Година спілкування "Причини виникнення пожеж та засоби боротьби з ними"

Про матеріал
Дана розробка допоможе при підготовці до проведення години спілкування з класом
Перегляд файлу

Година спілкування

«Причини виникнення пожеж та засоби боротьби з ними»

Мета:

  • навчальна: формувати в учнів уявлення про шкоду і про користь вогню; пояснити причини виникнення пожежі; ознайомити з елементарними правилами протипожежної безпеки;
  • розвиваюча: розвивати мовлення, мислення, увагу, дисциплінованість;
  • виховна: виховувати бережливе ставлення до свого життя та здоров'я.

Обладнання: ілюстрації, зашифровані слова, вогнегасник.

Хід заняття

І. Вступна частина

1. Вступне слово вчителя

Сьогодні ми поговоримо про правила поведінки під час виникнення пожежі. Ми вже не раз розмовляли про правила протипожежної безпеки. Сьогоднішній урок буде підсумком усього того, що ми вже вивчили про вогонь, про його наслідки, про його користь і шкоду. Це питання зажди залишатиметься відкритим і актуальним, адже щороку у світі стається близько 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине одна людина, 2-3 особи одержують травми і опіки, кожен третій загиблий - дитина. В Україні пожежі теж приносять багато біди. Щодня в Україні виникає до 120 пожеж, в яких гине в середньому 7 чоловік. А за рік ці цифри набагато збільшуються. Захистити себе може лише той, хто знає правила протипожежної поведінки.

ІІ. Основна частина

  1. Розповідь вчителя

Ми не знаємо, коли конкретно відбулася, можливо, найбільш видатна подія в житті людства - те, що люди опанували вогонь і навчилися добувати його. Вогонь «прийшов» до людей ще сивої давнини, коли вони жили в печерах. Поступово люди навчилися ним користуватися і зрозуміли, що вогонь може стати добрим захисником і помічником.

Існує легенда, що за сивої давнини, коли над усім світом панував всемогутній Зевс, люди, що тільки ще розселилися по землі, були кволі, безсилі, лякливі. Ховалися у свої підземні нори від усього того, що їх лякало. Не було в них тоді світла, не бачили люди вогню. Назавжди загинув би рід людей, якби не став їм на захист титан Прометей. Був у Зевса син Прометей, який любив людей і завжди їм допомагав. Одного разу, опинившись у Зевсовій оселі, Прометей узяв із божественного вогнища невеличку іскру, сховав її у порожній очеретині і поніс на Землю.

Відтоді засяяли, заіскрили веселі багаття на Землі. Навколо них люди збиралися цілими родинами - смажили м'ясо, грілися, танцювали. Люди зажили веселіше, дружніше. Прометей навчив людей приборкувати вогонь - виплавляти мідь, кувати зброю - і люди стали сміливіші, дужчі, вони вже не схилялись покірно перед своєю долею. Вогонь став людині надійним товаришем і помічником.

-У яких випадках вогонь можна вважати другом людини? (Відповіді учнів)

Важко уявити собі галузь людської діяльності, де б його не застосовували. Він дає тепло і світло, допомагає людині готувати обіди і випікати хліб, плавити метал і бути двигуном могутніх ракет. Щоб вогонь завжди був для людей добрим, приносив тільки користь, необхідно кожному вміти з ним поводитись. Якщо його використовувати необережно, то вогонь може стати і жорстоким ворогом.

2. Робота з ілюстраціями

- Коли вогонь стає ворогом для людини? (Відповіді учнів) Пожежі завдають чималих матеріальних збитків державі та громадянам, а також створюють загрозу життю людей. Щоб успішно запобігати пожежам, необхідно знати причини їх виникнення.

Уважно роздивіться ілюстрації і спробуйте визначити причини виникнення пожеж.

  •                   Недбале поводження із сірниками
  •                    Залишені без нагляду електроприлади
  •                    Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки
  •                   Електрокамін, що стоїть близько до тюлі чи скатертини
  •                    Запалені свічки на ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди
  •                   Просушування одягу над відкритим вогнем або поблизу нього
  •                   Відкриті дверцята пічки, з якої може випасти жаринка
  •                   Паління в ліжку
  •                    Дитячі забавки з вогнем

Дійсно, вогонь - найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. У таких випадках вогонь - це ворог людини.

  1. Гра «Дешифрувальник»
  •   Якщо ж все-таки сталася пожежа, необхідно вміти її загасити. Зараз ми спробуємо дізнатися, які речі нам в цьому можуть допомогти. У нас є зашифровані слова. Кожна буква позначена певним малюнком. Нам необхідно прочитати ці слова за допомогою коду.
  • вогнегасник
  • пісок
  • вода
  • покривало
    1. Розповідь з елементами бесіди

Ми з'ясували, які існують засоби для гасіння пожеж, а тепер необхідно згадати, в яких конкретних випадках їх можна використовувати.

Якщо виникла пожежа - рахунок часу йде на секунди. У житті трапляється різні ситуації. Але запам'ятай! Ніколи не панікуй. Якщо трапилося таке лихо, то не біжи і не ховайся, а заливай пожежу водою, доки вона ще маленька. Якщо пожежа почалася на підлозі, то можна кинути мокрого рушника, щоб накрити полум'я і не дати йому поширитися. Але якщо горять електроприлади, то гасити їх водою не можна ні в якому разі. - Чому не можна гасити ввімкнені електроприлади водою? (Відповіді учнів)

Треба їх відключити від електромережі, накрити сухим покривалом або засипати піском. Дуже добре, якщо у вашій квартирі є вогнегасник. Він допоможе боротись з вогнем на початковій стадії загоряння. Побутові вогнегасники поділяються на пінно-хімічні, повітряно-пінні, вуглекислотні і порошкові. Інструкція по користуванню вогнегасником написана на його корпусі.

5.Ознайомлення з будовою та принципом роботи вогнегасника

Застосування порошкових вогнегасників для гасіння пожеж

Порошкові вогнегасники використовуються для гасіння пожеж класів А, В і С (горіння твердих, рідких та газоподібних речовин).

При гасінні пожежі класу А (горіння твердих речовин) вогнегасний порошок необхідно подавати до осередку пожежі, переміщаючи струмінь з боку в бік з метою збиття полум'я. Після того як полум'я збито, треба наблизитись і покрити всю поверхню речовини, що горить, і особливо окремі осередки шаром порошку, при цьому порошок подається переривчастими порціями.

Під час гасіння пожежі класу В (горіння рідких речовин) струмінь порошку спочатку подають на найближчий край, переміщаючи насадок з боку в бік для покриття пожежі по всій ширині. Подачу порошку слід робити безперервно при повністю відкритому клапані, переміщуючись уперед і не залишаючись позаду й з боків непогашеної ділянки, намагаючись постійно підтримувати у зоні горіння порошкову хмару.

Під час гасіння пожежі класу С (горіння газоподібних речовин) струмінь вогнегасного порошку спочатку необхідно спрямовувати в струмінь газу майже паралельно газовому потоку.

Під час гасіння електроустаткування струмінь вогнегасного порошку слід спрямовувати безпосередньо у джерело полум'я. До початку гасіння знеструмити електроустаткування. Деякі рекомендації щодо роботи з порошковими вогнегасниками:

1.Гасити за вітром.

2.На рівній поверхні гасіння починати з переднього плану.

3.Стіну, що горить гасити знизу до верху.

4.3а наявності кількох вогнегасників, використовувати всі одночасно.

5.Стежити, щоб горіння не відновилося.

6.Після використання вогнегасники відправити на заряджання.

6. Розповідь про правила виклику пожежників

Однак трапляється, що вогонь розгоряється і починає перекидатися з одного предмета на інший. Тоді обов'язково необхідно викликати пожежників за номером 101.

  •                  Якщо ви зателефонували за номером 101, що необхідно сповістити пожежній службі? (Відповіді дітей)

Доки чекатимете на приїзд пожежників обов'язково треба вибиратися із задимленого приміщення. Вдихаючи отруйний дим, людина може знепритомніти вже через 2-3 хвилини, а через 5 - померти. До 80% людей, постраждалих під час пожежі, гинуть саме через дим.

  •                  Згадайте, як можна вберегти себе від отруйного диму?

Отже, у приміщенні, де багато диму, треба рухатись пригнувшись або повзком. Для захисту від чадного газу необхідно дихати через зволожену тканину.

III. Заключна частина

1. Гра «Так чи ні!»

- Можна гратися із сірниками.(Ні)

- Рятувальну службу викликай за номером 102! (НІ)

- Можна сушити білизну над газом.(Ні)

- Увімкни електроприлади і йди до школи.(Ні)

- Сірники дітям - не іграшка.(ТАК)

- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями. (Ні)

- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(Ні)

- Захистити органи дихання під час пожежі можна тканиною. (Ні)

- Можна залишати ввімкнені електроприлади без нагляду. (Так)

- Сушити одяг над ввімкненою електроплитою цілком безпечно. (Ні)

2. Бесіда за змістом заняття

- Що може бути причиною виникнення пожеж?

- Як поводитися під час пожежі?

- За яким номером можна викликати пожежників?

- Чому не можна гасити пожежу на електроприладах водою?

 - Як поводитися у задимленому приміщенні?

ІV. Підсумок заняття

docx
Додано
4 січня 2021
Переглядів
829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку