Вікторина «Найкращі знавці професій»
Мета. Закріпити знання учнів з теми «Професії», розвивати пізнавальний інтерес ; збагачувати словниковий запас; розширювати кругозір; розвивати вміння продуктивно працювати в групах, виховувати повагу до праці та людей праці; сприяти згуртуванню дитячого колективу.
Обладнання: ілюстрації із зображенням різних професій, газети, картки із завданнями.
Хід вікторини
Вступне слово вчителя
Нехай девізом нашої вікторини стануть слова:
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр –
Всі називають головною
Одну професію- школяр!
Просторі стеляться путі
Навкруг широкий обрій
Нам все відкрито у житті
Аби учились добре
Бо всім відомо , що без школи
Без знань, що мусиш там набуть
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть!
Пояснення правил змагань, представлення
Клас ділиться на 4 команди, які обирають капітана, назву команди, створюють емблеми.
Вікторина складається із 7 конкурсів, які оцінює журі. За правильні відповіді- 1 бал. Від кожної команди у деяких конкурсах беруть участь батьки.
Завдання №1 «Візитна картка»
Команди представляють свою назву і девіз (Наприклад: «Професіонали», «Працівники», «Спеціалісти» тощо)
Завдання №2 «Відгадай»
Загадки для кожної команди.
У їдальні він працює, іжу смачно приготує: борщ, і кашу, і узвар. Ось такий він ....(Куховар)
Із соснової колоди теше він нові ворота (тесляр)
Майстер цілий день майструє- піч стару він ремонтує (пічник)
Він маленьким і дорослим принесе у сумці пошту (поштар)
Він змайструє табурет, а бабусі ще й буфет (столяр)
Над проєктом він мудрує - креслить все і проєктує (кресляр)
Золоті у нього руки - шиє він піджак і брюки! (кравець)
Він в саду кохає квіти - будуть люди їм радіти (квітникар)
Завдання №3 «Хто швидше?»
Виписати із газети якомога більше назв професій (будь – яке видання, в якому є оголошення про вільні вакансії)
Завдання №4 «Асоціації»
У конкурсі беруть участь батьки. Представник від кожної команди пише за дошкою протягом 1 хвилини слова - асоціації до певної професії. Команди виконують теж завдання, тільки на місці на аркуші паперу. За кожне спів - падіння -1 бал.
Слова - професії - учитель, лікар, будівельник, поліцейський
Завдання №5 «Ми не скажем, а покажем»
Конкурс пантоміми. За допомогою рухів показати певну професію (за вибором команд)
Завдання №6 «Розшифруй професію»
На аркушах анаграми. Потрібно за 3 хвилини їх розшифрувати, одну з них ( на вибір) пояснити
НОПСИТИК-синоптик
НАРВЕРИТЕ-ветеринар
НЕРЗАЙДИ- дизайнер
КАРТО-токар
Завдання №7 «Відгадай по опису»
У конкурсі беруть участь також батьки. Завдання: 1 представник команди, дивлячись на ілюстрацію, описує її так, щоб мама чи тато відгадали професію, не бачачи зображення. Для кожної команди пропонується по 4 ілюстрації; 1 відгадана професія-1 бал.
Рефлексія. Нагородження переможців почесними грамотами.
Найцікавішим завданням для мене було...
Вікторина навчила мене..
Щоб одержати перемогу, потрібно.....
Наступного разу ми.....