Година спілкування на тему:
Мета: освітня — розвивати творчі здібності учнів;
виховна — сприяти згуртованості класного колективу; формувати традиції класу, позитивне ставлення до оточуючих, розвивати самостійність, ініціативу, творчі здібності учнів.
Обладнання: повітряні кульки, газети, вітальні листівки, святковий торт, свічки, сувеніри.
Хід години спілкування
Цей захід можна проводити двічі на рік — для учнів, у яких день народження влітку, і ще один для народжених взимку і восени (або так, як вам зручно).
Столи розставлені буквою П, праворуч і ліворуч розсаджені групи дітей разом із рідними.
Усі діти, окрім іменинників, і батьки у класі, вони чекають, коли зайдуть іменинники. Звучить музика «Пісня Крокодила Гени», з'являються іменинники і займають відведені для них місця за столом (у центрі). Музика стихає. Усі підводяться і виконують для іменинників пісню на мотив «Нарру Вігішіау».
З днем народження вас, З днем народження вас, З днем народження вас Вітає наш клас.
Ведуча (виходить зі зв'язкою повітряних кульок, їх кількість відповідає кількості іменинників). Вітаю, дорогі друзі. Я рада, що ви змогли прийти до нас на День народження. Ми від усієї душі поздоровляємо тих, у кого день народження уже минув, але кого ми ще не поздоровили. День народження — одне із головних свят кожної людини, у цей день вона з'явилася на світ, виникло нове життя.
Ведучий. Діти, а тепер хай кожен побажає нашим учням що-небудь гарне. (Звучать побажання учнів.)
Ведуча. Друзі, я щойно отримала телеграму із поздоровленням, але від кого вона — не можу зрозуміти. Допоможіть мені, давайте відгадаємо разом.
. «Дорогі друзі! Поздоровляю з Днем народженняі Прилетіти до вас не зможу, бо зламався пропелер на Дні народження у Малюка». (Карлсон.)
Ведучий. Це свято — найкраще, тому що в День народження обов'язково бувають торт і чай із варенням. Чай у нас буде, але пізніше. А зараз пригадаймо,, які ще приємні речі бувають на Дні народження. Я починаю: танці... (Учні продовжують: пісні, концерт, ігри.) Отже, спочатку ігри.
Гра «Найспритніший»
У коло ставлять стільці (на один менше, ніж учнів).
Починає звучати музика, гравці ідуть навколо стільців. Як тільки музика закінчилася, учні мають сісти, а той, хто не встиг — вибуває. Якщо це хтось з іменинників, можна вручити будь-який втішний приз. Поступово з вибуванням учнів необхідно прибирати і стільці. Переможцю вручається сувенір.
Ведуча. Ми бачимо, що грати ви любите, а чи любите ви розгадувати загадки?
Давайте перевіримо вашу кмітливість.
1. По чому ходять, але не їздять? (По сходах у приміщеннях.)
2. На що схожа половина яблука? (На другу половину.)
3. Коли дурень розумним буває? (Коли мовчить.)-
4. Без чого людина не може жити? (Без імені.)
5. Що станеться ЗО лютого? (Нічого: у лютому ЗО днів не буває.)
6. Що необхідно зробити, щоб 4 хлопці залишилися в одному чо-боті? (Зняти з кожного по одному чоботу.)
7. Чи може страус назвати себе птахом? (Ні, він не вміє розмовляти.)
8. Де знаходиться Поле Чудес? (У Країні Дурнів.)
Ведуча. Молодці, друзі, ви не тільки веселі, а й розумні. Але нам надійшла ще одна телеграма. Як ви гадаєте, від кого вона? «Цілую, обнімаю, вітаю усіх іменинників. Мій довгий ніс прищемило важкими дверима, чекаю на допомогу друзів». (Буратіно.)
А тепер ми з вами пограємо ще в одну гру. Заспіваймо «Нарру ВігШіау», цокаючи язиком, кахикаючи тощо. (Учні змагаються в оригінальності виконання пісні.)
Ведучий. А у мене ще одна телеграма: «Поздоровляю з Днем народження! Ну, іменинник, постривай!» Як ви вважаєте, хто міг привітати у такий спосіб? (Вовк.)
Ведуча. А зараз потанцюймо. Запрошуємо всіх у коло. Ти котись, веселий бубон, Через весь великий клас, У кого веселий бубон — Хай станцює той для нас.
(Звучить танцювальна музика — і той, у кого залишився бубон, танцює. Гра триває доти, поки усі діти не потанцюють.)
Настав найприємніший час для наших іменинників — вручення подарунків. (Учням, вручають подарунки.) І останній традиційний подарунок — це — торт. Запрошуємо усіх на чаювання.
Підбиття підсумків години спілкування.