Вміння слухати і чути один одного - це велике мистецтво спілкування.Тільки правильно спілкуючись двоє людей зрозуміють один одного. Ця година спілкування навчить це робити.
Тема : Я вмію спілкуватись
Мета:формувати вмiння вести розмову ; вчити будувати дiалог на конкретну тему; сприяти розвитку зв’язного мовлення;збагачувати словниковий запас; виховувати повагу до спiврозмовника.
Обладнання: , правила спiлкування, ситуацiї , мікрофон, окуляри
Хід години спілкування
І. Органiзація класу
— Послухайте вiрш. Про що в ньому йдеться?
Є слова, що бiлi-бiлi,
Як конвалії квiтки,
Лагiднi, як усмiх ранку
Нiжвосяйнi, як зiрки.
Є слова, як жар, пекучi
І отруйнi, наче чад...
В чарiвне якесь намисто
Ти нанизуєш їх в ряд.
(О. Олесь)
Вчитель. Як ви бачите, діти, слова можуть бути такими, що підбадьорать людину і навпаки такими, що можуть « убити». І це велике мистецтво підтримувати розмову.
II. Основна частина уроку
1. Гра «Точно i швидко»
— Як приємно бачити усмiхнене обличчя, почути ласкавi зверненi до вас слова. І тодi ваш настрiй стає пiднесеним, веселим. Так само приємно почути вiд вас лагiднi, добрi слова. Всi ви їх добре знаєте. Давайте їх пригадаємо якомога бiльше i нанизаємо велике намисто iз чарiвних слiв.
Я вам да клубочок ниток, а ви по черзi називаєте слова вiтання вранцi та ввечерi, слова пошани, подяки.
Осіннього дня Василько з татом пішли до лісу по гриби. Вони довго ходили і назбирали повні кошики грибів. Тато здивувався , що Василько сам назбирав так багато грибів.
- Васильку, де ти знайшов цього білого гриба?
- Там у лісі, біля сосни. А ось цього великого я знайшов під другою сосною. А цього краснюка біля старого дуба. А ці бабки я взяв біля отого кущика, а оці грибочки біля другого… Так тато і не дізнався, де знайшов гриби Василько.
Де знайшов хлопчик гриби? З його слів можна зрозуміти, де те місце, де росли гриби?
2. Читання та обговорення правил спілкування
— Для того, щоб з вами було приємно спiлкуватися, вам необхiдно запам’ятати такi правила.
Правила спілкування
1. Бiльше читай.
2. Читаючи, намагайся запам’ятати новi слова.
3. Вживай тiльки тi слова, значення яких тобi зрозумiле.
4. Будь чемний не лише у вчинках, але i в словах.
5. Слухай спiврозмовника не перебиваючи.
6. У розмовi не розмахуй руками, не жестикулюй без потреби.
7. Не кажи про присутнiх «вiн» або «вона».
8. До дорослих звертайся на Ви.
9. Не кажи погано або насмiшкувато про вiдсутнiх, завжди висловлюй свою думку про людину їй в обличчя, а не критикуй поза очi.
Вчитель. Запам’ятайте ці правил?
— Досить часто для спiлкування на вiдстанi людина використовує телефон.
Яких правил потрiбно дотримуватися пiд час розмови по телефону?
(Вiдповіді дітей)
3. Робота в парах «Розмова по телефону» (Складання діалогу та його вiдтворення)
4. Гра» Обличчя»
Намалювати на листу обличчя з різними виразами: веселе, сумне, зле , задоволене, хитре, здивоване, перелякане, заклопотане.
Що виражає кожне з обличчь?
Вираз обличчя називають «Мімікою»
5. Гра « Іноземець»
Уявіть, що ви потрапили в чужу країну.
Вас тут ніхто не знає. Вам потрібно за допомогою жестів розказати, я потрапити на вокзал, в школу, в магазин.
6. Гра « Опиши друга»
Діти стають один до одного спиною і почергово описують обличчя, одяг іншого і т.д. Виграє той, хто все назве точно.
7. Розв’язання ситуацiй.
Кожен день ви спiлкуєтесь зi своїми батьками, товарищами, дорослими.
Як ви вчините, коли:
• стоять двоє товаришiв, розмовляють, а вам необхiдно в одного з них про щось запитати?
• вам термiново потрiбно щось сказати вчительцi, а вона говорить з iншою вчителькою?
• ви щось розповiдаєте, а вас перебили?
(Дiти висловлюють свої думки, доводять їх. Обираються найбiльш вдалi способи розв’язання ситуацiй.)
8. Гра «Інтерв’ю»
Уявіть, що ви прилетіли з якоїсь країни. В аеропорту до вас підійшов кореспондент і ставить запитання.
( Кореспондент дає мікрофона Тому в кого бере інтерв’ю)
Розбір ситуацій з учнями.
Вчитель. Не треба подобатись комусь, треба поводитись та, щоб оточуючим було комфортно, приємно, спокійно і цікаво. Не треба слідкувати за тим, хто як поводиться. Головне самому навчитися правильно поводитись. Перед тим, як казати щось , продумайте чи не образить це, чи буде зрозумілим тій людині, до якої звертаєшся.
ІІІ. Пiдсумок
Про що дiзнались на уроцi?
Які правила спiлкування запам’ятали?