Година спілкування.Урок чемності та доброти (подорож)

Про матеріал
Розробка виховного заходу у вигляді подорожі,мета якої - виховання в учнів культури спілкування у повсякденному житті,культурної поведінки в колективі,громадських місцях, шанобливого ставлення до старших, бажання бути милосердним,співчутливим, уміння творити добро.
Перегляд файлу

Година спілкування. Урок чемності та доброти(подорож)

Мета заходу: виховувати культуру спілкування у повсякденному житті, моральні основи культурної поведінки в колективі,громадських містах, шанобливе ставлення до старших,бажання бути милосердним,співчутливим, творити добро.

Обладнання: презентація,паперові сердечка,казкові герої Буратіно та Мальвіна (інсценізація)

Хід заходу

Слайд 1.Тема години спілкування. Урок чемності та доброти «Подорож до країни Ввічливості».

Учитель:Діти, як ви розумієте значення слова «чемність»? Що значить бути чемним?

Діти: Уміти поводитись чемно, значить, бути ввічливим, щоб будь-кому було приємно з тобою розмовляти,гратися,дружити.

Слайд 2. Чемність - це форма взаємовідносин між людьми, яка полягає у виявленні уваги, шанобливості, доброзичливості.

 Чемність = Ввічливість.

Учитель:Слово «ввічливий» утворено від стародавнього слова «вежа», що означає як поводити себе з людьми.

Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до країни Ввічливості,згадаємо основні правила ввічливості, спілкування. Дізнаємося якою повинна бути чемна людина. А девізом нашої подорожі буде прислів’я «Ввічливих і лагідних скрізь шанують».

Слайд 3. Зупинка. «Словник чемної людини».

Учитель. Пригадайте, які слова ввічливості ви знаєте?Як вимовляти треба ці  слова?

Слайд 4. Які правила спілкування знаєте?

Слайд 5.-До якого оповідання ця ілюстрація? (В. Осєєва. Чарівне слово).Чи допомогло чарівне слово хлопчику? Назвіть це слово.

Учні нашого класу вивчили вірші про ввічливі слова( 4 учні).Послухайте їх, будь ласка. (Вірші Н.Красоткіної . Чарівні слова. Ключики.)

Учитель: Ми з вами повторили ввічливі слова, а тепер я перевірю ваш словник чемності.

Розтопить серце всякого

Сердечне слово…(«дякую»).

Коли тебе впіймають за підказку,

Ти вчителя розчулиш…(«Вибачте,будь ласка»).

Зеленіє древній пень,

Коли почує ….(«Добрий день»).

 

Коли згасне сонце у росі

Й зоря  лягає лагідно на плечі,

Серед знайомих,рідних голосів

Ми чуємо привітне:…(«Добрий вечір»).

Щоб знову зустрітися в годину призначену,

Кажу щиро завжди я всім :…(«До побачення»).

-Сподіваюсь, що ви завжди будете користуватися словничком ввічливих слів.

Слайд 6.Зупинка «Містечко вихованих людей»

Учитель. Допоможемо мешканцям цього містечка стати вихованими і самі повчимося.

Зустріч  з Мальвіною та Буратіно.

 -Діти, з якої казки ці герої?Вони хочуть поговорити з вами.

Діалог між Мальвіною та Буратіно.

М. (привітно). Здрастуйте, діти!

Б. (бурчить собі під ніс). Вітаю!

М. Що ти такий невеселий, Буратіно?

Б. Невеселий і все. А тобі що від мене треба?

М.Чому ти мені так відповідаєш? Я хочу дізнатися, що з тобою трапилося. Може, тобі треба допомогти?

Б.А що я тобі такого сказав?

М. Нічого особливого ти мені не сказав, але ти так зі мною говориш, що неприємно навіть слухати та відповідати.

Б. Ось ще що, хто не хоче, хай зі мною не розмовляють!

М. Буратіно, що в тебе за тон?

Б. Звичайний. Адже я нікого не лаю.

М. Я помітила, що ти часто говориш таким тоном не лише з хлопцями, але навіть із татом Карло!

Б. Подумаєш – тон! Можливо, я іноді говорю трохи голосно чи примхливо. Зате я добрий товариш, веселий, допомагаю всім, люблю всіх веселити. Тільки дехто не розуміє жартів. Ось, наприклад, учора йду і бачу: П'єро послизнувся і як плюхнеться на землю. Я, звичайно, засміявся і запитав його: Ну як посадка пройшла? А він образився і пішов. А що поганого я йому сказав?

М.(звертається до дітей). Поясніть Буратіно, чому образився П'єро?

Діти  висловлюють свою думку.

Б. А хіба я один так розмовляю та жартую? Я навчаюсь у дітей. Ось як вони самі кажуть. Є такі, які навіть називають один одного грубими словами, дразняться. Давайте не будемо думати, хто гірше поводиться, а просто станемо всі краще. Добре я вигадав, Мальвіна?

М. Дуже добре, Буратіно. Тільки треба завжди пам'ятати, що від доброго слова у людей стає тепло на серці, а від злого – дружба може зруйнуватися. Недарма у народі кажуть: «Слово лікує, слово і ранить»

Учитель  пропонує залишитись Буратіно і повчитись ввічливості.

Робота в групах.Обіграти ситуації.

Ситуація 1.Учень довго хворів. Коли прийшов до школи,до нього підійшли Максим та Даринка…

Ситуація 2.Двоє учнів повертаються зі школи додому. По дорозі зустріли літню жінку з важкими сумками…

Ситуація 3.Учень сидить в автобусі. На зупинці зайшов старенький дідусь…

Учитель:

- Я щаслива, що у мене такі розумні та виховані діти.

 

Фізкультхвилинка (музична)

https://www.youtube.com/watch?v=lCyFLC7SKbg

Слайд 7. Вікторина «Якщо ви ввічливі…»

(Змагання між дівчатками та хлопчиками)

1.В дверях зіткнулися хлопчик і дівчинка. Що робити?

2.У дворі зустрілись знайомі діти. Чи треба вітатися? (Слайд 8).

3.Зустрілись хлопчик і дівчинка. Хто повинен першим привітатися? (Слайд 9)

4.Дівчинка Світланка проходить мимо знайомих хлопців. Хто першим вітається?(Слайд 10).

5. У клас вранці зайшов учень,де вже сидять інші діти. Хто першим вітається?(Слайд 11).

6. В дверях зустрілись хлопчик 8 років і хлопчик 10 років. Хто повинен пропустити? (Слайд 12).

Підраховуються бали.

Слайд 13.Гра «Чемно – нечемно»

(Якщо чемно – плескати в долоні.)

1.Прибери мерщій в кімнаті

Й чистим,вимитим за  сніданком

Привітайся до матусі:

Рідна,з добрим ранком!

2.У дівчаток гарні кіски,

Але надто вже малі,

А щоб більші виростали.

Ми їх тягнем до землі.

3.Без запрошення йди в гості.

Не вітайся там ні з ким.

І нізащо слів «Будь ласка»

І «пробачте»  не кажи!

4.Друг в біді не лишить.

Щирим словом втішить,

Отакий він незрадливий

Справжній друг!

Учитель. Ви побували в містечку вихованих людей і самі вчилися, як бути вихованою людиною.

Слайд 14. Зупинка «Прихована  камера»

Учитель: Щоб бути чемною людиною, треба дотримуватись різних правил: на вулиці, у школі,вдома, громадських місцях. Наша прихована камера дослідила чи всі учні  нашої школи виконують правила для учнів?

Діти розглядають слайди з фотографіями і роблять висновки: правила порушено чи дотримано і які саме.

Слайд15. Зупинка. Чемна людина. Яка вона?

Учитель: Діти, давайте зробимо висновок з нашої подорожі: якою ж повинна бути чемна людина?

      Діти.-Добра, лагідна, чуйна, привітна, щира, правдива, вихована, щедра, ввічлива, дружелюбна.( Складання «Асоціативного куща»).

 

Учитель:Яка риса характеру найголовніша для людини?

Діти.Доброта.

      Учитель: - Яке ж значення слова «добро» за словником?
(Дитина зачитує із «Тематичного словника школяра» тлумачення слова «добро»)

      Добро – це  гарні і корисні справи, які можна зробити на благо людей.
 

Учитель:

 - Так, людина приходить у світ для добра. Головне призначення кожного на землі – творити добро.Добро – це один із найсвітліших виявів людської душі. Добро  виражається у нашому ставленні до людей і до навколишнього світу. Що ми

залишимо після себе, залежить від нас.

 

Слайд16. Створення Серця Доброти.

Учитель:

- У вас на партах лежать паперові  рожеві сердечка,  які символізують ваші маленькі добрі сердечка. Напишіть коротеньке ессе на сердечках на тему: «Якби я був добрим ангелом світу…». Спробуємо утворити  велике Серце Доброти. Прикріпимо на дошці маленькі сердечка.  (Діти прикріплюють на дошці уявні свої сердечка, створюючи велике Серце Доброти).
- Вийшло велике  Серце  Доброти.  І це свідчить про те, що якщо всі люди будуть мати добрі серця, то наша планета  буде квітучою. На ній пануватиме мир і добро. Світ врятує тільки добро. Пам’ятайте про це!!!

Запам’ятай, моя дитино, з юних літ
На все життя, щоб знала,як прожити.
Людина для добра приходить в світ
Й покликана завжди добро творити.

Виконання пісні та перегляд відеоролика «Промінчик доброти»

https://www.youtube.com/watch?v=rYwbjUYGXec

 Підсумок заходу.

 Інтерактивна  вправа « Мікрофон»

Учитель:

 - Як зробити так, щоб добро на планеті Земля примножувалося?

   - Для чого необхідно бути чемним,ввічливим,добрим?

Учитель: Золоте правило людини: ніколи не роби іншим того, чого собі не бажаєш. Ви не хочете, щоб вас ображали, били, принижували, насміхалися? Звичайно, ні. Тоді і самі будьте чемними, вихованими людьми. Адже ви живете серед людей і вам не байдуже, як  до вас ставляться ,що про вас говорять інші люди.

Ти живеш у суспільстві людському.

Без людей ти не зміг би прожити.

І хоч правил багато є в ньому –

Та всі правила мусиш завчить.

Щоб поводитись гарно і чемно

Та й здоров’я, й життя зберегти.

З тим, хто правила знає, приємно

Спілкуватись і разом іти.

Учитель. І сьогодні, діти, і надалі, ми вчимося бути ввічливими, чемними, добрими. Адже в народі кажуть : «Ввічливих і лагідних скрізь шанують».

Буратіно. Діти,мені дуже сподобався ваш урок. Я багато чого навчився у вас і обіцяю,що не буду тепер ображати П’єро, а буду з ним дружити.

Буратірїно і Мальвіна дарують дітям буклети «Правила чемної людини».

     Поважай інших.

     • Допомагай  слабким, маленьким, старим, хворим.
     • Не будь жадібним.
     • Вибачай іншим їх помилки.

     Умій вибачатись.

     • Ніколи не заздри.

     Будь добрим з іншими.

     Будь ввічливим. Даруй оточуючим привітні слова.

     Цінуй своїх друзів.

     Піклуйся про братів наших менших.

 

docx
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
1579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку