20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Година спілкування «Пішохідні переходи. Екскурсія селом»

Про матеріал

Година спілкування «Пішохідні переходи. Екскурсія селом» для початкових класів.

Село, у якому ми живемо, можна порівняти з цікавою маленькою книгою. Для того щоб ро­зумно її читати, щоб не трапилося біди, і дорослі, і малі повинні знати азбуку вулиць, доріг.

Перегляд файлу

 


Мета: розширювати знання дітей про правила до­рожнього руху, які вивчали раніше; учити користува­тися цими правилами в різних ситуаціях, розпізнавати дорожні знаки; закріплювати вміння переходити вули­цю на регульованому та нерегульованому перехрестях; виховувати культуру і дисциплінованість пішохода.

Цільовий інструктаж із техніки безпеки

  • Ітимемо групою — колоною по двоє.
  • Чітко дотримуватимемо правого боку тротуару.
  • Без дозволу вчителя не можна залишати стрій.
  • Іти слід кроком, не бігти і не затримуватися.
  • У колоні не можна гратися, штовхатися, кричати чи голосно спілкуватися.
  • Ви повинні поважати інших людей, не відволікати їхньої уваги, бути дисциплінованими та уважними

ХІД ЕКСКУРСІЇ

1. ПІДГОТОВКА УЧНІВ ДО ЕКСКУРСІЇ

  1. Об'єднання учнів класу у пари для повторення раніше вивчених правил

дорожнього руху, дорожніх знаків, сигналів світлофора

  1. Розучування віршів, загадок про правила дорожнього руху
  2. Підготовка обладнання для проведення екскурсії
  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Діти шикуються біля школи.

  1. ВСТУПНІ БЕСІДИ, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЕКСКУРСІЇ

Учитель. Правила дорожнього руху — це своє­рідна дорожня грамота, знати яку повинні всі, щоб не продовжити сумний перелік жертв на дорозі.

Село, у якому ми живемо, можна порівняти з цікавою маленькою книгою. Для того щоб ро­зумно її читати, щоб не трапилося біди, і дорослі, і малі повинні знати азбуку вулиць, доріг. Метою нашої екскурсії є розширення ваших знань про правила дорожнього руху, формування вмінь без­печного руху на вулицях і дорогах.

Зараз ми прочитаємо девіз нашої екскурсії.

Усі (разом)

Руху правила єдині

Знати добре всі повинні!

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Учитель. Зараз перевіримо, як ви підготу­валися до нашої екскурсії. Я читатиму віршова­ні рядочки-загадки, а ви мені допомагатимете — останнє слово додаватимете.

  1. Правила руху у нашій країні Для водіїв і пішоходів... (єдині),
  2. Щоб не трапилось біди,

Ти, мій друже, не спіши.

Щоб не скалічить ні ногу, ні руку,

Вивчи правила... (дорожнього руху).

  1. Щоб не трапилось біди,

Пам’ятай, мій друже,

Що забави на дорозі

Небезпечні... (дуже).

  1. Дорожні знаки — це твої друзі і... (помічники).
  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА ЕКСКУРСІЇ

Учитель

Я вам сказати мушу,

Що живемо ми лише раз.

Бережіть себе і друзів

 Та згадуйте ПДР щораз.

  • Діти, а що таке ПДР? (Відповіді дітей.)
  • Наша школа та ваші домівки знаходяться поряд із дорогою. Якщо ми прислухаємося уважні­ше, то почуємо гул від руху автомобілів. Вам часто доводиться переходити вулицю. Для того щоб спо­кійно переходити вулицю, необхідно знати прави­ла дорожнього руху.

 

  1. Відгадування загадок.
  1. Лежить Гася, простяглася.

Як устане, то й неба дістане. (Дорога)

  1. Я і в місті, і в селі.

Обабіч мене будинки великі й малі.

(Вулиця)

  1. Всім перехожим я моргаю,

Щоб пильно глянули на мене.

Очей же я аж троє маю:

Червоне, жовте і зелене. (Світлофор)

  • Діти, я вважаю, що ви вже добре знаєте пра­вила дорожнього руху, і зараз ми це перевіримо на практиці. Ми рухаємося до перехрестя. Маєте поспостерігати за людьми, які переходять дорогу, обговорити поведінку пішоходів.
  1. Розповідь учителя про інспекторів ПС (патрульної служби)

Учитель. Інспектори патрульної служби — мужні люди, які несуть свою службу і в спеку, і в холод. Вони перевіряють готовність автомашин до руху, стежить за виконанням правил дорож­нього руху, першими допомагають постраждалим в автомобільних аваріях.

  1. Розповідь учителя про перехрестя світлофор

Учитель. Місце, де ми стоїмо, де перехрещу­ються дороги та вулиці, називається перехрестям.

(Учитель демонструє таблиці, на яких зобра­жені види перехресть.)

  • Діти, перехрестя є одним із найнебезпечніших місць на наших вулицях. Чому? (Відповіді дітей.)
  • Усі перехрестя поділяються на дві групи: регульовані та нерегульовані, Як ви гадаєте, чим вони відрізняються? (Відповіді дітей.)
  • Яких добрих помічників має регульоване перехрестя для пішоходів? (Відповіді дітей.)
  • Що саме допомагає пішоходові правильно перейти дорогу? (Відповіді дітей.)
  • Якщо на перехресті немає світлофора або він не працює, відгадайте, хто допомагає дорожньому руху?

Стоїть вартовий на посту трудовім,

Пильнує порядок у місті моїм.

Є паличка в нього в руці чарівника —

За мить всі машини зупинить вона. (Постовий із жезлом)

  • Отже, якщо рухом на перехресті керує світ­лофор або регулювальник, то таке перехрестя на­зивається регульованим. Переходити перехрестя можна пішохідними переходами на зелене світло світлофора або якщо регулювальник стоїть боком до пішоходів.

До речі, у світлофора є своя цікава історія ви­никнення. Світлофору вже понад триста років. Він почав свій трудовий шлях на залізниці. Перші світлофори були незручними — поруч із ними сто­яла людина і змінювала скло. Тривалий час світ­лофор був двосекційним. 1929 року перший світло­фор з’явився в Москві. Він був схожим на годин­ник: по його червоному, жовтому, зеленому сек­торах бігали стрілка. Тепер у великих містах працюють світлофори, що самі можуть керувати транспортом. їм допомагає електроніка.

  • Діти, хто з вас знає вірші про світлофор?
  1.        й учень

Світлофор три ока має,

Він про все розповідає.

  1.        й учень

Жовтий — стій і роздивись,

Враз замри — не ворухнись.

  1.        й учень

А червоний запалає,

Він іти забороняє.

  1.        й учень

А зелений засвітився —

Це для тебе шлях відкрився.

  1. Практичні вправи

Групою, під керівництвом учителя, учні пере­ходять дорогу на регульованому переході:

  1. по переходу;
  2. на зелений сигнал світлофора;
  3. мовчки;
  4. нормальним темпом;
  5. дотримуючи правої сторони.

Учитель. Нагадайте, як необхідно переходи­ти нерегульоване перехрестя, вулицю.

Орієнтовні відповіді;

  • перед дорогою зупинитися;
  • подивитися ліворуч, потім — праворуч; якщо дорога вільна, зосереджено дійти до осьової

лінії розмітки;

  • знов глянути праворуч, якщо машини немає, то завершити свій перехід.
  •           Ви знаєте правила переходу перехрестя, вули­ці. Прошу вас дотримувати правил дорожнього руху.

Діти разом з учителем повертаються до  майданчика.

  1. Гра «Світлофор»
  •           Діти, зараз перевіримо, як ви засвоїли мою розповідь. Пропоную вам пограти у гру «Світло­фор». Я швидко змінюю в руках кружечки із сиг­налами світлофора.
  • Червоний — стоїте на місці.
  • Жовтий — стоїте на місці та плескаєте у долоні.
  • Зелений — ідете вперед, роблячи два кроки.
  1. Вікторина
  •           Щоб провести вікторину, нам потрібно пере­йти до майданчика.

Запитання

  1. Що виконує роль літер у дорожній абетці? (До­рожні знаки)
  2. Людина, яка йде вулицею. (Пішохід)
  3. Людина, яка їде у транспорті. (Пасажир)
  4. Номер телефону «Швидкої допомоги». (103)
  5. Який сигнал світлофора забороняє рух? (Чер­воний)
  6. Смугастий перехід для пішоходів. (Зебра)
  7. Людина, яка керує рухом транспорту. (Інспек­тор ПС)
  8. Які автомобілі мають право їхати на червоне світло? (Швидка допомога, поліція, рятуваль­на служба)
  9. Частина вулиці, призначена для пішоходів. (Тротуар)
  10. Де небезпечно грати дітям?
  11. Чи можна стояти біля краю тротуару?
  12. Як обходити автобус?
  13. Чому не можна перебігати дорогу перед тран­спортом, що рухається?
  •            Зараз ми повертаємося на спортивний май­данчик, де проведемо естафети, до участі у яких залучаємо дві команди.
  1. Естафети
  1. Від старту до фінішу розставляємо кеглі (10 шт.) Завдання: «проїхати» між ними «змійкою» із іграшковим кермом у руках, подаючи звукові сигнали уявним пішоходам.
  2. Котити від старті? до фінішу іграшкову вантажів­ку із вантажем, на фініші розвантажити маши­ну. Другий учасник завантажує машину і т. ін.
  3. Крокувати від старту до фінішу, називаючи на кожний крок марку автомобіля. Хто швидше дійде і пригадає найбільшу кількість марок автомобілів, той перемагає.
  4. З-поміж запропонованих дорожчих знаків об­рати дозвільні знаки і розкласти їх по доріжці від старту до фінішу.
  5. Дійти до фінішу і на фініші закинути м’яч в один із сигналів світлофора. На фініші стоїть світлофор, виготовлений із листа фанери чи картону, у якому прорізані три кружечки, об­ведені відповідними кольорами. Червоний — 1 бал, жовтий — 2 бали, зелений — 3 бали. Підсумки естафети.
  1. Зустріч із Дорожніми знаками (інсценізація)

Учитель. А зараз до нас у гості завітали До­рожні знаки. Привітаймо їх!

Виходять учні з картками дорожніх знаків. Вони зачитують вірші, а решта дітей визначають, як нази­вається знак.

 

 

Дорожні знаки (по черзі)


  1. Мій любий друже, пам’ятай:

Дорогу не перебігай!

Вмить авто не зупинити,

Можна лиха наробити.

(Рух пішоходів заборонено.)

  1. Усіх рятує пішоходів від аварій, травм і бід

 І безпечне, й зручне місце —

пішохідний перехід.

 Не ходіть через дороги навпростець —

                    це шлях біди.

Перехід усім нам радий,

                   завертайте всі сюди!

(Пішохідний перехід)

  1. Правил руху дотримуйсь завжди,

По тротуарах праворуч ходи,

А де пішохідних доріжок немає,

Вас інше правило оберігає:

Зійдіть на узбіччя проїжджої частини,

 Щоб не знайшла вас нещастя година.

Крокуйте сміливо назустріч машинам,

 Щоб бачити руху повну картину. (Доріжка для пішоходів)

  1. Є зупинка на маршрутах,

Там ти транспорту чекай.

Стоячи на тротуарі, на дорогу не ступай,

Рухові не заважай.

(Місце зупинки автобуса)

  1. Висить знак на виднім місці,

В чому його секрет?

Знак усіх застерігає:

«Небезпечне тут катання!»

(Рух на велосипедах заборонений)

  1. Водії нехай всі знають І дорогу цю минають,

Бо цей знак попереджає,

Що в’їзд сюди заборонне

(В’їзд заборонений)


  • Діти, навіщо потрібні дорожні знаки?
  1. ПІДСУМОК ЕКСКУРСІЇ
  • Чому була присвячена наша екскурсія? (Від­повіді дітей.)
  • Чому необхідно дотримувати правил дорож­нього руху? (Відповіді дітей.)
  • Яку частину дороги створено для пішохо­дів? (Відповіді дітей.)
  • Пограймо у гру «Заборонено-дозволено» і пе­ревірмо ваші знання.

►► Гра


І проспекти, і бульвари —

всі шумливі в наші дні,

Ти проходь по тротуару

лиш по правій стороні!

 Пустувати тут, де люди,— ... (заборонено)!

Стань взірцевим пішоходом!

Це... (дозволено)!

Як заходиш до трамвая,

краще уперед пройди,

Не крутись, це заважає,

стій спокійно чи сиди,

 їхать «зайцем» — знають всі —

це ... (заборонено).

 А бабусі дати місце —- це ... (дозволено).

Якщо ти гуляєш десь там,

бігаючи, не забудь;

 Переходиш перехрестя —

особливо пильним будь.

Йти, коли червоне світло,— ... (заборонено).

На зелене навіть дітям йти... (дозволено).


Учитель

Любіть себе та інших поважайте,

Своє життя й здоров’я бережіть І правильну дорогу вибирайте,

Якщо бажаєте до старості дожить.

Щоб не спізнитись, ви не поспішайте. Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.

А по дорозі рот не розкривайте,

Щоб і життя й здоров’я зберегти.

Дорогу виберіть до рідної вам школи, Щоб світлою й безпечною була.

\ І навпростець теж не ходіть ніколи*

Собі та іншим не бажайте зла.

 

 

 

docx
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
309
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку