Гра - подорож
«Пригоди в Чарівному лісі»
Мета: Узагальнити знання дітей про пори року, про сезонні явища певної пори року розвивати вміння спостерігати, логічно мислити, розвивати пізнавальні процеси, пам'ять, зорову та слухову увагу, дрібну моторику; сприяти активізації зорових функцій: сприймання, простежування, орієнтація на площині, кольоросприймання, формувати комунікативну компетентність учнів; виховувати любов до природи, бажання словами змальовувати красу навколишнього с
І. Організація групи до роботи
Діти, сьогодні на вас чекає гра – подорож до Чарівного лісу. Перш ніж вирушити у подорож , що ми повинні зробити? (Привітатися). Отже, давайте привітаємось словами «Добрий день».
Треба всім нам привітатись: «Добрий день».
Дружно й голосно сказати: «Добрий день».
Вліво, вправо поверніться, туди, сюди посміхніться:
«Добрий день». «Добрий день». «Добрий день».
Хід заняття.
Чарівного лісу - Лісовичка. То ж давайте швидше прочитаємо листа.
«Любі діти! У Чарівному лісі заблукали 4 сестри – 4 пори року. Нам потрібно їх знайти.А хто може їх назвати?. А що може статись, якщо сестри не знайдуться? Тож вирушаємо на їх пошуки.
Поступово, виконуючи завдання ,ви будете знаходити цих сестер. А в кінці подорожі ви об’єднаєте їх у цілий рік. Шлях у Чарівний ліс буде нелегким та його потрібно подолати, а для цього підтримати одне одного. Поспішайте на допомогу!»
Отже, вирушаємо у подорож.
І відразу бачимо щось незвичайне: сніг засипав лісовах мешканців, лише хвостики й вушка залишились. Назвіть цих тварин.
Вихователь:
Відгадавши загадку і виконавши завдання, ви дізнаєтесь яку сестру- пору року ми знайдемо наступною.
Загадка
Тепло стало надворі, синє небо у горі.
Сонце промінь шле землі, прилетіли журавлі.
Вже у лісі там і тут перші проліски цвітуть.
Кучерява, запашна, в гості йде до нас ……(Весна).
Завдання. Потрібно правильно поєднати зображення птаха з його «піснею».
Горобець ку–ку
Сорока тук – тук – ту
Дятел цінь – цінь – цінь
Синиця кар – кар – кар
Ворона цвірінь – цвірінь
Зозуля скреке – ке – ке
Соловей тьох – тьох – тьох
- Ви все поєднали вірно.
Гроза
Сніг
Град
Листопад
Мороз
Льодохід
Веселка
Ожеледиця
Роса
Спека
Вихователь: То ж яка із сестер до нас приєднується? (Літо).
Вихователь. Я думаю, що ви швидко здогадаєтеся, яка пора року останньою приєднається до нас, якщо ви якщо старанно виконаєте її завдання і прикрасите наше дерево різнокольоровими листочками? А яка пора року робить листя різнокольоровим? (Осінь)
Завдання: розфарбуйте листочки відповідно до палітри осінніх кольорів.
А тепер кожен із вас зможе доповнити крону цього дерева своїми листочками.
(На дошці плакат із намальованим стовбуром дерева, кожен із учнів приклеює листочки).
Підведення підсумків виховного заходу.
Вихователь: - Ось ми знайшли всіх сестер. Тож давайте поєднаємо їх у календарний рік . Відгадавши загадки, ми кожну із сестер приєднаємо до відповідного сектору року:
Перша сестра від квітів рябіє,
Друга сестра – палить, як вогнище,
Третя сестра від дощів мокра,
А четверта сестра сувора – жах!.