Автор: Кравчук Ольга Степанівна, учитель початкових класів, учитель-методист Білоцерківської спеціалізованої школи №9 з поглибленим вивченням іноземних мов Київської області
Година спілкування
Тема: стосунки між людьми
Мета: дати уявлення про вплив поведінки та відносин у сімї на власне здоров’я та здоров’я інших членів родини; вчити дітей оцінювати власні вчинки та цінувати турботу батьків; виробляти вміння проявляти ввічливість, тактовність,повагу,чесність,порядність; формувати здоров’язбережувальну компетентність : здатність передбачати можливий розвиток подій, уміння орієнтуватися під час спілкування з незнайомцями,вибирати доречний стиль поведінки із однокласниками ; сприяти формуванню позитивних рис характеру; виховувати здорового громадянина.
Обладнання : ноутбук, екран, зошити, дидактичний посібник,іграшковий комп’ютер,букви для гри .
Хід заняття
І.Організаційний момент
-Діти , у нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І привітайтесь, посміхніться.
Гостинність і старанність не забудьте взяти.
Сядьте всі рівненько. Будем починати.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Найбільше багатство-здоров’я людини,
Всі люди здорові – багатство країни.
А будуть здоровими діти рости,
То буде країна багатством цвісти!
-Діти, прочитайте,будь ласка,епіграф.
-Чи погоджуєтеся ви із твердженням, записаним у І рядку ?
-Як розумієте слова ІІ рядка?
-Прочитайте 3 і 4 рядки.Чому потрібно берегти своє здоров’я ?
2.-Що ж таке здоров’я?
(Відповіді дітей)
Здоров’я – це стан повного фізичного, психічного,соціального та духовного благополуччя , а не тільки відсутність хвороби.
ІІІ.Повідомлення теми
Сьогодні ми обговоримо види спілкування з різними людьми.Ви дізнаєтеся, як стосунки зробити радісними, корисними, щоб не зашкодити своєму здоров’ю і не зіпсувати здоров’я іншим людям.
ІV.Підготовка до сприйняття
Учитель: перш за все спробуємо пояснити значення слова СТОСУНКИ. Як ви вважаєте, що це таке ?
( Це – зв’язки, взаємини, які виникають між людьми в прoцесі спілкування).
V.Вивчення нового
Учитель: кожен з нас живе серед людей. Щодня ми спілкуємося зі своїми рідними,однокласниками,вчителями, сусідами. Зустрічаємо незнайомих нам людей. Здебільшого знаємо,як вести себе, іноді - ні. Тож сьогоднішня година спілкування, сподіваюся, допоможе вам у різних життєвих ситуаціях. Найближче наше оточення – це наші рідні. Послухайте історію про поведінку дітей у сім’ї, яку підготували наші учні.
Сценка
Автор: Вітя прийшов зі школи, пообідав і сів за комп’ютер.До нього підійшла молодша сестра Оля.
Оля: Вітю, дістань мені, будь ласка ,книжку.
Вітя: не заважай! Хіба ти не бачиш, що мені ніколи?!
Оля: пробач, Вітю, я більше ніколи не буду заважати …
Автор: сказала Оля і пішла до іншої кімнати.
Обговорення :
-Як можна оцінити поведінку Віті щодо молодшої сестри ?
-Що повинен був зробити хлопчик?
-Як вплинув вчинок Віті на здоров’я Олі ?
-У кого із вас є молодші брати, сестри ?
-Як ви ставитеся до них?
З усього сказаного вами , виведемо моральне правило, за допомогою вправи « Незакінчене речення»
1.У стосунках з молодшими будь завжди….(ввічливим, турботливим)
2.Повсякчас допомагай…(молодшим членам родини)
3.Колись ти теж був…(малий) і тобі також завжди…(допомагали)
4.Пам’ятай, що хороше ставлення до людей покращує (їхнє здоров’я)
3.Бесіда про старших членів родини
-Діти, а хто доглядав вас,як ви були малими? А вони зараз допомагають вам? Як саме?
-Як називають такі сім’ї, родини?
- Батьки – люди, які завжди турбуються про вас і дуже люблять. Буває, що діти перестають цінувати батьківську увагу і сприймають її ,як належне, таке , що триватиме вічно. Проте, це не так.
-Пропоную вам подумати і сказати, а що для вас означають стосунки з батьками?
Відповіді учнів:
Батьки- це перші кроки і слова, перша пісня і танець…
Тож піднімайтеся для виконання руханки під українську народну пісню «2 півники»
VІ.Фізкультхвилинка
VІІ. Бесіда
-Хто це : знайомі нам люди ?
-З ким із знайомих людей ви зустрічаєтеся найчастіше? (з однокласниками)
- Сподіваюся , що вам відомі правила стосунків між школярами; тому зараз розгорніть зошити на с. 17 та оцініть відповідним значком вчинки дітей.
(Діти працюють у зошитах)
-Виконаємо самоперевірку.
-Поясніть, чому ви не схвалюєте вчинок хлопчика із мал.6?
- А чим подобаються вам дії дітей, що зображені на мал.2 ?
То якими мають бути стосунки між школярами?(Дружними)
VІІІ. Музична пауза
-Про дружбу складено багато віршів та пісень. Послухайте «пісню про дружбу»(сл.М.Ясакова,муз.О.Янушкевич)
ІХ. Міні-підсумок.Сенкан
-На цьому етапі уроку ми говорили про вміння спілкуватися і його вплив на здоров’я, про дружбу і друзів, казали один одному компліменти.
Пропоную узагальнити свої думки ,створивши СЕНКАН на задану тему.
І ряд- спілкування, ІІ- дружба, ІІІ- здоров’я.
Зачитування учнями своїх віршів.
Х.Продовження години спілкування
-Хто такі незнайомці?
-Як вони можуть вплинути на наше здоров’я?( Вони можуть покращити нам настрій або зробити щось погане)
а )- У ваших дидактичних посібниках є твір Сергія Михалкова «Цуценя і гадюка».Прочитайте самостійно, вдумливо.
б )Обговорення
-Чи була гадюка товаришем цуценяті ?
-Чи добре вона вчинила ?
-Чи можливі подібні ситуації з людьми?
-Чого треба остерігатися при спілкуванні з незнайомцями?(Їх хитрощів ,підступності.Не завжди той, хто поруч- друг.За підтримкою, жалістю,добротою може приховуватися небезпека,зло. Тому, добре незнаючи людину, не можна їй сліпо довіряти).
ХІ. Підсумок
- Для того, щоб почути, що нового ви дізналися сьогодні, що запам’ятали найбільше, виконаємо гру «Абетковий десерт».
- Діставайте букву і формулюйте фразу , починаючи словом на дану букву.
-Бажаю вам змістовного спілкування і хороших стосунків з людьми. Будьте здорові!