Година спілкування "Руху правила єдині"

Про матеріал
Конспект години спілкування на тему "Руху правила єдині". Рекомендовано для використання в початковій школі.
Перегляд файлу

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ У 2 КЛАСІ

ТЕМА: «Руху правила єдині»

МЕТА: Поглибити знання дітей про Правила дорожнього руху. Ознайомити учнів з місцями безпечного переходу проїжджої частини дороги; Розвивати пізнавальні інтереси; уміння орієнтуватися на вулицях населеного пункту. Виховувати культуру поведінки на вулицях.

ДЕВІЗ ЗАНЯТТЯ:    Руху правила єдині

Ми повинні поважати.

Знати їх усі повинні –

І дорослі і малята.

 

Учитель: Діти, один древні мудрець сказав, що рух – це життя, це шлях до того, щоб пізнати світ. І в наше сьогодення ми не можемо уявити свого життя без транспорту, доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Адже тільки за допомогою транспорту ми можемо їздити на велику відстань.

Транспорт – наш вірний друг! Але, забуваючи про правила дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним.

І допомагати на сьогодні буде наш друг. Хто це ви дізнаєтесь, коли відгадаєте таку загадку.

            Загадка.

Різні скельця є у мене

Червоне, жовте і зелене.

Можу ними я сказати:

«Йти! Стояти! Зачекати!»

                                             Діти: Світлофор!

 

До класу заходить учень-старшокласник у костюмі Світлофора (зелені штани, жовта сорочка, червоний берет), веде з собою школяра і школярку.

 

Світлофор:   Я шлях вкажу надійний

Де небезпек нема.

Трикольорове око

Я маю недарма.

В роботі я суворий

І стриманий завжди

Тролейбуси, машини

Біжать туди-сюди.

Дивлюсь червоним оком -

Велю спинитись я.

Одне мені потрібно –

Це витримка твоя.

А блисне жовте око -

Іти не поспішай.

Бо жовтий – не зелений –

Потрапиш під трамвай.

Увага! І зелений

Привітно замигтів

Він колір найдобріший,

Щасливого путі.

 

Школяр:  Світлофор потрібен всім:

І дорослим і малим.

Друзі, він багато може:

Пішоходам допоможе

Він дороги перейти

Без лихих пригод в путі.

 

Школярка:  Блимне лиш червоним оком –

Нас застерігає строго.

Що не можна крокувати,

Необхідно почекати.

А засвітиться зелене –

І для тебе і для мене

Шлях відкрити, можна йти,

Дуже раді я і ти.

 

Світлофор: Друзі, а давайте згадаємо, хто являється учасниками дорожнього руху?

Загадка.

Тротуаром йдуть малята

Жваві хлопчики й дівчата.

Не кричать і не пустують

Дуже ввічливо крокують.

Діти: Пішоходи!

 

Світлофор: Так, це пішоходи. І коли ти пішохід то знай:

  1. Пішоходи ходять лише тротуарами, тримаючись лише правого боку, щоб не заважати зустрічним пішоходам.
  2. Ходити узбіччям лише назустріч автомобілям.
  3. Переходь вулицю пішохідним переходом (зеброю) або підземним переходом.
  4. Переходячи вулицю, подивись ліворуч, а тоді праворуч.
  5. Слідкуй за сигналами світлофора.

          

           Загадка

Тисне вчасно гальма і газ,

Відвезе усюди нас.

Для доріг він хлопець свій

За кермом сидить.                    

Діти: Водій!

 

Учитель: Крім пішоходів і водіїв учасниками дорожнього руху є також велосипедисти, пасажири. І у кожного є свої правила поведінки.

 


Руху правила єдині

Ми повинні поважати.

Знати їх усі повинні:

І дорослі, і малята.

Добрий друг наш –

Знак дорожній

Ставиться не так собі.

Щоб не трапилося всяке,

Шанувати треба знаки.

На дорозі небезпечно,

Тож обачним будь доречно.

Руху правила єдині,

Знати їх усі повинні.

Шануватимуть їх люди –

Скрізь тоді порядок буде!


Діти дивляться мультфільм «Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови».

Світлофор: Я хочу перевірити чи уважно ви дивились це відео. Якщо так, то ви легко дасте відповідь на мої запитання.

 

  1.        Що за коник полосатий

На дорозі коло хати?

Зебра – є така в природі.

Зебра – в нас на переході (Перехід – зебра)

 

  1.        Я проспект перетинаю

Зовсім я не поспішаю.

Знаю я безпечний хід

Це - …..   (Діти: Підземний перехід)

 

  1.        Ми побачили з тобою

Як одною лиш рукою,

Тільки жезла він підняв

Вантажівку вмить спиняв.

Що ж це за силач такий?

Це, малята, …  (Діти: Постовий!)

 

  1.        Покажіть правильного світлофора:

 

  

 

 

 

  1. Як називається цей знак?

1.                      а) підземний перехід.

    б) пішохідний перехід.

    в) Обережно! Діти! 

 

2.                     а) рух на велосипедах заборонено

                  б) велосипедна доріжка

                  в) рух пішоходів заборонено

 

Вчитель: Діти, ви уважно дивилися відео, слухали нашого друга – Світлофорика, а тепер давайте пограємо у гру «Це все я». Я буду змальовувати ситуацію і якщо вона відповідає нормі, то ви говорите фразу: «Це все я, це все я, це шкільна моя сімя», а якщо ситуація не відповідає правилам ви говорите: «Це не я, це не я і сімя це не моя».

 


  1. Хто, додому ідучи,

 По бруківці швидко мчить? (Це не я….)

 

  1. Хто  ішов, потім спинився.

 Вліво, вправо подивився.

 І пішов спокійним ходом

 Пішохідним переходом? (Це все я…)

 

  1. Хто це знає, що червоний

 Зупиняє пішоходів,

 Лімузини і авто –

 Не рушає з них ніхто. (Це все я…)

  1. Знає хто: зелене світло

 Означає: Шлях відкрито? (Це все я…)

 

 

  1. Жовте світло нам завжди

 Скаже просто: підожди. (Це все я….)

 

  1. Хто поступиться в трамваї

 Місцем жінці

 Якщо вільних місць немає? (Це все я…)

 

  1. Хто це там смітить в вагоні

 Наче порося в загоні?  (Це не я…)


 

Світлофор: Діти, я пропоную пограти зі мною. У гру «Увага!».

(У дітей на партах лежать картки: червоного, жовтого, зеленого кольору.
На команду «Стій!», «Приготуватися!», «Вперед!» діти повинні показати картку відповідного кольору.)

 

Учитель: Діти, ви були активні, уважні, допитливі. І якщо ви відгадаєте кросворд, то дізнаєтеся ким ви були на сьогоднішньому занятті.

 

  1.      Як називається населений пункт, де багато транспорту і великих будинків? (місто)
  2.      Регулювальник, який за допомогою жезла керує рухом автомобілів? (постовий)
  3.      Пристрій на перехресті з червоною, зеленою і жовтою лампочкою? (світлофор)
  4.      По ньому рухаються пішоходи. (тротуар)
  5.      По ній рухаються автомобілі. (дорога)
  6.      Простір у місті чи в селі обмежений двома рядами будинків? (вулиця)
  7.      Учасник дорожнього руху, який рухається пішки? (пішохід)

 

 

 

 

 

1м

і

с

т

о

 

 

 

 

 

2п

о

с

т

о

в

и

й

3с

в

і

т

л

о

ф

о

р

 

 

 

 

4т

р

о

т

у

а

р

 

 

 

 

 

 

5д

о

р

о

г

а

 

6в

у

л

и

ц

я

 

 

 

 

 

 

 

 

7п

і

ш

о

х

і

д

 

 

 

 

 

 

Учитель: Відгадали? Так, ви сьогодні всі молодці. Заспіваємо разом пісню

«ДОРОЖНІЙ РУХ»

(муз. В.Я. Шаїнського, до пісні «Чему учат в школе».)

  1. Знак дорожній розпізнать,

       Щоб могли застосувать

       Вчать у школі – 3 р.

       Твердо правила всі знать,

       Памятать, виконувать

       Вчать у школі – 3 р.

  1. Світлофор замиготів,

        Розуміть його без слів

       Вчать у школі – 3 р.

       Твердо правила всі знать,

       Памятать, виконувать

       Вчать у школі – 3 р.

  1. Як дорогу перейти,

       Щоб не сталося біди

       Вчать у школі – 3 р.

       Твердо правила всі знать,

       Памятать, виконувать

       Вчать у школі – 3 р.

Учитель: Діти! Памятайте і дотримуйтесь Правил дорожнього руху.

 

doc
Додано
17 грудня 2019
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку