Година спілкування
«НЕХАЙ ВОГОНЬ В СЕРЦЯХ ПАЛАЄ, А ПОЖЕЖ ХАЙ НЕ БУВАЄ»
МЕТА:
продовжувати ознайомлювати учнів із поняттям « вогонь»; · формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виявлення пожежі вдома чи інших об’єктах; · розвивати навички самозахисту в умовах задимленого помешкання; · виховувати пильність, обережність, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки; · розвивати логічне мислення, уміння робити висновки; · виховувати інтерес до професії пожежного.
ОБЛАДНАННЯ:. Ілюстрації, малюнки учнів, різні види пожежної техніки (плакати), щит для пожежогасіння, вогнегасники, презентація.
ХІД ЗАХОДУ
(Святково прибраний клас, з одного боку виставка малюнків учнів, з іншого - виставка вогнегасників, щит для пожежогасіння)
Класний керівник: Доброго дня, дорогі учні, учителі і гості, які завітали на наше свято! Найцінніша цінність суспільства – людина, її життя та здоров’я. Проте з року в рік збільшується кількість нещасних випадків, пожеж, які впливають на здоров’я людей. І все через те, що люди не виконують правил пожежної безпеки. Важко собі навіть уявити життя людини без вогню. Він допомагає приготувати їжу, зігрітися коли холодно. На заводах та підприємствах вогонь використовують, щоб виплавляти метал, виготовляти посуд, пекти хліб. Автомобілі не зрушать з місця, а космічний корабель не полетить, якщо на допомогу не прийде вогонь. Вогонь – друг людини. Але якщо він потрапить у невмілі руки, то може стати грізним ворогом. Пам’ятай! Вогонь стає ворогом, якщо з ним поводитись необережно. Наслідком неправильного і необережного поводження з вогнем є пожежі.
Пожежа - це стихійне лихо, під час якого вогонь виходить з-під контролю людей і призводить до великої матеріальної шкоди, а часто й до загибелі людей. Щоб не виникла пожежа, треба знати і виконувати правила пожежної безпеки.
Сьогодні на нашому виховному заході учні розкажуть все про вогонь, про правила пожежної безпеки і причини виникнення пожежі. А ви уважно слухайте, бо правила пожежної безпеки знати необхідно.
Класний керівник: (Відгадування загадки). Червоний півень по жердині скаче, своїм гребінцем величається,а як торкнешся, то кусається. Якщо в квартиру зайде цей гість, то все дотла він з’їсть.(Вогонь).
Класний керівник: (загадка) Без крил, без рук, без ніг, А вгору піднімається. (Дим) — У народі кажуть, що диму без вогню не буває. Чому, як ви гадаєте?(Відповіді дітей).
Ось і пожежа, як правило, виникає не сама по собі, а з вини людей. Багато горя і сліз приносить вона. (учні розказують правила і показують малюнки на кожне правило).
ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ
1. Не грайся із сірниками та іншими запалювальними засобами.
2. Користуйся газовою плитою тільки у присутності дорослих.
3. Без дозволу дорослих не вмикай електроприлади. Не залишай їх без нагляду.
4.Не клади іграшки, книжки, одяг біля запалених печей чи увімкнених обігрівальних електроприладів.
5. Не розпалюй багаття.
6.Не користуйся відкритим вогнем(свічками, сірниками) у помешканнях, сараях, підвалах, на горищах.
Учень. Правила всі знати, всім допомагати, Із вогнем боротись – наша всіх мета.
Класний керівник: У разі виникнення пожежі, якщо вогонь ще малий попробуй його загасити. А якщо вогонь не згас, то негайно залиши місце пожежі і повідом про неї дорослих або зателефонуй за номером 101. Пам’ятай! 101 – номер пожежної охорони.
Класний керівник: Пожежні — професія героїчна. Це мужні, безстрашні, спритні бійці. Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку. Їх називають бійцями «вогняного фронту», адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека.
Класний керівник: Наприклад, найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце у кабіні пожежної машини. Професія пожежника не тільки героїчна і необхідна, але і вкрай небезпечна.
Класний керівник: Але треба пам’ятати дуже важливе правило: «Даремно пожежного не турбуй!».Чому? Вони не встигнуть приїхати вчасно туди, де є пожежа.
Класний керівник: А зараз відгадайте загадку. Машина червоного кольору з білою смугою та сиреною, рухається дуже швидко навіть при червоному і жовтому світлі світлофора. (Пожежна машина) А яку ви ще знаєте пожежну техніку? (вертоліт, літак,поїзд, корабель).
Учень 1.
Служба ця вам допоможе
Злу пожежу загасить
Забувать цього негоже,
Це вас може захистить!
Вони знають, що і як робити,
Щоб пожежу загасити.
Цей номер добре пам’ятай Він «101»! Запам’ятай!
Учень2.
З вогнем у дружбі ми із давнини,
Допомагає він завжди людям.
З дитинства знаєм і до сивини.
Що без вогню проблем багато буде.
Учень2. З тих пір горить вогонь в оселях і на святі,
І завдяки вогню щасливі ми й багаті.
Учень3.
Хай у кожному серці наче сонечко гріє,
Свято наше панує на добро і надію.
І вогняних пелюсток нам боятись не треба,
Бо вогонь - наш товариш, це вогонь Прометея!
Легенда про Прометея( розповідає учениця).
За сивої давнини, коли над усім світом панував іще бог Зевс, люди, що тільки-но розселились по землі, були кволі, безсилі, лякливі. Вони не вміли ні думати, ні розуміти того, що бачили довкола. Від усього, що їх лякало, люди мерщій ховалися в свої глибокі підземні нори, наче кроти. Не було тоді в людей ані світлих жител, ані вогнищ родинни.Їли вони тільки траву та сире коріння, а м'яса й не куштували, бо не знали мисливства. Із своєї небесної осяйної височини Зевс і не дивиться на нужденних людей, а ті ледь животіли серед незбагненної, ворожої природи. Скільки їх гинуло від хвороб та голоду, в боротьбі з жорстокою стихією! Так би зачах і загинув назавжди рід смертних людей, якби не став їм на захист і допомогу найблагородніший серед безсмертних – син олімпійського бога титан Прометей. Прометей мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила, полювати лісову звірину, приручати тварин. Він перший запріг у ярмо дикого бика, перший приборкав вільного коня, і ті стали вірними помічниками людини. Прометей навчив смертних лікуватися цілющим зіллям, знаходити путь по зорях і лету птахів, навчив добувати із землі мідь, золото й срібло та користуватися щедрими дарами природи. А громовладний Зевс і далі не зважав на людей. І надумав кару, аби дошкулити Прометеєві: він відмовив смертним у тому, що було їм доконче потрібне – у життєдайнім вогні. – Хай їдять м'ясо, але сире! – гримів люто Зевс. Люди не варили їжі, не світили в домівках, не грілися коло багать, і було те життя без вогню злиденним животінням. Пожалів людей своїм великим серцем титан Прометей і сміливо порушив Зевсову заборону. Прометей, опинившись у Зевсовій оселі, мерщій узяв із божественного вогнища невеличку іскру, сховав її у порожній очеретині та й приніс людям на землю. Відтоді засяяли, заяскравіли веселі вогнища на землі. Навколо них люди збиралися цілими родинами, смажили м'ясо, грілися, танцювали. Він навчив їх приборкувати вогонь, виплавляти мідь, кувати зброю, і люди стали дужчі, сміливіші, вони вже не схилялися покірно перед своєю долею,мабуть, уперше відчули себе людьми. У шаленій нестямі Зевс звелів закувати титана Прометея в кайдани і припнути на самому краї стрімкої скелі, щоб відступник висів там довгі століття. Тяжко зітхає Гефест і здіймає величезний молот, щоб прикувати Прометея до стрімкої кручі.Прометей прикований... Довго Геракл шукалв скелю із прикутим Прометеєм, аж нарешті побачив, як угорі шугонув величезний орел, почув стогони нелюдського болю і поспішив на ті страдницькі зойки. Незабаром він був уже біля скелі, де висів прикутий титан і кровожерний орел рвав пазурами йому тіло. Підняв Геракл свій чималий лук і щосили напнув тятиву. Дзвінко заспівала стріла, вп'ялася в орла, і той упав мертвий додолу. Тоді Геракл виліз на скелю й дужими руками розірвав Прометеєві пута. Титан нарешті випростав могутнє тіло і вдихнув на всі груди. Прометей став вільний.Так каже легенда, але чи це правда, ніхто не знає. Однак знають усі: в тих мужніх, волелюбних людей, що віддають свої сили й розум, усе життя на благо народові, палає в серцях іскра незгасного Прометеєвого вогню.
Учень4. Вогонь - це ворог нам і друг, Він може все – зігріти нас і запалити все навкруг.
Учень5. Але вогонь, ми знаємо усі, Багато лиха скоїв на Землі. Це так, бо скільки сіл і міст. Зазнали того горя.
Учень 6.Вогонь також приніс і сотні кілометрів попалених лісів, які ще до сьогодні ніхто не відновив.
Учень7. Але вогонь – це щастя на радість людям всім, Про цей вогонь - прекрасний говорять тут усі.
Учень 8.Пам’ятайте правила ви, Щоб у житті не зазнали біди. Вогонь чарівний ворогом буде – Хто про безпеку забуде!
Учень 9. Вогонь – наш друг, тепло дарує, Та з ним не грайтесь ні на мить, Бо коли злість у нім лютує, Він знищить все, усе згорить!
Учень10.Хто правила безпеки виконує постійно, У тих життя і спокій збереженні надійно.
Класний керівник: Щоб запобігти пожежам, треба знати, від чого вони виникають.
(Відгадайте загадку). У коробці спочиває Хлопці – наче близнюки. В них коричневі голівки І зовуть їх…..(сірники)
(Учні розказують про причини виникнення пожеж).
ПРИЧИНИ ВИНЕКНЕННЯ ПОЖЕЖІ:
1.Необережність у поводженні з вогнем (кинутий запалений сірник, багаття, розкладене у недозволеному місці).
2.Пустощі дітей з вогнем, ігри із запаленими предметам.
3.Порушення правил користування електроприладами.
4.Недотртмання правил користування газовими плитами.
5.Неправильне користування печами.
Класний керівник: Дитячі пустощі з сірниками можуть спричинити пожежу. Пам’ятай! Вогонь від одного сірника може спалити дім. Пожежі легше запобігти, ніж її загасити.
Класний керівник: Дорослі і малі повинні пам’ятати, Що сірники бідою можуть стати. Що пустощі дітей з вогнем – Першопричина всіх проблем.
Учень. Що наші праотці заповідали, Аби святий вогонь ми шанували. Тож пам’ятаймо, що коробка сірників - З недбалістю – пожежа й сірий дим.
Класний керівник: А чи знаєте ви чим потрібно гасити пожежу? (загадки) До пори вишу,До пори мовчу, А вогонь зачую — І сичу, й лютую. (Вогнегасник)
1 конкурс. «Що ти робитимеш, якщо в квартирі виникла пожежа, а ти один вдома?» 2 команди по 5учнів – завдання одне на всіх. ( на спеціальних дошках діти записують свої відповіді).
Обговорення результатів конкурсу.
2 конкурс. «Хто швидше загасить вогонь»
2 команди стоять один за одним. На двох кубах горять свічки. З великого відра треба перенести воду маленькими відрами в порожнє відро. «Ланцюжком» передавати один одному відра з водою. Яка команда швидше перенесе воду, та і виграє(погасить свічку).
3 конкурс. 2 команди стоять один на проти одного, їм задають питання хто швидше і правильно відповість: 1.Уявіть собі, що загорілася праска. Чим можна її загасити? (Товстою ковдрою). Водою не можна — вдарить струмом (вода проводить електричний струм). 2.Якщо пожежа починається у лісі, то як її загасити? (Піском, землею, водою).
4 конкурс. «Телефон101». Чітко і швидко сказати: «У нас пожежа. Адреса ( вулиця, дім, квартира)».
Підсумок конкурсів.(нагородження команд призами).
Класний керівник: Якщо ви виступ наш уважно слухали,
То можна зрозуміти:
Пожежу легше просто попередити,
Ніж потім загасити.
Класний керівник: Щоб в кожний дім прийшло благополуччя,
І не сталося біди,
Ми скажемо разом наше дружне «Ні»
Усім пожежам на Землі.
Класний керівник: Діти, пам’ятайте! Вогонь – друг людини, але вогонь стає ворогом якщо з ним поводитись необережно!
ХАЙ ДИТИНА ЗНАЄ КОЖНА –ЖАРТУВАТЬ З ВОГНЕМ НЕ МОЖНА