Презентація до бінарного уроку "Мистецтво бачити слово. Авангардні тенденції в українській та зарубіжній поезії початку ХХ ст."

Про матеріал

Презентація до бінарного уроку "Мистецтво бачити слово. Авангардні тенденції в українській та зарубіжній поезії початку ХХ ст."

Тип уроку: урок формування нових знань

Форма уроку: урок - дослідження

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мистецтво бачити слово. Авангардні тенденції в українській та зарубіжній поезії початку ХХ ст. Бінарний урок української та зарубіжної літератури. Підготували: вчитель української мови та літератури Скуренко Л. Л. та вчитель зарубіжної літератури Саламаха І. Ю.

Номер слайду 2

Мета: ознайомити учнів з основними ознаками авангардизму й футуризму як течіями модернізму, візуальною (зоровою) поезією в українській та зарубіжній поезії XX ст.;пояснити розуміння термінів “авангард”, “футуризм”, “деструкція”, значення творчості М. Семенка для розвитку української поезії;удосконалювати вміння виразно й усвідомлено читати вірші, виокремлювати основні мотиви, головну думку, характеризувати настрій;розвивати навички аналізу поетичних творів та створення каліграм; виховувати прагнення до пізнання світу, художньої дійсності, естетичний смак.

Номер слайду 3

Поет – це той, хто знаходить нові радощі, хай навіть болісні. Г. Аполлінер Епіграф:

Номер слайду 4

Створення сприятливої психологічної атмосфери уроку «Моделюємо настрій разом»Ми – співпраця, ми – єднання, Ми – це безліч «Я»!Ми – веселі, ми – щасливі! Ми – одна сім’я!

Номер слайду 5

Кожен учень, який має наміри досягти успіхів у роботі, має знати: все раніше вивчене - пам’ятати: УСПІХ – у старанності!ТВОРЧІСТЬ – у всьому!ЧАС – спливає швидко!Формула успіху: «Власний «продукт» = творчість + знання +наполегливість»

Номер слайду 6

Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Очікування. Після цього уроку я…{3 A09 DD22-3 C89-499 F-BEFF-2 E68 B337 E4 A7}Дізнаюсь... Навчуся... Удосконалю... Виховаю в собі...

Номер слайду 7

Перегляд відеоролика “Розстріляне відродження. Михайль Семенко” Беіда з учнями- Про що ви дізналися з відеоролика?- Що вас найбільше вразило?

Номер слайду 8

Перегляд портретів письменників. Чи допомогли вам портрети сформувати перше враження про них?Людьми якої вдачі ви уявляєте цих поетів?

Номер слайду 9

Аполлінер був кремезним, міцним чоловіком, темноволосим, із красивими виразними рисами. Мав добре виховання, в офіційних місцях поводився по-світськи, умів носити одяг. Він завжди був у центрі уваги, володів талантом об'єднувати людей. Семенко - кучерявий, із густою гривою чорного волосся, дещо монголоподібний, із незмінною прямою люлькою в роті, з пронизливим поглядом чорних очей. Семенко належав до таких людей, повз яких не пройдеш, не звернувши на них уваги.

Номер слайду 10

Особливості футуризму намагання створити нове мистецтво, підпорядковане життю індустріального містаповне заперечення всіх попередніх культурних й естетичних традиційкульт надлюдини, що за допомогою техніки змінює світдомінування агресивного урбанізму (обожнення техніки, виробництва, точних наук, ворожість до «нетехнізованої» природи, до села)експериментування з формою: лексикою, тропами, фігурами, звукозаписом (часто форма переважає над змістом) дегуманізація (перенесення уваги з людини на механізм)

Номер слайду 11

М. Семенко та Г. Аполлінер. Спільні риси у манері творення поетичних рядків. Відеоролик. “Гійом Аполлінер” Характеристика найвідоміших збірок Аполлінера

Номер слайду 12

Перегляд зображень. Які думки виникають у вас після перегляду?Що означає бачити слово?Важливо чути чи бачити слово?

Номер слайду 13

Словникова робота. Каліграми — це поєднання поезії та живопису. Цю книжку поет задумав Ще до війни під назвою “Я теж живописець”. Вочевидь, такий заголовок був своєрідним жартівливим викликом друзям-живописцям, яких Аполлінер мав багато. Модернізм - загальна назва напрямів мистецтва та літератури кінця XIX - поч. XX ст., що відображували кризу буржуазної культури і характеризували розрив із традиціями реалізму та естетикою минулого. Авангард – один із етапів розвитку модернізму – мистецтво протесту й руйнування.

Номер слайду 14

Футуризм - формалістичний напрям, характерними ознаками якого є заперечення реалізму, відкидання класичної спадщини, руйнування традицій і прийомів старого мистецтва створенням нового стилю. Верлібр – форма вірша, яка не має наскрізної симетричної будови. Відсутній поділ на строфи, структурно наближений до прози. Рядки різної довжини. Притаманний фольклору. Деструкція — процес порушення чи руйнування структури вірша.  

Номер слайду 15

Колективна робота з текстами. Робота в групах 1 група - дослідити поезії М. Семенка «Місто», «Запрошення», «Бажання» 2 група - дослідити поезію Г. Аполлінера «Зарізана голубка і водограй» Проаналізувати поезії за поданим алгоритмом (Для пошуку додаткової інформації можна використовувати матеріал підручника, мережі Інтернет)1. Визначити тему поезії, її провідний настрій2. Охарактеризувати історичну ситуацію, що лягла в основу вірша3. Описати ліричного героя (думки, почуття, переживання)4. Визначити символічність використаних образів5. Зазначити новаторство поетів у створенні поезії

Номер слайду 16

Представлення результатів роботи 1 групи. Читання вірша Михайля Семенка “Місто” вчителем Відеоролик

Номер слайду 17

Бесіда з учнями. Опишіть свої враження від прослуханої поезії. У поезії визначте, які образи (зорові чи слухові) переважають? Прокоментуйте свій вибір. Якого кольору місто?Який запах має це місто?Гра “Мовні обрахунки” Випишіть усі дієслова з вірша “Місто”. А тепер порівняйте кількість дієслів з іншими частинами мови. - Яких більше? Яку роль відіграють дієслова у змалюванні поетичної картини?Передайте поезію за допомогою символів або кольорів.

Номер слайду 18

Перегляд каліграм Г. Аполлінера

Номер слайду 19

Що ви бачите на зображеннях?Які символи спільні?Чим ці каліграми відрізняються?Виразне читання вірша “Зарізана голубка й водограй” вчителем2 група представляє своє дослідження - “Зарізана голубка й водограй”

Номер слайду 20

Бесіда за змістом вірша та виконання завдань Ромашка Блума

Номер слайду 21

Випереджувальне завдання. Творча робота. Учениця читає поезію, присвячену воїнам, сучасним захисникам України Відеоролик

Номер слайду 22

Читання вірша Михайля Семенка “Запрошення” вчителем “Відкритий мікрофон” Ваші враження від поезії. Чим незвичайний вірш?Визначте образ ліричного героя вірша «Бажання».

Номер слайду 23

Читання вірша Михайля Семенка “Бажання” Відеоролик

Номер слайду 24

Бесіда за змістом прочитаного твору. Чому не можна перевернути свiт? - Але хто може заперечить переворот свiту, “мiсяця стягнуть i дати березовоï кашi, Зорi вiддати дiтям — хай граються, Барви, що кричать весняно, — служницi Машi. Хай би одягла на себе всi отi розкошi”? “Відкритий мікрофон”Чи хотілося б комусь із вас перевернути світ на краще?Світ майбутнього. Який він?

Номер слайду 25

Закріплення знань, умінь і навичок. Побудова узагальненого портрета- асоціації поетів 2. Виконання вправи у Learning Apps «Впізнай поезію за цитатою»

Номер слайду 26

Підсумок уроку. Рефлексія“Ефект враження”На уроці я: {3 A09 DD22-3 C89-499 F-BEFF-2 E68 B337 E4 A7}Дізнався... Навчився... Удосконалив... Виховав у собі...

Номер слайду 27

Домашнє завдання. Опрацювати підручник с. 30-35 (українська література)с. 111-112 (зарубіжна література (підручник Є. Волощук) Скласти сенкани: Семенко. Аполлінер3. Створити власну каліграму ( за бажанням)

Номер слайду 28

Нехай життя дарує щастя й долю,Душевну щедрість, доброту й любов. Терпіння, працьовитість, силу й волю,Поступливість і злагоду в усьому. Дякуємо за співпрацю!

pptx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
1301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку