ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ У 2 КЛАСІ
ТЕМА: «Руху правила єдині»
МЕТА: Поглибити знання дітей про Правила дорожнього руху. Ознайомити учнів з місцями безпечного переходу проїжджої частини дороги; Розвивати пізнавальні інтереси; уміння орієнтуватися на вулицях населеного пункту. Виховувати культуру поведінки на вулицях.
ДЕВІЗ ЗАНЯТТЯ: Руху правила єдині
Ми повинні поважати.
Знати їх усі повинні –
І дорослі і малята.
Учитель: Діти, один древні мудрець сказав, що рух – це життя, це шлях до того, щоб пізнати світ. І в наше сьогодення ми не можемо уявити свого життя без транспорту, доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Адже тільки за допомогою транспорту ми можемо їздити на велику відстань.
Транспорт – наш вірний друг! Але, забуваючи про правила дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним.
І допомагати на сьогодні буде наш друг. Хто це ви дізнаєтесь, коли відгадаєте таку загадку.
Загадка.
Різні скельця є у мене
Червоне, жовте і зелене.
Можу ними я сказати:
«Йти! Стояти! Зачекати!»
Діти: Світлофор!
До класу заходить учень-старшокласник у костюмі Світлофора (зелені штани, жовта сорочка, червоний берет), веде з собою школяра і школярку.
Світлофор: Я шлях вкажу надійний
Де небезпек нема.
Трикольорове око
Я маю недарма.
В роботі я суворий
І стриманий завжди
Тролейбуси, машини
Біжать туди-сюди.
Дивлюсь червоним оком -
Велю спинитись я.
Одне мені потрібно –
Це витримка твоя.
А блисне жовте око -
Іти не поспішай.
Бо жовтий – не зелений –
Потрапиш під трамвай.
Увага! І зелений
Привітно замигтів
Він колір найдобріший,
Щасливого путі.
Школяр: Світлофор потрібен всім:
І дорослим і малим.
Друзі, він багато може:
Пішоходам допоможе
Він дороги перейти
Без лихих пригод в путі.
Школярка: Блимне лиш червоним оком –
Нас застерігає строго.
Що не можна крокувати,
Необхідно почекати.
А засвітиться зелене –
І для тебе і для мене
Шлях відкрити, можна йти,
Дуже раді я і ти.
Світлофор: Друзі, а давайте згадаємо, хто являється учасниками дорожнього руху?
Загадка.
Тротуаром йдуть малята
Жваві хлопчики й дівчата.
Не кричать і не пустують
Дуже ввічливо крокують.
Діти: Пішоходи!
Світлофор: Так, це пішоходи. І коли ти пішохід то знай:
Загадка
Тисне вчасно гальма і газ,
Відвезе усюди нас.
Для доріг він хлопець свій
За кермом сидить.
Діти: Водій!
Учитель: Крім пішоходів і водіїв учасниками дорожнього руху є також велосипедисти, пасажири. І у кожного є свої правила поведінки.
Руху правила єдині
Ми повинні поважати.
Знати їх усі повинні:
І дорослі, і малята.
Добрий друг наш –
Знак дорожній
Ставиться не так собі.
Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
На дорозі небезпечно,
Тож обачним будь доречно.
Руху правила єдині,
Знати їх усі повинні.
Шануватимуть їх люди –
Скрізь тоді порядок буде!
Діти дивляться мультфільм «Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови».
Світлофор: Я хочу перевірити чи уважно ви дивились це відео. Якщо так, то ви легко дасте відповідь на мої запитання.
На дорозі коло хати?
Зебра – є така в природі.
Зебра – в нас на переході (Перехід – зебра)
Зовсім я не поспішаю.
Знаю я безпечний хід
Це - ….. (Діти: Підземний перехід)
Як одною лиш рукою,
Тільки жезла він підняв
Вантажівку вмить спиняв.
Що ж це за силач такий?
Це, малята, … (Діти: Постовий!)
1. а) підземний перехід.
б) пішохідний перехід.
в) Обережно! Діти!
2. а) рух на велосипедах заборонено
б) велосипедна доріжка
в) рух пішоходів заборонено
Вчитель: Діти, ви уважно дивилися відео, слухали нашого друга – Світлофорика, а тепер давайте пограємо у гру «Це все я». Я буду змальовувати ситуацію і якщо вона відповідає нормі, то ви говорите фразу: «Це все я, це все я, це шкільна моя сім’я», а якщо ситуація не відповідає правилам ви говорите: «Це не я, це не я і сім’я це не моя».
По бруківці швидко мчить? (Це не я….)
Вліво, вправо подивився.
І пішов спокійним ходом
Пішохідним переходом? (Це все я…)
Зупиняє пішоходів,
Лімузини і авто –
Не рушає з них ніхто. (Це все я…)
Означає: Шлях відкрито? (Це все я…)
Скаже просто: підожди. (Це все я….)
Місцем жінці
Якщо вільних місць немає? (Це все я…)
Наче порося в загоні? (Це не я…)
Світлофор: Діти, я пропоную пограти зі мною. У гру «Увага!».
(У дітей на партах лежать картки: червоного, жовтого, зеленого кольору.
На команду «Стій!», «Приготуватися!», «Вперед!» діти повинні показати картку відповідного кольору.)
Учитель: Діти, ви були активні, уважні, допитливі. І якщо ви відгадаєте кросворд, то дізнаєтеся ким ви були на сьогоднішньому занятті.
|
|
|
|
1м |
і |
с |
т |
о |
|
|
|
|
|
2п |
о |
с |
т |
о |
в |
и |
й |
3с |
в |
і |
т |
л |
о |
ф |
о |
р |
|
|
|
|
4т |
р |
о |
т |
у |
а |
р |
|
|
|
|
|
|
5д |
о |
р |
о |
г |
а |
|
6в |
у |
л |
и |
ц |
я |
|
|
|
|
|
|
|
|
7п |
і |
ш |
о |
х |
і |
д |
|
Учитель: Відгадали? Так, ви сьогодні всі молодці. Заспіваємо разом пісню
«ДОРОЖНІЙ РУХ»
(муз. В.Я. Шаїнського, до пісні «Чему учат в школе».)
Щоб могли застосувать
Вчать у школі – 3 р.
Твердо правила всі знать,
Пам’ятать, виконувать
Вчать у школі – 3 р.
Розуміть його без слів
Вчать у школі – 3 р.
Твердо правила всі знать,
Пам’ятать, виконувать
Вчать у школі – 3 р.
Щоб не сталося біди
Вчать у школі – 3 р.
Твердо правила всі знать,
Пам’ятать, виконувать
Вчать у школі – 3 р.
Учитель: Діти! Пам’ятайте і дотримуйтесь Правил дорожнього руху.