Година спілкування "Стосунки між людьми"

Про матеріал
Година спілкування для учнів 3 і 4 класів про безпечне спілкування із знайомими і незнайомцями.
Перегляд файлу

                    Автор: Кравчук Ольга Степанівна, учитель початкових класів, учитель-методист Білоцерківської спеціалізованої школи №9 з поглибленим вивченням іноземних мов Київської області

                            Година спілкування

Тема: стосунки  між людьми

Мета: дати уявлення про вплив поведінки та відносин у сімї на власне здоровя та здоровя інших членів родини; вчити дітей оцінювати власні вчинки та цінувати турботу батьків; виробляти вміння проявляти ввічливість, тактовність,повагу,чесність,порядність; формувати здоров’язбережувальну компетентність : здатність передбачати можливий розвиток подій, уміння орієнтуватися під час спілкування з незнайомцями,вибирати доречний стиль поведінки із однокласниками ; сприяти формуванню позитивних рис характеру; виховувати здорового громадянина.

Обладнання : ноутбук, екран, зошити, дидактичний посібник,іграшковий комп’ютер,букви для гри .

 

 

 

 

 

 

                                Хід  заняття

І.Організаційний момент

-Діти , у нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І привітайтесь, посміхніться.

Гостинність і старанність не забудьте взяти.

Сядьте всі рівненько. Будем починати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Знайомство з епіграфом години спілкування

Найбільше багатство-здоровя людини,

Всі люди здорові – багатство країни.

А будуть здоровими діти рости,

То буде країна багатством цвісти!

 

-Діти, прочитайте,будь ласка,епіграф.

-Чи погоджуєтеся ви із твердженням, записаним у І рядку ?

-Як розумієте слова ІІ рядка?

-Прочитайте 3 і 4 рядки.Чому потрібно берегти своє здоровя ?

 

2.-Що ж таке здоров’я?

(Відповіді дітей)

Здоровя – це стан повного фізичного, психічного,соціального та духовного благополуччя , а не тільки відсутність хвороби.

 

ІІІ.Повідомлення теми

Сьогодні ми обговоримо види спілкування з різними людьми.Ви дізнаєтеся, як стосунки зробити радісними, корисними, щоб не зашкодити своєму здоров’ю і не зіпсувати здоров’я іншим людям.

ІV.Підготовка до сприйняття

  Учитель:  перш за все спробуємо пояснити значення слова СТОСУНКИ.  Як ви вважаєте, що це таке ?

( Це – зв’язки, взаємини, які виникають між людьми в прoцесі спілкування).

V.Вивчення нового

Учитель: кожен з нас живе серед людей. Щодня ми спілкуємося зі своїми рідними,однокласниками,вчителями, сусідами. Зустрічаємо незнайомих нам людей. Здебільшого знаємо,як вести себе, іноді - ні. Тож сьогоднішня година спілкування, сподіваюся, допоможе вам у різних життєвих ситуаціях. Найближче наше оточення – це наші рідні.  Послухайте історію про поведінку дітей у сім’ї, яку підготували наші учні.

Сценка

Автор: Вітя прийшов зі школи, пообідав і сів за компютер.До нього підійшла молодша сестра Оля.

Оля: Вітю, дістань мені, будь ласка ,книжку.

Вітя: не заважай! Хіба ти не бачиш, що мені ніколи?!

Оля: пробач, Вітю, я більше ніколи не буду заважати …

Автор: сказала Оля і пішла до іншої кімнати.

 

Обговорення :

-Як можна оцінити поведінку Віті щодо молодшої сестри ?

-Що повинен був зробити хлопчик?

-Як вплинув вчинок Віті на здоровя Олі ?

-У кого із вас є молодші брати, сестри ?

-Як ви ставитеся до них?

З усього  сказаного вами , виведемо моральне правило, за допомогою вправи « Незакінчене речення» 

1.У стосунках з молодшими будь завжди….(ввічливим, турботливим)

2.Повсякчас допомагай…(молодшим членам родини)

3.Колись ти теж був…(малий) і тобі також завжди…(допомагали)

4.Памятай, що хороше ставлення до людей покращує (їхнє здоровя)

3.Бесіда про старших членів родини

-Діти, а хто доглядав вас,як ви були малими? А вони зараз допомагають вам? Як саме?

-Як називають такі сімї, родини?

- Батьки – люди, які завжди турбуються про вас і дуже люблять. Буває, що діти перестають цінувати батьківську увагу і сприймають її ,як належне, таке , що триватиме вічно. Проте, це не так.

-Пропоную вам подумати і сказати, а що для вас означають стосунки з батьками?  

Відповіді учнів:

Батьки- це перші кроки і слова, перша пісня і танець…

Тож піднімайтеся для виконання руханки під українську народну пісню «2 півники»

VІ.Фізкультхвилинка

 VІІ. Бесіда

-Хто це : знайомі нам люди ?

-З ким із знайомих людей ви зустрічаєтеся найчастіше? (з однокласниками)

- Сподіваюся , що вам відомі правила стосунків між школярами; тому зараз розгорніть зошити на с. 17 та оцініть відповідним значком вчинки дітей.

(Діти працюють у зошитах)

-Виконаємо самоперевірку.

-Поясніть, чому ви не схвалюєте вчинок хлопчика із мал.6?

- А чим подобаються вам дії дітей, що зображені на мал.2 ?

То якими мають бути стосунки між школярами?(Дружними)

VІІІ. Музична пауза

-Про дружбу складено багато віршів та пісень. Послухайте «пісню про дружбу»(сл.М.Ясакова,муз.О.Янушкевич)

ІХ. Міні-підсумок.Сенкан

-На цьому етапі уроку ми говорили про вміння спілкуватися і його вплив на здоровя, про дружбу і друзів, казали один одному компліменти.

 Пропоную узагальнити свої думки ,створивши СЕНКАН на задану тему.

        І ряд- спілкування, ІІ- дружба, ІІІ- здоров’я.

Зачитування учнями своїх віршів.

Х.Продовження години спілкування

-Хто такі незнайомці?

-Як вони можуть вплинути на наше здоровя?( Вони можуть покращити нам настрій або зробити щось погане)

а )- У ваших дидактичних посібниках є твір Сергія Михалкова «Цуценя і гадюка».Прочитайте самостійно, вдумливо.

б )Обговорення

-Чи була гадюка товаришем цуценяті ?

-Чи добре вона вчинила ?

-Чи можливі подібні ситуації з людьми?

-Чого треба остерігатися при спілкуванні з незнайомцями?(Їх хитрощів ,підступності.Не завжди той, хто поруч- друг.За підтримкою, жалістю,добротою може приховуватися небезпека,зло. Тому, добре незнаючи людину, не можна їй сліпо довіряти).

ХІ. Підсумок

  - Для того, щоб почути, що нового ви           дізналися сьогодні,  що запамятали найбільше, виконаємо гру «Абетковий десерт».

                           - Діставайте букву і формулюйте фразу , починаючи словом на дану букву.

-Бажаю вам змістовного спілкування і хороших стосунків з людьми.  Будьте здорові!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
1794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку