Година спілкування "Правова абетка"

Про матеріал
Ознайомити учнів з їхніми основними правами та обов’язками, закріпити їх в пам’яті учнів, навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини, розвивати культуру дітей, акторські здібності, виховувати дисциплінованість, повагу до законів України, товаришів.
Перегляд файлу

Мета.Ознайомити учнів з їхніми основними правами та обов’язками, закріпити їх в пам’яті учнів, навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини, розвивати культуру дітей, акторські здібності, виховувати дисциплінованість, повагу до законів України, товаришів.

Обладнання: Ілюстрований матеріал до теми, картки для групової роботи, таблиця «Робота в групах».

 

Хід заняття

I. Вступна частина.

- Добрий день, діти!

Вам я діти побажаю,

Хай щастить вам до кінця,

Хай дитинство ваше квітне,

Наче квіточка ось ця.

У мене в руках чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля.

Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідайте

про те, що там побачили, аж доти, доки всі найцікавіші і найсміливіші не

зазирнуть до скриньки.

(Діти по черзі заглядають у скриньку).

- То кого ви побачили в чарівній скриньці?

- Себе! – відповідають діти (на дні скриньки дзеркало)

То кого ви побачили у чарівному мішечку? (себе)

- Так, ви побачили у чарівному дзеркальці кожен себе – людину. Адже людина – найцінніший скарб.

    Кожен з вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме більше такої на цій Землі немає і ніколи не було.

        Але ви завжди повинні пам’ятати, що ніколи не можна ображати людину, не можна принижувати людську гідність. Тому люди живуть, дотримуючись певних правил. Без правил життя було б просто не можливе. Існує чимало правил: правила у сім'ї, у школі, у грі, в житті.

 Навколо нас – дуже багато правил. І серед них є такі, які зобов’язані виконувати всі люди. Найголовніші правила називають Закон.

 Кожна країна, кожна держава має свої Основні закони. Основним Законом нашої держави є Конституція України.

-Погляньте на цю книжку, що я тримаю у руках. (Показую Конституцію України)

     Це Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо сьогодні в нашій країні.

 

II. Повідомлення теми і мети заняття

 

         Вправа « Гра слів»

-       На дошці ви бачите склади. Сьогодні на уроці ми спробуємо прочитати тему нашого уроку  

                                                         

                               ва   пра   ти  ди  ни      

 

(права дитини)

 

          Ми говоримо: права  та обов’язки дитини. А хто така дитина?

  • (Це людина, якій ще не виповнилося 18 років)

  Слово вчителя

- Сьогодні ми поговоримо про права дитини тобто про ваші права. Але крім прав ми маємо ще і обов’язки. Отже, завдання наше  вивчити та запам’ятати наші права. А також добре знати і не забувати про обов’язки.

 

Тема нашого заняття: Правова абетка

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

2. Розповідь про Декларацію прав дитини.

Дитина, як і кожна людська істота, від народження має права.

Права дитини — це певні можливості, які потрібні дітям для того, щоб жити і дорослішати. Дитиною вважають людину віком до 18 років. Саме діти внаслідок своєї фізичної і розумової незрілості потребують особливої охорони і піклування з боку батьків і суспільства.

Дитинство — найважливіший період у житті людини, коли вона формується фізично, психічно, інтелектуально, здобуваючи необхідні знання, уміння і навички.

Права дитини захищені Конституцію України; Законом України «Про охорону дитинства»; Законом України «Про освіту», Конвенцією ООН про права дитини,

Згідно з Конвенцією, всі діти рівні у правах.

Права дитини не можуть бути обмежені ні за кольором шкіри, ні за релігією, національним чи майновим станом, ні за станом здоров’я чи за походженням.

А зараз пограємо у гру . «Розкажи про себе»

Ви будете передавати м’яча друг другу . Учень, який одержав м’яч, буде відповідати на одне моє питання.

Питання:

  1. Твоя улюблена телепередача.
  2. Де відпочивав улітку?
  3. Чим займаєшся у вільний час?
  4. Який твій улюблений предмет у школі?
  5. Твоя улюблена пісня.
  6. Який гурток чи спортивну секцію відвідуєш?
  7. Твоя улюблена страва?

Таким чином ми зрозуміли по відповідям, що в нас є певні права і ми їх використовуємо у житті

Так давайте розглянемо основні права дитини.

1.Дитя моє! Бог дав тобі життя,

І щоб ніхто не заподіяв шкоди

 Тобі, маленький громадянин,

Бог дав закони нашому народу.

 

 2. Від дня народження, від іменин -

Він твій, цей світ широкий за вікном,

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото-блакитним знаменном.

Про яке право йде мова?

Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Отже, перше найголовніше, невід'ємне право — Право на життя.

 

3. Як маленьке немовля

У світ двері відчиня.

То дарують йому слово,

Слово це - його ... (ім'я).

Кожна дитина має Право на ім’я

Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з присвоєнням їй прізвища, імені та побатькові.

 

4.У сім'ї ми маєм право

На добре харчування.

Від того, що і як їмо,

Залежить і здоров'я, і навчання

Таким чином дитина має Право на повноцінне харчування.

 

 5. Якщо ж погано стало нам,

Батьки заб'ють тривогу. Для цього право є у нас

 На медичну допомогу

Ще одне право - Право на медичну допомогу.

 

6.Змалку знаходтесь в освіті,

 Змалку розширюйте ум,

Бо доведеться у світі

Всяких назнатися дум.

 

7.Дитина має право на освіту

 Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, шо мусиш там набуть,

 Не станеш у житті ніколи

Тим, ким з дитинства мрієш буть.

 

Навчайсь у школі ми використовуємо своє Право на освіту

 

8.Сім'я - це слово дороге.

У слові цім тепло і ласка,

 Нехай же уряд захистить

Дитяче і сімейне щастя

 

Сім'я - це родина,

У родині - дитина.

А для України - Сім'я головна

Усі діти мають Право на любов та піклування з боку батьків та держави

9.Трішки ми попрацювали,

 Наші сили підупали.

Отже, слід нам відпочити,

Знову сили відновити.

 

 А це наше юлюблене право - Право на відпочинок і дозвілля.

 

3. Пошта казкових героїв.

 

Сьогодні герої різних казок дізналися, що ми будемо говорити про Права дитини і тому вранці мені передали їхні листи. З вашого дозволу я відкрию один, і ми разом дізнаємось, від кого він.

 

«У бочку з сином посадили,

 

Засмолили, покотили.

 

І пустили в Океан –

 

Так звелів Їм цар Салтан».

 

- Що це за казка? ( Про царя Салтана)

 

 Чи мали право ці люди так чинити з царицею і дитиною? Які права вони порушили?

 

(Головне право людини – право на життя». Маленька дитина має право жити. А дитина могла загинути в хвилях океану.)

 

 4. Робота в группах

Але ж листів так багато, спробуйте розібратися з ними в групах, а потім представники кожної групи повідомлять нам свої висновки.

 

(Кожна група отримує лист, обговорює його та звітує за узгодженою схемою. )

Кожна група отримує завдання: прочитати частини казок і сказати, які були порушені права дитини. При відповідях користуйтеся Конституцією України, якщо це потрібно. Вживайте в мовленні слова: « Я так думаю…», «Я переконаний…», « На мою думку…» тощо.

 

1. «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».

1. З якої казки цей лист? («Коза-дереза».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на родинну оселю.)

 

2. "Рятуйте! Матуся пішла за молоком, а нас з’їв сірий вовк !"

1. З якої казки цей лист? («Вовк і козенята».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на життя.)

 

3. «Діти, я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку.»

1. З якої казки цей лист? («Попелюшка».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на відпочинок.)

 

 4. "Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове  царство. Мені холодно, я хочу додому."

1. З якої казки цей лист? («Снігова королева».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на вільне пересування.)

 

5. "Діти, допоможіть! Посадили мене в тюрму за те, що допоміг Гарбузу повернути його будиночок."

1. З якої казки цей лист? («Чиполіно».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на волевиявлення.)

 

6 "Мені дуже холодно в зимовому лісі. Діти, допоможіть знайти квіти."             

1. З якої казки цей лист? («Дванадцять місяців».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на любов і піклування.)

 

7. «Діти, допоможіть. Розлучила мене Зміючка з татом і ненькою. Хто ж тепер буде їм рибку ловити і годувати».

1. З якої казки цей лист? («Івасик-Телесик».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на любов і піклування.)

 

 8. «Полечу я від баби і діда, коли назбираю багато пірячка. Не можу так більше жити»

  1.                                  З якої казки цей лист? («Кривенька качечка».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на особисті речі.)

 

Вам казкові герої дуже вдячні. Ваші поради-консультації я обов’язково передам їм.

 

5. Гра « Будь уважним»                                                                                 

Вивчили усі права,

І тепер в нас буде гра.

Якщо право є в Законі,

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо його нема –

Буде в класі тиша.

1. Право на життя

2. Право їсти  тільки морозиво

3.Право на освіту

4. Право дуже гучно слухати музику

5.Право на відпочинок

6.Право на медичне обслуговування

7.Право на захист від насилля

8.Кожна людина має своє ім’я.

9.Можна заарештувати дитину.

10.Не можна відвідувати лікаря.

11.Не можна ходити до школи.

12.Можна забрати дитину від родини.

13.Можна відпочивати.

14.Можна примушувати дитину тяжко працювати.

 

6. Обов’язки, які повинен виконувати кожен учень
Обов’язки:
1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.
2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.
3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм.
4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.
5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим.
6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.
7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.
8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.
9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.
10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.
11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.
12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.
13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.
1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих.
15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.
 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА       

7. Підсумок заняття.

Ось і підійшов до кінця наше заняття. Всі ви, учні, маєте певні права і повинні їх дотримуватись. Пам'ятайте ж любі діти

В злагоді потрібно жити

А обов'язки й права –

Це усьому голова.

А ще бажаю, щоб дитинство ваше промайнуло легко, безхмарно, з посмiшкою.

Тому я бажаю вам бути чемними дітьми, ніколи не ставати правопорушниками, бути гідними лише похвали.

 

8. Вірші у виконанні учнів

Я маю право жити на землі.

Творити, дихати, учитись,

Примножувать багатства всі її.

Своєю Україною гордитись.

                              Я маю право на здоров’я охорону

                              Яка б не трапилась біда,

                               Щоби завжди в моєму домі –

                               Спокійною була моя сім’я.

У школі всіх наук джерела

Зібрані зі всього світу.

Обіцяю добре вчитись

Я маю право на освіту.

                                 На чисту воду і на хліб духмяний

                                 Я маю право раз і на завжди

                                  Всім дітям достатнє харчування

                                  Потрібне, щоб здоровими росли

Я маю право на веселку і весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну,

І на лани із стиглим житом.

                                   На золотаве сонце в небесах,

                                   Що щедро Україну зігріває,

                                   На соловейка спів в гаях,

                                    І на любов батьків, безмежну і безкраю.

Тому я щиро всім в житті бажаю

Зростати гідно справжніми людьми.

Бо всі ми українці маєм право

На цій землі і жити, і рости.

 

9.    Вірш у виконанні вчителя.

Дитя моє, права дитини

ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

напевне знати в наші дні:

коли з тобою справедливо

вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам’ять

Порадь і друзям почитай.

Хай прочитають тато й мама

Закони всім потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

поганим вчинком не зганьби

ти роду власного ніколи.

Люби свою сім’ю і школу,

Свою країну ти люби!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Плужненська гімназія Хмельницької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування

 «Правова абетка»

 

 

 

 

 

Підготувала вихователька:

Корчак Тамара Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 н.р.

C:\Users\Тамара\Desktop\hand1.jpg

 

 

C:\Users\Тамара\Desktop\hand1.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Телегань Людмила Сергіївна
    Зміст цілком відповідає темі, меті та віковим особливостям учнів. Щиро дякую.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 жовтня 2021
Переглядів
1076
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку