.Розробка виховної години мість сценарій проведення міжнародного Дня щастя та фото проведення,Є актуальною для учнів 5-10 класів.Ознайомлення дітей з Днем щастя, визначення складових щастя і в чому полягає його сенс.
Дата__
Клас__група ___
Вихователь ____________
Виховна година
Тема: Якщо бути,-то щасливим.
Мета. Удосконалювати сформоване в дітей поняття про здоров'я та щастя як найважливішу умову щасливого життя; розвивати вміння самому здійснювати свої бажання; дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить від їхніх особистих зусиль, виховати людяність, працьовитість; підвести учнів до висновків світоглядного характеру: життя — це невпинний рух і самовдосконалення.
Обладнання: картки із завданням, мішок щастя, роздатковий матеріал, асоціативний кущ,презентація,ноутбук,відеоролики про щастя.
Тип проведення комбінований
Вид проведення: діалог.
Епіграф
А для щастя треба зовсім небагато:
Сонце, зорі, небо і весела хата.
А у хаті рідні, друзі, мама й тато
Щоб любов і радість там жила крилата.
Щоб були стосунки в сім’ях добрі, щирі.
І зростали дітки в злагоді і мирі.
Хід заняття
І.Вступна частина
1. Актуалізація опорних знань учнів.
Вправа «Твоє життя»
Вихователь пропонує учням придумати ознаки до слова «життя» (щасливе, активне, веселе, бурхливе, красиве, повноцінне, творче, солодке, безрадісне, цікаве, нудне, трудове, важке тощо).
Після цього вихователь зображує на дошці два малюнки:
Відповіді дітей.
2.Заповіт матері Терези « життя – найвища цінність ».
Життя – це шанс. Скористайся ним.
Життя – це краса. Милуйся нею.
Життя – це мрія. Здійсни її.
Життя – це виклик. Прийми його.
Життя – це обов’язок. Виконай його.
Життя – це гра. Стань гравцем.
Життя – це цінність. Цінуй його.
Життя – це скарб. Бережи його.
Життя – це любов. Насолоджуйся нею.
Життя – це пісня. Доспівай її.
Життя – це удача. Шукай цю мить.
Життя таке чудове – не загуби його.
Це твоє життя! Бережи його!
3. інтерактивна вправа «Подарунок»
Дітям роздаються картки з різними словами: «сонце, земля, джерело, ліс» тощо.
Найвища в світі цінність – жити,
йти вдаль по вранішній росі,
Сміятись, плакати, любити,
І дивуватися красі.
Яке це щастя в світі жити?
І відчувати смак життя,
Сміятись, мріяти, радіти,
Й летіти в світле майбуття.
Яке це щастя в світі жити!
Відповіді……….
Відповіді …….
3.Повідомлення теми заняття
Вихователь .
І так тема виховної години « Якщо бути,-то щасливим», « Що таке щастя» Спробуємо з’ясувати «Що таке щастя ? Від чого воно залежить? Чи потрібно воно людині?
Відповіді учнів (випереджувальне завдання)
Учень 1.Щастя – це почуття або стан найвищого, повного задоволення життям; вияв радості від спілкування з рідними, близькими; сприятливий збіг обставин; талант, успіх удача. (Тлумачний словник української мови)
Учень 2.Щастя – поняття моральної свідомості, що позначає стан людини, який найбільше відповідає внутрішній задоволеності повнотою і осмисленістю життя, здійсненням свого людського призначення (Український педагогічний словник)
Учень 3.Щастя – благополуччя, земна благодать, бажання жити без горя, смутку, тривоги, спокій і задоволення, усе бажане, усе те, що заспокоює і задовольняє людину, за переконаннями, смаками і звичками її (Словник Даля)
ІІ.Основна частина.
Вступне слово вихователя
Сьогодні ми поговоримо про дуже важливу річ в житті людини – про щастя, про те,що означає бути щасливим і що треба для цього робити, мабуть,немає такої людини серед нас, яка б не хотіла бути щасливою. Але чи всі знають, як цього досягти.
1.Творча вправа «Наші цінності»
Вихователь пропонує дітям скласти список цінностей, які можуть принести людині щастя в житті. Наприклад: хороша сім'я, великий будинок, здоров'я, освіта, завзятість, гроші, любов, Друзі, віра в Бога, розум, упевненість у собі, краса тощо.
Учні повинні розділити всі цінності на матеріальні і нематеріальні й розташувати їх у порядку значущості для себе самих. Після цього діти пояснюють свій вибір.
Вихователь .
Кожен уявляє своє щастя по-різному:
Для одних – це почесті, хвала,
А для інших щастя – у багатстві,
Бідність для таких людей – біда.
Хворим щастя бачиться в здоров’ї.
Кожен, хто згубив його, жалкує.
Мати за одужанням дитини
Власного життя не пошкодує.
В’язень мріє про жадану волю.
Одинокого гнітить біль самоти.
Важко, мабуть, на усій планеті
Повністю щасливого знайти.
Під загальний заголовок «щастя»
Безліч можна віднести речей.
І, можливо, стільки його видів,
Скільки на Землі живе людей.
2.Робота над висловами відомих людей Що таке щастя?
Вихователь.
А тепер послухаємо, що сказали про щастя видатні люди:
Щастя – це трикутник, а в нім три сторони: віра, надія, любов.
Богдан-Ігор Антонич
…до щастя дорога веде через річку – та річка із крові та трішки із сліз, але ти не бійся. Не втопишся. Лізь.
Василь Симоненко
Щасливий той, хто щасливий у себе вдома.
Лев Толстой
Щастя дається тому, хто багато працює.
Леонардо да Вінчі
Дбаючи про щастя інших, ми знаходимо своє власне.
Платон
Найпрекрасніші і водночас найщасливіші люди ті, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших.
В.Сухомлинський
Щастя – як здоров’я: якщо його не помічаєш, значить воно є.
Іван Тургенєв
Джерело щастя – сім’я.
А. Макаренко
ЩАСТЯ
Щастя – це вічна дорога земна,
Щастя – це літо, зима і весна,
Щастя – це сонце, злива і сніг,
Щастя – це пісню ділити на всіх,
Щастя – це віра в добро і любов,
Щастя – це музика вільних дібров,
Щастя – це друзі і рідний твій дім.
Щастя – це світ, подарований всім.
3.Притча про щастя.Зачитування притчі учнями.
В одному селі жив чоловік, який мав власний будинок, дружину, дітей. Та не мав, як він вважав, щастя. І ось дізнався чоловік, як його знайти. Треба було йти 7 днів і 7 ночей до того місця, де твоє щастя.
Так він і зробив. Дорога проходила через ліс. Пройшовши половину шляху, чоловік стомився і ліг під деревом перепочити ногами в той бік, куди йшов. Та, коли спав, перекрутився, і вранці вставши пішов додому, думаючи, що йде у правильному напрямку.
Через 7 днів і 7 ночей дійшов чоловік до бажаного місця. Побачив він гарне село. І хоча воно нагадувало його рідне, здавалося чоловікові кращим. І будинок, так схожий на його, був більшим і красивішим. І господиня цього будинку здавалася привітнішою і лагіднішою, а діти — вихованішими і розумнішими. І подумав чоловік: яким би був він щасливим, коли б мав все це.
Вихователь
- Отак і ми часто шукаємо щастя десь далеко, не помічаючи, що воно зовсім поряд, тільки треба його побачити, відчути серцем і душею, навчитися цінувати те, що маємо
4.Складання приказок про щастя
Пригадаємо українські народні прислів'я та приказки про щастя:
Щастя без розуму - торбина дірява.
Кому щастя, тому й доля.
Кому щастя, тому й півень несеться.
Не родись багатий та вродливий, а родись при долі та щасливий.
В щасті не без ворога.
З щастям по гриби ходити, з щастям рибу бродити, а без щастя нігде, ані за поріг.
На щастя всяке, май серце однаке.
Не родись в платтячку, а родись в щастячку.
5.Вправа Модель щастя
Поділимось на групи. Кожна група має виконати завдання: створити за 5 хв. на листку паперу модель щастя для:
6.Асоціативний кущ Що таке щастя?
Вихователь. Чи можете ви стати творцями свого щастя? Що для цього треба?
Список мрій
Вихователь пропонує дітям скласти асоціативний кущ,що таке щастя.
Учні міркують над наступними запитаннями.
• Чи варто жити надією, і чому?
• Які надії й мрії допомагають людині стати кращою?
• Чи є у людей загальні мрії і надії? Назвіть, які надії є у вашої сім'ї, вашого класу, людей, що живуть у вашому місті або країні, всіх людей планети.
• Які якості допомагають людині не втрачати надію?
• Що значить, коли говорять: «Надія вмирає останньою»?
• Що значить «виправдовувати чиїсь надії»?
ІІІ.Заключна частина
1.Підсумок.Складання законів щастя.
Закони щастя
1. Щастя неможливо знайти, виграти або отримати в подарунок.
3. Щастя – це коли тебе розуміють.
4. Щастя неможливо в самотності
5. Щастя не залежить від того, хто ви і що ви маєте
6. Насправді щасливий той , хто вміє задовольнятися невеликим
7. Людина - коваль власного щастя.
2.Рефлексія створення «Щасливого портрета»
Вихователь просить дітей намалювати портрет найрадіснішої людини з їхніх друзів. По малюнках один одного діти вгадують, хто зображений. З малюнків робиться виставка «Ми радіємо життю- ми щасливі».
3.Наповнення мішка щастя,власними роздумами дітей про щастя,написання листівок учасникам АТО та виготовлення оберегів.
4.Заключне слово вихователя.
Вихователь:Я бажаю вам досягти справжнього людського щастя. Хай кожному з вас воно усміхнеться. Будьте щасливі!
Учень 6
А для щастя треба зовсім небагато:
Сонце, зорі, небо і весела хата.
А у хаті рідні, друзі, мама й тато
Щоб любов і радість там жила крилата.
Щоб були стосунки в сім’ях добрі, щирі.
І зростали дітки в злагоді і мирі.
І щоб був достаток, все було, як треба
Ой, для щастя, мабуть, трохи більше треба?
Ще краса безмежна, ріки і долини,
І любов, як море треба для людини.
І знання, і творчість, радість безупинна.
Кожен раз щось інше.
Ти ж на те й Людина?!