На даній виховній годині поглибили знання учнів про корисні та шкідливі звички; виховували негативне ставлення до шкідливих звичок, бажання вести здоровий спосіб життя.
Тема: Корисні і шкідливі звички.
Мета: Поглибити знання учнів про корисні та шкідливі звички; виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок, бажання вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: Ілюстрації на тему; слова на картках; зелені й червоні картки у дітей.
Хід заняття
1 Організація початку заняття
- доброго дня, учні! Я дуже рада бачити вас усіх такими красивими і здоровими . Сподіваюся, що ви прийшли із чудовим настроєм.
2 Хвилинка психологічного настрою.
Є звички – квітки, звички – як дуби, є гарні звички, звички є погані. Вони сильніші за людей, а люди їх раби схиляють голови, наче каторжани.
3 Повідомлення теми і мети заняття.
- З цих рядків ви могли зрозуміти, про що піде мова на нашому занятті. Це – звички.
( До класу заходять пан Користь і Шкідливість).
Вчитель: Дозвольте запитати, хто ви такі? І чого ви завітали до нас?
Пан Користь і Шкідливість:- Ми прийшли дати поради вашим дітям.
Вчитель: Ну, будь ласка!
Пан Користь дає поради:- Робити добро,говорити тільки правду, бути ввічливими і охайними.
Пан Шкідливість дає поради:- Не дотримуватись правил гігієни, культури поведінки, не гуляти на свіжому повітрі.
Вчитель: учні, чиї вам сподоблись поради?
учні: - Поради пана Користі.
Вчитель: учні, давайте доведемо пану Шкідливості, що його поради погані.
(Пан Користь і Шкідливість сідають за парту).
4 Гра «Мікрофон».
Звичка – це ...
Корисні звички це - ...
(учні перераховують відомі їм звички – і корисні, і шкідливі).
5 Гра «Корисно-шкідливо».
Вчитель називає звички, учні сигналізують картками: зелена картка – корисно, червона картка – шкідливо.
* Виконувати ранкову гімнастику;
* Дотримуватись режиму дня;
* Гризти нігті;
* Довго дивитися телевізор;
* Вживати алкоголь;
* Правильно харчуватися;
* Спілкуватися з людьми;
* Говорити неправду.
6 Відгадування загадок.
* Продукт смачний, поживний, як ліки - ефективний. (Мед)
* Рослина містить нікотин, здоров¢ю дуже шкодить він. (Тютюн)
* Знають і дорослі й діти, що не все корисно пити. В житті погану грає роль. Здоров¢я ворог - ... (алкоголь)
* На ньому бавитись не слід бо дуже небезпечний ... (лід)
* Чисте, напоєне запахом квітів, дихати без нього не можна. (Повітря)
* Хто дружить із нами буде – всі незгоди він забуде. Виросте міцним, здоровим, переможе всі хвороби. (Вітаміни)
(Вихователь запитує в учнів:
- що необхідно для здоров¢я?
- що непезпечне для здоров¢я?).
8 Гра «Розсипанка».
На магнітній дощці прикріплені слова на картках, з яких потрібно скласти висловлювання про те, що не слід робити для того, щоб запобігти тютюноплінню і вживанню алкоголю.
1. виховувати у себе силу волі
2. не спілкуватися з людьми, які примушують до куріння та вживання алкоголю
Вислови:
1. Виховувати у себе силу волі.
2. Не спілкуватися з людьми, які примушують до куріння та вживання алкоголю.
9 Гра «Збери прислівя»
Зберіть і прочитайте прислів¢я як ви їх розумієте.
(Здоровому все здорово).
(Доки здоровя служить, то чоловік не тужить).
10 Закінчи речення.
Ø Як про здоров¢я дбаєш, так і ... (маєш)
Ø Найбільше вітамінів у ... (фруктах)
Ø Не читайте книгу у ... (ліжку)
Ø Без здоров¢я немає ... (щастя
Вчитель звертається до пана Шкідливості:
- Чи усвідомили ви до чого закликали учнів?
Пані Шкідливость:
- Так, я змінила свою думку.
А дітям хочу я сказати:
Поки ви ще невеличкі-
Виробляйте добрі звички,
Щоб здоров¢я зберегти
І щасливими рости.
Підсумок заняття. - Наше заняття закінчемо такими словами:
Як є здоров¢я – буде все, як треба сміятиметься сонечко із неба і дітям світ постелиться під ноги, щоб ви пройшли усі дороги.