Виховний захід : "Ми-майбутнє України"

Про матеріал
Виховний захід для випускників спеціальних шкіл для дітей з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу

1

 

Тема: Ми-майбутнє твоє Україно!

Мета: з допомогою дітей з'ясувати мотиви вибору професії;

довести до свідомості дітей, як вибір професії впливає на майбутнє України;

вчити встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;

розширити знання про професії;

закріпити знання по темі «Вибір професії»;

виховувати патріотичні почуття, прививати любов до рідного краю.

Обладнання: демонстраційний матеріал по темі, плакати «Барометр професій», «Дерево майбутнього», обладнання до гри «Вибери потрібне», вислів К.Ушинського  «Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в неї душу, то щастя саме вас знайде».

 

Хід заняття.

Підготовча частина.

Ⅰ.Організація учнів.

1.Привітання.

2.Нервово-психологічна підготовка.

1.) Вправа «Руханка».

-Ті, кого це стосується, повинні встати і помінятися місцями.

Встаньте ті, у кого сьогодні гарний настрій;

-у кого розв’язані шнурки;

-хто остаточно обрав професію;

-кому хочеться їсти;

-у кого кепський настрій;

-хто ще не вирішив питання професійного вибору;

-займіть ті місця, які були у вас на початку гри.

-Тож у кого гарний настрій постараємося його не зіпсувати, у кого ж кепський спробуємо його підняти.

Основна частина.

Ⅱ. Робота над вивченням нового матеріалу.

1. Актуалізація опорних знань

1.)Зачитування вірша.  

Боролись предки.

З моря і степів

Ворожі хижі орди налітали,

Палали городи і нищили засів,

Та проти них вставала тьма списів, мечі із піхов люди витягали.

Спасибі вам за цю тернисту путь,

В труді й на раті гідно ви стояли, нікому з нас ніколи не забуть.

І кожному годиться пам’ятати

Що ви створили, що ви збудували.

Про порохом повиту давнину

Про ті часи далекі й незабутні,

Коли діди, прославлені в віках

Виходили на свій широкий шлях

За покоління дбаючи майбутні.

                                     Семен Скляренко.

-Як наші предки дбали про своє майбутнє?

2. Мотивація навчальної діяльності.

 -Багато скрутних часів зазнала Україна протягом своєї героїчної й трагічної історії. Знала поневолення і війни. Були серед українців і такі, які навіть настромлені на польсько- шляхетські палі та підвішені на турецьких залізних гаках за ребра, вмирали з іменем України на устах, та знову і знову ставав на її захист народ, нищив ворогів,  віддавав усі свої сили, здібності, працю і навіть життя. Кожна така людина розуміла, що тільки тоді її Батьківщина, Україна, зможе стати господинею на власній землі, коли всі її сини й доньки щоденно працюватимуть для досягнення цієї великої, святої справедливої мети, заради прийдешніх поколінь-заради майбутнього.

-Що значить майбутнє?

-Майбутнє держави-це люди, які житимуть на цій землі через 5, 10, 20 років-молоді, дужі, сильні, енергійні, працьовиті. А хто житиме на нашій землі в майбутньому?

-Від того як ви будете працювати, як ви будете дбати про себе, про свої сім'ї, а значить і про Україну - буде залежати її майбутнє.

3. Повідомлення теми і мети заняття.

-І тема нашого заняття-«Ми-майбутнє твоє, Україно!»

-Сьогодні ми поговоримо про ваше найближче майбутнє, що чекає вас найближчим часом.

-Пройде небагато часу і ось ви щасливі, усміхнені уже тримаєте в руках свій найважливіший документ-атестат про освіту і  перед вами ляжуть тисячі стежок-доріг, але одна лише ваша.

-Про які стежки-дороги я вам кажу? Як ви гадаєте?(Про вибір життєвого шляху, насамперед вибір професії)

-Протягом тривалого часу ми з вами говорили про вибір професій, ви отримали відомості з тих професій, які вам найбільш доступні, і сьогодні прийшов час підвести підсумки нашої роботи. Тож ми з'ясуємо, які професії ви знаєте, що ви знаєте про найбільш доступні для вас професії, що є основними мотивами вибору професії, про позитивні та шкідливі фактори професій.

1.) Бесіда.

-Вибір професії недаремно називають другим народженням людини. Адже від того, наскільки правильно зроблено вибір професії залежить її радість і щастя.

-Що таке щастя для вас?

-Одній людині для щастя потрібні гроші, іншій успіх, а от відомий педагог К.Ушинський сказав «Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в неї душу, то щастя саме вас знайде».

-Як ви розумієте ці слова? (Та людина, яка зможе вдало вибрати професію, коли  займається улюбленою справою, коли із задоволенням іде на роботу, і хоч і втомлена, але радісна повертається з роботи-це і є найбільше щастя.)

2.) Монолог «Нероба» з послідуючим обговоренням.

Як мені все набридло, і язик вам не болить.

І кому яке з вас діло, як я буду далі жить?

Атестат мені вручили, і освіта в мене є,

Хватить, вже мене навчили, знаю я тепер своє.

Розум, щоб не розтрусити, сяду нишком на печі

Буду спати, буду пити, буду їсти калачі.

А як сили наберуся, відпочину від цих слів,

Може, навіть, оженюся, бо ще зараз не дозрів,

візьму собі дружину, щоб варила борщ, супи

Не дурний я гнути спину, бо я - тей, не для сапи.

В мене все ж таки освіта, хоч середня, але є.

Хочу ще побачить світла, а у мамки гроші є.

Нащо вам, тая, освіта?

Нащо голову сушить?

От я зовсім не журюся і нічого не боюся...

-Як планує жити наш герой?

-Це дуже добре, що  виступ нашого героя викликає у вас сміх, значить ви розумієте, що це неправильно. Коли молодий, сильний, дужий, енергійний, повний сил хлопець буде розраховувати на гроші батьків, який не здатний піклуватися не то, що про Україну, про її майбутнє, а і про себе.

-Чи згодні ви з нашим героєм, який стверджує, що йому не потрібно навчатися?  

3.) Розповідь учителя.

-Нині у світі— більше 100 тисяч професій. Одні люди працюють на полях, вирощують хліб, овочі та фрукти, інші вирощують тварин, щоб у нас було молоко і м'ясо. Інші переробляють сировину, працюючи на заводах та фабриках, ще інші будують будинки тощо. Є група людей творчих професій які створюють не матеріальний, а духовний продукт. Вони створюють чудові картини, навчають. Значна частина населення надає людям певні послуги: перевозять пасажирів, обслуговують, лікують та інш.

-Як же вибрати із цього моря професій ту єдину?

4.)Зачитування віршів.

1.Професій в світі є багато.

Яку ж із них мені обрати?

Над цим задумуюсь питанням

Я вдень,увечері і зрання.

2. Сьогодні хочу бути лісником

А завтра — плодовоовочівником,

3. Я кухарем -хотів учора...

Ну ким же бути? Професій — море!

І хоч професій безліч різних,

Твоя між них тебе чекає.

Отож, вперед, часу не гай!

Та ще запам'ятай-

Без знань, що мусиш там набути,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш бути!

-Що є найважливішим у виборі професії?(знання)

 5.) Робота в командах (опис предметів, що лежать у чорній папці.)

Інструкція: На столах чорна папка, в якій лежать документи, необхідні для зарахування на навчання. Ви маєте згадати і записати ці документи.   Потім відкриємо папку і дізнаємося чи правильною була ваша відповідь.

1.Офіційний документ на ім'я керівника установи(заява)

2.Документ про освіту.(свідоцтво про освіту)

3.Документ, у якому дається оцінка ділових і моральних якостей працівника за підписами представників адміністрації, якщо це учень— за підписом директора та класного керівника. (характеристика)

4.Правовий документ, що засвідчує неповнолітню особу. (свідоцтво про народження)

5.Правовий документ, що засвідчує особу. (паспорт.)

6.Документ, що засвідчує стан здоров.(медична довідка)

7.Ксерокопія картка фізичної особи- платника податків, (ідентифікаційний номер)

фотокарток 3x4.

6.)Вправа «Кращий мотив».

- Що ж треба врахувати при виборі професії?

4.Щоби професію обрати,

Потрібно нам поміркувати,

Щоб до душі прийшлася справа,

Щоб працювать було цікаво.

А ще, щоби була корисна ...

Інструкція: Наше завдання - вибрати найбільш правильний мотив вибору професії, тобто чому саме ти обираєш цю професію. Для цього із загального переліку мотивів, кожен із вас повинен вказати свій. Ми повинні прийти до думки, який мотив кращий.

Список мотивів включає 12 фраз:

1.Що професія була цікавою.

2.Щоб професія була до душі.

3.Дала можливість здобути популярність, прославитися.

4.Дала можливість продовжувати сімейні традиції.

5.Можливість керувати людьми.

6.Можливість служити людям.

7.Заробіток.

8.Дозволяє проявити свої нахили, здібності.

9.Щоб відповідала фізичному стану.

10.Перспективність роботи.

11.Щоб приносила задоволення.

12.Щоб була престижна.

7.) Гра «Вибери потрібне».

-В умовах жорсткої конкуренції на ринку праці місце під сонцем зможе завоювати лише той, хто буде старанно працювати. І від того, як людина працюватиме, буде залежати, як вона житиме в майбутньому. Кожній людині притаманні різні риси характеру, які їй будуть допомагати, чи можливо перешкоджати у професії.

Інструкція: З набору риси характеру людини вибрати ті, що сприяють високому результату праці - безвідповідальність, лінь, пунктуальність, трудолюбивість, нерішучість, наполегливість, відважність, урівноваженість, працелюбність, повинна бути майстром своєї справи, компетентною, акуратною, точною, відсутність почуття обов'язку, неорганізованість, недисциплінованість, слабка воля, старанність, доброта, охайність, відповідальність, доводить розпочату справу до завершення.

8.) Вправа «Моє майбутнє ім'я».

-Уявімо, що ви здобули професію. Як би ви хотіли, щоб вас звали у майбутньому, чи по-панібратськи - Василь, Микола, чи по-солідному - Олександр Петрович, чи скорочено - Іванович.

9.) Вправа «Ланцюжок професій».

Інструкція: Кожен із вас має назвати професію, яка є у тій чи іншій галузі. Зараз ми по кругу називаємо професії, які є у нашій школі.

Вчитель, вихователь, соціальний педагог, практичний психолог, помічник вихователя, лікар, медсестра, секретар-друкарка, бухгалтер, бібліотекар, прибиральник службових приміщень, кухар, підсобний робітник, комірник, робітник з комплексного обслуговування та ремонту будівель, машиніст із прання та ремонту спецодягу, кастелянка, візник, водій, двірник.

Сільськогосподарські професії:

Рослинництво:

Агроном, вчений-селекціонер, антимолог, інженер-механік, слюсар з ремонту автомобілів, тракторист-машиніст , слюсар з ремонту с/г техніки, зварник, полільниця, садівник, оператор із сортування, очищення і зберігання зерна, оператор сушильної машини, водій, сторож.

Професії тваринницької галузі.

Зоотехнік, ветлікар, доярка, чабан, птахівниця, бджоляр, конюх, телятниця, обліковець, фуражир-візник, тракторист, слюсар, зварник, конюх-візник, пастух, сторож.

Робітничі професії.

Будівельник, машиніст бульдозера, арматурник, зварник, бетонник, муляр, монтажник, столяр, покрівельник, електромонтажник, пічник, маляр-штукатур, плиточник- лицювальник, вантажник.

Ми з вами перелічили професії. Серед перелічених вами професій є професії, які потребують спеціальної освіти-водій, вчитель, вчений-селекціонер, кухар, вихователь, бухгалтер, зоотехнік а є професії, для оволодіння якими достатньо пройти навчання на робочому місці. Це візник, сторож, праля, прибиральник службових приміщень.

10.) Робота в групах.  

Інструкція: А зараз об'єднаємося у групи: «мулярі», «зварники», «столяри», «кухарі». Спочатку до столу підходять муляри і вибирають інструменти для роботи: кельма, молоточок-кирка, ковш-лопата, терка, шпатель, молоток.

столяр: сокира, рубанок, молоток, шурупи, ножовка, долото, наждак, пилки, рубанок, фуганок, долото, свердло, стамеска.

зварник: гумові рукавиці, гумові чоботи, електроди, електродний держак, захисний щиток.

повар-кондитер: ковпак, халат, морковка, каструля на 10 л, каструля на 20 л, макарони, сіль, масло, ніж, роздавальна дошка, сковорода, ложка, ополоник, відро, цибуля.

Інструменти обрано правильно, отже перший крок до професії зроблено.

11.) Гра «Один день з життя».

Інструкція: Давайте складемо розповідь про типовий трудовий день працівника. Розповідь має складатися тільки з іменників. Наприклад, розповідь про трудовий день вчителя могла б бути такою: ранок - дзвінок - урок - двієчники - питання - відповідь - трійка - вчительська - директор - скандал - урок - відмінники - дзвінок - дім - вечеря - ліжко. 

Трудовий день зварника: ранок - сніданок - об'єкт - креслення - гумові рукавиці - гумові чоботи – електроди - електродний держак - захисний щиток - обід – креслення - гумові рукавиці - гумові чоботи- електроди - електродний держак - захисний щиток – дім –вечеря - сон.

-Чи подобається вам такий трудовий день? Чи цікавий, чи монотонний та нудний?

-Коли вибираєш професію, то здається все посильно, але насправді на роботу треба іти і коли ти без настрою, і коли тобі зовсім не хочеться, і коли сніг мете, і коли злива, і раннім ранком, і пізнім вечером, і навіть вночі, коли нічна зміна.

-Чи не змінили ви думки щодо вибору професії?

https://mik.dcz.gov.ua/sites/mik/files/barometr_kolor_0.jpg12.) Робота з плакатом «Барометр професій».

Інструкція: Існує ось такий барометр професій, де розміщені спеціальності за їхньою потрібністю у нашому регіоні. Зачитуємо. Де ж ми зупинимо свій вибір?

13.) Вправа «Презентація професії».

-Ви повинні розповісти про обрану вами професію за зразком тих професіограм, з якими ми працювали, де вказано зміст професії, умови праці, необхідні якості, необхідні для оволодіння цією професією, шкідливі фактори, які мають вплив на робітника цієї професії, медичні протипоказання, але в цих професіограмах є не всі дані. Вам необхідно в пропущені місця вставити необхідну інформацію.

1.Зростають будинки і храми

За допомогою кранів крилатих.

І все це створено руками

Будівельників завзятих.

-Слово будівельникам-мулярам.

Професіограма муляра:

Тип професії: людина — техніка.

Зміст роботи. Муляр споруджує будинки і споруди з природного та штучного каменю, з цілих, половинок і четвертинок цеглини робить вигини стін і кути, арки, колони. За кресленнями та технологічними картами муляр здійснює саму кладку, передбачаючи отвори для комунікацій, пази для електричної мережі та відповідних пристроїв, вентиляційні шахти, люки та отвори.

Спілкування в праці. Муляр працює в бригаді і в парі з підручним робочим, що має нижчу кваліфікацію. Підручний повинен без затримки готувати розчин, подавати його, розкладати цеглу в тому порядку, в якому його укладатиме провідний каменяр.

Умови праці. Може працювати як в приміщенні, так і на відкритому повітрі (можливо, на              висоті).

До шкідливих факторів належать погодні умови (якщо будівництво проводиться на відкритому повітрі), галасливість, шум на будівництві, дія вживаних матеріалів.

Необхідні якості, що забезпечують успішність в професії.  Ця професія вимагає неабиякої фізичної сили та загартованості. Кваліфікований муляр має- розвинений просторовий естетичний смак, добре розвинений окомір, силу, спритність, узгодженість і взаємозамінність в роботі обох рук, просторова уява, наочно-образна пам'ять.

Необхідні знання і уміння. Для успішного освоєння професією треба мати міцні знання з математики, креслення, хімії, фізики.

Медичні обмеження. Він повинен бути не схильним до застуд, мати гострий зір, надійний вестибулярний та опорно-руховий апарат, не боятися висоти, не страждати на хвороби, пов'язані з втратою свідомості, захворюванням шкіри, особливо кистей рук, виражені дефекти зору і слуху. Протипоказаннями до цієї хвороби є серцево-судинні захворювання, захворювання дихальних органів, виражені дефекти зору і слуху.

Галузі застосування: на будівництві, ті, хто має високий професійний рівень, можуть зайнятись індивідуальною трудовою діяльністю, розпочати власну справу.

Де можна здобути професію? Сумське міжрегіональне вище професійне училище, Лебединське вище професійне училище лісового господарства, Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту.

 2.Злітає тирса хугою

З-під пилки — ось вона.

Рами вистругує

цей майстер для вікна.

-Слово столярам.

Професіограма столяра.

Тип професії: людина — техніка.

Зміст праці. Сучасний столяр займається обробкою деревини, виготовленням різноманітних виробів і, за необхідності, монтажем на будівельних об’єктах. Столяр виготовляє меблі , бере участь у будівництві (виготовлення та монтаж дверей і вікон, меблів, що вбудовуються, перегородок, врізання замків, ручок, облицювання стін дерев'яними панелями, а також виготовлення будь-яких виробів з дерева: бігових лиж, вішалок, карнизів та ін.).

Умови праці. Столяр, як правило, працює в приміщенні - у майстерні чи в цеху. Робоче місце столяра - найчастіше верстат. У тому разі, якщо столяр здійснює монтаж виробів (вбудованих меблів, вікон, дверей та ін.), робочим місцем столяра є ті об'єкти, на яких виконується монтаж.

До шкідливих факторів належать високий рівень шуму в приміщеннях, дерев'яна стружка і пил, сильні запахи обробних розчинів (лаки, віск, фарби, клеї), а також можливість отримання травми.

Медичні обмеження. Алергія, порушення роботи серцево-судинної системи, роботи органів дихання.

Галузі застосування. Столяри потрібні на фабриках з виробництва меблів, вікон, дверей, будь-яких виробів з дерева, а також у відділах і на підприємствах, що здійснюють монтаж і ремонт дерев'яних виробів. Професія столяра затребувана в будівництві та в організаціях, що займаються ремонтом квартир, будинків і офісів, для виготовлення й установки вікон, дверей, підвіконь, порогів, поручнів і для внутрішньої обробки приміщення (наприклад, оздоблення стель, облицювання стін, плінтусів тощо).

Спілкування в праці. Столяр може трудитися як індивідуально, так і в бригаді. Необхідне уміння працювати в команді, взаємодіяти з іншими співробітниками колективу.

Необхідні якості. Столяр повинен мати добре розвинуту просторову уяву, щоб за кресленням уявляти зовнішній вигляд виробу, гарний зір, точний окомір, щоб здійснювати контроль за точністю виконання і складання виробу; добре розрізняти кольори. Оскільки столяру доводиться визначати рівність та гладкість поверхонь деталей, у нього має бути добре розвинута дотикова чутливість рук.

Необхідні знання та вміння. Для успішної діяльності необхідні знання математики, фізики, хімії, креслення.

Перспективи професійного росту і кар'єри. Можливий кар'єрний ріст: столяр – майстер - начальник групи чи цеху.

Де можна здобути професію? Сумське міжрегіональне вище професійне училище, Лебединське вище професійне училище лісового господарства, Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту, де можна отримати такі спеціальності: кваліфікований робітник з виготовлення меблів, будівельний столяр, тесляр, паркетник.

3.Електрогазозварник.

Професіограма електрогазозварника :

Тип професії:людина-техніка.

Зміст праці. Зварювальник з'єднує деталі машин, металевих конструкцій та споруд. Робітникам доводиться займатися електричним і газовим зварюванням.

Умови праці. Електрогазозварнику доводиться працювати в найрізноманітніших місцях: у виробничому цеху, у полі, на висоті, під землею. Його роботу вважають працею підвищеної важкості і шкідливості

Шкідливі фактори. Робота зварювача фізично важка і шкідлива для очей. Несприятливо діють ультрафіолетові випромінення, шкідливі хімічні речовини (чадний газ, окис азоту, металеві аерозолі.) Працює у незручних позах(сидячи, стоячи, інколи лежачи, у важко доступних місцях з поганою вентиляцією.) Одноманітність операцій, з яких складається праця зварника втомлює, виводить з рівноваги.

Медичні обмеження. Захворювання нервової системи, психічні захворювання, захворювання серцево-судинної системи, алергічні захворювання, хронічні захворювання, хвороби дихальних шляхів. До психофізичних і психологічних обмежень відноситься емоційна нестабільність, нестійку увагу, розсіяність, загальмованість у прийнятті рішень, обмеження розрізнення кольорів і відтінків, безвідповідальність.

Галузі застосування. Послуги зварювальника потрібні скрізь, де потрібне виготовлення чого-небудь з металу. Зварювальні роботи потрібні практично на будь-якому виробництві, на всіх підприємствах машинобудування, суднобудування, авіабудування, при прокладанні трубопроводів, у будівельній галузі та житлово- комунальному господарстві.

Спілкування в праці. Зварник працює, як у бригаді, так індивідуально з окремими працівниками, тож він повинен уміти співпрацювати.

Необхідні якості. Потрібно неквапом вести рукою, щоб шов лягав рівно, акуратно, без огріхів. Для цього необхідне терпіння і душевна рівновага, уважність, висока концентрація уваги, старанність.

Необхідні знання з фізики, хімії, математики, креслення, оскільки зварювальні роботи ведуться за кресленнями та технологічними картами, де вказано марки електродів та час потрібний для зварювання.

Перспективи професійного росту і кар'єри. Початкова кваліфікаційний розряд-1, найвищий-6.

Додаткові пільги. У газоелектрозварника 7-год робочий день. Йому встановлено чинним законодавством відпустка, до якої додають певну кількість днів за важкі і шкідливі умови праці. Передбачено пільги в пенсійному законодавстві. Рівень зарплат, залежно від місця роботи, сильно відрізняється, при виконанні одного і того ж замовлення можна отримувати абсолютно різні гроші. У житлово-комунальній сфері сьогодні, мабуть, найнижча оплата праці, найщедріша - нафтогазова галузь.

Де здобути професію. Сумське міжрегіональне вище професійне училище, Лебединське вище професійне училище лісового господарства, Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту.  Вікове обмеження при вступі-16,5 років.

4. Кухар-кондитер.

Дітвору він добре знає

Її щедро пригощає

Бо уміє готувати

Ще й уміє подавати.

Слово кухарям.

Професіограма кухаря-кондитера.

Тип професії: людина-художній образ.

За старих часів аристократи намагалися вразити своїх сусідів вишуканим частуванням. Кухарів виписували з-за кордону, навіть переманювали, підсилали до сусідів шпигунів, щоб заволодіти рецептом вишуканої страви. Самі ж кухарі ревно охороняли свої фірмові рецепти. У наш час справжній майстер зі звичайних продуктів може приготувати різноманітні смачні страви. Досвідчений кухар, дивлячись на рецепт, здатний уявити зовнішній вигляд і смак страви. Кухар повинен знати, як правильно зберігати, обробляти продукти, уміти прикрасити виготовлене.

Умови праці. Робота, як правило у приміщенні, але якщо немає вентиляції, кухар відчиняє двері та кватирки для провітрювання, тому кухар має бути не схильним до простудних захворювань. 

Зміст праці. Кухар-кондитер займається приготуванням страв зі звичайних продуктів-мяса, риби, овочів, ягід а також готує різні кондитерські вироби (торти, тістечка, пряники, вафлі, печиво, рулети, кекси), креми, начинки, цукерки. Згідно заданої рецептури замішує тісто, збиває креми. Оформляє готові вироби та страви.

 Медичні обмеження. Не варто займатися кухарською справою людям схильним до захворювання шкіри, серцево-судинних та нервових захворювань.

До шкідливих факторів належать: велика фізична нагрузка (по 8-10 год біля плити), постійна напруга уваги (розслабитися, коли треба нарізать красиво салат і при цьому спостерігати за 2-3 каструлями навряд чи вдастся); велика кількість пари також негативно впливає на здоров'я.

Галузі застосування. Кухар-кондитер працює на кондитерських фабриках, хлібопекарних комбінатах, у ресторанах, барах, кафе, їдальнях шкіл, дитячих садків а також може зайнятись індивідуальною трудовою діяльністю, розпочати власну справу з виготовлення та реалізації своєї продукції.

Спілкування в праці працює індивідуально, у бригаді, зі зміною.

Необхідні якості. У повара має бути добре розвинутий естетичний смак, уява, творча фантазія, щоб задовольнити смаки найвибагливіших клієнтів. Крім того він має бути акуратним, відповідальним, витривалим, ретельно дотримуватись правил особистої гігієни. Ця професія вимагає чіткого координування рухів рук, доброї пам'яті, переключення та розподілу уваги.

Необхідні знання та вміння: біологія, хімія, фізіологія, математика.

Перспективи професійного росту і кар'єри. Закінчивши професійне навчання повари отримують 3 категорію, з якою молоді люди працюють помічниками кухаря, можуть дослужиться до су-повара, правої руки повара. Тільки вдосконалюючи свою май­стерність, можна «дорости» до шеф-кухаря, фірмові блюда якого стануть візитною карткою солідного ресторану або кафе.

Де здобути професію. Сумський центр професійно-технічної освіти харчових технологій та ресторанного  сервісу. 

14.) Вправа «Дерево майбутнього».

-На вирізаних з паперу плодах, напишіть своє плановане місце роботи і прикріпіть його на одну з гілок «Дерева майбутнього». 

Відбувається обговорення гри. 

Ⅱ. Підсумок заняття.

-Про що ішла мова на занятті?

-Про що нове ви дізналися на сьогоднішньому занятті?

Заключна частина.

-Скрутні часи настали в Україні. Треба вірити, що прийде час, коли наше життя наповниться спокоєм, теплом, хлібом і квітами, сподіваннями і радістю, працею і відпочинком - тим, що робить життя щасливим. Щоб кожен з гордістю міг сказати: «Я - громадянин України!». Для цього сьогодні потрібно головне - впевненість у своїх власних силах, дружня робота і віра в її успіх.

-Нам величні дані задачі,

Світла даль до нас,іде.

Mu-майбутнє для держави-

Це значить;

Бачить країни завтрашній день.

Бути старанним, бути дбайливим скрізь -

Ось, друзі, наш простий девіз.

-Нема життя без України, бо Україна - це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна — це мати, яку не вибирають як і долю, бо Україна - це пісня, яка вічна на цій Землі.

Пісня «Україна».

 

 

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку