Годинаспілкування на тему:"Ми - українці!"

Про матеріал

Цей захід дає можливість формувати ціннісне ставлення до держави, українського народу; розширити знання учнів з історії України, викликати бажання бути корисними для зміцнення та процвітання України; сприяти збереженню культурної спадщини Батьківщини; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати почуття національної гордості, поваги до Батьківщини, культуру взаємовідносин між людьми у щоденному житті.

Перегляд файлу

Тема. Ми – українці!

«Будь, доле, щедрою до кожного із нас.

Ми – прилуччани – часточка від світу.

Щоб вогник доброти в серцях не згас,

Нам треба Україну і людей любити»

 

Мета:  формувати ціннісне ставлення до держави, українського  народу; розширити знання учнів з історії України, викликати бажання бути корисними для  зміцнення та процвітання України; сприяти збереженню культурної спадщини Батьківщини;  розвивати пізнавальний інтерес; виховувати  почуття національної гордості, поваги до  Батьківщини, культуру взаємовідносин між людьми у щоденному житті.

Музичне оформлення: звук метронома, ТІК «Я люблю Україну», Т.Кароль «Україна – це ти»

Обладнання: проектор, мультимедійна дошка.

Реквізит: калина, вишитий рушник,колоски.

                                                                               Шматок землі, ти звешся Україною.

                                                                               Ти був до нас. Ти будеш після нас.

                                                                                                                  Ліна Костенко

                                                                       Хід заходу

(Звучить лірична музика. Учитель розповідає «Легенду про Україну»)

Учитель. Колись, дуже-дуже давно, роздавав Господь землі державам. Багато зібралося їх біля Божого порогу. І кожна держава сподівалася отримати свою, найкращу часточку на планеті. А потім усі вони, отримавши, що хотіли, розходилися господарювати на своїх, Богом даних, землях. Але до загальної черги не встигла держава Україна. Важко працювала, втомилася і, втомлена, ледве прийшла до Бога. Стала осторонь і не сміє очей підняти. Господь побачив заквітчану красуню, покликав до Себе і запитав:

– Ти спізнилася, Україно, поглянь – усі розійшлися зі своїми наділами. Де ти була?

– Працювала, – опустила очі, з яких рясно посипалися сльози-перли, – прости мені, Господи, піду я…

Поглянув Господь на дівчину-Україну, на її спрацьовані руки, на її втомлене, але таке гарне обличчя і відповів:

– Знаю тебе, Україно, знаю. Знаю серце твоє вразливе та ніжне, знаю душу твою співучу й просту. Знаю, як ти спиш і прокидаєшся, як плачеш і радієш. Як працюєш важко. Як співаєш щиро. Знаю, як любиш простір і небо, волю і життя. Знаю, бо Сам сотворив тебе такою. Не йди, зачекай…

А Україна йому відповідає:

– Якщо немає в Тебе, Господи, землі для мене, піду я. Не забирай ні в кого, щоб мені дати. Мені чужого не потрібно…

Господь погладив схилену голову заплаканої дівчини-України і відповів: – Не журися, Україно. Посміхнися і радій. І співай пісню гарну! Нову пісню. Тому, що вподобав я тебе і не дам тобі сумувати! Є у Мене земля! Моя земля. Залишив  її Собі, щоб тішитися, але з радістю віддаю тобі! Пануй, господарюй, працюй і радій! Це земля, де перегукуються степи з небом, а зоряний простір вкриває собою тишу дерев, де гори шепочуться з ріками, а у небі співає жайвір. І сонце там особливе, і люди надзвичайні. Твої люди, Україно! Живи і радій! А Я з цього часу буду з тобою назавжди. Бо ти та земля, той край, що в Моєму серці…

  • Дайте відповідь на таке запитання:

«Що означає Україна для кожного із вас?»

Вправа «Асоціативний кущ» рідний край Київ домівка школа Батьківщина земля Україна ліси річка гори моря Дніпро любов дружба природа Перша зупинка «Україна на карті» На дошці – карта України.

Вчитель: Усе, що ми назвали, об’єднує в собі наша держава. Погляньте на карту України. На ній позначено гори, моря, рівнини, кордони української землі, де з давніх давен живе наш народ. Територія така велика, що перетнути її пішки із заходу на схід можна аж за 90 днів. Наша країна одна з найбільших країн у Європі. У 1887 році у нас в Україні в місті Рахів на Закарпатті було встановлено знак географічного центру Європи .

       А зараз ми з вами здійснимо подорож-гру нашою Батьківщиною.

 

(Клас ділиться на 3 команди)

Візитна картка

Виразне читання поезії  представників кожної з команд

1-й учень: Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна – найкраща у світі!

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні джерельця.

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки глибокі.

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже сучасні. 

 

2-й учень: Сади чарівні, мальовані села,

Моя Україна – це пісня весела,

Це щира, багата, як світ, її мова.

Крилата, така мелодійна, чудова!

Її обереги – верба і калина.

Найкраща у світі моя Україна!

Нам найрідніші вітчизна і мати,

То як же нам, дітям, її не кохати!

 

3-й учень: Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна і мирна держава.

Вона дорога нам, і рідна. І мила,

Бо світ перед нами, як мати, відкрила.

Вітчизна свята, дорога Україно,

Для кожного з нас ти у світі – єдина.

 

Вчитель: Україна…Це не просто слово. Це не назва на географічній карті. Це наша домівка, де мама і тато, де тепло й затишно. Це славна земля з довгою історією, яку творив волелюбний народ.  Ось уже 25 років ми прагнемо довести своє право на існування на політичній карті світу. Перші кроки незалежності стали випробуванням для всіх нас – тестуванням на зрілість, на терпіння, на толерантність, нарешті – на здоровий глузд. Нині уже ніхто не сумнівається в тому, що український народ в змозі поліпшити життя у своєму домі……..  Та що знаємо ми про нашу Вітчизну? Чим можемо поділитися зі світом? Чим пишаємося? Про що ніколи не забудемо? Чого нікому не пробачимо?  Давайте ж почнемо  з самого початку.  

 Учитель.  Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, і мудрими талановитими людьми. Це велика європейська держава. Україна – це історія народу, який протягом багатьох віків боровся за свою свободу і незалежність. Це його славні лицарі Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Богдан Хмельницький, Максим Залізняк, Іван Мазепа, Устим Кармалюк та багато інших, які віддали своє життя за щастя народу. Це й такі відомі всьому світові діячі української культури, як Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Олександр Довженко, Марія Заньковецька, Микола Лисенко. І сьогодні ми перевіримо, наскільки глибокі у вас знання щодо України, її традицій, історії, видатних особистостей.

       Нам є чим пишатися. Тому що:

 - Україна – найбільша країна, яка знаходиться повністю в Європі.

 - Географічний центр Європи заходиться неподалік містечка Рахів.

 - Українці зробили найбільший келих шампанського у світі.

 - Найдовший у світі тролейбусний маршрут 96 км з’єднує Ялту й Сімферополь.

 - Хрещатик – найкоротша центральна вулиця Європи. Її довжина усього 1225 м.

 - Найглибша у світі станція метро «Арсенальна» знаходиться в Києві і сягає 105,5 м.

- Трембіта – найдовший музичний інструмент у світі.

- Українці розробили літак Ан-225 «Мрія» із найбільшою у світі вантажопідйомністю.

- В Україні зосереджено чверть світового запасу чорнозему.

 - Олешківські піски – найбільша пустеля Європи, яка простягається на 160 тис. га.

 - Пам’ятники Т.Г. Шевченку встановлено понад у 1200 містах світу і за кількістю поступаються лише Будді.

       Отже, ми пишаємося тим, що ми – українці!

       Наша сьогоднішня гра відбудеться у вигляді подорожі. Ми з вами пройдемо кілька станцій:

 1. Станція «Українські свята»;

2. Станція «Україна статистична»;

3. Станція «Ця постать в історії»;

 4. Станція «Перекладач»;

5. Станція «Пісенна»;

Ведучий. Оцінювати наші змагання ми запросили компетентне журі. Оголошується склад журі

      Часу марно ви не гайте – У мандрівку вирушайте. Перед нами вся країна Рідна ненька-Україна! Запрошую до веселої подорожі.

Станція «Українські свята»

 Ведучий. Перша наша станція називається «Українські свята». Перед вами аркуш, на якому ліворуч написано свято. Ваша задача поставити дату, коли в Україні відзначають це свято.

 

1. Новий рік _________

2. Міжнародний жіночий день ____________

3. День захисника України__________

 4. Різдво________

5. День Конституції України_________

 6. Старий Новий рік________

7. День Соборності України___________

 8. День Незалежності України__________

9. День Святого Миколая______________

10. День знань________

 

Відповіді: 1. 1 січня. 2. 8 березня. 3. 14 жовтня. 4. 7 січня. 5. 28 червня. 6. 14 січня. 7. 22 січня. 8. 24 серпня. 9. 19 грудня. 10. 1 вересня.

 

Ведучий. Наступна наша станція «Україна статистична».

     Вам пропонується 10 тверджень. Кожна команда повинна визначити більше чи менше від наведеного факту є істинні статистичні відомості і написати правильну, на думку команди, відповідь. Яка команда буде найближчою до правильної відповіді, та й отримує бал за завдання.

 

 1. Чисельність населення України станом на лютий 2016 року становила 60,9 млн чоловік (чисельність населення менша і складає 42 млн 568 тис. 433 особи без урахування Криму).

2. Площа України становить 244,1 тис. кв. км (площа України більша і дорівнює 603,638 тис. кв. км).

3. До складу України входить 22 області (більше, до складу України входить 24 області).

4. У середньому за 70 років життя українець споживає 1 тис. кг хліба, 2 тис. літрів води, 3 тис. кг картоплі, 500 яєць, 1 тис. літрів молока, 2 тис. кг риби (людина за 70 років життя в середньому споживає більше їжі: 10 тис. хліба, 10 тис. літрів води, 1000 яєць, 5 тис. кг картоплі, 4 тис. кг риби).

5. Україна межує з 10 державами: Болгарією, Чехією, Білоруссю, Росією, Німеччиною, Молдовою, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією (менше – Україна межую із 7 країнами: Білоруссю, Росією, Молдовою, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією).

 6. Найвища гора України – Говерла – має висоту 5675 м (висота Говерли менша і складає 2061 м).

7. Загальна довжина Дніпра становить 875 км (загальна довжина Дніпра більша і становить 2201 км).

8. Україну омивають 5 морів: Чорне, Каспійське, Біле, Азовське, Мармурове (менше – Україну омивають лише 2 моря: Чорне та Азовське).

9. У межах України налічується близько 100 тис. видів тварин (менше – у межах України налічується близько 45 тисяч видів).

10. Для видобування корисних копалин із надр землі в Україні будують фабрики, заводи. шахти (менше – для видобування корисних копалин із надр землі в Україні будують тільки шахти).

 

Ведучий. А ми далі мандруємо Україною. Хочу перевірити чи знаєте ви чим багата наша країна. Я буду промовляти слова і, якщо назване є в Україні, виплескаєте в долоні, а якщо немає – тупочете ногами. Річки, гори, моря, пшеничні поля, океан, ліси, пустеля, міста, села, джунглі, квіти, родючий ґрунт.

Станція «Ця постать в історії»

Ведучий. Продовжуємо цікаву мандрівку й опиняємося на станції «Ця постать в історії». Перед вами 10 тверджень, які стосуються видатних українців або подій, пов’язаних із Україною. Ваше завдння уважно перечитати їх, і якщо ви погоджуєтеся з твердженням, ставите «+», якщо не погоджуєтесь «-».

 

1. «Заповіт» Т.Г. Шевченка перекладено 147 мовами світу («+»).

2. Леонід Каденюк – Президент України («-», це перший космонавт України).

3. Михайло Грушевський – перший космонавт України(«-» , це історик та політичний діяч).

 4. Пабло Пікассо був у захваті від робіт української народної художниці Катерини Білокур («+»).

5. Пилип Орлик – автор першої у світі Конституції («+»).

 6. Леся Українка була дочкою відомої дитячої письменниці Олени Пчілки («+»).

7. Марко Вовчок – видатний український письменник («-», це письменниця).

8. Ярослав Мудрий – великий князь, він побудував Золота ворота та Софійський собор у Києві («+»).

9. Картина Іллі Рєпіна «Козаки пишуть листа турецькому султану» зберігається в Києві («-», у Харкові.)

10. Сергій Бубка – видатний український спортсмен, який встановив багато світових рекордів у стрибках з жердиною («+»)

 

 Ведучий. А ще мені б хотілося б зупинитися на нашій малій батьківщині – Чернігівщиниині. Нам є чим пишатися. Зараз ми подивимося на екран і спробуємо відгадати цікаві місця Чернігівської області. Демонструються фотографії, на яких зображено     дендропарк в обласному центрі.

Станція «Перекладач»

 Ведучий. Наступна наша станція «Перекладач». Яка українська мова мелодійна та гарна, але іноді прикро чути її із суржиком. Тому на наступній станції ми будемо вчитися гарно говорити українською. Перед вами десять висловів, які потрібно відкоригувати таким чином, щоб вони «не різали вухо» і відповідали нормам сучасної української літературної мови

1. «Оплачуємо за проїзд» – сплачуємо за проїзд, оплачуємо проїзд, платимо за проїзд.

2. «Зараз без десяти шість» – за десять хвилин шоста, сімнадцять годин п’ятдесят хвилин, п’ятдесят хвилин на шосту.

3. «Вибачаюсь» – вибачте мені, перепрошую, даруйте.

4. «Це дуже остроумний отвєт» - це дуже дотепна відповідь.

5. «У мене сильна головна біль та насморк» - у мене сильний головний біль та нежить.

 6. «Розігрій на сковорідці картошку» - розігрій на пательні картоплю (бульбу, бараболю).

7. «У мене красивий галстук?» – у мене гарна краватка?

8. «Закрий форточку, бо дуже сильний сквозняк» - зачини кватирку, бо дуже сильний протяг.

 9. «На протязі двох суток йшов сильний дощ» - протягом двох діб були сильні зливи (опади).

10. «Нижче по течії річки знаходиться красива бесідка» - нижче за течією річки знаходиться гарна альтанка.

 

                                                       Гра   «Переклади ім’я»

Ведучий. А поки наше журі  оцінює, ми з вами ще пограємо у перекладача.  

Я вам буду називати іноземне ім’я, а вам потрібно назвати аналогічне українське. 1. Пабло – Павло. 2. Аксінья – Оксана. 3. Стів – Степан. 4. Хелен – Олена. 5. Ханна – Ганна. 6. Афанасій – Опанас. 7. Ніколя – Микола. 8. П’єр – Петро. 9. Ірен – Ірина. 10. Анрі – Андрій.

 Станція «Пісенна»

Ведучий. Наступна наша станція «Пісенна».

В усьому світі відома українська мелодійна пісня. І сьогодні ми перевіримо, наскільки ви знаєте українські народні пісні. Кожна команда слухає 15 секунд фрагмент мелодії пісні і називає її.

1. «Ой на горі та й женці жнуть».

2. «Розпрягайте хлопці коней».

 3. «Чом ти не прийшов».

 4. «Ой на горі два дубки».

5. «Несе Галя воду».

 6. «Їхав козак на війну».

7. «Ой у лісі калина».

8. «Їхали козаки із Дону додому».

9. «Подоляночка».

10. «Ой у гаї при Дунаї».

 

Ведучий. Ось і добігає кінця наша подорож. А поки журі підводить підсумки нашої гри, давайте заспіваємо одну із  українських народних  пісень

 

Ведучий. А зараз для оголення результатів надаємо слово журі. Виступ членів журі та нагородження команд-учасниць.

Учень1. Народилась Україна Нова,

Небувала, чиста, як дитя,

 Україна Зоряної Мови, Україна Божого Буття!

 Україна казки і кохання.

 Та Держава, де щезає тлінь.

Країна творчого повстання

Для усіх безсмертних поколінь.

Учень2. Україно, вернуться до тебе

Матері,сторожові вогні,

 Ясні зорі і хмарини з неба,

Козаки воскреслі і пісні.

Прийдуть квіти і маленькі діти.

Прийде казка і пташиний спів,

 Забринять у просторі сюїти

Всіх дерзань і небувалих снів.

 Учень 3. Україно-Матінко!

 Воскресни! Тануть сни і котяться в імлу...

 І Софія – Мудрість Пречудесна

 Вже стоїть на Київськім Валу!

 Побратими, гляньте на руїни –

То ж не прах, не камені прості!

То в Руці Святої України

Всесвіту Ворота Золоті.

 Вчитель. На цьому наше свято завершено. До побачення, до нових зустріч.

  Дайте відповідь на таке запитання: «Що означає Україна для кожного із вас?»

Вправа «Асоціативний кущ» рідний край Київ домівка школа Батьківщина земля Україна ліси річка гори моря Дніпро любов дружба природа Перша зупинка «Україна на карті» На дошці – карта України.

Вчитель: Усе, що ми назвали, об’єднує в собі наша держава. Погляньте на карту України. На ній позначено гори, моря, рівнини, кордони української землі, де з давніх давен живе наш народ. Територія така велика, що перетнути її пішки із заходу на схід можна аж за 90 днів. Наша країна одна з найбільших країн у Європі. У 1887 році у нас в Україні в місті Рахів на Закарпатті було встановлено знак географічного центру Європи .

Вчитель:  - Коли  було засноване наше селище?

- Уявіть собі, що до вас завітали гості, які ще не були в Ладані. Що би ви їм показали та розповіли про своє рідне селище?  

 

ІV. Підсумок уроку:

 Вчитель: Ось і завершилась наша подорож Україною.

 Про що ви вже знали?

- Що дізналися нового?

 - Про що хотіли б ще дізнатися?

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку