Година спілкування "СНІД - загроза людству"

Про матеріал
СНІД - загроза людству Мета: - поглибити знання учнів про ВІЛ і СНІД; - формувати усвідомлення того, що тільки власний досвід життя, поведінка та вчинки гарантують запобігання ризику інфікування ВІЛ; - звернути увагу на соціальні та морально-етичні проблеми ВІЛ та СНІДу; - пропагувати серед підлітків здоровий спосіб життя; Тип: усний журнал
Перегляд файлу

Районний  конкурс сценаріїв та методичних розробок виховних заходів

«Перлина натхнення»

 

 

 

 

 

 

 

СНІД - загроза людству

 

(Виховний захід для учнів 11 класу)

 

 

 

Номінація:

«Здоровий спосіб життя».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Винокур  Оксана  Андріївна

класний керівник 11 класу

 

 

 

 

 

 

Чорноморська ЗОШ

 

 

 СНІД - загроза людству

Мета:

 - поглибити знання учнів про ВІЛ і СНІД;

 - формувати усвідомлення того, що тільки власний досвід життя, поведінка та вчинки гарантують запобігання ризику інфікування ВІЛ;

 - звернути увагу на соціальні та морально-етичні проблеми ВІЛ та СНІДу;

 - пропагувати серед підлітків здоровий спосіб життя;

Тип: усний журнал

Обладнання: фліпт-чарт, комп’ютерна презентація, відеороліки про СНІД,  пісня О. Білозір «Бережи любов», червоні стрічки, паперові долоньки.

ХІД УРОКУ

Слайд 1. Перегляд соціального відеоролику про СНІД.

Слайд 2. Оголошення теми уроку.

Слайд 3.    ВСТУП      1 сторінка

Соціологічні опитування виявляють низький рівень знань щодо проблеми ВІЛ/СНІДу серед молоді. Приблизно 20% опитаних вважають, що ВІЛ передається під час поцілунку, через укуси комах. Вірять, що можна заразитися в разі спільного використання з інфікованою людиною зубної щітки, рушника, мила. Вважають, що можуть захистити себе, використовуючи не тільки презервативи, але й інші методи контрацепції. Деякі думають, що ВІЛ-інфекція виліковна. Мета нашої виховної години полягає в тому, щоб довести до вас достовірнуінформацію про ВІЛ-інфекцію та СНІД, поглибити ваші знання про способипередачі й профілактики захворювання. «Хто попереджений, той захищений», - саме так говорить французьке прислівя.Сьогоднішня акція - це попередження всім про болючу рану суспільства - СНІД.

Слайд 4.       ТРОХИ З ІСТОРІЇ   2 сторінка

Перші випадки захворювання на СНІД було діагностовано в 1981 р. у США. Спочатку хвороба видавалася вельми загадковою. У Франції, як тільки зявилися перші повідомлення про таємничу хворобу, сформували групу дослідників під

керівництвом ученого-вірусолога Люка Монтеньє для її вивчення.§ Протягом двох років (починаючи з 1981 р.) було зясовано загальну картину хвороби, виявлено її збудника - вірус імунодефіциту людини (ВІЛ), розроблено методи, за допомогою яких знаходять вірус хвороби в організмі людини, встановлено механізм негативної дії вірусу на організм.§ Вперше ВІЛ був виділений та індефікований у 1983 р. французькими вченими на чолі з Монтеньє в Пастерівському інституті в Парижі. Водночас про факт відкриття вірусу, котрий спричиняє СНІД, повідомили американські вчені з Національного інституту здоровя на чолі з Робертом Гало.

3. Таким чином, успіхи у вивченні ВІЛ та СНІД насправді великі, але невідомого в дослідженні цієї проблеми ще багато.

ВІЛ - це вірус імунодефіциту людини, який розвивається та розмножується в організмі людини і призводить до повної втрати захисних сил організму та розвитку СНІД.

Слайд 5.      3 сторінка ЯКА РІЗНИЦЯ МІЖ ВІЛ ТА СНІД

«Мікрофон» - розшифрувати абревіатуру ВІЛ, СНІД. (записані на фліпт-чарті) - пояснити, що означають написані слова:

 В - «Вірус» - збудник захворювання.

І - «Імунодефіциту» - відсутність захисної реакції системи організму, яказабезпечує захист від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.

Л - «Людини»

С - «Синдром» - ряд симптомів, що вказують на наявність якоїсь хвороби чистану

Н - «Набутого» - такого, що набутий протягом життя, а не від народження.

І - «Імунного» - стосується імунної системи, яка забезпечує захист людини відмікроорганізмів, що спричиняють хворобу.

Д - «Дефіцит» - в даному випадку відсутність захисної реакції імунної системилюдини на наявність в організмі шкідливих бактерій.

Слайд 6.     ВІЛ ТА ІМУНІТЕТ  4 сторінка (перегляд відеоролику)

 

Слайд 7.      СТАТИСТИКА 5 сторінка

На сьогодні ситуацію у світі характеризують як пандемію ВІЛ-інфекції. Заданими програми ООН-СНІД, число інфікованих у світі перевищило 433 млн 45. людей. Щорічно у світі реєструється 5 млн ВІЛ-інфікованих, помирає з млн.людей. Щодня у світі заражається ВІЛ 16 тис. людей. За даними фонду ООН,кожні 14 секунд у світі вірусом імунодефіциту людини заражається одна людинау віці від 15 до 24 років. Нині Україна посідає перше місце по кількості ВІЛ-інфікованих серед країнСхідної Європи. Серед молоді перше місце з усіх причин смертності – СНІД. За весь період реєстрації ВІЛ-інфекції/СНІДу в Україні вмерло 11 822 людини, зних 233 дітей. Фрагмент відеофільму організації HELP: статистика в м. Новомосковську.На фоні пісні Ф. Меркурі діти розповідають про видатних людей, які померли відСНІДу.

 Слайд 8,9.      6 сторінка  ОЗНАКИ ХВОРОБИ (медична сестра)

ВІЛ-інфекція розвивається поступово, після зараження людина тривалий часможе не відчувати ознак хвороби. Цей період може тривати до 10 років і більше йзакінчується СНІДом, який дотепер залишається невиліковною хворобою.Установити ВІЛ можна через один-три місяці після проникнення вірусу доорганізму людини з допомогою спеціального аналізу крові, який виявляє антитіладо вірусу.

Ознаки: - постійна втома; - підвищена температура, озноб, сильне нічне пітніння; - зменшення ваги; - опухлість лімфатичних вузлів, що триває понад два місяці; - поява плоских та випуклих виразок рожевого кольору на поверхні шкіри чи під шкірою; - постійна діарея; - постійний сухий кашель, що супроводжується задишкою.

Слайд 10.       ШЛЯХИ ПЕРЕДАЧІ   7 сторінка

(показ слайдів11,12,13, а учні називають шляхи зараження)

 ВІЛ живе лише в організмі людини. Потрапляючи в повітря, він швидко гине.Єдиним місцем, де вірус добре "почувається” і має спроможність рухатися, єбіорідини людини: кров, сперма, вагінальні виділення, материнське молоко. Вірусможе знаходитися і в інших рідинах: сечі, слині, поті, але його

концентрація в нихдуже низька. Від концентрації вірусу залежить і об’єм рідини, що повиненпопасти в кров іншої людини для того, щоб відбулося зараження. Наприклад,необхідна для зараження кількість вірусу міститься в краплині крові, якапоміщається на кінці швейної голки. Об’єм слини з такою ж кількістю вірусускладає 4 літри. У результаті вивчення декількох тисяч хворих у світі, установлено, що вірусСНІДу передається:

 - у разі статевого контакту із хворим або зараженим вірусом СНІДу;

 - у результаті використання для ін’єкцій нестерильних шприців;

 - при переливанні інфікованої крові; - від вагітної жінки, інфікованої ВІЛ, новонародженій дитині;

 - заразитися можливо під час манікюру, педикюру – за цих процедур часто бувають поранення;

- татуювання чи криваві ритуали.

Вірус імунодефіциту людини сам по собі дуже нестійкий. Він швидко гине підвпливом простих дезінфікуючих засобів: спирту, марганцівки, хлораміну, високоїтемператури, під час кип’ятіння гине миттєво. Але якщо потрапляє в організм,знищити його вже не можливо. Захворювання розвивається повільно, але впевнено.

2.Вправа «ВІЛ – передається; ВІЛ – не передається» На дошці прикріпити 2 листки (ВІЛ передається і ВІЛ не передається).     Кожен із учнів отримує смужку з умовою, яку повинен прикріпити на дошці біля одного з листків. Умови:

  • рукостискання;
  • обійми;
  • переливання крові;
  • дружній поцілунок;
  • робити інєкції одним шприцом;
  • укуси комах-кровососів;
  • мати незахищені сексуальні контакти;
  • кашель, нежить, чхання;
  • повторно використовувати презервативи;
  • пити з однієї склянки з ВІЛ-інфікованим;
  • утримуватися від статевих стосунків;
  • поїздка в переповненому транспорті;
  • дружити з ВІЛ-інфікованим;
  • часто змінювати сексуальних партнерів;
  • робити штучне дихання «рот в рот»;
  • користуватися спільною бритвою;
  • обмін одягом і взуттям;
  • робити насічки на шкірі ножем, яким користувалися інші;
  • плавати у басейні;
  • спільне користування туалетом, душем, ванною;
  • користуватися одним телефоном;
  • користуватися фонтанчиком для води;
  • доглядати хворого на СНІД.

Слайд 14. ЯК УБЕЗПЕЧИТИ СЕБЕ ВІД СНІДУ 8 сторінка

1. Лист дівчинки хворої на СНІД Ми ще живі, але нас уже нема Шановна редакціє, пишу вам, тому що ви ще не залишили таких як я. Прошумій лист надрукувати. Мені край потрібно, щоб його прочитали дівчата та хлопці.Хочу їм сказати, щоб подумали й зрозуміли. Я й інші з мого оточення багато чогораніше не розуміли. Мені 18 років. Звати Ольга. Прізвище не повідомляю. Ось уже 2 роки, як яхвора СНІДом. У лікарні я не одна, тут у мене такі ж подруги й друзі. Тепер навсе дивлюся інакше, чім раніше. Навіщо ви, дорослі, нас, власних дітей, під «танк» кинули? Ми були ще дітьми,а ви вже отримали за нас гроші. ВИ, ви винні у наших хворобах і наших смертях! Четверо моїх друзів, учорашніх школярів, померли. У моргах лежать молоді.Ми вже хоронимо один одного. Чому ви нас не попереджали з вашим «безпечнимсексом»! Нам хочеться жити! Краще б нам працювати, вчитися, ніж помирати, аСНІД та сифіліс стали у молоді, щось на кшталт нежиті. У нас не буде кохання, не буде сім’ї, ми не народимо дітей. Ви

розумієте, щовідбувається з нами, поколінням, котре прийшло після вас?! Ми ще живі, але нас уже нема. Нас залишили без дитинства й відібрали нашемайбутнє. Як би я була вдячна тому, хто вирвав би мене з рук цигарку, хто витяг мене зпід «танка», коли можна було спасти. Допоможіть тім, хто небайдужий до цієї проблеми, зупиніть те, щовідбувається навколо. Допоможіть зупинити. Допоможіть прийняти закони йзаборонити порнолітературу, фільми, наркотики, горілку. Ми гинемо… Хто там на «танку»? – «Вільні» від сорому й відповідальності?!А ми під ними… нас проїхали. Все! Ольга Р.2. «Дискусія» - хто винен, ваша думка? - чи можете сказати «Ні», коли це потрібно? - політика не лікувати, а попереджувати.3.

Висновки: - уникати випадкових статевих зв’язків - зменшити число статевих партнерів застосування презерватива- не користуватися випадковими шприцами для ін’єкцій- не використовувати багаторазово голки- за будь-яких підозр звертатися до лікаряВажливо пам’ятати, що від вашої поведінки залежить запобігання СНУДу!Боротьба проти СНІДу – це соціальна проблема, яка має поведінковий характері залежить від профілактичних заходів.

Слайд 15.   ПЕРЕВІР СЕБЕ 9 сторінка

Рольова гра «ВІЛ-СНІД – очима наших громадян»

Дійові особи: громадянка 1, мати двох дітей, які навчаються в 6-му та 9-мукласах;

 громадянка 2, яка багато чула про ВІЛ-СНІД;

 громадянин, щовпевнений, що знає все про ВІЛ-СНІД.

Громадянка 1: Як важко бути сучасними батьками. Постійно кудись поспішаєш,ніколи й поспілкуватися з дітьми. А вчора прислухалася до їхньої розмови іздивувалася: вони обговорювали СНІД.

Громадянка 2: Що ж тут дивного, я чула у школі проводять уроки з вивченняпроблем СНІДу.

Громадянка 1: Чи можуть ці уроки вберегтися від страшної хвороби?

Громадянка 2: Вберегтися справді важко. Я чула, що СНІД передається черезрукостискання, під час користування громадським транспортом, туалетом табасейном. А ще – через укуси комарів та інших комах.

Громадянка 1: Якщо це правда, то порятунку від

цієї хвороби немає?

Громадянин: Чого ви такі перелякані? Нехай бояться наркомани,гомосексуалісти та ті, кого називають працівниками секс-бізнесу. Я точно знаю,іншим СНІД не страшний

.Громадянка 1: Хто знає, що може утнути СНІД? Якщо хвороба невиліковна,вихід один – профілактика.

Спробуйте прокоментувати побачене.

2. Вікторина Слайд 16, 17, 18.

1) У чому суть руйнівної дії ВІЛ на організм?

 а) руйнує згортаючи систему крові;

 б) викликає дисбактеріоз;

 в)викликає руйнування кісткової тканини;

г) руйнує імунну систему людини

2) Контакт із якими рідинами організму найнебезпечніший у розумінні інфікування ВІЛ?

а) слина;

б) кров;

в) сперма;

 г) сльози;

д) сеча;

3) Укажіть шляхи передачі ВІЛ-інфекції:

 а) незахищений сексуальний контакт;

 б) користування загальним посудом;

в) повітряно-крапельний шлях;

 г) переливання крові й використання загальних нестерильних шприців;

 д) від матері до дитини (вагітність, пологи);

4) Як людина може довідатися, що в неї ВІЛ?

 а) якщо вона піклується про своє здоров’я, вона відчує це в перші години;

 б) здавши кров на аналіз на антитіла до ВІЛ;

 в) відчує нездужання;

 г) здавши мазки й бактеріологічні посіви в лікаря-венеролога;

5) З якого моменту після інфікування людина може заразити інших?

 а) після закінчення періоду «вікна»;

 б) коли розів’ється СНІД;

в) відразу, з моменту свого зараження;

 г) на останній стадії СНІДу;

6) Вірус імунодефіциту може довго зберігати дієздатність:

а) перебуваючи у воді;

б) перебуваючи в повітрі;

в) перебуваючи в крові, грудному молоці;

 г) перебуваючи в піхвових виділеннях;

Слайд19. 10 сторінка

1 ГРУДНЯ – ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ СОЛІДАРНОСТІ З ВІЛ ПОЗИТИВНИМИ ЛЮДЬМИ ЧЕРВОНА СТРІЧКА

1988 р. — 1 грудня оголошено Всесвітнім днем боротьби зі СНІДом.Зареєстровано першу смерть від СНІДу в Україні. Жоден захід в області СНІДу зараз не обходиться без "червоної стрічки" -шматочка шовкової стрічки, складеної в особливий спосіб. Червона стрічка -міжнародний символ боротьби зі СНІДом, який використовують як логотип іВООЗ, і агентства ООН і незлічена кількість добродійних фондів. Американському художнику Франку Муру було призначено увійти до історії як"творцеві червоної стрічки".

Саме так його згадували в некрологах, коли вінпомер в 2002 році в результаті лімфоми - раку, повязаного зі СНІДом. Требавідзначити, що до цього він жив з ВІЛ-інфекцією більше 20 років. Те, щоголовною справою його життя всі до цих пір вважають шматочок шовковоїстрічки, може видатися досить дивним. Своє "відкриття" Франк Мур зробив, працюючи в асоціації художників"Візуальний СНІД", яка обєднала в 1980-х роках ВІЛ-позитивних людеймистецтва, і продовжує успішно діяти і понині. Захворювання наносило сильнуутрату культурі - вже багато талановитих художників, музикантів і інших людеймистецтва померли від СНІДу. Активісти вирішили привернути увагу саме доцього факту, щоб хоч якось "розворушити" суспільство.

Ідея Мура була проста, і, як будь-яка геніальна думка, вона вже давно "витала в повітрі". Справа була в 1991 році, і Мур звернув увагу на те, що сусідня сімя носила жовті стрічки - на знак надії, що їх дочка- військовослужбовець благополучно повернеться з Персидської затоки. Стрічки складалися так, що нагадували перевернену букву "V" - символ перемоги. Для природженого активіста, Франка Мура,боротьба зі СНІДом теж була війною, хай і "внутрішньою" - битвою, якій невидно кінця, а втрати все продовжуються. "Стрічка може бути метафорою і дляСНІДу теж", - вирішив він. Був вибраний червоний колір - колір крові, однієї з рідин людського тіла, в якійміститься вірус, але так само і символ "кровного братерства", і пристрасті, яказавжди рухала Муром. Художники з "Візуального СНІДу" на якийсь часзалишили мольберти, зосередившись на складанні стрічок - їх робили сотні і сотнітисяч, оскільки проект потрібно було зробити популярним в найкоротші терміни.Справжнє визнання проект отримав тільки під час церемонії вручення нагород"Tony Awards" в 2000 році. Всіх номінантів і учасників переконали надіти червоністрічки. У прес-релізі проекту йшлося: "Червона стрічка (перевернене "V") станесимволом нашого співчуття, підтримки і надії на майбутнє без СНІДУ. Найбільшанадія, яка повязана з цим проектом, - це те, що до 1-го грудня, Всесвітнього дняборотьби зі СНІДом, ці стрічки носитимуть у всьому світі". З тих

пір стрічкистали просто частиною дрес-коду на Оскарі і подібних "тусовках". Художникидобилися бажаної мети - СНІД почав, хай і неявно бути присутнім в центрісуспільної уваги. Проста стрічка порушила "обітницю мовчання" відносноепідемії.

Слайд 20.ПІДТРИМКА ХВОРИХ 11 сторінка

1. «Коло побажань» На паперових долоньках написати слова підтримки ВІЛ- інфікованим Ніхто не застрахований від зараження. Але люди кажуть: "Береженого – Бог береже”. Тому здоровий спосіб життя, дотримання гігієнічних і морально-етичних норм поведінки є першою і основною гарантією від зараження СНІДом. Отож, ця проблема — це проблема кожного! Який вихід? Здоровий спосіб життя!

 2. Вправа «Скріпка». У вас на партах лежать скрепки. Протягом 30 с.випрямте їх як мога рівніше і покажіть. А тепер верніть скріпці першочергове положення.

 Висновок: так може трапитися і в житті – людина прийнявши рішення, може змінити себе до невпізнанності. Так  як і ви змінили цю скріпку , рішення може бути позитивне – ВУЗ, навчання, робота і т. д. А може бути і негативним – наприклад, рішення приймати наркотики. Результат цього передбачити практично неможливо, життя вернути теж неможливо.

3. Діти співають пісню «Бережи любов»

Цінуй життя – зупини СНІД!

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Діденко О. М.  Тема.  «СНІД ─ загроза людству». 9 клас
  2. Забожко С.В. Тема. «ВІЛ/СНІД: передбачити, уникнути, не захворіти».
  3. Шмоніна Н.О. Виховна година  «СНІД ─ загроза людству»
  4. https://www.youtube.com/watch?v=gPYsGusN9oc
  5. https://www.youtube.com/watch?v=hHMPKKOXfD4
  6. https://www.youtube.com/watch?v=VUiR6v93Of4
docx
Додав(-ла)
Винокур Оксана
Додано
3 липня 2019
Переглядів
2098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку