Гори Карпати. Французька пісня «Пастушок» - повторення. Закріплення української народної пісні «Ой, смереко» та «Мій рідний край!»М.Мозгового. Слухання гімну Европи

Про матеріал
Даний фрагмент уроку дасть змогу поєднати два невичерпних джерела натхнення людини—природу і музику.
Перегляд файлу

Тема. Гори Карпати. Французька пісня «Пастушок» - повторення. Закріплення української народної пісні «Ой, смереко» та «Мій рідний край!»М.Мозгового. Слухання гімну Европи

Мета:

  •                  продовжити формувати поняття „гори”; розкрити залежність природи гір від їхньої висоти; ознайомити учнів з характерними особливостями Карпатських гір, географічним положенням, кліматом, рослинним і тваринним світом, познайомити учнів з культурним і мистецьким життям Українських Карпат.
  •                  Розвивати спостережливість, уяву, музичний слух, уміння узагальнювати, самостійно підбирати матеріал по темі, розвивати вміння виконувати пісні під фогограму, відтворювати ритм
  •                  Виховувати любов до Батьківщини, бережне ставлення до природи, інтерес до музики народу Франціі, творчості композиторів минулого та сучасності.

Обладнання: фізичні карти України, світу, презентація, аудіо і відео матеріали.

Тип уроку: інтегрований

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Психологічний настрій.

Розспівка « Дружній клас»

Лунає музика « У світі тварин».

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вечора, вам кожного дня.

Нехай буде мир і злагода в нас,

Кожному дню - безхмарного неба,

Кожній дитині - веселощів треба

Кожній оселі - щастя і хліба,

Нехай усміхаються всі люди щодня.

Доброго ранку! Доброго дня!

 

Урок у нас сьогодні незвичний

І чудовий, і величний.

В світ нових професій кличе нас,

То ж працюйте, не гайте час,

Бо сьогодні бізнес в нас.

Вправа «Очікування»

-   Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Будемо у навколишній світ мандрувати, будемо рідну природу вивчати, дізнаємось що таке бізнес….

 

ІІ. Повідомлення теми уроку

Хто такий бізнесмен? (Це ділова людина)

Стратегія: « Мозковий штурм»

Бізнесмен – …, …, …….

  •            Щоб потрапити в країну бізнесу нам потрібно справитись з багатьма завданнями. Сьогодні ми створимо своє підприємство.

Підприємець – це людина, яка бере на себе ризик пов'язаний з організацією нового підприємства, нової ідеї, нової продукції.

Але перш ніж відкрити своє підприємство дамо йому назву (напрямок в роботі).

2. Комбіноване завдання на тренування пам’яті, уваги та швидкості реакції.

Завдання. З кожного рядка виберіть лише ті літери, які не повторюються і складіть з них назву (тему уроку).

 

Б Г Я С Н Т

А А Ю Л А К

К З Я П П И

Б З Р С П Т

А Г Ю Л Н К

 

 

3.Складання асоціативного куща «Карпати»

 

 

ІІІ. Хвилинка спостережень

  1.               Що це за об’ява?

Об’ява

Хто бажає відкрити підприємство має заповнити анкету

  1.               Робота в календарях

Анкета

  •             Якого числа відкрито підприємство? (21)
  •             Який місяць? (квітень)
  •             Який день? (п’ятниця)

 

За календарем 21 квітня можлива магнітна буря, тому на урок візьмемо:

Стратегія: «Розминка»

У — увагу

Р — розум

О — обережність

К — кмітливість

 - Що ви знаєте про цей день?

21 квітня вважається датою заснування Риму Ромулом, у 1979 році у Києві відкрився театр драми і комедії.

У цей день народився Фрідріх Август Фребель (1782-1852 рр.) – видатний педагог Німеччини, творець і засновник дитячих садків. 

Іменинники: Сусанна, Фелікс, Арнольд, Конрад, Нифонт, Марфа, Флегонт, Родіон. 

 

— Яку погоду прогнозують синоптики?

(Стан неба, температуру повітря, опади) – нейробіка ( ліворукі пишуть правою рукою, праворукі – навпаки),йодовані соляні мішечки.

Схід 6.06

Захід 19.49

Тривалість дня 13.42

 Православне  свято Ікони Божої Матері "Живоносне Джерело".

IV. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель: Для того, щоб був успіх в нашому бізнесі давайте продумаємо, розглянемо і вивчимо територію, на якій і буде розміщуватись наше підприємство.

 

V. Вивчення нового матеріалу

  1.               Ось тепер ми відкриваємо наше підприємство. На підприємстві працюють менеджери.

Менеджер – керівник нижньої ланки, який володіє основними засобами сучасного управління.

У нашому підприємстві працює шість менеджерів, що керують робітниками по різних напрямках.

Ейдетика

Вправа на розвиток уяви і фантазії.

Візьміть аркуші пареру: 1 гр.-жовтого кольору, гр..-синього кольору,3гр.-зеленого кольору.

Уявіть і пофантазуйте, з чим асоціюється даний колір?

Жовтий – сонечко, соняшник, на карті позначено височини, увага на світлофорі

Синій – море, річка, океан, небо, спокій

Зелений – травичка, ліс, дерева, рівнини на карті

2. Розповіді менеджерів( за підручником)

1.Розгляньте фізичну карту України .

 - Що таке Карпати? ( Це найбільша гірська система Європи)

Частина Карпат, що знаходиться в Україні, називається Українськими Карпатами.

Назва Карпатських гір підходить від слов'янського "харбат", тобто "хребет".Найвища вершина Карпат - Говерла, її висота 2061 м.

Українські Карпати - гори, середні за висотою. Утворені кількома гірськими хребтами. А між ними розкинулися мальовничі долини. Рівнини на вершинах гір називають полонинами. Клімат Карпат теплий і вологий. Карпатські гори - це місце в Україні, де випадає найбільше опадів: дощів - навесні і влітку, снігу - взимку. Клімат залежить від висоти гірських хребтів.Весною сніг довго лежить на вершинах гір, але з часом тане під променями сонця. Після дощів і танення снігу вода потоками збігає з гір у долини й часто спричиняє повені.

2.  З гір тече безліч струмків і річок.

Карпати - місце в Україні, де найбільше річок. Серед них Дністер, Тиса, Прут, Черемош. Вони багатоводні й використовуються для водопостачання, виробництва електроенергії.

Часто від танення снігу і опадів річки розливаються і це стихійне лихо - повені завдають багато шкоди.

Багато озер. Одне з найчудовіших - Синевир, яке називають морським оком.

3. Карпати - місце в Україні, де найбільше лісів. 20% всіх лісів зосереджено саме в Карпатах. Тому їх і називають "лісистими" і "зеленими". Рослинність в горах змінюється від підніжжя до вершини. Тому біля підніжжя росте листяний ліс, в якому є дуби, граби, бук, липи, клени, ясені, вільха.

Вище - мішаний ліс. В ньому вже з'являються і хвойні дерева: ялиці, ялини європейські (смереки). Тут можна зустріти кущі малини, ожини, шипшини, ліщини, багато лікарських рослин, грибів.

Ще вище -ліс стає хвойним. У ньому ростуть смереки, ялиці, модрини. Хвойні ліси змінюються чагарниками, а за ними розкинулися гірські луки - полонини. Клімат тут холодний. Не кожна рослина може вижити. Але пристосувалися до її умов чорниця, брусниця, оситняк, осока, біловус, білотка альпійська, сон - трава, брусниця.

 

Учитель. Тільки що ви, діти почули про європейські смереки.

Це дійсно смерековий край! І ми з вами вчили українську народну пісню «Ой, смереко!»

Давайте зараз пригадаємо і виконаємо декілька строф, бо вона має строфічну будову.

Український народ надзвичайно співучий, адже мова наша — солов’їна, тобто милозвучна й пісенна. Неможливо уявити жодного свята, під час якого не звучала би пісня.

Упродовж багатьох століть люди створюють і співають пісні, у яких передають свою радість і сум, згадують про минуле і мріють про майбутнє, змальовують природу рідного краю. У народних піснях відображається характер народу, його звичаї, традиції, обряди, свята та ігри.

      - Який  лад пісні?

(Мажорний)

 Заспівує Троцак Ж., а ви виконуєте приспів із сольфеджуванням, проплескуючи ритм.

- Після виконання назвати музичні інструменти, які звучать у цій пісні?

А вивчаючи закарпатські мотиви, ми з вами говорили про спорідненість і відмінність танцювальних рухів українського народу, що мешкають на всій території нашої країни, тому пропоную виконати по вашому бажанню декілька рухів закарпатського танцю.

- Які ж музичні інструменти ви чули?

( Бандура,  цимбали, сопілка, скрипка) На уроках музики ми   мандруємо світом народної та професійної музики. І вже сьогодні на нас чекають музичні стежки України. А невдовзі ми завітаємо на гостини до інших країн!

 

4.У Карпатських лісах водиться багато тварин.

Звірі: олень благородний, бабак, білка, дикий кабан, їжак, лисиця, кріт, куниця, ведмідь.

Плазуни: тритон, саламандра, жаба, ящірка прудка, вуж звичайний, гадюка звичайна.

Карпатські ріки багаті на рибу: окунь, лящ, щука, короп, форель.

Мешкають такі птахи: беркут, орел, лелека чорний, шишкар ялиновий, дрізд, тетерук.

 

5.Карпати багаті на корисні копалини. Тут добувають нафту, газ, озокерит, буре вугілля, кухонну сіль, мармур, ртуть.Людина значно змінила природне середовище Карпат. Широко використовуються природні ресурси. Через Карпати проходять залізниці, автомагістралі, нафто і газопроводи, лінії електропередач і зв'язку з зарубіжними країнами.

Населення займається вівчарством, землеробством,скотарством, виноградарством, садівництвом, розвинута деревообробна промисловість. Дуже цікавий національний одяг.

 

Учитель.

Ми вже сьогодні з вами говорили про те, що гори Карпати –це європейська гірська система. Всі ви знаєте, що  Україна прагне до повноцінного членства в ЄС. Вона єдина держава не член ЄС, в якій на державному рівні відзначається День Європи. День Європи - це символ започаткування нової успішної моделі мирної співпраці між державами, що ґрунтується на спільних цінностях та інтересах. Рада Європи святкувала однойменне свято у день свого заснування 5 травня 1949 р. до 1964 р. Рішення щодо відзначення 9 травня Дня Європи в Європейському Союзі було прийнято у 1985 році на Саміті Ради ЄС у Мілані. Основна ідея цього свята полягає в тому, щоб кожний   мешканець   континенту,   незалежно  від своєї національної належності і громадянства, має відчути себе вільним у «Європейському домі».

На День Європи ми шануємо наші спільні цінності, спільну історію та, що найголовніше, наше спільне майбутнє.

Гімн Європейського Союзу є гімном усієї Європи. Музика гімну взята з Дев'ятої симфонії, написаної Людвігом ван Бетховеном у 1823 р.У фінальній частині своєї симфонії Бетховен поклав на музику «Оду до радості», написану в 1785 р. Фрідріхом фон Шиллером. У 1972 р. Рада Європи схвалила бетховенську тему «Оди до радості» у якості свого гімну. Без слів, універсальною мовою музики, гімн виражає ідеали свободи, миру та солідарності, на яких тримається Європа.

Слухання гімн Европи

А на уроці музичного мистецтва ми вчили французьку народну пісеньку «Пастушок». Більш детально про географічне розташування, національну культуру ви будете вчити на уроках географії в старших класах. Вивчаючи пісеньку, ми з вами говорили, про французькі Альпи.

- Що це? (гірська система в Європі) Населення Франції займається також вівчарством.

- А як називають ще вівчарів? ( Пастухи)

Отже, ми сьогодні з вами і повторимо французьку народну пісню «Пастушок».

Хоровий спів пісні (під караоке)

Пригадайте, хто і де використав музичний твір «Пастушок»?

Ф.Н.П. "Пастух" настільки свого часу сподобалася Моцарту, що він створив на її тему варіації.

- Що таке варіації?

У музиці під цим терміном розуміють специфічну форму твору. П'єса починається звучанням мелодії. Як правило, вона проста і легко запам'ятовується. Таку мелодію називають темою варіацій. Вона дуже яскрава, красива і виразна. Часто темою є популярна народна пісня.

Варіацію мелодії можна порівняти з мімікою обличчя. Ми легко впізнаємо наших друзів і родичів, які б емоційні переживання вони ні відчували. Їхні обличчя змінюються, висловлюючи гнів, радість чи образу. Але індивідуальні риси при цьому зберігаються.

 

 

6. Для охорони і захисту природи у 1968 році створено Карпатський державний заповідник. Деякі тварини і рослини вже занесені в Червону книгу. Серед них саламандра плямиста, тритон карпатський, ропуха зелена, полоз лісовий, мідянка звичайна, айстра альпійська, едельвейс, сосна європейська кедрова.

У будь-яку пору року Карпатські гори приваблюють туристів. В місцях виходу цілющих мінеральних вод створені санаторії, де щорічно оздоровлюються десятками  тисяч людей.

 

Вчитель.

- Чому ж так сильно приваблюють туристів Карпати. Хочете дізнатися? Адже ми  з вами теж можемо стати туристами. Сядьте рівно, будьте уважними, ми знову  повертаємося в гори. 

(Перегляд слайд-фільму)

 - Діти, підніміть руки, кому сподобалось побачене і хто хоче побувати серед цієї краси.

- Що ж приваблює туристів на вашу думку?

VI. Узагальнення і систематизація знань учнів. 

  1. Технологія «Займи позицію».

– Нині вчених хвилює доля природи Українських Карпат.

  1. Постановка дискусійного питання.

– Чи варто дозволяти людині відпочивати Карпатах?

  1. Учні визначають власну позицію щодо цього питання і стають біля відповідного плаката з надписом («За», «Проти», «Не знаю»).(картки різних кольорів)
  2. Учні, які поділяють одну й ту саму точку зору, обговорюють її та виробляють спільні аргументи на її захист.

«За»:

– Карпати – це надзвичайно чудовий край для відпочинку. Цілюще чисте гірське повітря, мінеральні джерела, мальовничі гірські пейзажі, розкішна рослинність – все це в комплексі впливає на організм людини, поліпшує її самопочуття, відновлюючи різноманітні функції органів і систем.

- Карпати – оздоровлення і відпочинок багатьох людей. Гірськолижний спорт позитивно впливає на здоров'я.

«Проти»:

– Люди винищують рослини і тварин.

– Полюють на рідкісні види тварин.

– Дії людини стають причинами пожеж у лісах.

– У річки і джерела потрапляють отруйні речовини, побутові відходи, від яких гинуть рослини, тварини.

– Люди вирізають написи на стовбурах, пишуть на каменях таскелях, ловлять жуків, метеликів, знищують, рвуть квіти.

– Люди вирубують ліси.

«Не знаю»:

– Все залежить від самої людини, від її поведінки в природі. Люди бувають різні. 
– Людина передбачає багато природоохоронних заходів: бережне господарювання, запобігання забрудненню довкілля, створення заповідників, національних природних парків, заказників.

  1. Після викладу різних точок зору учні, які змінили свою думку, мають можливість перейти до іншого плаката.
  2.  Учасники називають найбільш переконливі аргументи своєї та протилежної сторін.

Вчитель.

Рідний край, милі серцю домівка, вулиця, місто, країна... Які ласкаві слова! А ще — рідна мова та пісні!

 Ми також з вами вивчали пісню «Мій рідний край!» І зараз повторимо декілька куплетів. Заспівує Кононенко А., під час приспіву виконуємо хоровий спів, також відтворюючи ритм.

 - А який традиційний карпатський інструмент?

(Трембіта. У цьому музичному інструменті живе душа українських гір. Трембіта є найдовшим інструментом світу, його довжина від 3 до 8 метрів. Трембіта увійшла до Книги рекордів Гіннеса. Колись усе життя гуцулів минало під звуки трембіти. Вона сповіщала про вихід овець на полонину, відхід на той світ чи народження в сім'ї дитини. Нею запрошували на весілля, з нею колядували.)

 

Ми заслухали менеджерів. І наш підсумок.

Проведемо нараду.

До уваги працівників:

Розгляньте сюжет, поміркуйте і скажіть:

- Яке підприємство можна відкрити в Карпатах? Щоб наше підприємство приносило прибуток і надавало користь!

(На фоні Карпат, крокує турист, фотографує, п’є  сік. І викидає пакет з-під соку. Після нього йде еколог і піднімає пакет)

Ваша думка!

Можна відкрити підприємство по переробці сміття!

Завдяки заводу з переробки, можна отримати: різні види металу; папір різних категорій; полімерні матеріали; скло; сировину для хімічної промисловості; також не варто забувати - процес переробки генерує електро- і теплову енергію.

Поки Україна не знає, що робити з мільярдами тон сміття, Європа широко використовує відходи у найрізноманітніших сферах виробництва, заробляючи на цьому солідні гроші

На сьогодні у країні є 3 сміттєспалювальних заводи: у Києві, Дніпропетровську, Харкові. Але працює лише київський завод "Енергія".

У сільських населених пунктах відсутні схеми санітарної очистки, відсутні контейнери для збору твердих побутових відходів, збір та вивезення відходів. В районних центрах є одне або два санкціоновані сміттєзвалища, до яких, щоб довести відходи, необхідні кошти. Недієвий екологічний контроль щодо поводження з відходами, низька екологічна свідомість мешканців. Тому у селах люди вивозять сміття до лісу або до річки.

Трагедія 28 травня на Грибовицькому звалищі під Львовом вкотре нагадала країні про глобальні екологічні проблеми. Ледь не в кожному населеному пункті існують труднощі з відходами, а сфери утилізації сміття, як такої в Україні фактично не існує.Поки українці думають – куди подіти сміття, у країнах ЄС інша халепа – де його взяти. Адже на переробці сміття можна мати дуже непоганий бізнес. У розвинутих країнах перероблені відходи давно стали повноцінним продуктом міжнародної торгівлі. З вторинної сировини отримують теплову та електроенергію.У Європі в кожній країні є спеціальні контейнери для сортування сміття. Зазвичай, розподіляють відходи на кілька основних категорій: пластик, папір, скло, органічні відходи та метал.

А за 1-2 роки при наявності інвестора в Україні можливо збудувати сміттєпереробні заводи та сміттєсортувальні лінії.Запропонований польською стороною і уже ухвалений мером Чернігова варіант будівництва сміттєпереробного заводу не передбачає ні спалювання, ні сортування сміття.

Про це на брифінгу повідомив Чернігівський міський голова .

Польська сторона пропонує новітню технологію переробки сміття, яка є абсолютно нетоксичною, не передбачає спалювання і попереднього сортування сміття. Отже, нам не доведеться вкладати кошти у встановлення додаткових контейнерів.

Члени делегації Великопольського воєводства, яка нині приїжджала до Чернігова, презентувати проект, разом з мером оглянули запропоновані під завод земельні ділянки і зараз обговорюють питання його розміщення. До Чернігова для консультацій має приїхати польський технічний експерт.

Тому, ви, діти правильно дійшли висновку, що такий сміттєпереробний завод можна відкрити і в Карпатах!

 

 

 

docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
1312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку