Година спілкування "У світі бракує на всіх доброти, бо є безпритульні собаки й коти" у початкових класах

Про матеріал

Розробка години спілкування для учнів початкових класів за принципами гуманної освіти. Метою заходу є формування моральних уявлень в почуття; розвиток духовно-морального мислення; сприяння вихованню бажання творити добро, співчуття до безпритульних тварин; здатність засуджувати жорстокість та байдужість.

Перегляд файлу

Тема: У світі бракує на всіх доброти,

         бо є безпритульні собаки й коти

 

Мета. Ознайомити дітей з поняттям добра і зла, ласки, байдужості, жорстокості; формувати моральні уявлення в почуття; розвивати духовно-моральне мислення; сприяти вихованню бажання творити добро, співчуття до безпритульних тварин; здатність засуджувати жорстокість, байдужі вчинки.

 

Обладнання: зображення сонця, дерева, стікери у вигляді сердечок, плакат із зображенням собаки до вправи «Шарик», аудіо записи пісень «Не дратуйте собак», «Пропала собака» ,  мультфільм «Жив-був пес»

  1. Слово вчителя.

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшла­ся далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у доло­нях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик уле­тить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

  • Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так від­повів чоловікові?(Що від самої людини залежить,  житиме метелик, чи помре.)

Правильно, але в цих мудрих словах є іще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла. (Учитель звертає увагу учнів на плакати із приказ­ками та прислів'ями).

Сьогодні ми поведемо розмову про доброту — дуже важ­ливу і потрібну для кожного з нас чесноту.  Подумайте і скажіть, з чим ви порівняли доброту. (Відповіді дітей)

 

  1. Вправа «Дерево добрих вчинків»

 

- І, дійсно, добро – це найголовніше, що є на Землі. Воно, як сонечко, зігріває нас, пестить своїми промінцями.
І от зараз у класі сяє, справжнє Сонечко Доброти, яке своїми добрими промінцями зігріло та виростило Дерево добрих (справ) вчинків.

- Візьміть ручку та напишіть на стікерах-сердечках, яку добру справу ви зробили цього тижня. Прочитайте прикріпіть своє добре сердечко-справу до цього дерева добрих справ.

- Молодці! Он стільки добрих справ зробили.

 

  1. Повідомлення теми заходу.
  • А от тема нашого заходу звучить так: У світі бракує на всіх доброти… (Друга частина речення теми закрита).
  • Як ви вважаєте, кому ж не вистачає доброти?
  • Хто потребує нашої участі та співчуття, доброго ставлення? (Після відповідей дітей вчитель відкриває другу частину речення)

 

  1. Бесіда з учнями.
  • Чи бачили ви бездомних собак або котів?
  • За якими ознаками ви вирішили, що вони безпритульні?
  • На вашу думку, де беруться бездомні тварини?

 

  1. Обговорення ситуацій. Робота в групах. Кожній групі дається карточка з описаною ситуацією, що веде до того, коли господарі кидають своїх домашніх улюбленців. Учням пропонується розіграти сценку з вирішення ситуації.
  1. У мене скоро з'явиться маленький братик чи сестричка, і мама говорить, що наш котик буде для маляти небезпечним.
  2. Ми переїздимо на квартиру, де не буде багато місця. Батьки кажуть, що собаку більше немає змоги тримати вдома.
  3. Лікар говорить, що моя алергія ускладнюється із-за хутра нашої кішечки та пилу. Мам з татком намагаються переконати мене віддати тваринку до притулку.
  4. Моя собака втекла і я ніяк не можу її знайти! Що робити?
  5. Моя бабуся захворіла. Їй стало важко ходити і вона не може вигулювати свого собаку Барбоса. Батьки думають, що доведеться віддати його до притулку.

 

  1. Вправа «Уяви себе твариною». Робота в групах. Діти об’єднуються в  групи:

1-ша – бродячий кіт

2-га – хатній кіт

3-тя – бродяча собака

4-та – хатня собака

Учням у групах пропонується створити розповідь про себе від імені своєї тварини.

  •  А тепер уявіть, що зустрілися два собаки – хатній і бродячий. Що вони скажуть один одному?
  1. Інсценізація з обговоренням.

 

У собаки нашого сусіда дідуся Миколи - народилося цуценя.

Друзі Сашко, Дмитрик та Андрій давно мріяли про собаку. Дідусь кожного з них запитав: «Що ти будеш робити із цуценям?»

Дмитрик відповів; «Я зав’яжу цуценяті бантик!»

Сашко посміхнувся; «А я буду бігати з ним!»

Лише Андрійко сказав: «Я облаштую цуценяті теплу постільку в кошику, налию молочка у мисочку і доглядатиму його!»

 

Проблемне запитання: Відгадайте, кому дідусь подарував цуценятко?

  1. Вправа «Шарик» (На великому плакаті на дошці малюнок собаки)
  • Це пес Шарик. Він шукає нову домівку. Як ви гадаєте, що потрібно для Шарика, щоб він завжди почувався щасливим і здоровим? (Учні навколо малюнка собаки домальовують речі, необхідні для добробуту собаки)
  • Добре, наш Шарик знайшов собі таких дбайливих господарів, які зможуть створити необхідні умови та доглядати за своїми чотириногими друзями.

 

  1. Слухання вірша (читає підготовлений учень)
  • До чого закликає автор вірша?

Врятує світ краса –

Завжди так говорили

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало.

Бо стільки всюди зла – людина вже не та…

Тож, люди на Землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла.

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

  1.                    Заключне слово вчителя.

Ви молодці, добрі, чуйні. Завжди лишайтеся такими. 
Ось і завершилася наша подорож. А завершити її хочеться словами В.Сухомлинського: 
Колись у дитинстві я зірвав квітку, і вона загинула, 
Я спіймав метелика, і він помер у мене на долоні. 
І тоді я зрозумів, що доторкнутися до краси можна тільки серцем. 
Запам’ятайте! Краса завжди живе в серці людини. Майте чуйне, щедре, велике і добре серце, щоб знайшлося в ньому місце і маленькій комашці і травиці. Нехай вам світить сонце і посміхаються зорі. 

А під час перерви послухайте чудові пісні про наших улюбленців.  (Звучать записи пісень «Не дратуйте собак», «Пропала собака» тощо Або пропонується переглянути мультфільм «Жив-був пес…»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2018
Переглядів
4909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку