Година спілкування на тему:
Мета: освітня — розширити знання учнів про світ професій;
виховна — з'ясувати зміст мотивів вибору професії.
Обладнання: виставка малюнків на тему «Професія і час».
Хід години спілкування
Напередодні класний керівник пропонує учням написати твір «Ким бути?» за наведеним планом.
1. Яку професію я хочу обрати?
2. Чому мені подобається ця професія?
3. Яку роботу виконують представники цієї професії?
4. Які риси характеру необхідні людині цієї професії? '
5. Чи я маю такі риси характеру?
6. Як я збираюся гартувати власний характер* щоб у майбутньому працювати за обраною професією та досягнути значних успіхів?
Анкета для учнів «Коло інтересів»
Дайте відповідь «так»,«ні» чи «іноді» або допишіть необхідне.
1. Я хочу відвідувати гурток ....
2. Мені подобаються такі ігри, де.».
3. Якщо я залишаюся вдома, я займаюся ....
4. Мені подобається займатися технікою.
5. Я люблю майструвати ....
6. Мені подобається планувати свою роботу самостійно.
7. Мені подобається складати різні схеми, таблиці.
8. У мене багато ідей, і я хочу їх реалізувати.
9. Мені подобається копіювати малюнки, моделі.
10.Я ніколи не роблю того, що в мене не виходить.
11.У мене вдома багато квітів, я доглядаю за ними.
12.Мені подобається музика, театр.
13.Я поважаю людей за їх професіоналізм.
14.Мені подобається вести щоденник, записи подій.
15.Люблю працювати на комп'ютері.
16.Беру активну участь у домашніх ремонтах.
17.Домашнє завдання виконую за одну-дві години.
18.Мені подобається оформляти свої роботи та виготовляти стіннівки.
19.Я завжди допомагаю товаришам.
20.Люблю допомагати мамі вести розрахунки, збирати класні кошти.
21.Люблю переписувати тексти.
22.У мене виходить лікувати тварин.
23.Хотів би керувати великим вантажним автомобілем.
24.Умію рекламувати різні речі.
25.Люблю брати участь у шкільних концертах, святах.
1. Мозковий штурм.
Учитель пропонує дати відповідь на питання «Для чого люди працюють?» Діти по черзі висловлюються, учитель фіксує на дошці відповіді дітей, робить підсумок: усе, що нас оточує, зроблено руками людини, праця людини — це справа її честі.
2. Гра «Професія і час».
Із розвитком суспільства деякі професії відмирають. Наприклад, у сучасному суспільстві немає візників, які б перевозили пасажирів у кареті. Пропоную вам погратися. Я називатиму давню професію, а ви маєте знайти і назвати її сучасну заміну. Наприклад, сажотрус — слюсар-сантехнік, землекоп — машиніст екскаватора та інше.
3. Гра «Світ професій».
Професій існує більш ніж 50 тисяч, але всі їх можна об'єднати у групи за ознакою того, з чим працює людина (природою, технікою, людиною, знаковою системою чи художнім образом).
Спробуйте розподілити наведені професії за цією ознакою: учитель, водій, лікар, садівник і т. д. (Класний керівник може продовжити перелік.) Наприклад, учитель працює з учнями, тобто професія передбачає контакт людина — людина.
4. Бесіда.
—Ким ви прагнете стати у майбутньому? Які якості необхідні представнику цієї професії?
—Навіщо лікарю, вчителю терпіння?
—Що таке чуйність? Яким професіям вона потрібна?
—Які якості потрібні міліціонеру?
—Чим лікує лікар?
—Чому перукаря та швачку порівнюють з художником?
—Чи може продавець, офіціант, бібліотекар, секретар впливати на настрій людини?
5. Зустріч із представником певної професії.
(Проходить у формі невимушеного спілкування.)
— Як виникла професія ... (лікаря, кухаря, машиніста тощо)?
— Чи існувала вона раніше?
— Яку користь приносить зараз?
— Яка є можливість для розвитку цієї професії? Чим користуються її представники?
—До якого типу професій належить?
—Що є продуктом праці?
—Чим мусить бути обладнане робоче місце?
—Що треба знати та вміти, для того щоб працювати ... (назва професії)?
—Які риси характеру найбільш притаманні предстаникам професії?
— Що може завадити гарній роботі?
Запропонуйте дітям придумати питання для спілкування: стежте під час зустрічі за загальною атмосферою в класі.
6. Підбиття підсумків години спілкування.
Створення словника тлумачення професій.