Викликати у дітей бажання поповнювати свої знання про Україну, вчити розуміти поняття «Батьківщина», поглибити знання про народну символіку, виховувати почуття патріотизму, любові до свого народу, його духовної культури. Вчити дітей виразно читати вірші, інтонаційно і виразно передавати зміст, формувати почуття любові до художнього слова, гордості до України, розвивати образну памя'ять, мислення
Комунальний заклад
«Вільнянська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат»
Запорізької обласної ради
Година спілкування на тему:
«ЩО ЗНАЧИТЬ БУТИ ПАТРІОТОМ»
Вихователь:
Пасюк С.П.
2016
Мета: викликати у дітей бажання поповнювати свої знання про Україну, вчити розуміти поняття «Батьківщина», поглибити знання про народну символіку, виховувати почуття патріотизму, любові до свого народу, його духовної культури. Вчити дітей виразно читати вірші, інтонаційно і виразно передавати зміст, формувати почуття любові до художнього слова, гордості до України, розвивати образну памя‘ять, мислення.
Словник: Батьківщина, столиця, патріоти.
Матеріал: свічка, український віночок, символи України (картинки), презентація. (СЛАЙД 1)
Хід проведення:
Вихователь: Сьогодні, друзі, у гурті зустрілись ми знову.
Про Україну дорогу ми поведем розмову.
Про теплий, рідний, любий дім,
Про те, як затишно у нім.
Про мову ніжну і барвисту
І про криницю в полі чистім. (СЛАЙД 2)
Вихователь: І хочу я сьогодні запалити свічечку, яка буде символом нашої любові до рідного краю. А у ваших сердечках запалає маленький вогник гордості за те, що ви українці. Ви цей вогник маєте пронести через усе життя. Тож будьте чесні, розумні, горді, любіть свою матінку Україну. (СЛАЙД 3)
Вихователь запалює свічку
Діма Н. Україна – рідний край,
Рідне поле, зелен гай,
Рідне місто й рідна хата,
Рідне небо й рідна мати
Ліза М. Моя Україно, ти земле єдина
Ти у світі найрідніша, і для нас ти наймиліша,
Тут усім веселка грає, хліб на ниві достигає,
Гай дубовий зеленіє, тут душа наша радіє.
Вихователь: Діти, чи знаєте ви, що таке Батьківщина?
Віка К: Батьківщина- це ліс осінній,
Це домівка моя і школа,
І гаряче сонячне коло.
Батьківщина – це труд і світо,
Батьківщина – це мама й тато,
Це твої найкращі друзі
І бджола на веснянім лузі.
Вихователь: Батьківщина – це рідна мова,
Це дотримане чесне слово,
Лан пшеничний і небо синє,
Це твоя і моя Україна! (СЛАЙД 4)
Вихователь: Ми всі повинні любити нашу рідну Україну, бути патріотами своєї Батьківщини.
- А чи хотіли б ви дізнатися, що означає слово «Україна», коли вперше з’явилось? (СЛАЙД 5)
- А я знаю давню легенду про нашу країну. На світанку нашої землі Бог оглядав творіння рук Своїх. Натомившись, наказав зробити відпочинок і разом з ангелами він спустився на землю. Ця земля була багатою на сонце, звірів та пташок. А найбільше сподобались Богові люди того краю. Всюди зустрічали його хлібом і сіллю. Він став часто навідуватись сюди зі словами: «Рушаймо у край!» Кажуть, з того часу і пішла назва нашої держави: Україна.
Вихователь: А тепер спробуйте підібрати слова, які характеризують нашу Україну. (СЛАЙД 6)
Діти: Могутня, калинова, квітуча, зоряна, пісенна, барвінкова, багата, барвиста, дружня тощо.
Вихователь: Чому калинова, дружня, пісенна?
Вихователь: Так, ми живемо в Україні, любимо її, гордимося нею. Україна - це Батьківщина всіх людей, які живуть на її території. Наша земля багата і щедра на чудових, працьовитих людей, на гарні врожаї. Батьківщина – це найкраще, найдорожче, найрідніше місце в світі.
Вихователь: Українців пізнають у всьому світі по вишивках, гарних рушниках та на вишитому національному одязі. Давайте пригадаємо кольори української вишивки і що вони означають? (СЛАЙД 7).
Білий колір символізує силу, це - колір життя, колір чистоти.
Чорний колір є кольором землі, урочистості, багатства.
Червоний колір - це символ нерозривного кровного зв’язку, символ любові та роду.
Синій є символом води. (СЛАЙД 8)
Зелений колір – символізує весну, молодість та красу.
Вихователь: Кожна країна має державні символи, за якими впізнають її в усьому світі.
Вихователь: Що таке символи? (Символи- знаки, пізнавальні прикмети)
Вихователь: Давайте згадаємо національні символи нашої держави. Це державний прапор, герб, гімн України. Подивіться, вони перед вами.
Як називається наш герб? (Тризуб) (СЛАЙД 9)
- Діти, ви бачите золотий Тризуб на синьому полі. Він має давню історію. Тризуб був державним знаком ще в Київських князів, це символ єднання та могутності. Державний герб України є символом нашої влади.
- Ще в Тризубі відображено триєдність життя: це – батько – мати – дитина, які символізують свою сім'ю, силу, мудрість та любов. Тризуб подібний до птаха в польоті.
Вихователь:
- Який ще державний символ ви знаєте? (Прапор). (СЛАЙД 10)
- Прапор існував з давніх часів. Спочатку прапор був трикутної форми, а потім він змінив свою форму.
- Якої форми сучасний прапор?
- Які кольори зображені на ньому?
- Давайте поміркуємо, чому саме ці кольори було обрано для нашого прапора? Що означає жовтий колір?
Діти: Жовтий колір - колір сонця, колір хліба – зерна, яке дає життя всьому на землі.
Вихователь: Які враження викликає у вас блакитний колір?
Діти: Це колір неба, колір води.
Вихователь: Ось чому український народ обрав ці кольори для свого прапора.
Синій, як море, як день золотий –
З неба і сонця наш прапор ясний.
Гляньте на ньому волошки цвітуть,
Гляньте жита в ньому золото ллють.
З жита й волошок наш прапор ясний,
З неба і сонця, як день весняний.
- Діти, я вам розповім ще про один символ нашої держави – це гімн. (СЛАЙД 11)
Гімн – це урочиста пісня, як ви думаєте де і коли звучить ця пісня? Де і коли чули її?(Висловлювання дітей, узагальнення вихователя).
- Гімном України є пісня «Ще не вмерла Україна». Слова написав поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький.
- Чи знаєте ви, як потрібно слухати гімн?
- Слухати гімн треба стоячи, мовчки, з гордо піднятою головою, приклавши долоньку правої руки на сердечко. (Слухають грамзапис Гімну).
Фізхвилинка
Відпочиньмо, дітвора.
Нам пограти вже пора,
Часу дітлахи не гайте,
Гру веселу починайте.
Рухлива гра «Чий вінок кращий»
( Діти поділені на дві рівні групи. Кожна з них утворює коло. Почувши слова вихователя:
Візьмемось за руки,
Підемо на луки,
Там сплетем віночок,
Станемо в таночок, -
Діти беруться за руки і йдуть по колу вліво. На останні слова зупиняються, піднімають руки. Вихователь у цей час продовжує:
Чий найкращий вінок,
Той і піде в танок.
Після цих слів діти швидко опускають руки на плечі своїм сусідам. Вихователь зазначає, у якому колі діти швидко поклали руки на плечі і додержуються форми кола. Ці діти танцюють під будь-яку музику, а інші плещуть їм в долоні.)
– А зараз ми проведемо вікторину «Чи знаєте ви Україну?»
1.Які країни межують з Україною ? (Білорусь, Росія, Польша)
2.Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро)
3.Як називається столиця України? (м. Київ)
4. Прізвище президента України? ( Порошенко) (СЛАЙД 12)
5. Як називається місто, де знаходиться наша школа? (Вільнянськ)
(СЛАЙД 13)
6. Назвіть народні символи нашої держави (калина, барвінок, верба, тополя, дуб, лелека, соловей, журавель). (СЛАЙД 14)
- Діти, а зараз я хочу розповісти вам, скільки про нашу рідну країну складено прислів’їв. (СЛАЙД 15)
- Батьківщина – мати, умій за неї постояти;
- Людина без Вітчизни, як соловей без пісні;
- Добре тому, хто вдомі своєму;
- За рідний край життя віддай;
- Всюди добре, а вдома найкраще;
- Кожному мила рідна сторона.
- Діти, я хочу, щоб ви виросли хорошими людьми, любили свій рідний край, свою Батьківщину і були патріотами своєї держави, своєї країни – неньки –України. І давайте разом з вами зробимо колаж на карті України, і подаруємо частинку кожного з нас. (Колективна робота «Україна – частинка кожного з нас»)
Вихователь:
Хотілося б вам усім побажати (СЛАЙД 16)
Добра, і злагоди, миру, й краси,
Щоб для України ви росли.
Хай вам щастить завжди й у всьому,
Не піддавайте серце злому.
Хай Бог усім допомагає
І рідний край оберігає.