Під час години спілкування повторили правила для учнiв; розширили уявлення учнiв про взаємодiю людей у школi; розвинули толерантнiсть; виховали культуру спiлкування у школi.
Тема: Поведінка в школі.
Мета: повторити правила для учнiв; розширити уявлення учнiв про взаємодiю людей у школi; розвивати толерантнiсть; виховувати культуру спiлкування у школi.
1. Читання вiрша Д. Павличка Школа»
Наче вулик — наша школа
Вся вона гуде, як рiй,
І здається, що довкола
Розквiтають квiти мрiй.
Бiгають, смiються дiти,
Та лиш дзвоник задзвенить —
Стане тихо, нiби квiти,
Поховались бджоли вмить.
2.Вступне слово вчителя.
- Ми з вами добре знаємо, що суспiльство може досягти розвитку тiльки тодi, коли буде складатися з розвинутих особистостей, які умiють гарно вчитися, використовувати свої знання на практиці, гарно поводитись в колективi, громадських мiсцях, умiютъ дружити і цінувати один одного. Отже, сьогоднi ми з вами почнемо розмову про нашу поведiнку в школі, розглянемо, як вона впливає на наші успiхи у навчаннi, навчимося поводити себе в колективi, ознайомимося iз правилами культурної поведiнки.
- Школа - це не тiльки примiщення, до якого кожного ранку приходять учнi, це ще й велика країна Знань, країна дитинства і юності. Школа завжди турбується про своїх мешканцiв, розкриває секрети рiзних наук, збагачує мiцними знаннями, необхiдними в житті кожної людини. Недарма український народ склав багато прислiв’їв про знання та навчання.
3. Робота iз прислiв’ями.
* Знання - людині, що крила - пташинi.
* Мудрим нiхто не родився, а навчився.
* Вчення - свiт, а невчення — тьма.
* Наука в лiс не веде, а з лiсу виводить.
- Як ви розумiєте цi прислiв’я?
Отже, знання - це життєва необхiднiсть для кожної людини. Тiльки освiчена людина, яка вмiє використовувати свої знання, може досягти певного успiху в життi.
4. Повiдомлення вчителя.
- Послухайте уривок iз оповiдання про школу ХV - XVI ст. і скажiть, що вам у нiй сподобалося, а що - нi.
У школi всi учнi були рiвнi: i багатi, і бiднi. Вони були зобов’язанi утримувати лад i чистоту в школi. Щоб заохотити учнiв до науки, давня школа придумала чергу мiсць у класi, вiд перших i останнiх лав: кращий учень просувався все ближче i ближче, доходив до першої лави, де сидiли найкращi учнi - сенатори. Учень, що визначався найбiльше з усiх, називався iмператором i мав право сидiти на окремому мiсцi поряд із вчителем. Нетямущим учням деколи одягали на голову шапку з ослячими вухами й садовили на останнiй, «ослячiй лавцi». За будь-якi шкiльнi провини карали рiзками. Учнем, який карав, був один iз старших i сильнiших.
- Яких би правил поведiнки ви б не хотiли дотримуватися тепер?
- Якi правила, на вашу думку, необхiдно залишити у сучаснiй школi?
5. Читання «Правил для учнiв», коментування положень учнями i вчителем
Правила для учнiв
* Вчасно приходити на заняття.
* Бути охайно вдягненим, взутим, зачесаним.
* Сумлінно вчитися, уважно слухати пояснення вчителя, виконувати всi його завдання.
* Допомагати товаришам, бути чесним i правдивим.
* Брати участь у корисних справах свого класу, школи.
* Оберiгати природу, берегти шкiльне майно, свої i чужі речi.
* Зразково поводитися.
* Слухатися та поважати батькiв, учителiв, виконувати їх вимоги та вимоги чергових учителів.
6. Розповiдь учителя
— Щодня до школи приходять учителi та учнi. У них спільне завдання — зробити так, щоб усi хлопчики й дiвчатка стали справжнiми людьми: розумними, працьовитими, освiченими i вихованими членами суспiльства. Якщо у людей спiльна справа, якщо вони багато часу проводять разом i перебувають у складних стосунках, то стають необхiдними такi норми поведiнки, якi полегшують їхне спiлкування, їхню взаємодiю.
Ознайомлення з «Правилами ввiчливого школяра» та їх обговорення
* Якщо ти зайшов до класу, то обов’язково привiтайся з усiма, хто вже прийшов.
* Якщо ти зустрiв у коридорi чи на вулицi свою вчительку, яка йде з кимось ще, то вiтатися потрiбно з усiма.
* Хлопчик завжди пропустить дiвчинку вперед, допоможе сiсти, донесе сумку.
* В їдальнi не поспiшай взяти щось першим. Поїв - прибери за собою. Подякуй поварам.
* Будь чемним та люб’язним завжди i за будь-якої ситуацiї .
* Зважай на бажання i настрiй однокласникiв.
* Вiдповiдально стався до своїх учнiвських обов’язкiв.
* Не перебивай того, хто говорить.
* Пiклуйся про вiдсутнiх.
7. Читання смiшинки «На уроцi математики»
Урок математики. Дiти прочитали задачу. Розв’язали в зошитах. Сергiй задивився в вiкно, а за задачу й не брався. Побачила це вчителька i, як всi завершили, запитала у Сергiя:
— А в тебе яка вiдповiдь?
Встав хлопчина, глянув влiво, вправо. Хтось йому щось зашепотiв.
Сергiй голосно промовив:
— Три кiлограми капусти важать вiсiм кiлограмiв.
— Як ви думаєте, чому Сергiй не змiг правильно вiдповiсти?
— Згадайте, яких ще правил потрiбно дотримуватися на уроцi?
8. Поведінка у бібліотеці.
- Усi знання людства занотованi у книгах. Книги - наше духовне багатство. Вони зберiгаються у бiблiотеках. Якщо ви хочете дiзнатися щось новеньке для себе - завiтайте до бiблiотеки. Насамперед, запам’ятайте правила поведiнки в бiблiотеці.
• Зберiгайте тишу, перебуваючи у примiщеннi бiблiотеки.
• Не заважайте своїм товарищам зайвими питаннями.
• Книги берiть акуратно, не згинайте сторiнок.
• Будьте ввiчливими.
- Послухайте уважно невеличку розмову двох хлопчиків.
Пiдiйшов Толясик до Андрiйка в читальному залi й каже голосно:
- Ходiмо звiдси, тут нiчого робити. Тiльки книжки і все. Не цiкаво.
Андрiйко йому нiчого не сказав. Лише приклав пальчик до вуст: мовляв, тихо…
- А як ви думаете, чому?
- А ви знаєте, що роблять у бiблiотецi?
- Так. У бiблiотецi читають книжки, журнали, газети.
Народне прислiв’я стверджує: «Точнiсть - ввiчливiсть королiв». Це, безумовно, не означає, що лише королi можуть бути чемними. Цього правила має дотримуватися кожен, хто вiдвiдує бiблiотеки.
9. Розбирання ситуацiї
Як ти вчиниш, якщо:
- урок почався, а ти запiзнився?
- ти тiльки на уроцi помiтив, що забув зошит вдома?
- ти зайшов до класу і побачив, що залишив на пiдлозi бруднi слiди?
- ти став свiдком, коли старшокласники вимагають грошi в твого однокласника?
- взяв у бiблiотецi книжку, а менша сестричка вирвала з неї сторiнку?
- черговий попросив тебе пiдняти папiрцi, які ти не кидав?
- урок іде, а тобі телефонують на мобільний?
- під час уроку тобі пропонує друг зіграти у гру?
- задзвенів дзвоник, твої дії?
- пообiцяв бiблiотекаревi принести книгу у певний день, а ще не встиг дочитати?
- урок іде, до класу заходить Любов Іванівна?
- під час уроку вчителька помітила, що ти займаєшся по сторонніми справами?
10. Підсумок години спілкування
- Чого навчилися на уроці?
- Що нового взяли для себе?