих слів

1. А тепер спробуємо  створити рекомендації, щодо дружного колективу.

Слайд 9 – 10 (рекомендації)

Довідка: кожен, всі, один, кожну, спільне, виголошує

  • У колективі має бути … обговорення.
  • … може висловити свою думку.
  • … говорить, а всі слухають.
  • … версію обговорюємо в колективі.
  • Завжди узгоджуємо ... рішення.
  • Представник колективу ... погоджене рішення перед потрібною аудиторією.

 

     Основна частина

     У ч и т е л ь. Сьогодні заняття присвячене нам, єдиному колективу. Результатом повинен стати будинок, який ми зведемо разом. І назвемо його будинком розуміння і дружби.

Яким ви уявляєте собі цей будинок? (Наш будинок – наш внутрішній світ. Це - наш затишок, комфорт, інтереси й захоплення, звички й смаки. Говорять, що у власній оселі людину й стіни лікують. Будинок – не тільки місце, де людина живе, працює й відпочиває, але й місце спілкування). Скажіть, з яких матеріалів будують будинок? (Із дерева, шлакоблоків, каміння, бетону)

З чого починається будівництво?

(Будівництво розпочинається із закладання фундаменту. Бо від нього залежить міцність будови). Які матеріали використовують для фундаменту? (Для фундаменту використовують бетон, камені, блоки). Ми також для нашого будинку розуміння й дружби використовуватимемо камені – подивіться,  які.

Слайд 11 з фундаментом.

  2. У ч и т е л ь. Що,  на вашу думку, можна вважати фундаментом гарних взаємин у колективі? Дати відповідь на це запитання вам допоможе виконання вправи «Сніжинка»

     Для проведення цієї вправи учасники отримують аркуші паперу. Вам потрібно за моїми вказівками зробити сніжинку.

  •  Складіть аркуш навпіл;
  •  ще раз складіть навпіл;
  •  відірвіть правий верхній кут;
  •  відірвіть лівий нижній кут;
  •  складіть навпіл;
  •  відірвіть правий нижній кут.

Розгорніть ваші сніжинки. Сніжинки однакові чи різні?  Чому, виконуючи однакові вказівки, учасники отримали різні результати? Чому навчає ця вправа?

Вона доводить, що люди можуть мати різні погляди, інтереси, а, отже, одну й ту саму ситуацію оцінювати по-різному. А створюючи щось нове, кожен прагне зробити його по-своєму. Та, якщо людина в колективі, вона має прислухатись до спільної думки. Отже, основою міцних взаємин в колективі є спільні інтереси, спільні захоплення, схожі людські якості.

Слайд 12 з фундаментом, із записами.

     3.  МАРІЙ КА – психологічний роздум.

      У ч и т е л ь. Молодці, тепер нам потрібно вибудувати стіни та дах нашого будинку. Яку функцію вони виконують у будинку? (захищають від вітрів, ураганів). Що може зруйнувати гарні взаємини в колективі? (образи, сварки, плітки, обмови, бійки).

     Сподіваюся, наступний психологічний роздум «Марійка» спонукає вас замислитися над тим, чи вмієте ви жити в колективі, піклуватися одне про одного, не ображати, підтримувати?

     На партах лежать підготовлені серця, вирізані з червоного паперу паперу. Читається текст.  Діти повинні відривати  від серця шматочки, коли дівчинці буде неприємно, боляче.

* Від картинки відривається шматочок серця.

 Прокинулася вранці Марійка й згадала, що вона забула розповісти своїй подрузі Тетянці, яку цікаву зачіску зробила вчора сама собі. Хутчій поснідавши, Дівчинка кинулась до подружки. Та якраз на кухні закінчувала сніданок. Марійка відчинила двері:

Привіт, Таньо, ти знаєш…

— Ти чому взута? Швиденько піди роззуйся.

Марійка роззулася і тільки зайшла до кухні, щоб розповісти Тані про зачіску, як Таня випалила:

— Йди швиденько вдягайся, бо ми в школу запізнюємось!

Марійка перестала посміхатися, вийшла з кухні.*

Перед тим, як вийти з будинку, Марійка згадала про пов’язку на чергування.

Тетянко, пов’язка потрібна в школу…

— І про що ти тільки думаєш? Це що, зараз треба про це згадувати? Чому ти раніше не сказала?*

На порозі школи Марійка зустріла Катерину. Дівчинка підбігла до однокласниці, щоб розповісти, який цікавий твір вона написала. Цілий вечір сиділа.

— Катерино, я хочу тобі сказати, що твір, який нам задали на сьогодні…

— Проходь, Марійко, пошвидше, потім, бачиш, як народу багато, а мені потрібно чергувати. *

Марійці стало сумно й вона подивилася у вікно, а Володька Дмитрів, перший бешкетник у їхньому класі, вигукнув:

— Петренко, знову ти у вікно дивишся й про щось своє думаєш! Ну й дивачка. З космосу чи що до нас прилетіла?*

      Діти, що стояли неподалік залилися гучним сміхом. Раптом залунав дзвоник і весь клас  почав заходити до кабінету.

Марійка не поспішала, їй зовсім не хотілось іти разом з ними і називати їх своїми однокласниками.

Вона плакала. *

Діти, прокоментуйте, що залишилось у вас від серця Марійки? Чи не бачите ви себе на місці героїв? А ви вмієте вислухати свого товариша? Ви готові його зрозуміти, підтримати у важкій ситуації? В чому проявляється піклування одне про одного?

Отже, нехай кожен сам замислиться над своїм моральним обличчям і ставленням до своїх однокласників. Потрібно вміти слухати, розуміти, піклуватися одне про одного, не ображати, підтримувати.

Ключове слово до формули успіху - Розуміння

  1. Вправа «Біла ворона»

Учням заздалегідь роздали шаблони їх ручок, виготовлені з різнокольорової бумаги. Учитель пропонує піднятися тому, хто залишився без пари.(За кольорами) Учитель бере за руку того, хто мав папірець білого кольору.

У ч и т е л ь. Що ти відчула, коли зрозуміла, що тобі немає пари? Чи потрапляла ти в класі в подібну ситуацію? Яким були ваші відчуття, коли ви зрозуміли, що ви у парі? Що ви відчуваєте до самотнього учасника? Чи хотіли б ви опинитися на місці цієї дитини? Чому?

У житті часто доводиться потрапляти в такі ситуації. І не завжди ми ставимо себе на місце того, хто опинився самотнім. Чи потрібна допомога, підтримка людям, які з якоїсь причини, залишились сам на сам? Дивимось уривок з мультика «Цветік-семіцветік»

Ключове слово до формули успіху - Допомога

   5. Перегляд епізоду з мультика («Цветік-семицветик 3ч.») 3 хв.

Чи правильно зробила дівчинка? Який її вчинок?

Отже, потрібно завжди допомагати один одному, підтримувати, не залишати наодинці зі своїми проблемами.

У нашому колективі є одна проблема, про яку ми не можемо не згадати. Вона показує рівень вашої готовності до уроків. Це проблема – невиконання домашніх завдань. Чи не боїтесь ви потрапити в країну «Невиконаних уроків?» як це трапилося з героєм однойменного мультику?

  6. Перегляд епізоду про про виконання домашнього завдання «В стране невыученых уроков»

Маша приготувала поради учням по виконанню домашніх завдань. А ось це виставка зошитів зі зразками правильного виконання домашніх завдань.

Слайд 13 рекомендації по дом. завд.

То що допоможе вберегти стіни нашого будинку від «вітрів» і підтримувати в ньому спокій та затишок?

Отже, допоможуть зберегти спокій в колективі співчуття, толерантність, взаємодопомога, щиросердність і обов’язкове виконання домашніх завдань.

Слайд 14 зі стінами із записами.

    Слайд 15 з дахом, із записами.

Повертаємось до нашої будови.

Чого ще бракує нашому будинку? (вікон і дверей)

Вікна –це очі нашого будинку. Діти, щоб зрозуміти інших людей, необхідно зрозуміти і знати себе, бути самому собі цікавим. У чому ж неповторність кожного з вас?

   7. Пограємо в гру «П’ять добрих слів

Слайд 16 долоньки

     У кожного з вас є долонька, виготовлена з паперу і підписана вашим іменем. Напишіть на одному з пальчиків одну зі своїх найкращих якостей. Передайте долоньку своєму сусідові. А вже сусід на одному з пальчиків напише вашу привабливу рису, а ви - його. Працюєте в групах по 4-и чоловіка. Потім, коли долонька повернеться до вас, на останньому пальчику ви напишете, чого ви найбільше хочете і поясніть. Скористайтесь  словами з довідки.

Ключове слово до формули успіху - Дружба

Слайд 17 слова з рисами характеру +музика

 А зараз ми зачитаємо свої долоньки.

    8. Оздоровча хвилинка.

Діти, люди хочуть спілкуватися й дружити з тим, хто часто посміхається, багато знає, доброзичливий, не скиглить і не злиться, хто вміє ділитися посмішками і хорошим настроєм. Ви ж маєте бути не тільки саме такими, а ще й здоровими. Доречі, як називається КТС школи цього місяця? (Ми за зоровий спосіб життя).

Здоровя, діти – це прекрасно.

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається.

І доступні для людини

Всі дороги, всі стежини!

Ось до нас завітали

Друзі вірні ваші.

Вони завжди покращують

Здоровя моє і ваше!

А чи впізнаєте ви їх? (Слова моркви, часника і цибулини).

Слайд18 моркви, часника і цибулини

Морква

Я – Морквинка соковита,

Ясним сонечком зігріта.

Щоб швиденько підрости,

Споживай мене завжди.

Часник

Не солодкий я, гіркенький

Може трошечки і злий.

Хто мене споживає,

Той хвороби відганяє.

Цибуля

Хочеш зуби мать здорові,

Не хворіти грипом,

Не забудь мене кришити

До салатів і борщів.

Які ще овочі-вітаміни ви знаєте? На яких уроках можна дізнатись про вміст вітамінів у продуктах? (основи здоровя). Вчитель звертає увагу дітей на нову інформацію на змінному стенді у кабінеті – Здорові очі.

   9. Молодці, але будинок наш усе ще не завершено. Чого досі бракує? (Дверей).

Двері - це наші контакти. Через двері входять і виходять гості зі своїми радощами і турботами. Потрібно вміти зустріти їх, вислухати, порадіти чи посумувати разом з ними, чимось допомогти, втішити тощо. У шкільному житті вам доводиться спілкуватися з педагогами, учнями інших класів, з батьками.

Як маємо зустрічати гостей у себе в колективі?

Про що слід не забувати, спілкуючись з вчителями, школярами?

Діти зачитують правила для учнів та моральний кодекс класу.

Щоб усі вас поважали, щоб любили і пишались,

       Не багато і не мало – треба знати десять правил

  1. Як прокинувся – вставай,  Ліні волі не давай.
  2. Квіточку роса умила, А тебе умиє мило.

3.  Але ти не поспішай, подивись спочатку,

     Чи в портфелі все впорядку.

  1. І дивись, не барись, В школу швидко-швидко мчись.

5.  В школі, в класі не брудни, Сміття бачиш – підніми.

  1. Не носи в кишені жуйки, Крейду, яблука і булки,

     Кнопки, цвяхи, сірники,  А носи носовички.

7.  Будь охайним завжди сам, Уникай дірок і плям.

  1. Вдома близьким не груби,  Менших захищай завжди.
  2. Скільки в небі світить гнарних зірок,

     Стільки потрібно мати гарних оцінок.

  1. Щоб тобою пишались, перехожі озирались,

      Так роби, щоб люди звикли – Ти у всьому – завжди приклад.

Слайд 19 – 20 з вікнами та фото класу.

І ось, який вигляд має наш будиночок.

Слайд 21 класного куточку-будинку.

   10. Презентація класного куточка.

Учень.  Ми вирішили в цьому році побудувати свій класний куточок у вигляді будинку (опис куточка). Сподіваємось, що з кожним роком наш будинок буде тільки ставати кращим, а в ньому буде панувати добробут, радість, взаєморозуміння, підтримка, співчуття, доброзичливість, співробітництво. Тож давайте створимо формулу успіху. (Ми її створювали на протязі тренінгу, виділяючи ключові слова на певному етапі).

Слайд 22 з формулою.  

Отже, ми побудували будиночок наших взаємин, обговорили правила поведінки та спілкування в ньому, виробили рекомендації щодо успішного виконання домашніх завдань і сподіваюсь ви будете їх виконувати.

Релаксія

Слайд 23 про давню притчу

 А ще я хотіла сьогодні розповісти вам одну давню притчу. Сядьте зручно. Послухайте. Ця історія сталася давним-давно у місті, де жив один мудрець. Слава про нього рознеслась далеко навкруги. Але була людина, яка заздрила його славі. І ось вигадала вона таке питання, щоб мудрець не зумів на нього відповісти.

 Упіймала вона метелика, посадила його між долонь і подумала: «Запитаю у мудреця, чи живий чи мертвий у мене метелик у руках? Якщо він скаже – живий, я стулю долоні, і метелик помре, а якщо він скаже – мертвий, я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас мудріший».

Так і сталося. Заздрісник спіймав метелика і запитав у мудреця: «Скажи, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?» І тоді мудрець, який дійсно був розумною людиною відповів: «Усе в твоїх руках»

Закінчення

12. «Віночок побажань»

Слайд 24

  Учні зарані домовляються, хто буде якою квіткою. Вчитель починає плести віночок. Називає квітки по черзі, а учні беруть одне одного за руку.

Час плине швидко, наш тренінг добігає кінця.

Давайте візьмемо один одного за руки, передамо тепло у ваших долоньках по колу. Візьміть того, хто стоїть праворуч від вас за руку, назвіть його ім’я і скажіть йому побажання. Коли усі висловляться, стисніть одне одному руки й скажіть: «Хай буде так!».

У ч и т е л ь. Спасибі вам за чудову роботу! А зараз пропоную переглянути відеофільм про життя нашого колективу «Наш клас — найкращий».Я дякую всім за увагу й сподіваюся, що у житті кожного будуть лише приємні моменти, які не забуватимуться.

Слайди про життя класу

Шановні діти, не забувайте простих істин. Дитина на момент народження — лише кандидат у людину, але вона не може нею стати в ізоляції, їй потрібно навчитися стати Людиною під час спілкування з іншими людьми, у процесі становлення міцного й дружнього колективу.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Chiligina (Чилигіна) Viktoriya (Вікторія) Viktorivna (Вікторівна)
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Karpova Olena Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 липня 2019
Переглядів
2587
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку