Година спілкування "Насильству-стоп"

Про матеріал

Сценарій години спілкування розроблений до акції "16 днів без насилля" допоможе класному керівнику не витрачати час на підготовку ,а присвятити його для релаксації після напруженого дня .

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій  години спілкування у

8 класі:

«Насильству – СТОП !»

 

 

 

 

 

 

    Робота учителя математики

                                       Підгірненського НВК

                    ДИМИТРОВОЇ ГАННИ ДМИТРІВНИ

 

 

 

 

 

             Підгірне -2018 рік

      «Насильству – СТОП !»

          ( година спілкування )

 

Мій улюблений світ — без насильства,
 

Без жорстокості, болю і зла,
 

Де народом заспівана пісня
 

Містить тільки хороші слова…
 

  Мета: Ознайомити учасників з проблемами та причинами насильства у шкільному середовищі, родині ,шукати шляхи його подолання, допомогти учням усвідомити свої права та уберегти їх від насильства.

 Обладнання:«зорепад очікувань»;маркери, аркуші паперу (А-4, А-3), стікери,  цукерки 3-х видів ( за кількістю учасників);    пам’ятки-буклети,клей,ножиці,картинки .

                              Хід   години спілкування

   Вступне слово учителя

                            Притча про жорстокість

В одному з монастирів  Шаоліня  майстер навчав своїх учнів. І якось учень поставив майстрові запитання :

- Учителю, а як дізнатися, наскільки я жорстокий ?

- Щоразу, коли ти завдаватимеш удару своєму ворогові, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо один раз не відчуєш болю – знай, жорстокість захлиснула тебе.

У засобах масової інформації все частіше з’являються новини про нестерпну жорстокість, носіями або жертвами якої є неповнолітні діти.

Українське суспільство переживає не найкращі часи : насильство в родині, нерівність, підвищена агресивність підлітків, вживання наркотиків, алкоголю, розкута сексуальна поведінка дітей та підлітків. Усе це знаходить своє вираження в поведінці та в стосунках між дітьми та між дітьми та дорослими.

Насильство – це дії над однією людиною або кількома людьми, що характеризуються такими ознаками :

Чиняться усвідомлено, цілеспрямовано;

Заподіюють шкоду ( фізичну, моральну, матеріальну);

Порушуються права та свободи людини;

Той, що чинить насильство, має значні переваги, це зводить до нуля ефективний захист жертви насильства.

Види насильства:

Фізичне;

Сексуальне;

Психологічне;

Економічне.

Причини проявів насильства :

Сім’я як фактор становлення агресивної поведінки;

Взаємини з однолітками;

Засоби масової інформації;

Комп’ютерні ігри;

Низький соціально-економічний рівень життя великої кількості сімей;

Вплив соціуму;

Учень 1. Людина — найцінніший скарб. Кожен із вас — неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме такої більше на цій землі не­має, не було і ніколи не буде. 

Учень 2. Хоча ми всі ще школярі,

Та в нас закон є і права.

І ми навік запам'ятали

Із декларації слова:

Всі діти вільні і всі рівні,

І треба дружно всім нам жити.

Тож прочитай, завчи напам'ять,

Порадь їх друзям і батькам.

Права дітей всім треба знать!

 Учень 3. Але скільки б не писалося законів все одно є тисячі випадків, коли над дітьми знущаються дорослі.   Найчастіше всього батьки самі викликають страх дітей перед фізичним чи моральним насильством. Тому:

Учень 4. Якщо ви, або ваші друзі підверглися насильству;

Учень 5. Якщо ви почуєте знову крик батьків і плач дітей яких б'ють;

Учень 6. Якщо ви бачите на дітях   свіжі шрами або навіть опіки;

Учень 7. Якщо Ви помітили, що хтось з дітей особливо заляканий;

Учень 8. Вам обов'язково потрібно звернутися до міліції або до вчителів, або до класного керівника і все розповісти.

Учень 1.Акція «16 днів без насилля», присвячена запобіганню насильства над дітьми. Початок цієї традиції поклала історія, що відбувається навесні 1989 року. Мешканка Норфолка ( США) Бонні Фіней довідалася про загибель свого чотирирічного онука Майкла.

  Під час похорону онука вона прив’язала синю стрічку до антени свого фургона,тим самим вона хотіла привернути увагу людей до цієї проблеми. Незабаром її підтримали різні агентства, ділові кола, місцеві співтовариства. Багато добровольців приєдналося до неї. Чому синій колір? Бонні Фіней пояснює це тим ,що вона не може забути синці на тілі своїх онуків. Синій колір служить постійним нагадуванням про те,що необхідно боротися з насильством і захищати дітей від насилля.

Учень 2.Ми живемо у світі, однією з характерних ознак якого є насильство.   

Учень 3.Конституція України зазначає , що будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідується законом, держава забезпечує утримання та виховання дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування (ст.52)

Учень4. Проте факти жорстокого поводження з дітьми, зневажання їхніх інтересів є надзвичайно актуальними у нашому суспільстві. Діти бояться попросити допомоги у разі виникнення прояву насильства.

Насильство , за визначенням світової спільноти , не тільки робить людину залежною, а й принижує її гідність, завдає шкоди психічному і фізичному здоров’ю, стає серйозною перешкодою у подальшому житті.

     Усі разом : Давайте скажемо «Насильству - СТОП!»

 Вчитель. А зараз всі разом дамо відповідь на   питання: Чи можна допомогти дитині уникнути насильства?  

Ми гостро реагуємо на біль і образи по відношенню до себе і не замічаємо, як кривдимо інших самі.

Трошки більше поваги,трошки менше образ,

Трошки більше добра, трошки менше зла,

Трошки більше любові,трошки менше ненависті,

Трошки більше радості,трошки менше горя і сліз.

  Вправа «Зорепад очікувань»

Учитель демонструє учасникам плакат «Очікування» у вигляді зоряного неба, на якому тільки починають сходити зорі. Всі інші «зорі» - на них учасники записують свої очікування – ще лежать у кошику. Якщо очікування справдяться, то й вони зійдуть. Учням пропонується  записати все, що вони хотіли б зясувати для себе під час заняття .

     Розподіл учнів по групам

 Учасникам роздають цукерки кількох видів (скільки команд — стільки і видів цукерок). Команди формуються за видом цукерок.

                                    Робота в групах

  Вправа «Асоціації»   Завдання:

Назвати, які асоціації виникають у Вас , коли ви чуєте слово «насильство». Наприклад, слово «насильство» може викликати асоціації: негатив, ненависть, агресія, страх, стрес, знущання, побиття, лицемірство, вигнанець, позбавлення тощо.

           Мозковий штурм «Види насильства»

Завдання: назвати види насильства, та їх прояви.

Види насильства:фізичне (спроба вбивства, побиття, катування, завдання фізичних пошкоджень, жбурляння різними предметами);

психологічне та емоційне (постійне стеження, погрози, залякування, шантаж, контроль життя та спілкування, ізоляція, заборона на спілкування);

сексуальне (зґвалтування і сексуальні домагання – інколи в присутності інших людей, сексуальні образи, насильницьке задоволення статевої пристрасті неприродним способом);

економічне (фінансовий контроль і фінансові обмеження, заборона працювати і вчитися, свідоме руйнування та пошкодження майна, позбавлення можливості користуватися майном).

   Руханка «Гарячий м’ячик»

   Вправа «Насильство в учнівському середовищі». Завдання:

1 група . Причини жорстокої поведінки в учнівському середовищі.

2 група. Наслідки насильства жорстокої поведінки.

3 група. Як боротися із проявами насильства в учнівському середовищі.

Пояснення своїх відповідей кожною групою , обговорення і доповнення  .

   Конкурс «Прислів’я та приказки»

( Знайдіть другу частину прислів’я чи приказки )

Як ми до людей, так люди до нас.

У хорошій компанії розуму наберешся, а в поганій – і свій загубиш.

З ким поведешся, від того й наберешся.

Згода будує, а незгода руйнує.

Від сварки до бійки – один крок.

Бити та лаяти є кому, а годувати та вчити так нікому.

Не кидай каміння в небо, бо собі голову розіб’єш.

Хто любить бити, того теж наб’ють.

Коли двоє сваряться, то більше винуватий той, хто розумніший.

Біда тому, хто добра не робить нікому.

Кого біда кусає, той завжди злість на когось має.

Правда і в огні не горить, і в воді не тоне.

 Не вчи дитину штурханцями, а хорошими слівцями.

 Будеш людині робити все життя добро – нічого, а зробиш один раз зло – на все життя ворогом будеш.

 

 Творча робота « Наслідки насильства для дитини  »

      ( Кожна група по черзі представляють свої варіанти)

Творча робота «Колаж»

( кожна група представляє свої варіанти шляхів зменшення проявів насильства )

     Вправа «Клубочок».

Зараз ми проведемо невелику розминку , що допоможе нам підбити підсумок сьогоднішнього заходу і трохи відпочити. Отже,у мене в руках клубок ниток для в’язання. Зараз ми будемо в'язати візерунок нашої групи. Учасник, в чиїх руках знаходиться клубок, має сказати що він має зробити ,щоб уникнути насильства. Потім обмотати нитку навколо свого пальця і перекинути клубок будь-якому іншому учаснику тренінгу. Клубок має побувати у кожного. І ще : уважно слухайте один одного, хто говорить, це нам наприкінці знадобиться.

От скільки  всього  ми почули , а тепер пропоную змотати клубок назад. Робити це будемо так: той , хто знімає нитку з пальця, намотує її на клубок і пригадує, що саме для себе зрозумів учасник після години спілкування,   зясував для себе під час заняття незрозуміле.

Наприкінці години спілкування усі учні отримують пам’ятку.

 

                               Пам’ятка учням

1.Пам’ятайте, що насильство над вами, здійснене вашими батьками, не є нормою життя. Насилля – неприпустима річ у стосунках людей.
2. У сім’ї ви маєте право на те, щоб до вас ставилися з повагою, не ображали.
3. Пам’ятайте необхідні правила безпеки: зокрема, не варто тут же кидатися на допомогу, коли тато б’є маму, особливо коли він - з небезпечними предметами в руках; ваше завдання – якомога швидше сховатися, залишити домівку взагалі – на допомогу покличте дорослих, які краще знають, як діяти за таких обставин.
4. Ви маєте право на захист, якщо навіть найрідніші люди принижують вашу гідність.
5. Поділіться своїми проблемами з учителем, класним керівником, психологом, зверніться до міліції.
6. Не вірте у погрози з боку кривдників.
7. Ви маєте право висловлювати і відстоювати свою думку. Чітко і однозначно висловлюйте осуд щодо насильницької поведінки взагалі.
8. Знайте, коли вас постійно контролюють, принижують, примушують до чогось, використовують в спілкуванні з вами лайливі слова – це насильство.
9. Не вважайте, що ви заслужили на таке ставлення з боку дорослих. Ніхто, в тому числі ваші батьки, рідні, не мають права принижувати вас, поводитися жорстоко стосовно дитини – це карається законом. В Сімейному кодексі (ст.. 150, ч. 7) написано: «Забороняються фізичні покарання дітей батьками. Та інші види покарань які принижують людську гідність. Дитина може подати до суду, до громадських організацій, якщо виховання не належне».
10. Навчаться розрізняти поняття «добро» і «зло». Все, що принижує людську гідність – є зло, все, що звеличує гідність людини – добро.

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 грудня 2018
Переглядів
2994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку