Година спілкування " Я - частина природи ! "

Про матеріал

Година спілкування " Я - частина природи ! "має на меті формувати екологічну культуру у здобувачів освіти НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ ,виховувати у дітей любов до природи та негативне ставлення до забруднення навколишнього середовища .Годину спілкування можна проводити в 5 класі під час дистанційного чи очного навчання.

Перегляд файлу

Година спілкування ( 5 клас):  Я – частина природи !

 

Мета: формувати екологічну культуру та вміння встановлювати взаємозв’язок між діяльністю людини та наслідками, розширювати уявлення учнів про цінність та багатогранність природи, учити аналізувати, робити висновки, виховувати у дітей любов до природи, до рідного краю,  бажання піклуватись про навколишнє середовище .

Очікувані результати: сформованість ціннісного ставлення до природи, почуття гордості за красу  рідної землі, сформованість екологічної культури та негативного ставлення до забруднення навколишнього середовища та його знищення.

 Методичне забезпечення: презентація ,відео youtube,онлайн-платформu Mentimeter, LearningApps, гаджети .

 

 

Хід години спілкування.

 

Вчитель : Сьогодні ми з вами перенесемося у чарівний світ , де будемо гарно працювати,  гратися,  складати, розповідати та  робити висновки . А що то за чарівний світ ви дізнаєтесь ,як тільки прочитаєте вірш та відгадаєте слово , яке пропущено .

(1 Прочитати  вірщ і  вгадати  слово, якого не вистачає)(слайд 1)

Усіх людей ми закликаєм:
Нащадкам збережіть природу,
Її степи, ліси, джерельну воду,
Дерева не рубайте, не руйнуйте вроду

 Отже ,ПРИРОДА . (слайд 2)

( 2 асоціація з словом «природа»)(слайд 3)

 Які асоціації у вас виникають ,коли ви чуєте слово « ПРИРОДА».  (Учні заходять  за посиланням  на  сервіс Mentimetеr та пишуть  свої слова – асоціації із словом «природа»)

 

C:\Users\admin\Desktop\виховна\Screenshot_1.png

Вчитель :Що таке природа? Все, що нас оточує – дерева, кущі, трави, звірі, птахи, комахи – це природа. Людина – теж частина природи. Кожен із вас є частиною природи.

 Тема нашої  години спілкування  « Я – частина природи » (слайд 4)

 Здоров’я кожної людини, в тому числі й ваше, залежить від здоров’я природи. Людина  залежала, залежить  і буде залежною від природи завжди.

(3 Перегляд відео) (слайд 5)

 

 Вчитель :Відмінність людини  від інших живих істот полягає в тому, що вона має розум, а відтак може мислити, творити, спілкуватися з іншими.(слайд 6)
- Чи зможе людина жити, якщо хоча б щось зникне? Звичайно ні. Людина і природа тісно пов’язані.(слайд 7 ) Крім того природа дає багато знань людям.

  З давніх давен український народ уважно ставився до   прикмет , складав загадки ,присліві’я та приказки . Отже, що про природу говорить народна мудрість ми з вами дізнаємось , попрацювавши із прислів’ями та приказками.

(4  Гра  « Знайди  прислів’я» )(слайд 8) (Учні заходять  за посиланням  на  Learningapps ,з’єднують словосполучення так ,щоб утворилось прислів’я)

  • Природа одному мати, другому — мачуха.
  • Хто про природу дбає, вона тому повертає.
  • Про землю піклуйся — золотим зерном милуйся.
  • Бережіть свій край — і зробіть із нього рай!
  • Як дбаєш про природу, так і маєш
  • Немає ліпшої краси ніж гаї та ліси

C:\Users\admin\Desktop\виховна\Screenshot_2.png

 

Прислiв’я про природу показують ставлення людей до природи та природних явищ і їх важливо знати, адже в них втілена мудрість поколінь.

 

 

 

 

Вчитель :Природа щедро обдарувала нашу землю. Вона — вірний друг й неоціненне багатство, джерело здоров'я й радості. Ми із задоволенням милуємося золотими нивами пшениці, широкими луками, густими лісам. Дихаємо п'янкими ароматами квітучих садів та квітів. Людина любить природу.  А чи справжня то любов?

  Хто ж тоді руйнує мурашники, на стовбурах дерев вирізує написи, в лісах розводить вогнища, залишає сміття, забруднюються повітря й водойми, вирубує ліси, губить тварин. Ніхто інший, як сама людина.  Вплив людини на природу  стає все більш  помітнішим . Для задоволення своїх потреб людина все більше і більше втручається в природнє середовище і змінює його , дуже часто  знищуючи його.

 

(5 Подивіться на фото: як людина змінює природу ,що робить. Як ці зміни впливають на природу?Учні висловлюють свої думки)

1 добуває корисні копалини ( виснажує землю)(слайд 9)

2створює штучні водойми, ГеС ( порушує екосистему, зменшується кількість води на землі)(слайд 10)

3 вирубує ліси ( забруднення повітря , порушує екосистему) (слайд 11)

4 забруднює водойми(слайд 12)

5 забудовує природні масиви(слайд 15)

6 використовує транспорт (забруднює повітря) )(слайд 14)

7 застосовує добрива в сільському господарстві(слайд 13)

8 виливає токсичні промислові відходи (слайд 13)

9 будує фабрики і заводи (слайд 16)

Вчитель : Учені вважають стан навколишнього середовища є критичним, тому що воно дуже забруднене. Це накладає відбиток не тільки на тваринний та рослинний світ й на людину, яка є частиною природи.

 

     Вчитель : Ви вже знаєте ,що для існування людини необхідне повітря ,наявний в ньому кисень, який виробляють в природі зелені рослини. Без повітря людина не зможе  прожити і хвилини . Але наша діяльність має негативний вплив на те ,без чого ми не зможемо жити – на повітря. Про це нам розповість…..

 Учень 1 (слайд 16)Людина за останнє століття значно вплинула на кліматичні зміни. Збільшуючи господарські викиди шкідливих речовин  в атмосферу, людина змінює її газовий склад, змінює тепловий баланс планети. Загальний обсяг викидів забруднюючих речовин в атмосферу становить більш 19 млрд. тонн..

Найбільшими забруднювачами атмосферного повітря є  теплові електростанції й металургійні комбінати. Вони викидають шкідливі речовини- В результаті випадають кислотні дощі.

Особливо значних масштабів забруднення повітря досягло у великих містах , де постійно   збільшується  кількості автомобілів, які викидають у повітря шкідливі гази. Іноді міста охоплені смогом.

За останні 200 років склад повітря змінився. В повітрі збільшилася концентрація вуглекислого газу. Це призвело до виникнення такого явища як «парниковий ефект» та утворення озонових дірок. Це і призводить до підвищення температури на Землі- до глобального потепління , танення льодовиків, підвищення рівня Світового океану

 

Вчитель : Одним із найважливіших ресурсів на землі є вода , яка дуже потрібна нам для життя. Попри це річки ,озера ,моря, океани знаходяться під великою загрозою. Про забруднення води нам розповість….

Учень2 (слайд 17) : Природа забезпечує людину водою. На землі води багато ,проте прісної води зовсім мало, тому використання води людиною стрімко зростає. Підраховано ,що за останні 40 років людина використовує прісну воду у тричі більше на потреби сільського господарства та промисловість. Якщо використання води збільшуватиметься і надалі ,то багато країн світу скоро відчуватимуть її нестачу дуже сильно. Від нестачі води потерпають уже 40% землян. Половина річок на планеті обміліла , а екосистема( 60%)  зруйнована дамбами і греблями.

Крім того ми дуже забруднюємо воду. Основними джерелами забруднення є сільське господарство, промисловість та міські території. Щороку в моря та океани потрапляє приблизно 500 мільйонів тон нафти – це призводить до великих екологічних катастроф на ураженій території . Але найбільше шкоди завдає сміття ,особливо пластикове, що збирається в цілі острови на природних водоймах. Це призводить  до загибелі всіх живих істот  у воді від задухи та голоду.

 

Вчитель: Третину всієї поверхні суші нашої планети займає ліс ,який ще називають ’’легенями землі”. Проте ,при нинішніх темпах знеліснення ,в недалекому майбутньому ,ми можемо втратити більшу частину безцінного покриву.

 

Учень3 (слайд 18) : Ще 6 тисяч років тому ліси займали велику площу на землі ,нині ж ці площі скоротились у декілька разів -тільки 30% суші зайнято лісами Планетарне значення лісу важко переоцінити. Ліс очищає повітря, насичує його киснем, є середовищем існування для багатьох тварин, створює сприятливий мікроклімат, захищає ґрунт від ерозії, зменшує поверхневий стік води. Вирубка лісів призводить до загибелі  флори і фауни. З лиця Землі за останні 300 років зникло більше 40% птахів та тварин .Територія, вільна від дерев, перетворюється в бідний ландшафт, стає непридатною для життя.

Процеси руйнування та висушення грунтів безпосередньо пов'язані з вирубкою лісів. Крім того, грунти забруднюються отрутохімікатами , які використовуються для боротьби із шкідниками в сільському господарстві. Сміття, яке викидають люди в лісах довго розкладається, що призводить до забруднення навколишнього середовища та погіршення екосистеми.

 

Вчитель : Людина — частина живої природи, яка живе серед природи і бере з неї все необхідне для життя: Природа не шкодує для нас нічого, але в неї є свої правила існування та виживання. І нам з вами ,як частинкам цієї природи слід знати ,що можна робити а ,що не можна – тобто які дії людини допомагають зберігати природу ,а які шкодять довкіллю .

 

(6 Гра « Можна- не можна »(слайд 19) Учні заходять за посиланням на LearningApps ,розташовують  картинки у правильну колонку. Оголошують свої результати. )

C:\Users\admin\Desktop\виховна\Screenshot_3.png

  • Прибрати сміття.
  • Годувати тварин.
  • Саджати квіти.
  • Поливати молоді деревця.
  • Сортувати сміття.
  • Економити воду.
  • Зривати квіти.
  • Ловити метеликів.
  • Руйнувати пташині гнізда.
  • Ломати гілки.
  • Спалювати сміття.

 

    Вчитель : Що слід робити, щоб господарська діяльність не тільки не завдавала шкоди природі, а й допомагала відновлювати й примножувати її багатства?

 Перед людиною та природою постала проблема виживання. Розв'язати її можуть люди. (слайд 20 ) Екологи – це ті фахівці, які можуть з’ясувати, чому гине риба, висихають річки, влітку випадає сніг; вони вивчають стан повітря, води, ґрунту, вплив промислових відходів на рослини, тварини та людину. З’ясовують причини природних катаклізмів та розробляють шляхи мінімального впливу людей на довкілля. Надають поради ,які допомагають зберігати навколишнє середовище.

(Перегляд  відео – поради від еколога) ( слайд 21)

 

       Вчитель : А зараз уявіть ,що ви вже дорослі   і  стали екологами.(слайд 22 ) Ви дуже стурбовані проблемою забруднення навколишнього середовища і вирішили  піти до школи і розповісти дітям,  що потрібно робити щодня , щоб берегти природу . (Здобувачі освіти  працюють в групах.. Складають пам’ятки - поради для  учнів -як зберігати природу і не шкодити довкіллю в домашніх умовах )

 

  • насаджувати ліси і парки,
  • не смітити на вулицях,
  • економити воду,
  • обклеювати  вікна на зиму,
  • берегти електроенергію,
  • сортувати сміття
  • прибрати сміття
  • не зривати квіти.
  • не ловити метеликів.
  • не руйнувати пташині гнізда.
  • не ломати гілки.
  • фабрики і заводи обладнати очисними спорудами, які зменшать викиди шкідливих речовин у воду, повітря, ґрунт;
  • накладати заборону на вилов риби під час її нересту;
  • накладати заборону на розведення вогнищ у лісах, особливо в суху жарку погоду;
  • створюювати заповідники з метою охорони та збереження природних ділянок;
  • рослини і тварин, які перебувають на межі зникнення, заносити до Червоної книги і брати під особливу опіку й охорону;

 Вчитель : Жива природа — це дивовижний, складний, різноманітний світ. Особливе місце в ньому відведено людині. Саме від людей залежить — чи побачать світ майбутні покоління. Ми з вами є тільки маленькими частинками  нашої природи. Я хочу попросити щоб кожен продовжив речення ,яке ви бачите на екрані – написали (пообіцяли) який внесок у збереження природи особисто ви  будете робити в майбутньому .(слайд 23)

 (7 Завдання « Закінчити речення »Учні заходять  за посиланням  на  сервіс Mentimetеr та доповнюють речення: « Я – маленька частинка природи і хочу зберегти її для майбутнього покоління ! Тому я ……»   )

C:\Users\admin\Desktop\виховна\Screenshot_5.png

 

  Учень 4 виразно декламує  вірш .(слайд 24)

Свій голос віддаю за матінку-природу

За чистоту Землі, красу і вроду.

За екологію довкілля і душі.

Ставай і ти й діла свої верши.

Очистимо Землю від бруду і скверни,

Посіємо скрізь доброти й квітів зерна!

Хай буде планета красива й зелена

Для щастя, добра і для тебе й для мене!

 

 

 Вчитель :Наш обов’язок – зберегти повітря і водойми-чистими,  грунти -родючими, рослини -зеленими, а тварин – живими. Кожен із нас повинен чітко усвідомити, що ми не можемо просто заплющити очі на проблеми екології, які загрожують нашому життю та життю майбутніх поколінь. Свій посильний внесок може зробити кожен. Природа- це наше здоровя, це наше щасливе майбутнє. Отож, шануйте, любіть природу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 липня 2023
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку