«Говора риба». Прихований повчальний зміст творів Е. Андієвської

Про матеріал
Запропонований матеріал допоможе повторити відомості про життєвий та творчий шлях Емми Андієвської, проаналізувати казку «Говорюща риба», визначити повчальний зміст творів письменниці; розвивати увагу, мислення, уяву, мовлення, акторські здібності; виховувати толерантне ставлення до інших, уміння бути справжнім другом.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Емма Андієвська. «Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом

Номер слайду 2

«Ця жвава й енергійна жінкабуквально заворожує. Слухаючи її, ледве встигаєшза гострими поворотами її думки —часом іронічної, часом парадоксальної. Голос у неї постійно міняє інтонації,залежно від теми розмови;його виразності й відтінкаммогли б позаздрити найдосвідченіші актриси»,-так про Емму Андієвську — неперевершеного майстра казок — сказав Михайло Слабошпицький.

Номер слайду 3

ознайомитись із ознаками літературного жанру «притча»;- визначити головну думку твору, виокремивши фантастичні елементи у казці-притчі;- сформулювати власні висновки про твір та його основні ідеї;- усвідомити морально-етичні цінності, що допомагають бачити й розуміти красу та приваби світу, гармонійно і щасливо жити в ньому;- розвивати уяву, фантазію, творчі здібності;- виховувати толерантне ставлення до інших, уміння дивуватися, віру в чудеса. Мета нашого уроку:

Номер слайду 4

Емма Андієвська, як уже відомо, - неперевершений майстер казок, які є різними, і жодна не повторює попередньої. Вони захоплюють і дивують своєю красою і внутрішньою напругою. Про те, що навіть риба може стати приятелем для людини, розповідає нам казка «Говорюща риба». Чи вірите ви у це? Доведіть.

Номер слайду 5

Виявляється, говорюща риба – не фантазія, не мрія, а реальність!

Номер слайду 6

«Говорюща риба» Сенсація. Дельфін розмовляє із людиною.https://www.youtube.com/watch?v=N90 Hm15 Mem. A

Номер слайду 7

Чи сподобалася вам казка?Чим саме?- Який епізод вразив найбільше? Чому?Метод «Мікрофон»

Номер слайду 8

— Як ви ставитесь до вчинку жінки?— Кого найбільше вам шкода?— Чи винен рибалка у смерті риби?— Як ви розумієте вислів: «Не доцільно шукати скарбу там, де його не закопав».

Номер слайду 9

Сюжет твору. Тяжке життя риби. Цікавий співрозмовник. Оселя рибалки. Смажені риби усі однакові

Номер слайду 10

Індивідуальна, не така, як усіПрийом «Кластер»(гронування)народилася балакучою

Номер слайду 11

Індивідуальна, не така, як усіПрийом «Кластер»(гронування)народилася балакучою мала добре серце ніяк не могла збагнути, чому сумують батьки попливла шукати інший табун говорющу рибу видaлили з води життя на березі пошуки співбесідника зустріч із самотнім рибалкою дружба й порозуміння відвідини риби оселі рибалки зaшквaрчaлa нa пательні смaжені риби всі однакові стaлa тaкою, як рештa

Номер слайду 12

(гр. основа, положен-ня) – основний предмет розповіді, те, про що йдеться у творі.(гр. вигляд, першооб-раз) – ядро авторського задуму, основна думка про змальовані у творі життєві явища, висвітленню якої підпорядковані всі образи і художні засоби твору. Тема твору Ідеятвору

Номер слайду 13

Зображення життя риби, яка була не такою, як всі. Тема твору Ідеятвору Трагедія індивідуальності, яка не підозрює про свою непересічність; роль дружби в житті людини. Той, хто чужий серед своїх, серед чужих своїм не стане. Основна думка:

Номер слайду 14

Батьки. Шановані риб’ячою родиною. ЗасмученіСподівання. Незручно, що вони належать до однієї родини«Говорюща риба»

Номер слайду 15

Ка́зка — фольклорний розповідний твір про вигадані, а часом і фантастичні події. При́тча — коротке оповідання алегоричного змісту із яскраво вираженою мораллю. Ба́йка — один із різновидів ліро-епічного жанру, невеликий алегоричний, здебільшого віршований твір повчального змісту, із яскраво вираженою мораллю.

Номер слайду 16

Стереотип - у друкарській справі монолітна друкована форма, копія з типографського набору, що використовується для друкарських машин. Стереотип – усталене ставлення до подій, вироблене на основі порівняння їх із внутрішніми ідеалами. Що таке стереотип?

Номер слайду 17

- Які стереотипи існували у риб’ячому світі?- Із ким подружилась риба? Що їх об’єднувало?- Хто помітив першим рибу, коли вона завітала в гості до рибалки?- Чому рибалка не впізнав рибу?- Кого шкода вам: риби, рибалки, жінки? Поясніть чому?- Чому жінка не почула говорющої риби?

Номер слайду 18

Мультфільм «Гидке каченя»

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Кого може уособлювати фантастичний персонаж казки говорюща риба, якби можна було провести паралель між світом людей і світом тварин? Яку людину вона може нагадувати? Чи зустрічали ви в своєму житті людей, схожих на говорющу рибу?- Чи можна вважати спілкування балакучої риби і рибалки дружбою?

Номер слайду 21

Проблематика твору Проблема особистості і натовпу. Проблема дружби. Проблема  втрати. Проблема  взаєморозуміння. Цей твір вчить нас :щирості, толерантності, взаємопорозуміння, віри в дива, чуйності, уважності, уміння бути справжнім другом.

Номер слайду 22

Риба уособлює людину, яка чимось відрізняється від інших: поведінкою, характером, думками, одягом. Людина надзвичайна, обдарована, має те, чого не має більшість. Але не кожен може це помітити. Саме через те, що риба творить слова (говорить), вона гине; рибалка через свою мовчазність і невміння говорити з іншими втрачає друга; жінка через надмірну балакучість і невміння слухати вбиває рибу.

Номер слайду 23

Казка. Рибалка. Використовуючи прийом «Кластер», створіть діаграму із наступних слів та виразів. Риба. Оточення рибинаївназленесправедливесамотній.весела

Номер слайду 24

Нелегко знайти собі справжніх друзів, тому, знайшовши, бережіть їх, не сваріться по дрібницях. Є дружба душ, що витримує грози і бурі життя. Людей зближує спільне навчання, захоплення, інтереси. Головне, щоб усе приносило радість і було корисним. Бажаю вам міцної дружби, щирості у стосунках із друзями. Запрошую вас скласти кодекс справжньої дружби.

Номер слайду 25

Дружба-це

Номер слайду 26

Таке, мабуть, траплялося і з вами,Слова приниження і бійка, та не раз... Де ж доброта? За синіми лісами?Якраз про це й поговорити час. Людина між людьми повинна в світі жити. А без людей у світі як прожить?Тому повинні всі навчитися дружити,А як образили — пробачення просить.

Номер слайду 27

Самотнє дерево і вітерець зламає,А разом з друзями у тебе сила є. Без друга не прожити — кожен знає,Без друга сіре все життя твоє. Один не станеш по обидва боки,Та й як одному в світі цім рости?Чи прогулятися, як поробив уроки,Чи в парк та в цирк у вихідні піти?

Номер слайду 28

Із другом можна все обговорити,Обміркувати і порадитись завжди. Цікаво з другом у похід ходити,Якщо не маєш друга, то знайди. Та злого і лихого друга — стережися.І сам з людьми ти справедливим будь. Від друга доброго ще доброти навчишся,Про це ніколи в світі не забудь.

Номер слайду 29

Доброта завжди дає радість оточуючим. Вона, як чарівні ліки, виліковує від багатьох хвороб.

Номер слайду 30

Та й самому потрібно хорошому бути,Вірним слову і ділу, і другові теж. Щоб повагу до себе у друзів здобути,Треба відданим бути й самому без меж. Завжди друзям любов і тепло дарувати,Щось порадити добре, біду відвести. Навіть іноді слово хороше сказати,Руку стиснути, поруч із другом пройти...І за словом належить також слідкувати,Бо воно може ранити глибше, як меч. Правду завжди у вічі потрібно сказати,Але щоб голова не злетіла із плеч. Українське прислів’я повчає нас гарно: За язика ти перше себе укуси. Як сказати захочеш ти щось незугарне,Як погану пораду ти друзям даси.

Номер слайду 31

«Золоті правила спілкування-товаришування»1. Бути щирим, відвертим.2. Не видавати секретів інших.3. Ділитися з друзями (другом).4. Не ображати друзів.5. Не боятися попросити пробачення.6. Допомагати другові у всьому.7. Разом робити різні справи.8. Зберегти друга в серці на все життя.

Номер слайду 32

Хай у вашому серці живе Любов. Хай компасом буде чиста совість. r

Номер слайду 33

Нехай завжди поруч буде з вами Найвищий суддя і посланий ним Ангел – охоронець, який застерігає від зла, жорстокості, моральної деградації.

Номер слайду 34

«Незакінчене речення»: «Після сьогоднішнього уроку я думаю, що…»«Сьогоднішній урок змусив мене задуматися над тим, що…»

Номер слайду 35

Автор ресурсу. Ратушна Наталія Миколаївна-учитель української мови та літератури Лукашівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів» Чорнобаївської селищної ради Черкаської області

pptx
Додав(-ла)
Ратушна Наташа
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
1961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку