Година спілкування:«Що ти обираєш: жити здóрово чи здорóво?»

Про матеріал

Година спілкування «Що ти обираєш: жити здóрово чи здорóво?»11 клас. Мета: орієнтація учнів на пріоритетність загальнолюдських цінностей життя і здоров'я, утвердження здорового способу життя як необхідної умови саморозвитку та самовдосконалення особистості.

Перегляд файлу

Година спілкування:

 

    Мета: орієнтація учнів на пріоритетність загальнолюдських цінностей життя і здоров’я, утвердження здорового способу життя як необхідної умови саморозвитку та самовдосконалення особистості.

     Завдання – дати можливість і право учням самостійно розв’язувати питання здоров’я, приймати розумні рішення, виходячи зі своєї спроможності, а також із факту, що формування особистості повинне бути спрямоване в інтересах самої особистості і за її бажанням.

                                            Доки здоров’я служить, то людина не тужить.

                                                                                                    (народна мудрість)

 


Хто здоровий, – той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

Хто здоровий – не сумує,

Над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде!

Бо здоров’я – це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини

Всі дороги і стежини!

Зрозуміло, всім відомо,

Як приємно бути здоровим,

Тільки треба знати,

Як здоровим стати.


 

Як ви вже зрозуміли, сьогодні наша розмова про те, чого не купиш за гроші, про те,  що   берегти треба змолоду, про те, що є основою щасливого життя людини – так, про здоров’я.

Напевно, вам  цікаво буде дізнатись, яке місце займали фізичні вправи в житті видатних людей. Батько медицини Гіппократ, філософи Платон і Сократ, поети Софокл і Еврипід мали різні спортивні нагороди. Відважний підкорювач Північного полюсу Ф. Нансен здобув звання чемпіона Норвегії з бігу на ковзанах і лижах. Поет лорд Байрон був відмінним боксером і одного разу переплив протоку Дарданели. Лауреат Нобелівської премії в галузі біохімії Е. Чейн був олімпійським чемпіоном з вітрильного спорту. Біг став невід’ємною частиною життя видатного українського хірурга, академіка Миколи Амосова.

    Всі добре розуміють, що «здоров’я» - це добре, а «хвороба» - погано. Пояснити сутність здоров’я доволі складно. Постає запитання: що таке здоров’я?

У психолого-педагогічній літературі зустрічаються різні тлумачення сутності поняття «здоров’я». Пропонуємо декілька означень:

Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних вад (ВООЗ);

Здоров’я – нормальний психологічний стан і здатність людини оптимально задовольняти систему матеріальних і духовних потреб (В.П. Петленко);

Здоров’я – це перша і найважливіша потреба людини, що визначає його здатність до праці, гармонійний розвиток особи (М.С. Бєдний);

Здоров’я – це достатня функціональна активність системи саногенетичних механізмів організму, що забезпечують його оптимальну життєдіяльність у конкретних умовах оточуючого середовища (С.М. Павленко);

Здоров’я – це нормальний розвиток тіла, інтелекту, психіки індивідуума, що проявляється в адекватній емоціональній і моральній поведінці (Ю.Г. Антомонов);

Здоров’я – це сума резервних потужностей основних функціональних систем організму (М. Амосов);

Здоров’я – це результат взаємодії соціально-економічних, медико-біологічних і демографічних чинників (М.С. Бєдний);

Здоров’я – це взаємовідношення людини з оточуючим середовищем (Р. Дюбо);

Здоров’я означає свободу діяльності людини. Хвороба – обмеження свободи (О.М. Ізуткін);

Здоров’я – оптимальна стійкість до дії патогенних агентів, фізична, психічна і соціальна адаптивність до змінюваних умов життєдіяльності Г.Л. Апанасенко).

 

 

 

 «Здоров'я не купиш – його розум дарує» - говорить народна мудрість. Як ви розумієте це прислів'я?

Які ще прислів'я  та притчі про здоров'я ви знаєте?

В наступному завданні вам потрібно зі слів, які ви отримаєте правильно скласти прислів'я і пояснити його.

Пропонуються прислів'я:

  • Бережи честь змалку,    а здоров'я змолоду.
  • Було б здоров'я,     а щастя знайдеться.
  • Людина від ліні хворіє,    а від праці здоровіє.
  • Здоров'я приходить днями,   а виходить годинами.
  • Здоровому все   здорово.

 

Бережи честь змалку,

здорово.

Було б здоров'я,    

а здоров'я змолоду.

Людина від ліні хворіє,   

а щастя знайдеться.

Здоров'я приходить днями,

а від праці здоровіє.

Здоровому все  

а виходить годинами.

 

 

 

 

СЛОВА НАРОДНОЇ МУДРОСТІ.

1. ЗДОРОВ'Я – НАЙБІЛЬШИЙ СКАРБ В ЖИТТІ.

2. БЕРЕЖИ ЗДОРОВ'Я, ПОКИ МОЛОДИЙ.

3. ЗДОРОВ'Я МАТИ – ВІК БІДИ НЕ ЗНАТИ.

4. ХТО ПРАЦІ НЕ БОЇТЬСЯ – ТОГО ХВОРОБА СТОРОНИТЬСЯ.

5. НЕМАЄ ЩАСТЯ БЕЗ ЗДОРОВ'Я.

6. У ЗДОРОВОМУ ТІЛІ – ЗДОРОВА ДУША.

7. ЯК НЕМАЄ СИЛИ, ТО Й СВІТ НЕ МИЛИЙ.

8. ЗДОРОВ'Я МАЄМО – НЕ ДБАЄМО, А ВТРАТИВШИ – ПЛАЧЕМО.

9. ДОВГО СПАТИ – ЗДОРОВ'Я НЕ МАТИ.

10. НЕНАЖЕРА РИЄ СОБІ ЯМУ ВЛАСНИМИ ЗУБАМИ.

11. ХТО ГОРІЛКУ ЛЮБИТЬ – ТОЙ САМ СЕБЕ ГУБИТЬ.

 

 

Здоров'я»

Конкурс «Здоров'я». Потрібно на кожну букву цього слова знайти слова, які мають відношення до здоров'я, здорового способу життя.

  • З –
  • Д –
  • О –
  • Р –
  • О –
  • В' –
  • Я –

Здоров’я не є чимось постійним. Стан здоров’я неодноразово змінюється навіть протягом доби. Недарма ми звикли питати одне одного: «Як ваше здоров’я?»,  «Як ви себе почуваєте?» і як приємно почути у відповідь: «Дякую, я здоровий». Хто ж повинен піклуватися про наше здоров’я? На державному рівні здоров’ям громадян опікується Міністерство охорони здоров’я України. Охорона здоров’я – одна з функцій держави. Так, в статті 3 Конституції України зазначено, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Але кожна людина повинна дбати про своє здоров’я сама. Краще запобігти захворюванню, ніж лікуватися. Хотілося б почути ваші особисті думки у ході невеликого диспуту.

Міні-диспут на тему: «Чи винна людина в своїх хворобах?»

Думки учнів вчитель записує на дошці в дві колонки.

                                                                                                      НЕ ВИННА


ВИННА

  • Шкідливі звички
  • Неправильне харчування
  • Недотримання режиму дня
  • Зловживання Інтернетом
  • Забруднення середовища
  • Спадковість
  • Нервове напруження
  • Високий темп життя

Питання для обговорення: До якої колонки можна віднести захворювання на СНІД, грип, туберкульоз, а до якої – травми?

За офіційними даними здоров’я залежить:

  • на 20% від економічних  умов;
  • на 20% від спадковості та генетичних порушень;
  • на 10% від розвитку медицини;
  • на 50% від способу життя людини, її ставлення до власного здоров’я.

Як бачите наше здоров’я – в наших руках і нам вирішувати -  зміцнювати його чи псувати. Недарма 2012 рік оголошений в Україні роком спорту та здорового способу життя, метою якого є орієнтація на пріоритетність загальнолюдських цінностей життя і здоров’я, утвердження здорового способу життя як необхідної умови саморозвитку та самовдосконалення особистості. Рішенням Уряду передбачено протягом цього року проводити масові фізкультурно-оздоровчі заходи, залучати молодь та дітей до занять спортом, а найголовніше – боротися з байдужим ставленням людей до власного здоров’я.

Ми приєднуємося до всіх українців, які свідомо ставляться до свого здоров’я і проводимо невелику розминку (руханку):

  • сплесніть у долоні, хто займається в спортивних секціях;
  • підстрибніть, хто робив сьогодні ранкову зарядку;
  • присядьте, хто сьогодні поснідав;
  • нахиліться вперед, хто вміє плавати;
  • підстрибніть на одній нозі, хто любить уроки фізкультури;
  • підніміть руки, хто почуває себе здоровим;
  •  

Вправа «Моя позиція».

Учням необхідно продовжити речення:

  • Я не палю, тому що ….. ( я хочу плавати, співати і при цьому не задихатися; мати гарну зовнішність, а не «зеленувату» шкіру, тьмяне волосся, зіпсовані зуби).
  • Я проти вживання наркотиків, тому що я хочу …….( багато зробити і досягти в житті, а не втратити його; бути незалежним, а не тягнутися за додатковою порцією отрути).
  • Я хочу бути здоровим, щоб …….. (мати щасливу родину, здорових дітей, досягти успіху).
  •  

Вправа «Я обираю». Вчитель пропонує учням створити шкалу життєвих цінностей, розташувавши в порядку зростання: багатство, здоров’я, слава, міцна родина, кохання.

Питання для обговорення: Чому ви розташували цінності саме в такому порядку? Поясніть свій вибір. На якому місці ви розмістили здоров’я?  Чому?

1. Номер служби «швидкої допомоги». (103).

2. Якщо поряд з вами хтось палить то ви … (Пасивний курець).

3. Повторіть девіз МНС. (Запобігти. Врятувати. Допомогти).

4. Кокаїн і конопля – це … (Наркотики).

5. Назвіть номер рятувальної служби. (101).

6. Зіткнення автомобілів. (ДТП, дорожньо-транспортна пригода).

7. «Чума ХХІ століття». (СНІД). 

8.  Скільки часу на день дитина може проводити перед монітором комп’ютера? (15-30 хвилин).

9.  Цією хворобою людину можуть заразити собаки, коти або дикі тварини. (Сказ).

10. Якого кольору автомобілі пожежно-рятувальної служби? (Червоного).

11. Як викликати аварійну службу газу? (104).

12. Ліки, що вбивають бактерії. (Антибіотики).

13.  Дуже тривалий стрес, що негативно позначається на психологічному та фізіологічному стані людини. (Депресія).

14. Що називають «зеленим змієм»? (Алкоголь).

15. Щоденний розпорядок. (Режим дня).

16.  Він утворюється у наших помешканнях, у ньому існують мільйони бактерій і навіть мікроскопічних кліщів. А у особливо тяжких випадках він може навіть провокувати алергії та астми. (Пил).

17.  Цей різновид бігу учені-медики вважають найкориснішим для організму. (Біг підтюпцем).

18. Хвороба ясен. (Парадонтит).

19. Найпростіший спосіб збагатити кімнату киснем. (Провітрювання).

20. Найкращий відпочинок для мозку. (Сон).

21. Хвороба зубів. (Карієс).

22. Наука, про здоровий спосіб життя. (Гігієна).

23. Найнебезпечніша складова цигарки. (Нікотин).

24. Назвіть види захворювань хребта, які часто виникають у тих, хто зловживає сидінням перед комп’ютером. (Сколіоз, остеохондроз).

25. Яка небезпечна хвороба легень, що на сьогодні набрала в Україні усіх ознак епідемії, передається повітряно-крапельним шляхом і вимагає довготривалого лікування? (Туберкульоз).

26. Штучне переривання вагітності. (Аборт).

27. Захворювання, що виражається в надмірній вазі тіла. (Ожиріння).

28. Як називається процес обливання почергово холодною та гарячою водою з метою загартовування організму? (Контрастний душ, або душ Шарко).

29. Народна назва купання в ополонці (Моржування).

30. Найдієвіший засіб профілактики захворювань організму (Фізична зарядка).

31. Що означає слово «фінал»? (Кінець)

32.Заключна зустріч у спортив­них змаганнях, коли визнача­ють переможця. (Фінальний  матч)

33.Щоб бути красивими, що робили дівчата вдосвіта на «Юр'їв день»? (Вмивалися росою)

34.Яку рослину вважають чемпіоном з умісту вітамінів? (Солодкий перець)

35. Коли в усьому світі відзначають День боротьби з тютюнопалінням? (21 листопада)

36. Якому видатному російському письменнику належать слова: "Поцілувати дівчину, що палить, - це все одно, ніби поцілувати попільничку"? (А.П.Чехову).

 

1. У Гіппократа був один хворий пацієнт, який  благав його вилікувати. Гіппократ оглянув його і сказав, що він береться за лікування, але за умови, що пацієнт купить той будинок, який він йому вкаже, і щодень буде приходити на прийом ліків. Отримавши згоду, лікар вказав хворому на самий віддалений від своєї оселі будинок. Через деякий час пацієнт дійсно поборов свою хворобу і прийшов зі словами вдячності до батька медицини, благаючи того відкрити секрет ліків. У відповідь Гіппократ відповів: «Весь час я давав тобі пити джерельну воду, а вилікували тебе …». Що вилікувало хворого? (Щоденні прогулянки свіжим повітрям, адже хворий був змушений кожного дня проходити значну відстань від свого будинку до оселі Гіппократа).

Слово надається олімпійському чемпіону Поливоді Анатолію Івановичу

Підведення підсумків уроку. Заключне слово вчителя. Сподіваюся, що наша розмова на цьому  не закінчиться, а знайде продовження у ваших справах, прагненнях, рішеннях; що сьогоднішній урок матиме відгук у вашому майбутньому. Бажаю вам міцного здоров’я, яке допоможе впевнено йти до обраної мети.

 Вправа «Літературна морока»

- На завершення нашого заняття розшифруйте прислів’я.

 

 

 

 

 

 


    Здоров’я — розкіш для людини,

       Найбільша цінність у житті.
       Як є здоров’я день при днині,
       Можливість є йти до мети.
      Тоді є радість, щастя, диво,
       Краса у крапельці роси.
      Тоді людина йде щасливо
      Серед безмежної краси
      Й чарівність світу відчуває.
Для неї в хмурість — дні ясні.
Вона всі труднощі долає
Й співає радісні пісні.
Вона — здорова! Це чудово,
Бо їй нічого не болить.
Вона добро творить готова.
І це прекрасно! Можна жить!

                 Н. Красоткіна


 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
6 жовтня 2018
Переглядів
1549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку