Година спілкування "Всі люди рівні, не шукай відмінностей".

Про матеріал

Цікавий матеріал, допоможе вчителеві познайомити своїх вихованців з поняттям "толерантність"; сприяє розвитку в учнів самосвідомості, почуття поваги до людей з особливими потребами.

Перегляд файлу

                                   Година спілкування 

Тема.Всі люди рівні, не шукай відмінностей.

Мета: познайомити вихованців з поняттям «толерантність», виявити основні риси толерантності, сформувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки. Розвивати у вихованців терпимість до відмінностей між людьми.Виховувати почуття поваги до фізіологічно хворих, один до одного. Сприяти розвитку у вихованців самосвідомості, яке допомагає дітям побачити себе та інших такими, які вони є насправді.

Обладнання: презентація, відео,картки із завданнями, 2 груші, шарф, ватман, маркери, лотерея, корзинка.

 

Скринька гарного настрою.

- Добрий дня, діти, гості  години спілкування. Усміхніться один одному, подаруйте свої усмішки мені, гостям.  Дякую!Потисніть одне одному руки і приготуйтеся до активної співпраці.

Вправа «Мікрофон»

  • Чи відрізняємося ми одне від одног? Чим  саме?

Так , ми завжди шукаємо розбіжностей,хочемо знайти хоч щось, щоб бути іншим. І це чудово! Всі ми різні, у кожного знас є свої особливості.Але є такі люди які відрізняються від нас не тільки стилем одягатися, зачіскою чи портфелем. ..  у них інша мова , інший колір шкіри. Це люди інших національностей.

  • На вашу думку, як краще: Щоб всі були однакові, чи хай залишаються різними? Чому ви так гадаєте?

Робота з малюнками

1 слайд  Питання до дівчаток.Перед вами дві картинки , яка вам більше подобається? Чому?

2 слайд  Питання до хлопчиків.Перед вами дві картинки , яка вам більше подобається? Чому?

  • Ось так і люди, різні і кожен прикрашає нашу Землю.

Оголошення теми   Всі люди рівні, не шукай відмінностей.

Фізіологічні хвороби. Постановка проблеми.

Всі люди рівні! Також серед нас є деякі особливі люди………Це люди з вадами, обмежені в чомусь.погано зрячі, або взагалі сліпі,німі, люди позбавлені рук, ніг – інваліди. Нам важко сприймати їх, тому що вони не такі як ми, ми здорові,  і тому не можемо уявляти цих складностей з якими вони стикаються. Тому зараз давайте спробуємо їх зрозуміти.

Гра «Хитра груша»

-Для її проведення мені знадобиться троє учасників, яких ми оберемо за допомогою нашої  «лотареї».Вам потрібно без рук, з’їсти грушу. ( 2хв)

- Чи легко вам було виконати завдання. Які складності з’явилися?

Гра «Кіт Базиліо»

-Хто знає що це за кіт? Звернемося до нашої лотареї. Із зав’язаними  очима  написати  своє прізвище та ім’я. Погляньте на свою роботу. Чи подобається вона вам? . Які складності з’явилися?

Є люди з проблемою зору. Деяким можна виправити цю проблему за допомогою окулярів чи лінз. Але є люди які не  ають можливості стати зрячими.Такі люди сприймають більшість інформації на слух, а читають вони за допомогою дотику. Літери вибиті в книжках.

Гра «Пантоміма»

Звернемося до нашої лотареї.Я називаю вам слово, а ви не вимовляючи  жодного звука повинні передати інформацію учням.


• людина, у якої тиснуть черевики;
задавака;
• людини, яка про щось роздумує;
• людини, яка переходить по вузькому містку, а навколо  вода;


      Ці люди розмовляють мовою  жестів. Чи спостерігали ви, що  під час телепередачі в лівому нижньому кутку, з’являлася людина, яка показувала щось жестами? Це все не для розваг , адло ялюдей з вадами слуху.

Пізнавальна інформація

       Погано зрячі або взагалі сліпі, глухі, німі, люди позбавлені рук, ніг – інваліди. Вони мають дуже сильну жагу до життя. Відео 1

      Взяти наприклад Бетховена , те що він мав ваду слуху, був глухий, не завадило йому створювати музику. Для людей з обмеженими можливостями проводяться Паралімпійські ігри. Відео 2

Дискусія

  • Яким потрібно бути по відношення до цих людей?

Робота над думками мудрих     -Як ви розумієте вислови?

« Своїм терпінням ми можемо досягти  більшого, ніж силою.»      ( С.Брек)

 « Кожна зла людина не буває щасливою»           (Ювеал)

Робота над загадками

  • Що їсть людину без зубів?  (совість)
  • Хто найдальше бачить?  (розум)

      Давайте спробуємо на кожну літеру слова  толерантність назвати риси характеру, притаманну толерантній людині.

   А соціальний ряд ( на дошці у стовпчик записане слово толерантність, учні по черзі називають риси характеру і виходять записувати їх )

  Т – товариський

  О – обєктивний, особливий, оригінальний

  Л – лояльний, лагідний

  Е – енергійний, елегантний

  Р – розсудливий, рівний

 А - альтруїзм Безкорисливе піклування про благо інших і готовність жертвувати для інших своїми особистими інтересами; протилежне егоїзм. 

  Н - надійний, найдорожчий

  Т – терплячий

  Н – незалежний, найдорожчий

   І – інтелігентний, ідейний

  С – співчутливий

  Т – тактовний

  Ь

Робота в групах

 

 Давайте повчимося виявляти толерантність в різних ситуаціях. Кожна група одержує завдання з описом ситуації. Вам потрібно порадитися, постаратися почути кожного і висловити спільне рішення, як вести себе в різних випадках.

 

 

1 ситуація.

 

 Хлопці в класі показували один одному свої рюкзаки : стильні, функціональні. У Петра рюкзак був з рожевими невеличкими вставками. Хлопці стали над ним сміятися. Твої дії?

 

2 ситуація.

 

 Твій друг заглянув без дозволу в твій щоденник і почав розповідати дітям, які в тебе оцінки. Як ти вчиниш?

 

3 ситуація.

 

Після уроків однокласники ішли додому. По дорозі вони зупинилися біля металевої перекладини і почали гойдатися на ній. Сергійко впав і забився. Від болю  хлинули сльози.

Хлопці стали над ним сміятися. Твої дії?

Дерево Толерантності

   Тепер давайте виростимо традиційне дерево Толерантності на нашій планеті. Для цього ми виконаємо творчу роботу.  Нехай  наше дерево розпустить листочки і зазеленіє.Крону дерева складемо з листочківз вашими висловлюваннями. Що треба зробити, щоб наш клас, наша школа стала простором  толерантності, щоб відношення між  нами стали як можна більш толерантними. Листочки приклеїмо до дерева

  • співчувати;
  • розуміти інших;
  • поважати;
  • підтримувати;
  • терпіти;
  • прощати;
  • бути доброзичливими;
  • бути милосердними;
  • бути мякими;
  • бути готовими до примирення;
  • визнавати;

Гра «Чарівні окуляри»

  • «Чарівні» окуляри ви передаватимете з рук в руки і розповідатимете, що ви бачите гарного в людях, які поруч із нами.

Чарівне коло

 Тепер попрошу всіх стати в рівне коло обличчям в середину, дуже тісно один до одного. Покладіть руки один одному на плечі, підніміть праву ногу і витягуючи її до центру кола поставимо  по моїй команді.

 

 Я сподіваюсь, що наша година спілкування залишить глибокий слід в душі кожного, допоможе нам усім зрозуміти, що тільки повага один до одного, взаєморозуміння, терпимість, дотримання рівноправності врятують світ.

 Ми різні -в цьому наше багатство.       Ми разом – в цьому наша сила.

 

 

1 ситуація.

 

 Хлопці в класі показували один одному свої рюкзаки : стильні, функціональні. У Петра рюкзак був з рожевими невеличкими вставками. Хлопці стали над ним сміятися. Твої дії?

 

2 ситуація.

 

 Твій друг заглянув без дозволу в твій щоденник і почав розповідати дітям, які в тебе оцінки. Як ти вчиниш?

 

3 ситуація.

 

Після уроків однокласники ішли додому. По дорозі вони зупинилися біля металевої перекладини і почали гойдатися на ній. Сергійко впав і забився. Від болю  хлинули сльози.  Хлопці стали над ним сміятися. Твої дії?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

О

Л

Е

Р

А

Н

Т

Н

І

С

Т

Ь

 

 

 

 

 

 


Своїм терпінням ми можемо досягти  біль-шого, ніж силою.

Кожна зла людина не буває щасливою.

                                                                      .

 

Картинки по запросу кленові листочки

docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку