Сценарій гри-подорожі по країні "Правил дорожнього руху"

Про матеріал

Удосконалити знання учнів про правила дорожнього руху; сприяти усвідомленню важливості дотримання дорожнього руху; створити умови для розуміння учнями бути уважними на вулиці; розвивати вміння контролювати свою поведінку під час переходу вулиці; виховувати культуру поведінки на дорозі, у дворі, на вулиці.

Перегляд файлу

 

 

 

 

__80

                                                             Підготувала:

                                      Канарян Світлана Валентинівна

                                          вчитель української мови та літератури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         м. Кропивницький    

2018

 

 

Мета:

  • уточнити, актуалізувати,  доповнити і узагальнити знання дітей про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях, розвивати вміння розрізняти дорожні знаки, пояснювати значення розмітки на дорозі;                                                                                                                      - розвивати уяву, увагу, спостережливість, пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста;                                                        - виховувати культуру поведінки  на вулицях міста та села, бережливе ставлення до власного життя і здоров’я; корекція уваги, пам’яті.

Обладнання:

Ілюстрації дорожніх ситуацій, зображення дорожніх знаків,  малюнок  світлофора.

Хід заняття:

  1. Організація дітей

Ведуча: Доброго дня, діти!

  1. Повідомлення теми і мети  заняття

Ведуча: Сьогодні я та мої помічники – дорожні знаки  поговоримо з вами про правила дорожнього руху,  безпеку пішоходів та пасажирів.

 

  1. Робота за темою.
  • Вступна розповідь з елементами бесіди

Ведуча:

  • Всі люди, і маленькі, і великі, як тільки виходять на вулицю – стають пішоходами.  Чи легко бути пішоходом?
  • Вулиця,  не парк і не кімната – на вулиці треба вести себе спокійно і впевнено. А хто може себе вести так?
  • Водії вчаться правил у спеціальних автошколах. Для пішоходів теж є правила. Якщо їх не знати – нізащо не стати гарним пішоходом.

 

  • Азбука поведінки у віршах

 

Дорожній знак 1:


Місто, в якому

З тобою живемо,

Можна по праву

Порівнять з букварем.

Азбукою вулиць,

Розкривши для вас

Місто уроки дає повсякчас.

Ось вона, азбука -

Треба всю знать.

 

Дорожній знак 2:

Вздовж по тротуару,

Глянь знаки висять.

Виконуй і пам’ятай,

Щоб бути здоровим, До праці готовим,

Азбуку міста

Вивчи до ладу,

Щоб не потрапити

Раптом у біду.


 

  • Походження дорожніх знаків

Дорожній знак 3:

     А зараз я вам розповім історію про походження дорожніх знаків.

   З давніх часів люди допомагали подорожнім. Спочатку вздовж дороги забивали палиці, а потім яскраво розфарбовані стовпчики. Пізніше на стовпчики прикріплювали квадрати, круги, або трикутники з якою-небудь підказкою про дорогу. Їх і назвали дорожніми знаками. Знаки-малюнки набагато зручніші , ніж знаки-написи. На світі більше 3000 мов і якщо правила будуть написані,  то їх зможуть прочитати лише місцеві жителі. І, коли машина їде на великій швидкості, напис прочитати майже неможливо, а знаки-малюнки помітні здалеку і зрозумілі всім.  Дорожні знаки сучасного вигляду почали з’являтися з 1909 року. У нашій країні нові знаки були введені з 1973 року.  Щоб легше і швидше розпізнавати знаки, їх було поділено на 6 груп, надавши кожній групі особливого кольору і форми.

 

  • Розгляд знаків

Дорожній знак 1:


  1. Попереджувальні знаки
  2. Знаки пріоритету
  3. Заборонні знаки
  4. Наказові знаки
  5. Інформаційно-вказівні знаки
  6. Знаки сервісу

(показує табличку знаків)

 

))))))))))))))))))))))))))))))))))Ведуча:  Дякую моїм помічникам – дорожнім знакам за цікавий вірш  та інформацію. А зараз діти спробуйте відгадати загадку. Хто це?

Підморгнув зеленим оком – ми йдемо,

Підморгнув червоним оком – стоїмо.

Виходить світлофор

«Світлофор»:  Вірш «Червоний, жовтий, зелений»


Як переходиш вулицю,

На розі зупинись.

І перш за все уважно

На мене подивись.

 

Дивлюсь червоним оком –

Наказую спинитись я,

Одне мені потрібно –

Це витримка твоя.

 

 

А блисне жовте око –

Іти не поспішай,

Бо жовтий, не зелений –

Потрапиш під трамвай.

 

Увага – і зелений

Привітно замигтів,

Він колір найдобріший,

Щасливого путі!


 

Гра «Світлофор»

 

Світлофор: Діти, давайте з Вами пограємо у гру. Встаньте біля парт, коли я піднімаю картку із зображенням кольору, ви відповідно до нього виконують вправи  (червоний – присісти, жовтий – встати, зелений – крокувати). Тож перевіримо, як ви  справитесь із завданням.

Всі справились, молодці!

derzhavtoinspekcija-zaklikae-vsih-batkiv_31353

  •  «Переходимо дорогу»

Дорожній знак 1:

  • Хто мені підкаже, де  потрібно переходити вулицю?

(Правила переходу через вулицю ( із зеброю і без)

 

                        «Правила для пасажирів»

Дорожній знак № 2: Хто мені може назвати правила для пасажирів?

                                      (якщо мало пригадали, самі називаєте)

  • 1. Не відволікайте водія під час руху.
  • 2. Міцно тримайтеся за поручні.
  • 3. Не виставляйте руки і голову з вікна.
  • 4. Не входите і не виходите, коли двері вже закриваються.

 

Дорожній знак № 3:

  • 5. Не заважайте іншим входити в транспорт.
  • 6. Поступіться місцем старшим і тим, кому з якихось причин важко стояти.
  • 7. Виходячи з транспорту, треба допомогти тим, хто виходить пізніше вас, - подати їм руку.
  • 8. При переході вулиць треба дотримуватися Правил дорожнього руху.

 

Ведуча: З правилами ви вже познайомились, а зараз давайте пограємо у

  • Гру«Вибери правильну відповідь» (так чи ні)

Під час поїздки на автобусі можна  голосно розмовляти?

• співати пісні?

• вимагати у старенької бабусі чи дідуся поступитися місцем на сидінні?

• вставати на сидіння ногами?

• поступатися місцем старшим?

          • бути ввічливим?

 

Ведуча:  Молодці, правильно відповіли!

Щоб не створювати загрозу своєму здоров'ю та здоров'ю оточуючих, у транспорті треба дотримувати загальноприйняті правила поведінки.

 

 «Гра – вікторина»

Світлофор:  Сьогодні ми  дізнаємося – чи слухняні ви пішоходи? А скажіть мені, діти, чи ви любите гратись на свіжому повітрі? (так)  Тож давайте перевіримо чи знаєте ви, де можна гратися, а де ні.

Приготуйтеся і будьте уважні:

Дружно всі скажіть мені

На дорозі можна гратись?

Діти: Ні.

 

Ведуча: Лине музика й пісні,

При дорозі гратись можна?

Діти: Ні

 

Дорожній знак  1: Б’є в ворота м’яч хлопчак,

На подвір’ї гратись можна?

Діти: Так

Дорожній знак 2: Можна на дорозі, ви скажіть мені,

Мчати на велосипеді?

Діти: Ні.

 

Дорожній знак 3: А як тобі вже чотирнадцять й ти мастак,

По дорозі можна їхати?

Діти: Так.

 

Світлофор: Тож добре всі запам’ятайте:

На дорозі – не гратися, не кататися,

Якщо хочеш здоровим зостатися.

 

Ведуча: Й щоб не трапилось біди,

Пам’ятай, мій друже,

Що забави на дорозі

Небезпечні дуже.

 

Світлофор: А щоб ви ніколи не були сумні,

Правила порушувати можна?

Діти: Ні.

 

Ведуча: Ми сьогодні з вами дізнались багато нової та корисної інформації. Діти, давайте всі разом повторимо віршик,  про те що потрібно знати та виконувати правила дорожнього руху. Я  говорю строчки вірша, а ви за мною повторюєте.

 

Потрібно нам дорожні правила вивчати. Ніколи їх не забувати.

Із ними треба нам дружити і їх виконувать завжди,

Тоді не трапиться біди

 

Ведуча:  Ви всі діти молодці! Переходьте обережно вулиці! А я та мої помічники з вами прощаємося. Бажаємо Вам бути найкращими пішоходами та пасажирами.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Б Александр
    Вчитель від Бога!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 жовтня 2018
Переглядів
2107
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку