Година спiлкування з елементами тренiнгу " Шлях до успіху"

Про матеріал
Мета: з’ясувати суть понять «успiх», «успiшна людина», узагальнити поняття про складові успіху; дати можливість дітям упевнитися, що успіх залежить і від особистих зусиль, і від співпраці з іншими; сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів, розвивати навички самопрезентацiї, вмiння аналiзувати свої дiї, вчинки, робити висновки; виховувати впевненiсть, цiлеспрямованiсть, вiру в успiх. Завдання: надати iнформацiйну пiдтримку з порушених питань, допомогти учням пiзнати себе, допомогти зробити крок до самопізнання, усвiдомити свої позитивні риси.
Перегляд файлу

 

  Година спiлкування

                        з елементами тренiнгу

 

Мета:  з’ясувати суть понять  «успiх», «успiшна людина»,  узагальнити поняття про складові успіху; дати можливість дітям упевнитися, що успіх залежить і від особистих зусиль, і від співпраці з іншими; сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів, розвивати навички самопрезентацiї, вмiння аналiзувати  свої  дiї, вчинки, робити висновки; виховувати впевненiсть,  цiлеспрямованiсть,  вiру в успiх.

Завдання:  надати iнформацiйну пiдтримку з порушених питань, допомогти учням пiзнати себе, допомогти зробити крок до самопізнання,  усвiдомити  свої позитивні  риси. 

Обладнання: , мультимедійна презентація, комп’ютер; схема «Портрет успiшної людини», роздатковий матеріал(додатки), компактдиски «Фаусто Папетті», «Вангеліз»; на дошці записано вислови видатних людей про успіх; на ватмані намальовано свічку; тлумачний словник; на столах букети квітів та свічки; картки з висловами; пам'ятка «Як досягти успіху?».

Структура заняття                                                

                                          Хронометраж                                                                                              

            I. Оголошення   теми,  мети , завдань заняття                                           2 хв

            II. Вступ                                                                                                                10 хв.

            III. Основна частина.                                                                                        30 хв.

            IV. Підсумки   заняття.                                                                                       3хв.

                                                    

 

 

                                     Хід заняття     

НА ДОШЦІ ЗАПИС :

Той , хто хоче, робить більше, ніж той, хто може.

Випадкових перемог не буває.

Успіх приходить до тих, хто рухається вперед,

До тих, хто розподіляє свої сили з розумом.

Людина лише там чогось домагається,

 Де вона сама вірить у свої сили.                

 

 

1.Вступ

      Вихователь:

         Життя щоденно ставить людину перед необхідністю вибору – прийняттям відповідальних рішень. Життєвий шлях особистості багато в чому залежить від того, наскільки вона здатна пізнати світ і себе, свідомо визначити мету і підпорядкувати їй свою діяльність.  

            Кожен хоче чогось досягнути в житті, щоб мати можливість пишатися собою. Чому ж одному це вдається, а іншому – ні? Адже людина має реальні можливості керувати власним життям і розвитком, розвивати власне «Я» , досягати відчуття впевненості й надійності. Життєва мета людини спрямована на досягання добра, щастя, успіху.                                                           

   2. Оголошення теми , мети , завдань


                                   (Звучить диск «Фаусто Папетті».)

 

Вихователь:

                        Цю свічку я — побачиш — донесу,
                        Чи можу я не донести її,
                         Коли вона життя...
                                                            І. Кочер

                                (На столах стоять свічки. Діти їх запалюють.) 

 

 Вихователь:

          Вогник, який ми з вами запалили зараз, символізує горіння наших сердець, символізує пристрасне бажання досягти успіху в житті. Саме про успіх, шляхи його досягнення і піде сьогодні мова. Ми знову і знову будемо говорити про те, що нас хвилює.

 

 Для того, щоб досягти гармонії в роботі , потрібно виробити  правила співпраці, взаємодопомоги.  Створюємо правила ( з допомогою вихователя):

  • бути активним учасником;
  • думку кожного слід уважно вислухати;
  • слухати і чути (один говорить - усі слухають);
  • висловлюватися тільки за темою й від свого імені;
  • висловлюватися стисло , по черзі .

 

 Прохання дотримуватися цих правил .

 

      3.  Основна частина.                                                                                       

Вихователь:

  • Спочатку спробуймо дати визначення поняттю «успіх». Що ви розумієте під цим словом? ( Метод «Мозковий штурм»).

                                 (  відповіді на запитання)

       На дошці фіксуються всі відповіді дітей,що відображають асоціації із словом успіх.       Таким чином колективно  визначаються основні складові успіху.
 

 

  • Тепер дамо визначення поняттю « успіх», звернувшись  до визначення, яке пропонує Великий тлумачний словник  сучасної української мови. Зазирнувши у словник й прочитавши статтю «Успіх», ми знаходимо:

 

Отже, «успіх» - це:

  • Позитивний наслідок роботи, справи, значні досягнення, удача, талант;
  • Громадське визнання, схвалення чого-небудь, чиїхось досягнень;
  • Захоплення з боку осіб іншої статі.


Вихователь:
       Що таке успіх?  Кожен розуміє його по - своєму.  Скільки людей , стільки і думок. Успішні люди – це люди , які чогось у житті досягли.  База успіху – праця над собою, усвідомлена і улюблена,  яка приносить радість, моральне задоволення, достаток, громадське визнання. Успіх – це те, чого бракує, на жаль, більшості із нас. Успіх – це те, чого кожен хотів би досягти.

       Звичайно, що таке успіх, кожен визначає для себе сам, залежно від своїх цінностей, виховання, виду діяльності.

 

Вихователь:  ( Метод «Прес»)

            -    А чи вважаєте ви себе успішними людьми?

                                 ( виступу учнів )

 

  • Я вважаю, що  … ( висловлюєте свою думку, пояснюєте, у чому                                            полягає ваша точка зору);
  • ...  тому що ( пояснюєте, на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції);
  • Наприклад  … ( наводите факти, що демонструють ваші докази );
  • Таким чином … ( Отже … )  (узагальнюєте свою думку, робите висновок).

 

Вихователь:

                         ( Вправа  «Автопортрет успішної людини»)

-  Ви  перелічили свої досягнення: досконало володію комп’ютером, вільно спілкуюсь іноземною мовою, учасник  художньої самодіяльності, президент учнівського самоврядування…)

-  Тепер заповнимо таблицю. Це допоможе вам навчитися характеризувати себе та інших.

 

                              Позитивні риси                         Негативні риси     

Ставлення до навчання

Цілеспрямованість,

наполегливість

             Нерішучість

Ставлення до інших

Великодушність,

безкорисність

           Нестриманість

Ставлення до себе

Вимогливість,

справедливість

       Невпевненість в собі

          

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

       Навіть видатним людям потрібно було наполегливо працювати, щоб розвивати закладені здібності й досягати успіху. Тож немає сенсу переконувати, що талановита людина може досягти певних успіхів, коли вірить у себе і знає, що в неї вистачить сил аби здійснити свою мету.

 

  • Що ви  знаєте про видатних людей, які досягли успіху?

                                           ( Метод « Мікрофон»)

                                                ( виступи учнів)

  • Генрі Форд повністю збанкрутів у результаті своїх перших  п’ яти комерційних проектів.

 

  • Уолта Діснея звільнили з газети за брак ідей. Перш ніж побудувати Діснейленд ,він кілька разів оголошувався банкрутом.

  • Альберт Енштейн писав: «Я думаю і думаю протягом місяців і років. Дев’яносто  дев’ять моїх ідей- абсолютна нісенітниця. Істини досягає сота».
  • Пікассо написав понад 20 000 картин , значна кількість яких немала цінності.Проте з кожною спробою він вчився і відточував  свою техніку.

 

  • Едісона запитали : «Правда,що у вас було понад 10 000 невдач до того, як ви винайшли лампочку?» «Це не були невдачі,- відповів учений.Це були випробування . І з кожного з них я дізнався , чого мені не треба робити».

 

  • Вісімнадцять видавців відкинули оповідання  Річарда Баха «Чайка Джонатан  Лівінгстон» , а через п’ять років «Чайка» продана тиражем сім мільйонів екземплярів.

 

Вихователь:

   Успіх у справах та особистому житті залежить від багатьох чинників. Наша власна настанова – готовність діяти за визначеною схемою, спрямуванням. Одні чекають допомоги, інші готові самі допомагати, ще інші орієнтуються, а хтось покладається на власні сили у вирішенні певних проблемних ситуацій.

 

     Хочу сказати, що всі ми у певному сенсі досягли успіху в житті, адже добре здоров’я, мирне середовище, хороші батьки і рідні, прекрасні друзі – це вже і є успіх. Кожен із нас переживав почуття задоволення після вдалого завершення якоїсь справи. І кожному знайоме почуття незадоволення собою після невдачі.

      Зараз ми спробуємо визначити складові успіху.

 

              -   Як ви вважаєте, від чого залежить успіх?

                         ( Робота в групах «Складаємо формулу успіху»)

 Діти об’єднуються в чотири групи, кожна з них створює свою  формулу  успіху , потім спікери кожної команди по черзі захищають їх. Складові формули записуються на дошку.

І ГРУПА

    Ми вважаємо, що найперше має визначити для себе людина на шляху до успіху - це мета. Вона є складовою успіху. Мета може бути духовна, матеріальна, добра чи погана.

    Коли людина ставить перед собою якусь мету, вона таким чином мимоволі себе оцінює. Якщо ставити перед собою завдання здобути всі матеріальні блага, то й оцінює себе на рівні цих благ: як власника автомобіля останньої моделі, як господаря розкішної дачі чи як частину свого меблевого гарнітуру.

   Якщо людина живе, щоб приносити людям добро, полегшувати їхні страждання під час хвороби, то й оцінює себе на рівні своєї людяності. Вона ставить собі мету гідну Людини.

Вихователь:

 Ще Цицерон говорив: « Краща у світі мета – стати хорошою людиною». Отже, перше, що необхідно, це мета або цілеспрямованість.

 

ІІ ГРУПА

    На нашу думку,  для успіху потрібна впевненість. Так, коли сходиш до вершини, то це схоже на те, як  підіймаєшся вгору сходами. Якщо тебе залишила впевненість, то йти стає важче, коли ж упевненість із тобою, то дорога до успіху вже ближче, і йти стає легко й цікаво.

 

      Щоб досягти бажаного результату, слід докласти максимум зусиль, наполегливо працювати. Отже, необхідною складовою є також наполегливість і працелюбність.

Вихователь:

    До формули успіху додаємо впевненість,  наполегливість і працелюбність.

ІІІ ГРУПА

  Для кожної справи потрібен відповідний настрій – оптимізм,  тоді справа йде краще. Звичайно, що від чорних думок, постійних турбот і песимізму якість життя не поліпшиться. Коли людина у поганому настрої, вона забуває, що може багато і що вона сильна. Успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє максимально використовувати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів. Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: « Я хочу, я можу, я зроблю».

 Вихователь:

            Отже, важливе значення для успіху має настрій -  оптимізм.

 

ІV ГРУПА

     Ми дійшли висновку, що успіх залежить від активності, від особистих якостей характеру.  Хтось із нас  хоче знайти роботу, яка дала б йому можливість реалізувати себе як професіонала, творчу особистість. Хтось бачить свою реалізацію в служінні на користь суспільству.  Дехто  мріє про досягнення високого становища серед громади, великі статки. Всі наші  мрії мають право на існування.  Але треба усвідомлювати – аби мрії збувалися, слід працювати над їх втіленням, не відриватись від реалій життя. Гарантія успішності полягає в активності самої людини для реалізації задуманого,  від особистих якостей характеру.

 

 

Вихователь:

                  Також, додаємо активність, якості характеру.

                                                                                                                                               Встають 6 учнів, тримаючи в руках намальовані маленькі свічечки, на яких написано складові успіху: «Бажання», «Віра»,  «Знання», «Уявлення», «Талант»,«Планування», «Співпраця», « Комунікабельність». Коли діти виходять до дошки, то ці свічечки вони приклеюють до намальованої на ватмані великої свічки, яка символізує наш успіх. Учні стають в один ряд і під супровід мелодії читають вірш Р. Кіплінга «Коли...» в перекладі Марини Левіної.

1.  Спокійним                                                       
будь, коли всі шаленіють
І за шаленство
ще й тебе клянуть;
Коли ніхто тебе
не розуміє —
Звіряйсь на себе
і спокійним будь;
2. Чекаючи,
не виснажись від втоми;
Ошуканий, 
не вдайся до брехні;
Не видавайся янголом
нікому
І не зважай на вигуки
дурні;
3.  Свої думки
завжди обстоюй тихо,
В безодню марних
мрій не поринай,
Готовий будь зустріти
Щастя й Лихо —
Вони ж близнята,
це ти добре знай;
4.Тримайсь,
коли твої слова злочинно
Перевертають підлі
брехуни;
Коли ж усе, що ти
створив, загине —
Перепочинь і знову
розпочни;
5.  Будь здатен
все найкраще, що ти маєш,
На стіл покласти, взятися
до гри,і не шкодуй, коли ти все
програєш, — 
Докупи сили і думки
збери;
6.  Умій примусить 
Серце, Нерви, М'язи, 
Позбавлені снаги,
тобі служить, 
Коли душа згорає вся
одразу,
І тільки воля каже: 
«Треба жить!» 
7.  У натовпі 
собою залишайся, 
А з королями гідність 
зберігай. Ні ворогу, ні другу
не піддайся, 
Надмірної поваги
не шукай;
8. Нехай секунда 
кожна у хвилині 
Тебе веде до вірної
мети — 
Тоді весь світ до ніг твоїх
полине,
і це не все — тоді 
Людина ти!
 

 

 

 

 

 


 


Вихователь:

     Раціонально поєднавши ці складові – цілеспрямованість, упевненість, наполегливість, працелюбність, знання, талант і оптимізм – маємо пряму шлях до успіху.

  • А зараз я пропоную вам :

                тест « Чи здатні ви досягти успіху?»

 

  1. Успіх у справах, на мій погляд, забезпечується:

а) допомогою друзів;

б)спільною роботою;

в)моєю цілеспрямованістю.

      2.Потрапивши у несподівану, ризиковану ситуацію я:

            а) шукаю допомоги;

            б) покладаюсь і на себе і на партнерів;

            в) приймаю рішення і вживаю необхідні заходи самостійно.

       3. Дружба для мене:

             а)підтримка;                  б) співпраця;             в) самоствердження.

       4. Справжній професіонал, на мою, думку, відрізняється:

              а) посидючістю і дисциплінованістю;

              б) підготовкою;

              в)рішучістю.

 

  5. Яка геометрична фігура вам найбільше подобається?

              а) квадрат;               б) круг;                 в) трикутник.

       6. Коли мені сподобалась особа протилежної статі, я:

              а) чекаю від неї ініціативи;

              б) поступово входжу в контакт з нею;

              в) говорю про це їй (йому) відразу й рішуче.

           7. У компанії де є багато незнайомих, я:

                 а) відчуваю себе « не у своїй тарілці»;

                 б) знаходжу спільні теми і контакт;

                 в) відпочиваю, не звертаючи уваги на присутніх.

         8. Під час публічного виступу (відповіді на уроці) я:

                 а) соромлюся, хвилююся;

                  б) шукаю взаємопорозуміння у слухачів;

                  в) дістаю задоволення від власного голосу.

        9. Для вирішення ризикованих складних справ краще брати людей:

                  а) надійних;

                  б) розумних і стараних;

                  в) самостійних і незалежних.

        10. Доля, на мою думку, це:

                а) неминучість;

                б) поєднання везіння і невезіння;

                в)  здібність самому творити своє життя.

За кожен варіант  «а» поставте собі 1 бал, за кожен варіант «б» - 3 бали,                за варіант «в»  - 0 балів. Підрахуйте загальну суму балів.

 

 Якщо ви набрали 10-15 балів: на жаль, ви не можете самі впоратись із проблемою. Складність вашого етапу в закоренілій настанові, що ви немічні, до того ж не бажаєте змінити ситуацію. Низьке самооцінювання – основна задача на шляху досягнення успіху, його слід позбутися.

     Сума балів 16-22 свідчить про ваші завищені амбіції. В окремих випадках ви можете досягнути успіху. Але ваші самовпевненість і егоїзм дратують багатьох і стають причиною конфлікту із вами. Вам потрібно орієнтуватися на співпрацю та інколи чинити наступ на власне «Я».

     Якщо ви набрали від 23-30 балів, вас можна привітати. Ви знайшли правильний шлях до досягнення успіху. Ваші амбіції виявляються тільки там, де це необхідно. Люди вас розуміють і готові з вами співпрацювати. Так тримати!

Вихователь:

     Підбиваючи підсумок заняття, я хочу сказати,що:

 - успіху досягає той, хто має чітко сформульовану мету , продумані далекі та більш близькі цілі;

- наполегливий, працелюбний, цілеспрямований, оптимістично реагує на невдачі, створює атмосферу успіху.   

      Зараз  кожному з вас треба шукати свою стежку у житті, а щоб вона була вірною, привела до життєвого та професійного успіху, потрібно:

  • визначити свої інтереси та нахили ,виявити пізнавальні здібності, які стануть ресурсами при вирішенні життєвих і професійних проблем;
  • навчитися спілкуватися з різними людьми за різних обставин;
  • бути готовим донести свою думку до будь-кого і вміти її відстоювати;
  • розвинути свої інтелектуальні здібності;
  • осягнути розмаїття навколишнього світу.

 Я вірю, що ви досягнете успіху в житті, вас будуть поважати та любити.               

(Учням роздають пам'ятки «Як досягти успіху», «Шлях до успіху»)


 

 

 

 

 

ПАМ’ЯТКА « ЯК ДОСЯГТИ УСПІХУ В ЖИТТІ»

 

  • Постав перед собою реальну мету.
  • Склади власну схему досягнення успіху.
  • Розвивай силу волі.
  • Не зупиняйся на досягнутому.
  • Учися працьовитості й наполегливості.
  • Думай про позитивне.
  • Умій захоплюватися справою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Пам'ятка  «Шлях до успіху?»
                           (Вислови видатних особистостей)

Характер — це великий множник людських зусиль.
                                                               Англійський філософ Арнольд

Усе па землі поступається праці та хоробрості.
                                                                                Вольтер
З нічого нічого не буває.
                                        Тіт Лукрецій Кар

Той, хто багато говорить, часто зазнає невдачі, тому краще додержуватися міри.
                                                                                           Дао де Цзин
Заздрість найгірша з усіх вад, адже вона не дає нічого.
                                                              О. де Бальзак
Неук має велику перевагу перед освіченою людиною: він завжди задоволений собою.
                                                                             Наполеон Бонапарт
Праця — найкращий шлях до того, щоб любити життя.
                                                               Е.Ренан
На мій погляд, немає вищого покликання, як бути потрібним і корисним багатьом людям.
                                                      Ш.Монтескьє
Людині, яка не слухає порад, не можна допомогти.
                                                                           Франклін
Успіх — наслідок і не повинен бути метою.
                                                         Г. Флобер
Численність дрібних успіхів не є гарантією великої перемоги.
                                                                  В. Швебель
Своїм успіхом кожна людина значною мірою зобов'язана думкам, які вона сама про себе створила.
                                          Е. Берн
Успіх не розшукуватиме тебе. Ти сам маєш його шукати.
                                                                У. Брайан 
Успіх — дитина наполегливості.
                                              П. Буаст
Тільки той досягає успіху в житті, хто прожив його так, як хотів.
                                                                             Д. Морлей
Успіх буває тільки один: прожити життя так, як бажаєш.
                                                                К. Морлі
Успіх вимірюється не тим, наскільки високо ви піднялися, а тим, скільки ви з собою принесли.
                              У. Роу

 

 
 


 

 

 

  • Постав перед собою реальну мету.
  • Склади власну схему досягнення успіху.
  • Розвивай силу волі.
  • Не зупиняйся на досягнутому.
  • Учися працьовитості й наполегливості.
  • Думай про позитивне.
  • Умій захоплюватися справою

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Макаріна Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 березня 2019
Переглядів
4693
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку