Година спілкування "Ось вона, СВОБОДА..."

Про матеріал
Матеріал можна використати у виховній роботі зі старшими класами. Основа або ж додатковий матеріал - презентація цього ж автора.
Перегляд файлу

Година спілкування

Тема: «Ось вона, СВОБОДА…»

Мета: розкрити особливу роль свободи і свобод в житті людини, сприяти формуванню життєво компетентної особистості, спонукати учнів до активного мислення, аргументовано відстоювати власну думку, сприяти вихованню ціннісного ставлення до себе, до держави та суспільства.

Очікувані результати:

  • учні розуміють роль свободи та свобод в житті людини та суспільства;
  • знають основні свободи людини, гарантовані Конституцією України;
  • вміють співпрацювати;
  • вільно та аргументовано висловлюють власну думку;
  • здатні самостійно мислити і творити.

Обладнання: презентація, Конституція України, тлумачний словник, картки-завдання, папір А4, олівці (фломастери), музичний супровід (пісня групи «Кипелов» «Я вільний»,

Форми роботи: бесіда з елементами інтерактивних технологій («мозковий штурм»,  «асоціативний кущ», «займи позицію», «незакінчене речення», робота в групах), створення власних малюнків

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Вчитель запрошує учнів зайти в кабінет і сісти, де кому зручно.

ІІ. Вступне слово вчителя + емоційна та мотиваційна настанова учнів.

 – Прослухайте фрагмент пісні групи «Кипелов» і скажіть, як ви думаєте, про що ми будемо сьогодні говорити?

(Відповіді учнів)

Вчитель записує на дошці тему рожевою крейдою

 – Що ви чекаєте від сьогоднішньої розмови? Що ви би хотіли дізнатися, можливо?

(відповіді учнів)

ІІІ. Слово вчителя. Отже, поговоримо про свободу, про роль свободи та свобод в житті людини. А які у вас асоціації зі словом «Свобода»?

  1. Складання асоціативного куща на дошці

 

радість

 

щастя

 

 

 

 

 

Свобода

літо

 

 

 

подорож

 

канікули

 

  1. Перегляд слайдів (№№ 1- 4)  презентації. Обговорення побаченого.
  2. Визначення значення слова «Свобода». «Мозковий штурм» :

Хто заважає вашій свободі?

(запис на дошці варіантів)

 

  1. Перегляд слайдів (№№ 5 - 6) та обговорення (види свобод, конституційні свободи).
  2. Робота в групах. Вирішення ситуацій (картки-завдання. Додаток).
  3. Перегляд слайдів (№№ 7 – 8)  «Свобода та відповідальність». Обговорення: «Займи позицію» (ТАК чи НІ).
  4. Створення учнями  власних асоціативних малюнків до поняття «Свобода» та його пояснення.
  5. Перегляд слайдів (№№ 9 – 11) = Слово вчителя про Україну, 21 листопада –  День гідності та свободи, волелюбний дух нашого народу.

IV.  Рефлексія = очікування та результат (метод «незакінченого речення»

 «Я …, а ти, …?»)

V. Підсумкове слово вчителя (З чого почалася година спілкування? З свободи вибору собі місця… Побажання бути сміливими, мудрими і відповідальними за свій вибір у житті, цінувати свою свободу та розуміти свободу інших Пояснення рожевого кольору в написанні теми на дошці: абсолютної свободи не буває, це, як рожева мрія... Перегляд останнього слайду презентації).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

Ситуація 1.  Вирішити проблемну ситуацію.

 Ви – офіцер. Сержант із „виховних цілей” вдарив солдата, котрий відмовився брати зброю в руки, мотивуючи це релігійними переконаннями, і тим самим завадив взводу зайняти перше  місце в навчальних стрільбах.

Ваші дії?

 

 

 

 

 

 

 

Ситуація 2.  Вирішити проблемну ситуацію.

 Ви – батько. Ви знайшли особистий щоденник сина і прочитали його, не спитавши дозволу. Потім вилаяли сина за думки, які, на ваш погляд, неправильні та надто вільні. Син вас звинуватив у деспотизмі і невихованості. Суперечка загострилася.

Що робити?

 

 

 

 

 

 

Ситуація 3.  Вирішити проблемну ситуацію.

 

 Ви – відома особа. В газеті ви прочитали статтю, в якій журналіст різко і справедливо вас критикує.

 Які будуть ваші дії щодо автора і газети, якщо у вас необмежена влада?

 

docx
Додано
7 квітня 2021
Переглядів
978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку