Година спілкування з елементами тренінгу «ТИ У СВІТІ НЕ ОДИН»
Мета. Формувати в учнів здатності оцінювати навколишній світ; розвивати в них аналітичне мислення, відповідне духу часу; орієнтувати учнів на життєво важливі цінності; допомогти їм правильно визначити своє місце в житті, робити вибір між хорошим і поганим, добрим і злим, корисним і шкідливим для себе; закріпити розуміння дітьми необхідності бути з людьми ввічливими, доброзичливими; формувати вміння спілкуватися з різними людьми; сприяти засвоєнню правил такту та ввічливості; виховувати співчуття, уміння вболівати за інших людей, рахуватися з їхнім душевним станом ; формувати позитивно – емоційне ставлення до подібного стилю у взаєминах між людьми.
Обладнання: картинки «Ланцюжок добрих справ», мультимедійна дошка, люстерко, скринька.
Хід заняття
І. Повідомлення теми і мети заняття.
- Мені потрібні помічники. Кого ви побачили в чарівній скриньці? (Себе)А ви хто? (Люди). Людина народжується і з перших хвилин свого життя опиняється серед людей. Кожен з людей неповторний, таких як ви немає більше в світі. Заплющте очі та уявіть себе. Мабуть, важко бачити лише себе. Кого ви ще бачите біля себе? Всі люди різні: за зовнішнім виглядом, за зростом, за віком і за характером. Ось ми з вами сьогодні і поведемо мову про те, якими бувають люди, якими ви повинні бути, щоб життя ваше і тих людей хто вас оточує було щасливим, радісним. Тема нашого заняття – «Ти у світі не один».
ІІ. Основна частина.
Складемо «Ланцюжок добрих справ». (Картинки)
Якщо ви погоджуєтеся з почутим, то крок вперед, а якщо ні – сідайте.
(«Ну, постривай», «Кіт у чоботях», «Пригоди Петрика П’яточкина»,
«Колобок»)
І - Розшифруй кросворд.
ІІ – Допиши вірш.
Маленька дівчинка дорогою йшла
І квітку … знайшла.
Вона всіх квіткою вітала
… та … роздавала.
Співали пташки навкруги.
Всміхалось сонечко вгорі
Раділи люди на Землі
Від … та … .
( Радості, шедрості, доброти, добро, шастя.)
ІІІ – Знайди прислів’я в «Лабіринті».
ІV – Добери протилежне значення слів.
Злий - … (добрий) хороший – … (поганий) ворог – …(друг) ненависть – …(любов) скупий – … (щедрий) сльози – ,,, (сміх) горе – … (радість) ледачий – … (працьовитий) нечемний – … (ввічливий) обман – … (правда) боягузливий –… ( сміливий) незгода – … (мир) байдужий – … (турботливий)
V – Дібрати на кожну букву алфавіту, скласти «Абетку людських чеснот».
А- ______________________ М-______________________
Б- _____________________ Н-______________________
В- _____________________ О-______________________
Г- _____________________ П-______________________
Г- ______________________ Р-______________________
Д- ______________________ С-______________________
Е- ______________________ Т-______________________
Є- ____________________ У-______________________
Ж- _______________________ Ф-______________________
З- _______________________ Х-______________________
И- _______________________ Ц-______________________
І- ________________________ Ч-______________________
Й- _______________________ Ш-_____________________
Ї- _______________________ Щ-______________________
К- _______________________ Ю-______________________
Л -________________________ Я-______________________
Треба поводитись гарно у ньому.
Бо без людей хто з нас може прожити?
Треба з людьми уживатися вміти.
І розуміти давно нам пора:
Люди приходять у світ для добра!