Година спілкування «За здоровий спосіб життя»
Мета: узагальнити знання учнів про здоров»я, формувати бажання вести здоровий спосіб життя, поглибити знання учнів про шкідливі звички та їх вплив на здоров'я, виховувати почуття відповідальності за збереження свого здоров'я.
Хід заходу
- Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного, посміхніться. І з цих промінчиків добра, що засвітились на наших обличчях, ми і розпочинаємо нашу годину спілкування.
Сьогоднішня наша розмова - вільне спілкування. Нікого з вас до неї не готували заздалегідь. Кожен може висловити свою думку, поставити запитання, дати пораду, поділитися досвідом. Тема розмови – «Ми за здорові звички!» А працювати ми будемо за такими правилами:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати!
Вправа «Знайомство»
Кожен учасник по черзі називає своє ім.»я і корисну звичку, яка притаманна йому, а потім всі разом кажуть :«Це чудово», піднявши вгору великий палець.
Уявіть собі таку ситуацію: ( в учнів на партах таблички з номерами 1,2,3) - ви заблукали в густому лісі. І ось перед вами три дороги. Кожна може вивести з лісу за
певних умов:
2. Другою дорогою підеш - половину багатства знайдеш і половину здоров'я втратиш.
3. Третьою дорогою підеш - нічого не знайдеш ,але здоров'я збережеш.
Покажіть номер дороги, якою ви підете. Поясніть своє рішення. ( учні висловлюють свою думку).
Дайте відповіді на запитання:
- Здоров'я - найдорожчий скарб.
- Здоров'я не купиш.
- Без здоров'я немає щастя. ( учні висловлюють свою думку)
2. Як поводиться людина, коли вона здорова? ( добре здоров'я - це коли кожному з нас добре, нічого не болить. Якщо ми веселі, нам хочеться бігати, стрибати, якщо ми їмо з апетитом, міцно спимо, займаємося улюбленою справою, отже, ми - здорові.)
3. Який висновок ми можемо зробити?
Хто здоровий, той сміється.
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини.
Це ж чудово для людини!
Ви вивчаєте предмет «Основи здоров'я». І я хочу, щоб ви пригадали, а від чого ж залежить здоров'я.(учні відповідають) :
- спадковість - 20%
- екологія - 20%
- рівень розвитку медицини - 10%
- спосіб життя людини - 50% ( відкрити напис на дошці)
Вправа - гра «Складові здоров 'я »
Час виконання 5 хв. Вибрати правильне твердження, плескаючи один раз в долоні: здорове харчування, режим дня, вживання алкоголю, вживання наркотиків, особиста гігієна, спорт, недотримання режиму дня, нераціональне харчування, вживання немитих овочів і фруктів, ранкова зарядка, тютюнопаління, рухливі ігри.
Сучасна наука налічує більш 200 визначень здоров'я:
- Це і одне з джерел радості, щасливого життя. - Стан життя і діяльності людини за умови відсутності хвороб. - Стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб чи
фізичних вад.
( можна роздати надруковані визначення учням, щоб вони їх зачитали).
Отже І кроком до здорового способу життя буде конкурс «Вікторина» правильна відповідь дає один бал ЗАПИТАННЯ:
6.Чому дітям до 15 років не можна займатися важкою атлетикою (до цього віку йде активне формування скелету)
Здорова людина добре працює та вчиться, вона є життєрадісною і веселою. Така людина потрібна і корисна своїй сім'ї, суспільству та державі. Здоров'я - це спосіб життя людини. І головним у збереженні та примноженні свого здоров'я є здоровий спосіб життя.
Здоровий спосіб життя - це практичні дії, спрямовані на запобігання захворюванням, зміцнення всіх систем організму й поліпшення загального самопочуття людини. Здоровий спосіб життя - це дотримання, звичне виконання певних правил, які забезпечують гармонійний розвиток, високу працездатність, душевну рівновагу, здоров'я. А що ж треба робити, щоб вести здоровий спосіб життя? ( учні висловлюють свою думку).
Завдання: на дошці ви бачите перелік факторів, що сприяють здоров'ю чи руйнують його. Ви повинні на аркуші паперу з лівого боку написати ті, що сприяють, а з правого - що руйнують здоров'я.
( учні виконують вправу) ( потім за бажанням зачитують).
А тепер перевіримо, чи все ви назвали.
В основі здорового способу життя лежать такі принципи:
- особиста гігієна;
- інтелектуальний розвиток;
- формування та розвиток вольового початку.
. Гра - фокус «Збери «Планету здоров 'я». Час виконання 10 хв. [/ Мета. Активізувати участь дітей у роботі над плакатом «Планета здоров'я»; усвідомити учасникам те, у яких їхніх діях і поведінці виявляється здоровий
спосіб життя.
(Діти кладуть до чарівного капелюшка своє «розірване» здоров'я, перемішують, заплющують очі і промовляють чарівні слова). Тренер у цей час прикріплює плакат «Планета здоров'я». - З яких складових утворилася «Планета здоров'я»? Повторення складових здоров'я:
- особиста гігієна;
- здорове і раціональне харчування; - відсутність шкідливих звичок. Діти прикрашають «Планету здоров'я» квітами, листочками, своїми долонями, вирізаними з кольорового паперу.
(презентація)
Одним з факторів, що руйнує здоров'я - шкідливі звички. Назвіть їх. ( учні називають).
Ви вже багато знаєте про ці звички. А зараз - перевірка - «Правда чи неправда».
1. Чи правда, що людина, яка викурює пачку сигарет на день, одержує дозу радіоактивного опромінення у 3-5 разів вище норми, встановленої міжнародною угодою із захисту від радіації? ( Правда, бо в тютюновому димі виявлений радіоактивний елемент - полоній, є у тютюновому димі з'єднання калію, свинцю, стронцію, що призводять до опромінення); 2. Чи правда, що алкоголь у малих дозах корисний для здоров'я дітей та підлітків? ( Ні, проведені дослідження показали, що в молодому віці алкоголь діє на організм тільки негативно.); 3. Чи правда, що речовини, що містяться в сигареті, не корисні, але й не містять отрути? (Неправда. До тютюнового диму входить 4200 речовин, найнебезпечніший - аміак, що сприяє
виникненню злоякісних пухлин.) 4. Чи правда, що можна вилікуватись від наркотичної залежності? (Ні, вилікуватись неможливо. Тільки 1-2% наркоманів мають шанс вилікуватись від наркотичної залежності за допомогою лікування, інші швидше або повільніше вертаються до вживання наркотиків. Відбувається це тому, що для відновлення атрофованого центра задоволень, що виділяє ендорфіли,
потрібно не менше 10 років.)
А зараз - фізкультхвилинка: ( треба тими частинами тіла, що я назву написати в повітрі цифри) - діти
встають біля парт. Ніс - цифра 1 Права рука - 2 Діва рука - З Праве плече - 4 Ліве плече - 5 Права нога - б Ліва нога - 7 Те місце,яким ми сідаємо - 8 Коліна - 9 Разом: права рука - 1, ліва -0
„кроки до здоров я .
Тренер: Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі „за" і „проти", задачі і цілі в житті, що стоять перед тобою, вирішити, що ва* ливіше і лише потім робити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули, і про що дізналися, пропоную
стати на цей шлях і пройти його, а от який шлях виберете ви - покаже саме житгя.
( роздаються сліди, на яких учасники пишуть власні кроки до здоров'я і йдуть по ним). Тож
все в ваших силах Бажаю удачі!