Готуємося до зовнішнього незалежного оцінювання в 11 класі. Повторення вивченого з української літератури. Леся Українка. Поезії. Драма-феєрія "Лісова пісня".Тести. Питання- відповіді. Сподіваюся, що запропонований матеріал сподобається педагогам і допоможе їхнім учням швидко та якісно підготуватися до ЗНО.
ЗНО. Леся Українка. Поезія. «Лісова пісня»
1. Леся Українка – це псевдонім:
А Марії Вілінської Б Марії Заньковецької В Соломії Крушельницької Г Наталії Кобринської Д Лариси Косач
2. Хто був дядьком Лесі Українки?
А М. Лисенко Б К. Квітка В П. Косач Г М. Драгоманов Д П. Грабовський
3. Де похована Леся Українка?
А у м. Сурамі Б у м.Новоград-Волинському В у м.Львові (Личаківське кладовище) Г у м.Києві (Байкове кладовище) Д у с.Колодяжному
4. Роки життя Лесі Українки:
А 1864-1913 Б 1856-1916 В 1871-1913 Г 1814-1961 Д 1871-1916
5. Хто сказав, що Леся Українка «чи не одинокий мужчина на всю новочасну соборну Україну»?
А Т. Шевченко Б М. Коцюбинський В І. Франко Г М. Рильський Д М. Драгоманов
6. « Contra spem spero!» українською мовою перекладається:
А «завжди те саме» Б «химера» В «без надії сподіваюсь» Г «без надії кохаю»
7. Назву вірша « Contra spem spero!» написано:
А латинською мовою Б іспанською мовою В італійською мовою Г французькою мовою Д румунською мовою
8. Жанр твору «Лісова пісня»:
А поема Б драма-феєрія В казка Г новела Д водевіль
9. У створенні художнього світу «Лісової пісні» Леся Українка широко використала:
А фольклор Волині Б античну міфологію В біблійні мотиви Г скандинавські міфи Д єгипетські міфи
10. Слова
Не зневажай душі своєї цвіту,
Бо з нього виросло кохання наше!
Той цвіт від папороті чарівніший –
Він скарби творить, а не відкриває...- адресовані
А Мавці Б Лукашеві В Килині Г Лісовику
11. Рядки
Тішся, дитино, поки ще маленька
Ти ж бо живеш навесні,
Ще твоя думка літає легенька,
Ще твої мрії ясні.- написано
А амфібрахієм Б ямбом В хореєм Г анапестом Д дактилем
12. Визначте тему твору «Лісова пісня»:
А одвічна проблема реалізації творчої особистості Б перемога вільного високодуховного життя над обивательщиною, буденщиною В віковічна драма нерозділеного кохання Г проблема конфлікту природного життя людини і цивілізаційних форм господарювання Д проблема збереження природного середовища
13. Розмістіть репліки Мавки («Лісова пісня») відповідно до послідовності їх появи у драмі.
А «О, не журися за тіло!
Ясним вогнем засвітилось воно...»
Б «Твоя сопілка має кращу мову.
Заграй мені, а я поколишуся»
В «Ох, як довго я спала!»
Г «Не зневажай душі своєї цвіту.
Бо з нього виросло кохання наше!»
Д «Ні! Я жива! Я буду вічно жити!
Я в серці маю те, що не вмирає».
14. Який художній прийом визначає композицію твору Лесі Українки « Contra spem spero!» ?
А інверсія Б антитеза В паралелізм Г анафора
15. Леся Українка народилася в :
А Києві Б Львові В Колодяжному Г Луцьку Д Новограді-Волинському
16. Навчалася Леся Українка:
А дома Б в гімназії В в духовному училищі Г за кордоном Д в університеті
17. Вірш «Надія» Лесі Українки написано в :
А 1871 р. Б 1880 р. В 1893 р. Г 1883 р. Д 1902 р.
18. Перша збірка Лесі Українки:
А «Думи і мрії» (1899 р.) Б «Відгуки» (1902 р.) В «Баляди і розкази» (1877 р.) Г «На крилах пісень» (1893 р.) Д «Сафо» (1881 р.)
19. Підручник, який написала Леся Українка називається:
А «Стародавня історія східних народів» Б «Давня історія України» В «Стародавня історія» Г «Стародавня література східних народів» Д «Історія стародавньої літератури»
20. Який з перелічених творів не друкувався за життя поетеси Лесі Українки?
А «Одержима» Б «Бояриня» В «Давня казка» Г «Лісова пісня»
21. Рядки
Так! Я буду крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні,
Без надії таки сподіватись,
Буду жити! Геть думи сумні!- з поезії
А « Contra spem spero!» Б «Скрізь плач, і стогін, і ридання...» В «Слово, чому ти не твердая криця...»
22. Рядки
Хто не жив посеред бурі,
той ціни не знає силі,
той не знає, як людині
боротьба і праця милі.- написано:
А амфібрахієм Б ямбом В хореєм Г дактилем Д анапестом
23. До якої збірки (циклу) увійшла поезія « Contra spem spero!» ?
А «На крилах пісень» Б «Думи і мрії» В «Відгуки» Г циклу «Сім струн» Д циклу «Подорож до моря»
24. Укажіть жанр твору за його визначенням: «один із жанрових різновидів драми, якому властивий фантастично-казковий сюжет, неймовірні (з реального погляду) перетворення».
А драматична поема Б драма-феєрія В історична драма Г казка Д балада
25. «О, не журися за тіло!» - так починається монолог:
А Лісовика Б дядька Лева В Мавки Г Лукаша
26. Установіть відповідність між порами року і композиційними частинами твору «Лісова пісня».
1 рання весна (провесна) А І дія
2 пізнє літо Б ІІІдія
3 весна – літо В пролог
4 осінь – зима Г ІІ дія
27. Коханим Мавки у «Лісовій пісні» Лесі Українки є:
А Лісовик Б Перелесник В Куць Г Лукаш Д «Той, що греблі рве»
28. У «Лісовій пісні» символом поетичної душі Лукаша є:
А бандура Б сопілка В кларнет Г арфа Д бубон
29. Рядки
І все-таки до тебе думка лине,
Мій занапащений, нещасний краю,
Як я тебе згадаю,
У грудях серце з туги, з жалю гине.- є зразком
А патріотичної лірики Б пейзажної лірики В інтимної лірики Г філософської лірики Д дидактичної лірики
30. У системі образів драми-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки фантастичними образами є:
А Мавка Б Лукаш В дядько Лев Г «Той, що в скалі сидить» Д Перелесник Е Килина Є Куць
31. Рядки
Гетьте, думи, ви хмари осінні!
То ж тепера весна золота!
Чи то так, у жалю, в голосінні
Проминуть молодії літа? - написано
А чотиристопним хореєм Б чотиристопним ямбом В тристопним дактилем Г тристопним амфібрахієм Д тристопним анапестом
32. Серед персонажів «Лісової пісні» Лесі Українки не є фантастичною істотою:
А «Той, що греблі рве» Б «Той, що в скалі сидить» В Лукаш Г Перелесник Д Мавка
33. Хто з персонажів «Лісової пісні» Лесі Українки звертається до Мавки з такими словами:
Минай людські стежки, дитино,
Бо там не ходить воля, - там жура
Тягар свій носить. Обминай їх, доню:
Раз тільки ступиш – і пропала воля! ?
А Перелесник Б «Той, що в скалі сидить» В Лісовик Г дядько Лев Д Куць
34. Про який твір Леся Українка висловилася в листі до своєї матері: «Мені здається, що я просто згадала наші ліси та затужила за ними»?
А «І все-таки до тебе думка лине» Б « Contra spem spero!» В «Лісова пісня» Г «Мій шлях» Д «Стояла я і слухала весну...»
35. У якому віці Леся Українка написала свою першу поезію?
А 5 років Б 9 років В 12 років Г 15 років Д 21 рік
36. Назвіть характерний для письма Лесі Українки творчий метод, що полягає в поєднанні гармонії ідеалу з життєвою правдою.
А неокласицизм Б неореалізм В неоромантизм Г експресіонізм Д імпресіонізм
37. Укажіть рік опублікування поетичної збірки Лесі Українки «Думи і мрії».
А 1893 р. Б 1899 р. В 1902 р. Г 1910 р. Д 1913 р.
38. Визначте тип римування поданого уривка:
І від сліз тих гарячих розтане
Та кора льодовая, міцна,
Може, квіти зійдуть – і настане
Ще й для мене весела весна.
А перехресне Б паралельне В опоясуюче Г жіноче Д верлібр
39. У рядках
Я на вбогім, сумнім перелозі
Буду сіять барвисті квітки,
Буду сіять квітки на морозі,
Буду лить на них сльози гіркі. - виділені слова являють собою
А оксюморон Б епіфору В метафору Г анафору Д синекдоху
40. У рядках
В довгу, темную нічку невидну
Не стулю ні на хвильку очей,
Все шукатиму зірку провідну,
Ясну владарку темних ночей. - виділені слова являють собою
А оксюморон Б епіфору В метафору Г анафору Д тавтологію
41. Який персонаж «Лісової пісні» Лесі Українки символізує незнищенність матерії і безперервний рух природи в міфологічному часі?
А мати Б Килина В Лукаш Г Мавка Д дядько Лев
42. Коли було написано «Лісову пісню» Лесі Українки?
А 1896 р. Б 1901 р. В 1905 р. Г 1911 р. Д 1912 р.
43. Хто з персонажів «Лісової пісні» Лесі Українки вважає непотрібною музику в сільському житті:
«А чи не годі того грання?
Все грай та грай, а ти, робото, стій!»
А Мавка Б Лукаш В мати Г дядько Лев Д Килина
44. З якого вірша афоризм: «Що сльози там, де навіть крові мало!»?
А « Contra spem spero!» Б «І все-таки до тебе думка лине...» В «Досвітні вогні» Г «На роковини Шевченка» Д «Напис в руїні»
45. В якій сфері літературної діяльності найяскравіше проявився творчий геній Лесі Українки?
А у публіцистиці Б в ліриці В в літературознавстві Г у драматургії
46. Які твори, за висловом М. Рильського, становлять «діамантовий вінець» Лесі Українки?
А «Одержима», «Бояриня», «В катакомбах» Б «Кассандра», «В пущі», «Бояриня» В «Осіння казка», «Одержима», «Адвокат Мартін» Г «Лісова пісня», «Камінний господар», «Оргія»
47. Хто виголошував промови на похороні Лесі Українки?
А І. Франко, М. Лисенко, Дніпрова Чайка Б М. Коцюбинський, А. Кримський, О. Кобилянська В М. Грушевський, М. Старицький, Н. Гамбарашвілі Г не було промов
48. Хто з українських письменників писав про Лесю Українку: «На свій вік це геніальна жінка... Ми говорили з нею дуже довго, і в кожнім слові я бачив розум та глибоке розуміння поезії, освіти та людського життя»?
А І. Франко Б М. Старицький В М. Павлик Г М. Грушевський
49. Укажіть тип римування поезії.
І все-таки до тебе думка лине,
Мій занапащений, нещасний краю,
Як я тебе згадаю,
У грудях серце з туги, з жалю гине.
А суміжне Б перехресне В кільцеве Г білий вірш
50. Укажіть, який троп використано у виділеному рядку поезії:
О, сліз таких вже вилито чимало,-
Країна ціла може в них втопитись;
Доволі вже їм литись,-
Що сльози там, де навіть крові мало!
А епітет Б алегорія В гіпербола Г порівняння Д персоніфікація
Леся Українка. Поезія. «Лісова пісня». Відповіді
1. Леся Українка – це псевдонім:
А Марії Вілінської Б Марії Заньковецької В Соломії Крушельницької Г Наталії Кобринської Д Лариси Косач *
2. Хто був дядьком Лесі Українки?
А М. Лисенко Б К. Квітка В П. Косач Г М. Драгоманов * Д П. Грабовський
3. Де похована Леся Українка?
А у м. Сурамі Б у м. Новоград-Волинському В у м. Львові (Личаківське кладовище) Г у м. Києві (Байкове кладовище) * Д у с. Колодяжному
4. Роки життя Лесі Українки:
А 1864-1913 Б 1856-1916 В 1871-1913 * Г 1814-1961 Д 1871-1916
5. Хто сказав, що Леся Українка «чи не одинокий мужчина на всю новочасну соборну Україну»?
А Т. Шевченко Б М. Коцюбинський В І. Франко * Г М. Рильський Д М. Драгоманов
6. « Contra spem spero!» українською мовою перекладається:
А «завжди те саме» Б «химера» В «без надії сподіваюсь» * Г «без надії кохаю»
7. Назву вірша « Contra spem spero!» написано:
А латинською мовою * Б іспанською мовою В італійською мовою Г французькою мовою Д румунською мовою
8. Жанр твору «Лісова пісня»:
А поема Б драма-феєрія * В казка Г новела Д водевіль
9. У створенні художнього світу «Лісової пісні» Леся Українка широко використала:
А фольклор Волині * Б античну міфологію В біблійні мотиви Г скандинавські міфи Д єгипетські міфи
10. Слова
Не зневажай душі своєї цвіту,
Бо з нього виросло кохання наше!
Той цвіт від папороті чарівніший –
Він скарби творить, а не відкриває...- адресовані
А Мавці Б Лукашеві * В Килині Г Лісовику
11. Рядки
Тішся, дитино, поки ще маленька
Ти ж бо живеш навесні,
Ще твоя думка літає легенька,
Ще твої мрії ясні.- написано
А амфібрахієм Б ямбом В хореєм Г анапестом Д дактилем *
12. Визначте тему твору «Лісова пісня»:
А одвічна проблема реалізації творчої особистості Б перемога вільного високодуховного життя над обивательщиною, буденщиною * В віковічна драма нерозділеного кохання Г проблема конфлікту природного життя людини і цивілізаційних форм господарювання Д проблема збереження природного середовища
13. Розмістіть репліки Мавки («Лісова пісня») відповідно до послідовності їх появи у драмі.
5А «О, не журися за тіло!
Ясним вогнем засвітилось воно...»
2Б «Твоя сопілка має кращу мову.
Заграй мені, а я поколишуся»
1В «Ох, як довго я спала!»
3Г «Не зневажай душі своєї цвіту.
Бо з нього виросло кохання наше!»
4Д «Ні! Я жива! Я буду вічно жити!
Я в серці маю те, що не вмирає».
14. Який художній прийом визначає композицію твору Лесі Українки « Contra spem spero!» ?
А інверсія Б антитеза * В паралелізм Г анафора
15. Леся Українка народилася в :
А Києві Б Львові В Колодяжному Г Луцьку Д Новограді-Волинському *
16. Навчалася Леся Українка:
А дома * Б в гімназії В в духовному училищі Г за кордоном Д в університеті
17. Вірш «Надія» Лесі Українки написано в :
А 1871 р. Б 1880 р.* В 1893 р. Г 1883 р. Д 1902 р.
18. Перша збірка Лесі Українки:
А «Думи і мрії» (1899 р.) Б «Відгуки» (1902 р.) В «Баляди і розкази» (1877 р.) Г «На крилах пісень» (1893 р.) * Д «Сафо» (1881 р.)
19. Підручник, який написала Леся Українка називається:
А «Стародавня історія східних народів» * Б «Давня історія України» В «Стародавня історія» Г «Стародавня література східних народів» Д «Історія стародавньої літератури»
20. Який з перелічених творів не друкувався за життя поетеси Лесі Українки?
А «Одержима» Б «Бояриня» * В «Давня казка» Г «Лісова пісня»
21. Рядки
Так! Я буду крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні,
Без надії таки сподіватись,
Буду жити! Геть думи сумні!- з поезії
А « Contra spem spero!» * Б «Скрізь плач, і стогін, і ридання...» В «Слово, чому ти не твердая криця...»
22. Рядки
Хто не жив посеред бурі,
той ціни не знає силі,
той не знає, як людині
боротьба і праця милі.- написано:
А амфібрахієм Б ямбом В хореєм * Г дактилем Д анапестом
23. До якої збірки (циклу) увійшла поезія « Contra spem spero!» ?
А «На крилах пісень» * Б «Думи і мрії» В «Відгуки» Г циклу «Сім струн» Д циклу «Подорож до моря»
24. Укажіть жанр твору за його визначенням: «один із жанрових різновидів драми, якому властивий фантастично-казковий сюжет, неймовірні (з реального погляду) перетворення».
А драматична поема Б драма-феєрія * В історична драма Г казка Д балада
25. «О, не журися за тіло!» - так починається монолог:
А Лісовика Б дядька Лева В Мавки * Г Лукаша
26. Установіть відповідність між порами року і композиційними частинами твору «Лісова пісня».
В1 рання весна (провесна) А І дія
Г2 пізнє літо Б ІІІдія
А3 весна – літо В пролог
Б4 осінь – зима Г ІІ дія
27. Коханим Мавки у «Лісовій пісні» Лесі Українки є:
А Лісовик Б Перелесник В Куць Г Лукаш * Д «Той, що греблі рве»
28. У «Лісовій пісні» символом поетичної душі Лукаша є:
А бандура Б сопілка * В кларнет Г арфа Д бубон
29. Рядки
І все-таки до тебе думка лине,
Мій занапащений, нещасний краю,
Як я тебе згадаю,
У грудях серце з туги, з жалю гине. - є зразком
А патріотичної лірики * Б пейзажної лірики В інтимної лірики Г філософської лірики Д дидактичної лірики
30. У системі образів драми-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки фантастичними образами є:
А Мавка * Б Лукаш В дядько Лев * Г «Той, що в скалі сидить» * Д Перелесник * Е Килина Є Куць *
31. Рядки
Гетьте, думи, ви хмари осінні!
То ж тепера весна золота!
Чи то так, у жалю, в голосінні
Проминуть молодії літа?- написано
А хореєм Б ямбом В дактилем Г амфібрахієм Д анапестом *
32. Серед персонажів «Лісової пісні» Лесі Українки не є фантастичною істотою:
А «Той, що греблі рве» Б «Той, що в скалі сидить» В Лукаш * Г Перелесник Д Мавка
33. Хто з персонажів «Лісової пісні» Лесі Українки звертається до Мавки з такими словами:
Минай людські стежки, дитино,
Бо там не ходить воля, - там жура
Тягар свій носить. Обминай їх, доню:
Раз тільки ступиш – і пропала воля! ?
А Перелесник Б «Той, що в скалі сидить» В Лісовик * Г дядько Лев Д Куць
34. Про який твір Леся Українка висловилася в листі до своєї матері: «Мені здається, що я просто згадала наші ліси та затужила за ними»?
А «І все-таки до тебе думка лине» Б « Contra spem spero!» В «Лісова пісня» * Г «Мій шлях» Д «Стояла я і слухала весну...»
35. У якому віці Леся Українка написала свою першу поезію?
А 5 років Б 9 років * В 12 років Г 15 років Д 21 рік
36. Назвіть характерний для письма Лесі Українки творчий метод, що полягає в поєднанні гармонії ідеалу з життєвою правдою.
А неокласицизм Б неореалізм В неоромантизм * Г експресіонізм Д імпресіонізм
37. Укажіть рік опублікування поетичної збірки Лесі Українки «Думи і мрії».
А 1893 р. Б 1899 р.* В 1902 р. Г 1910 р. Д 1913 р.
38. Визначте тип римування поданого уривка:
І від сліз тих гарячих розтане
Та кора льодовая, міцна,
Може, квіти зійдуть – і настане
Ще й для мене весела весна.
А перехресне * Б паралельне В опоясуюче Г жіноче Д верлібр
39. У рядках
Я на вбогім, сумнім перелозі
Буду сіять барвисті квітки,
Буду сіять квітки на морозі,
Буду лить на них сльози гіркі. - виділені слова являють собою
А оксюморон Б епіфору В метафору Г анафору * Д синекдоху
40. У рядках
В довгу, темную нічку невидну
Не стулю ні на хвильку очей,
Все шукатиму зірку провідну,
Ясну владарку темних ночей. - виділені слова являють собою
А оксюморон Б епіфору В метафору Г анафору Д тавтологію *
41. Який персонаж «Лісової пісні» Лесі Українки символізує незнищенність матерії і безперервний рух природи в міфологічному часі?
А мати Б Килина В Лукаш Г Мавка * Д дядько Лев
42. Коли було написано «Лісову пісню» Лесі Українки?
А 1896 р. Б 1901 р. В 1905 р. Г 1911 р. * Д 1912 р.
43. Хто з персонажів «Лісової пісні» Лесі Українки вважає непотрібною музику в сільському житті:
«А чи не годі того грання?
Все грай та грай, а ти, робото, стій!»
А Мавка Б Лукаш В мати * Г дядько Лев Д Килина
44. З якого вірша афоризм: «Що сльози там, де навіть крові мало!»?
А « Contra spem spero!» Б «І все-таки до тебе думка лине...» * В «Досвітні вогні» Г «На роковини Шевченка» Д «Напис в руїні»
45. В якій сфері літературної діяльності найяскравіше проявився творчий геній Лесі Українки?
А у публіцистиці Б в ліриці В в літературознавстві Г у драматургії *
46. Які твори, за висловом М. Рильського, становлять «діамантовий вінець» Лесі Українки?
А «Одержима», «Бояриня», «В катакомбах» Б «Кассандра», «В пущі», «Бояриня» В «Осіння казка», «Одержима», «Адвокат Мартін» Г «Лісова пісня», «Камінний господар», «Оргія» *
47. Хто виголошував промови на похороні Лесі Українки?
А І. Франко, М. Лисенко, Дніпрова Чайка Б М. Коцюбинський, А. Кримський, О. Кобилянська В М. Грушевський, М. Старицький, Н. Гамбарашвілі Г не було промов *
48. Хто з українських письменників писав про Лесю Українку: «На свій вік це геніальна жінка... Ми говорили з нею дуже довго, і в кожнім слові я бачив розум та глибоке розуміння поезії, освіти та людського життя»?
А І. Франко Б М. Старицький В М. Павлик * Г М. Грушевський
49. Укажіть тип римування поезії.
І все-таки до тебе думка лине,
Мій занапащений, нещасний краю,
Як я тебе згадаю,
У грудях серце з туги, з жалю гине.
А суміжне Б перехресне В кільцеве * Г білий вірш
50. Укажіть, який троп використано у виділеному рядку поезії:
О, сліз таких вже вилито чимало,-
Країна ціла може в них втопитись;
Доволі вже їм литись,-
Що сльози там, де навіть крові мало!
А епітет Б алегорія В гіпербола * Г порівняння Д персоніфікація