Година спілкування
Тема: «Ось вона, СВОБОДА…»
Мета: розкрити особливу роль свободи і свобод в житті людини, сприяти формуванню життєво компетентної особистості, спонукати учнів до активного мислення, аргументовано відстоювати власну думку, сприяти вихованню ціннісного ставлення до себе, до держави та суспільства.
Очікувані результати:
Обладнання: презентація, Конституція України, тлумачний словник, картки-завдання, папір А4, олівці (фломастери), музичний супровід (пісня групи «Кипелов» «Я вільний»,
Форми роботи: бесіда з елементами інтерактивних технологій («мозковий штурм», «асоціативний кущ», «займи позицію», «незакінчене речення», робота в групах), створення власних малюнків
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Вчитель запрошує учнів зайти в кабінет і сісти, де кому зручно.
ІІ. Вступне слово вчителя + емоційна та мотиваційна настанова учнів.
– Прослухайте фрагмент пісні групи «Кипелов» і скажіть, як ви думаєте, про що ми будемо сьогодні говорити?
(Відповіді учнів)
Вчитель записує на дошці тему рожевою крейдою
– Що ви чекаєте від сьогоднішньої розмови? Що ви би хотіли дізнатися, можливо?
(відповіді учнів)
ІІІ. Слово вчителя. Отже, поговоримо про свободу, про роль свободи та свобод в житті людини. А які у вас асоціації зі словом «Свобода»?
радість |
щастя |
|
|
|
|
Свобода |
літо |
подорож |
канікули |
Хто заважає вашій свободі?
(запис на дошці варіантів)
IV. Рефлексія = очікування та результат (метод «незакінченого речення»
«Я …, а ти, …?»)
V. Підсумкове слово вчителя (З чого почалася година спілкування? З свободи вибору собі місця… Побажання бути сміливими, мудрими і відповідальними за свій вибір у житті, цінувати свою свободу та розуміти свободу інших Пояснення рожевого кольору в написанні теми на дошці: абсолютної свободи не буває, це, як рожева мрія... Перегляд останнього слайду презентації).
Додаток
Ситуація 1. Вирішити проблемну ситуацію.
Ви – офіцер. Сержант із „виховних цілей” вдарив солдата, котрий відмовився брати зброю в руки, мотивуючи це релігійними переконаннями, і тим самим завадив взводу зайняти перше місце в навчальних стрільбах.
Ваші дії?
Ситуація 2. Вирішити проблемну ситуацію.
Ви – батько. Ви знайшли особистий щоденник сина і прочитали його, не спитавши дозволу. Потім вилаяли сина за думки, які, на ваш погляд, неправильні та надто вільні. Син вас звинуватив у деспотизмі і невихованості. Суперечка загострилася.
Що робити?
Ситуація 3. Вирішити проблемну ситуацію.
Ви – відома особа. В газеті ви прочитали статтю, в якій журналіст різко і справедливо вас критикує.
Які будуть ваші дії щодо автора і газети, якщо у вас необмежена влада?