Година спілкування "Земля - наш спільний дім"

Про матеріал
Розроблено для учнів 1-2 класів. Годину спілкування побудовано із врахуванням таких принципів: дитиноцентризму і природовідповідності. Предметна відповідність: природнича галузь - усвідомлення основ екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, розуміючи важливість збереження рідної землі.
Перегляд файлу

 

 

 

  Конспект години спілкування для дітей молодшого шкільного віку «Земля - наш спільний дім»

 

                                                                                  Гойчук Валентина Миколаївна

      вчитель початкових класів

                                                                                            спеціаліст І категорії

 

  Методичний коментар: розроблено для учнів 1-2 класів. Годину спілкування побудовано із врахуванням таких принципів: дитиноцентризму і природовідпо-відності.

  Предметна відповідність: природнича галузь - усвідомлення основ екологіч-ного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, розуміючи важливість збереження рідної землі; «Я досліджую світ»  особистісний розвиток молодших школярів на основі формування цілісного образу світу в процесі засвоєння різних видів соціального досвіду, який охоплює систему інтегрованих знань про природу і суспільство; «Мистецтво» плекання пошани до вітчизняної спадщини; соціалізація учнів через мистецтво, усвідомлення ними свого «Я»; утвердження свідомості і почуття особистості молодшого школяра патріотичних цінностей, поваги до історичного минулого «Я люблю Україну».

 

 МЕТА: 

навчальна: розширити наукові уявлення про планету Земля; формувати в учнів уявлення про Всесвіт, про довкілля. Вчити учнів розпізнавати рослини за характерними ознаками.

розвивальна: розвивати образне мислення, увагу, розвивати творчу уяву, естетичні почуття; розширювати світогляд учнів, розвивати вміння та навички спостереження за навколишнім світом; розвивати зв’язне мовлення, поширювати словниковий запас.

виховна: вчити цінувати та дбати про навколишнє середовище, виховувати чуйне ставлення до природи, сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу, залучати дітей до самостійного пошуку правильних рішень в певних ситуаціях.

 

ОБЛАДНАННЯ:
демонстраційний матеріал:

- слайдова презентація за темою уроку;

- відео «Легенда про калину»;

- аудиозапис «Дзвін миру»; 

- відео кліп «Я люблю у лузі квіти»;

-  глобус;

- вербові гілочки;

- квіти для віночка;

предметні малюнки:

- «портрет» планети Земля;

- малюнки рослин;

- матеріали та знаряддя необхідні для аплікації.


 ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА.
Бесіди, спостереження, вивчення віршів, виготовлення поробок.

Малювання «портрета» планети Земля. Розучування ігор по темі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                Перебіг години спілкування

Привітання

Привітаємо щиро ліси і поля,

Дім наш рідний: планета Земля!

Щастя, здоров’я всім побажаємо,

Вчитися гарно до школи поспішаємо!

Вчитель: Діти, сьогодні поговоримо про довкілля, про природу,

Про той дім, у якому живуть люди, тварини і рослини.

Усі ми живі творіння природи на планеті Земля,

 і нам необхідно берегти свою Землю, бо у Всесвіті вона така одна.

Вірші (читають діти)

1.Всесвіт загадковий, є у ньому зорі:

 Великі й малі у космічному просторі.

Холодні й гарячі планети.

 Я мрію пізнати Всесвіту секрети.

2. Як зявилася наша планета ?
Таємницю я хочу відкрити.

І чому є повітря, вода і трава

-Всі умови для того, щоб жити.

3. Чарівний і казковий світ є у нас:
Незліченні багатства Земля наша має.
Всередині гаряче ядро, далі газ

Тверда оболонка все закриває.

3.В заглибинах поверхні є водні простори,

Чотири океани, моря, озера, ріки.

Також суша: материки, острова, гори,

Населяють їх люди, тварини, квітнуть квіти.

4. Та не скрізь є життя – в Антарктиді морози,

Там існує загроза життю.

Жаль, планету ще також вулкани трясуть,

Цунамі проблем також додають.

Вчитель: А чи знаєте ви де з давніх часів ми з вами усі проживаємо?

5. Ми живемо усі на планеті Земля:
В море ходимо, в повітрі літаємо.

Що там є, в небесах, що є в недрах землі,

Дуже хочеться, друзі, нам знати.

Що є в горах, чому є піски вікові?
Де корисних копалин існує багато.

Гра «Наша Земля» - з глобусом (асоціативний кущ)

Передають глобус по колу і називають слова-характеристика планети Земля: жива, рідна, дорога, кругла, велика, квітуча, родюча, яскрава, щедра, весела, улюблена, красива.

Фізхвилинка

Руханка під пісню «Я люблю у лузі квіти»

Візуалізація вірша Дмитра Павличка

Учень - Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став.

На стежині Сонце я зустрів,

Привітав його і запитав:

-   Всі народи бачиш ти з висот

Всі долини і гірські шпилі,

Де ж найбільший на Землі народ?

Де ж найкраще місце на Землі?

Сонце усміхнулося здаля.....

Сонце: - Все я бачу з висоти:

Всі народи рівні. А Земля

Там найкраща, де вродився ти!

Виростай, дитино, й пам'ятай:

Батьківщина - то найкращий край!

Вчитель:

Як називається материк на якому ми живемо? (Європа)

Як називається наша країна?(Україна)

Місто, у якому ми з вами живемо називається? (Одеса)

Учень: Наш  край - це степ і море,

Це історія, культура, щирі люди.

Це маленька щаслива дитина -

Тут привітно стрічають усюди.

Учень: Пісенька щира, рідна матуся,

Квітучі поля – це моя земля.

Це мій рідний край, моя сімя.

Тут сонце стрічаємо ти і я.

Вчитель: Наш край прекрасний. Тут можна побачити багато рослин.

 Пропоную вам, діти, пограти у гру.

Дидактична гра "Впізнай рослину".

-А зараз пограємо в гру. Я читатиму загадки. Вам треба відгадати їх і назва­ти.

Загадки

Чепуриться дівчинка

В зеленому садочку:

Одягнула червоне намисто,

Та й стоїть у білому віночку.

Символізується в ній Україна.

Цей кущ називається (Калина)

Блакитні квіточки, тоненьке стебельце.

Коли відцвітає – стебельце не рветься.

Цю рослинку усі добре знають,

Бо з неї екологічно чисті нитки виготовляють. (Льон)

Що за квіточка росте там, на нашім полі,

Повертається за сонцем завжди на видноколі?

Чорні зернята дозріють, пелюстки жовті опадуть.

І добудуть нам олію, з рослин, що, мов сонечко цвітуть. (Соняшник)

Символізує силу і міць українського роду.

Могутній стоїть, розлогу крону має.

Та ще на своїх гілках багато дітлахів тримає. (Дуб і жолуді)

З неї липовий медок бджоли добувають.

Потім, в морозяний деньок

З тим медом чайок попиваємо.

Отже, дітки, поспішіть,

Що за дерево, скажіть? (Липа)

Тоненьке стебельце,

Блискучі, яскраві пелюстки, мов лак –

Це квітує червоний ... .(Мак)

Тільки сонце землю зігріло -

Жовтим килимом землю всю вкрило.

Коли ж відцвітають ці квіти яскраві,

То білою ковдрою потішать нас з вами.

Та коли вітерець повіє –

Парасольками білими ці квіти розвіє.(Кульбаба)

Росте собі, корисна вона дуже.

Та памятай, мій любий друже.

Хто торнеться її, а чи зрушить,

Того вжалить вона -

Плакати мусить.(Кропива)

Перші квіти, мов сонце весняне:

Радісні прокидаються крізь сніг.

Берегти потрібно нам і з вами,

Бо нещадно люди нищать їх.(Підсніжник)

Вчитель: Подивіться на це розмаїття рослин.

Багато їх з'явилося в нашому класі. Пропоную знайти спільне і відмінне між ними. Поміркуйте і скажіть, за якою ознакою їх можна згрупувати.

(За формою, за розміром листя, за кольором квітки, тощо.)

 Групування рослин

 

У вас на столах є малюнки рослин. Ви уважно їх розгляньте. А тоді прикріпіть на дошці у тому місці, до якої групи належить ця рослина і ще раз назвете її.

Я бачу, що не всі діти прикріпили свої малюнки. Чому? (Тому що калина,
аґрус, малина, смородина - це кущі; вивішую набірне полотно з написом "Кущі", а діти прикріплюють свої малюнки.)

Вчитель: Так дітки у нашому місті дуже багато різноманітних рослин.

 І серед них  є символи України верба та калина.

ВЕРБА.

А чи знаєте ви, що це за гілочка? Верба дарує багато корисного, вона позначає, де вода на землі. Криницю копали під цим деревом. Верба - природний фільтр.

 Ось чому раніше брали воду під вербою , та й риба ловилася краще, бо любить чисту воду. Верба дуже цілюща, використовують кору, гілки. Настій кори понижує температуру, застосовують при ревматизмі, застуді, головному болю, розладах шлунка. Верба - символ в Україні.

КАЛИНА : - що це за ягоди? Це ягоди калини. „ Без верби і калини - нема України" – кажуть в народі. Калина - поширена в Україні - лікарська рослина, використовують її від застуди, розладу нервів, тиску. Діти, хто знає легенду про калину?

Відео

Легенда.

Було це давно, на Україну напали монголо-татари. Одного разу в лісі дівчина збирала суниці і почула, що на її село наступають вороги. Вона мерщій кинулася в своє село. Нажаль, хоча й встигла попередити про нашестя, сили були нерівні, тож багато чоловіків загинуло, а дівчину забрали в полон. За те, що вона попередила про напад її стратили в лісі. На тому місці, де пролилася кров виросли кущі калини: з червоними ягідками в яких камінчик у вигляді серця. Так залишила про себе спогад віддана серцем своєму народу українська дівчина. Легенда говорить, що дівчину звали Килина. Можливо, саме звідти походить назва відомого українського символу - Калина.

Вчитель: Щоб на нашій землі завжди було гарно, люди повинні виконувати деякі правила. І зараз ми зробимо пам’ятку, щоб всі знали ці правила.

Колективна робота: «Віночок добрих справ»(оберіть квіти , які квітнуть гарними справами)

(Включити «Дзвін миру»)

(Діти виконують роботу)

Вірш:

В твоїх руках і силі зберегти,

Кожну травинку, кожен крок і подих.

Нехай твої турбота і опіка

Будуть щоденні і не викликають подив.

Ти у цім світі є Людина:

Живи, твори, оберігай

Свій рідний дім і рідний край.

Щоб наша Земля завжди була красива, щоб повітря було чистим,

 всім людям треба дуже постаратися, щоб зберегти нашу планету.

Давайте, діти, подаруємо нашим гостям по вербовій гілочці,

 щоб кожен посадив цю вербичку на щастя і радість усім,

 адже верба – це символ України, її оберіг, недарма кажуть:

«Без верби і калини нема України». То хай же ростуть наші

вербички в різних місцях і оберігають нашу країну від біди та лиха,

а наше рідне місто роблять ще красивішим.

(Діти дарують гостям гілочки верби з побажаннями на щастя,

 на радість, добробут, на здоров’я тощо).

 

 

Використана література:

Поезія для дітей. Дмитро Павличко «Де найкраще місце на землі» - Веселка- 2008. – с. 96.

Типові освітні програми для 1-2 класів./Київ. ТД «Освіта-Центр плюс»-2018.

Програма курсу українознавства за вибором «Я люблю Україну» (1-4класи)/ М. І. Чабайновська, Н. І. Омельченко, М. І. Кальчук//Початкова школа – 2016.

Авторські вірші, загадки Гойчук В. М.

Інтернет джерела:

UserMusik.org «Дзвін Миру» Дрезден. Фрауенкирхе.

Pisni.org.ua «Я люблю у лузі квіти» Сл. Ганни Чубач, муз. Гульнара Азаматова-Бас.

Kazka.info – Прислівя, прикмети про калину і вербу.

 

 

docx
Додано
10 квітня 2019
Переглядів
1205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку