Година спілкування на тему "Поведінка у школі"

Про матеріал

Під час години спілкування повторили правила для учнiв; розширили уявлення учнiв про взаємодiю людей у школi; розвинули толерантнiсть; виховали культуру спiлкування у школi.


Перегляд файлу

Тема:  Поведінка в школі.

 

Мета: повторити правила для учнiв; розширити уявлення учнiв про взаємодiю людей у школi; розвивати толерантнiсть;  виховувати культуру спiлкування у школi.

 1. Читання вiрша Д. Павличка Школа»

 

Наче вулик — наша школа

Вся вона гуде, як рiй,

І здається, що довкола

Розквiтають квiти мрiй.

Бiгають, смiються дiти,

Та лиш дзвоник задзвенить —

Стане тихо, нiби квiти,

Поховались бджоли вмить.

 

   2.Вступне слово вчителя.

 

- Ми з вами добре знаємо, що суспiльство може досягти розвитку тiльки тодi, коли буде складатися з розвинутих особистостей, які умiють гарно вчитися, використовувати свої знання на практиці, гарно поводитись в колективi, громадських мiсцях, умiютъ дружити і цінувати один одного. Отже, сьогоднi ми з вами почнемо розмову про нашу поведiнку в школі, розглянемо, як вона впливає на наші успiхи у навчаннi, навчимося поводити себе в колективi, ознайомимося iз правилами культурної поведiнки.

 

- Школа - це не тiльки примiщення, до якого кожного ранку  приходять учнi, це ще й велика країна Знань, країна дитинства і юності. Школа завжди турбується про своїх мешканцiв, розкриває секрети рiзних наук, збагачує мiцними знаннями, необхiдними в житті кожної людини. Недарма український народ склав багато прислiв’їв про знання та навчання.

 

3. Робота iз прислiв’ями.

* Знання - людині, що крила - пташинi.

* Мудрим нiхто не родився, а навчився.

* Вчення - свiт, а невчення — тьма.

* Наука в лiс не веде, а з лiсу виводить.

 

      -  Як ви розумiєте цi прислiв’я?

 

Отже, знання - це життєва необхiднiсть для кожної людини. Тiльки освiчена людина, яка вмiє використовувати свої знання, може досягти певного успiху в життi.

 

 

 

4. Повiдомлення вчителя.

 

- Послухайте уривок iз оповiдання про школу ХV - XVI ст. і скажiть, що вам у нiй сподобалося, а що - нi.

 

У школi всi учнi були рiвнi: i багатi, і бiднi. Вони були зобов’язанi утримувати лад i чистоту в школi. Щоб заохотити учнiв до науки, давня школа придумала чергу мiсць у класi, вiд перших i останнiх лав: кращий учень просувався все ближче i ближче, доходив до першої лави, де сидiли найкращi учнi - сенатори. Учень, що визначався найбiльше з усiх, називався iмператором i мав право сидiти на окремому мiсцi поряд із вчителем. Нетямущим учням деколи одягали на голову шапку з ослячими вухами й садовили на останнiй, «ослячiй лавцi». За будь-якi шкiльнi провини карали рiзками. Учнем, який карав, був один iз старших i сильнiших.

 

-  Яких би правил поведiнки ви б не хотiли дотримуватися тепер?

 

-  Якi правила, на вашу думку, необхiдно залишити у сучаснiй школi?

 

 

 

    5. Читання «Правил для учнiв», коментування положень учнями i вчителем

 

Правила для учнiв

 

*  Вчасно приходити на заняття.

 

*  Бути охайно вдягненим, взутим, зачесаним.

 

*  Сумлінно вчитися, уважно слухати пояснення вчителя, виконувати всi його   завдання.

 

*  Допомагати товаришам, бути чесним i правдивим.

 

*  Брати участь у корисних справах свого класу, школи.

 

*  Оберiгати природу, берегти шкiльне майно, свої i чужі речi.

 

*  Зразково поводитися.

 

*  Слухатися та поважати батькiв, учителiв, виконувати їх вимоги та вимоги чергових учителів.

 

 

6. Розповiдь учителя

 

— Щодня до школи приходять учителi та учнi. У них спільне завдання — зробити так, щоб усi хлопчики й дiвчатка стали справжнiми людьми: розумними, працьовитими, освiченими i вихованими членами суспiльства. Якщо у людей спiльна справа, якщо вони багато часу проводять разом i перебувають у складних стосунках, то стають необхiдними такi норми поведiнки, якi полегшують їхне спiлкування, їхню взаємодiю.

 

 

 

 Ознайомлення з «Правилами ввiчливого школяра» та їх обговорення

 

*  Якщо ти зайшов до класу, то обов’язково привiтайся з усiма, хто вже прийшов.

 

*   Якщо ти зустрiв у коридорi чи на вулицi свою вчительку, яка йде з кимось ще, то вiтатися потрiбно з усiма.

 

* Хлопчик завжди пропустить дiвчинку вперед, допоможе сiсти, донесе сумку.

 

* В їдальнi не поспiшай взяти щось першим. Поїв - прибери за собою. Подякуй поварам.

 

*  Будь чемним та люб’язним завжди i за будь-якої ситуацiї .

 

*  Зважай на бажання i настрiй однокласникiв.

 

*  Вiдповiдально стався до своїх учнiвських обов’язкiв.

 

*  Не перебивай того,  хто говорить.

 

*  Пiклуйся про вiдсутнiх.

 

7. Читання смiшинки «На уроцi математики»

 

Урок математики. Дiти прочитали задачу. Розв’язали в зошитах. Сергiй задивився в вiкно, а за задачу й не брався. Побачила це вчителька i, як всi завершили, запитала у Сергiя:

— А в тебе яка вiдповiдь?

Встав хлопчина, глянув влiво, вправо. Хтось йому щось зашепотiв.

Сергiй голосно промовив:

— Три кiлограми капусти важать вiсiм кiлограмiв.

— Як ви думаєте, чому Сергiй не змiг правильно вiдповiсти?

   Згадайте, яких ще правил потрiбно дотримуватися на уроцi?

 

8. Поведінка у бібліотеці.

- Усi знання людства занотованi у книгах. Книги - наше духовне багатство. Вони зберiгаються у бiблiотеках. Якщо ви хочете дiзнатися щось новеньке для себе - завiтайте до бiблiотеки. Насамперед, запам’ятайте правила поведiнки в бiблiотеці.

 

• Зберiгайте тишу, перебуваючи у примiщеннi бiблiотеки.

 

• Не заважайте своїм товарищам зайвими питаннями.

 

• Книги берiть акуратно, не згинайте сторiнок.

 

• Будьте ввiчливими.

 

- Послухайте уважно невеличку розмову двох хлопчиків.

 

Пiдiйшов Толясик до Андрiйка в читальному залi й каже голосно:

- Ходiмо звiдси, тут нiчого робити. Тiльки книжки і все. Не цiкаво.

Андрiйко йому нiчого не сказав. Лише приклав пальчик до вуст: мовляв, тихо…

- А як ви думаете, чому?

- А ви знаєте, що роблять у бiблiотецi?

- Так. У бiблiотецi читають книжки, журнали, газети.

 

Народне прислiв’я стверджує: «Точнiсть - ввiчливiсть королiв». Це, безумовно, не означає, що лише королi можуть бути чемними. Цього правила має дотримуватися кожен, хто вiдвiдує бiблiотеки.

 

 

9. Розбирання ситуацiї

 

Як ти вчиниш, якщо:

 

-  урок почався, а ти запiзнився?

 

-  ти тiльки на уроцi помiтив, що забув зошит вдома?

 

-  ти зайшов до класу і побачив, що залишив на пiдлозi бруднi слiди?

 

- ти став свiдком, коли старшокласники вимагають грошi в твого      однокласника?

 

- взяв у бiблiотецi книжку, а менша сестричка вирвала з неї сторiнку?

 

-  черговий попросив тебе пiдняти папiрцi, які ти не кидав?

 

- урок іде, а тобі телефонують на мобільний?

 

- під час уроку тобі пропонує друг зіграти у гру?

 

- задзвенів дзвоник, твої дії?

 

- пообiцяв бiблiотекаревi принести книгу у певний день, а ще не встиг дочитати?

 

- урок іде, до класу заходить Любов Іванівна?

 

- під час уроку вчителька помітила, що ти займаєшся по сторонніми справами?

 

 

10. Підсумок години спілкування

 

-         Чого навчилися на уроці?

 

-         Що нового взяли для себе?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 березня 2018
Переглядів
1229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку