Любов до рідного краю, повага до батьків, старшого покоління, бережливе ставлення до спадщини українського народу виховується змалку. Якщо дитина знатиме більше про свою Батьківщину, вона буде їй ближчою і ріднішою. Саме це і є головним змістом проекту «Моє рідне село», який присвячений малій Батьківщині – селу Вознесенське.
Тема: Моє рідне село.
Тип проекту: історично-пізнавальний.
Мета:
- ознайомити учнів з історією рідного села та сьогоденням;
- наголосити на потребі оберігати як святиню все те, що пов’язує нас з рідною землею;
- виховувати в дітей любов до національних традицій, народної мудрості, пошану до своїх талановитих односельців;
- формувати почуття успіху.
Навчальні завдання:
Форма захисту: усний журнал.
Учасники проекту: учні 3 класу, класовод, батьки.
Консультанти: керівники шкільного музею побуту та етнографії, музею рушника, бібліотекар, класовод.
Використані методи і прийоми роботи над проектом: зустрічі, бесіди, екскурсії, спостереження, перегляд відеоматеріалів, виконання творчих робіт (малюнки, твори-фантазії, інтерв’ю).
Очікувані результати:
Робота над проектом
1.Вибір теми.
2.Організаційна робота:
- розподіл класу на групи, максимально враховуючи інтереси учнів;
- екскурсії в музеї;
- зустрічі із старожилами села;
- відвідування репетицій фольклорного ансамблю «Вербиченька» при сільському Будинку культури;
- обговорення форми звіту результатів проекту.
3.Практична робота:
- організація фотовиставки «Моє село вчора і сьогодні»;
- виставка малюнків «Рідні краєвиди»;
- написання творів-фантазій «Школа майбутнього»;
- створення альбому мудрих висловлювань, легенд про назву села Вознесенського та назву річки Суха Згар «Зернини народної творчості»;
- виставлення світлин роботи над проектом «Моє рідне село» на сайті школи.
4.Завдання для групової роботи:
- група «Дослідники» - використовуючи матеріали музеїв школи, спогади старожилів села, підготувати розповідь про історію села, провести пошукову роботу (легенди назв села та річки), українські народні пісні, мудрі висловлювання, притаманні односельцям. Свої надбання оформити у альбом «Зернини народної творчості»
- група «Народознавці» - організація виставки робіт народних умільців та майстринь села, виставка малюнків на тему «Рідні краєвиди»;
- група «Кореспонденти» - взяти інтерв’ю у голови села, написання творів-фантазій «Школа майбутнього»;
- група «Фотографи» - оформити фотовиставку «Моє село вчора і сьогодні» та виставити світлини на сайті школи.
Підсумок
Робота над проектом дала змогу залучити кожного учня до активного пізнавального процесу, реалізувати свій творчий потенціал, відчути почуття успіху, виявити здібності у груповій співпраці, розвинути комунікативні уміння, глибше пізнати історію рідного села та традиції і звичаї односельчан, викликала інтерес і бажання берегти та примножувати надбання попередніх поколінь села.
Матеріали проекту можуть бути використані на уроках предмету «Я у світі», літературного читання, трудового навчання, образотворчого мистецтва.