Гра – змагання «Інформатичні перегони»
Горбачова Ю.В.
Вступне слово вчителя:
Добрий день, шановні друзі, вчителі, гості! Сьогодні ми зібралися для проведення конкурсу цікавої інформатики «Інформатичні перегони». Друзі! Ви маєте змогу показати свої знання з інформатики. Інформатика — чарівний і захоплюючий світ метаморфоз.
З’явилася інформатика давненько –
За декілька тисячоліть
Та рухалася помаленьку
Тепер — ракетою летить.
Золоті правила поведінки у сьогоднішній грі :
Бути:
Позитивними. Тут і зараз.
Точними. Точність - увічливість королів.
Толерантними. Толерантність - це повага до самого себе.
Зібраними. Оскільки найдорогоцінніше, що є у нас, - це час.
Девізом нашого заходу пропоную взяти слова американського політика Теодора Рузвельта: «Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є».
Сьогодні ми проведемо конкурс цікавої інформатики. Сьогодні у нас «Інформатичні перегони».
Етапи гри
І. Відбірковий тур – Аукціон знань.
Головна умова :
Думати – колективно,
Діяти – оперативно,
Сперечатись- доказово.
Це для всіх обов`язково
Приймають участь всі учні. 8 учнів, які дали найбільшу кількість правильних відповідей стають учасниками другого туру.
Питання є серйозні,
А є і жартівливі.
Тож будьте всі уважні,
Бадьорі та кмітливі!
Перший тур. (1 бал за кожну правильну відповідь)
16.Назвіть найдавніший обчислювальний прилад. (Пальці)
17.Відгадайте загадку: «Худе, всі ребра видно, а рахувати може» (Рахівниця)
18.У якій програмі з пакету Microsoft Office можна виконувати обрахунки, створювати діаграми? (Excel)
19.Назвіть найменшу одиницю вимірювання інформації. (Біт)
20.Яка програма призначена для створення електронних презентацій? (MS PowerPoint)
21.Який пристрій введення є самим древнім в комп’ютері, його прабабусею була друкарська машинка? (клавіатура)
22.Який пристрій комп’ютера допоможе вам зв’язатися зі всім світом? (модем)
23.Пристрій комп’ютера може читати з аркуша картинки і тексти? (сканер)
24.Де в комп’ютері зберігатися все, що він знає? (у пам’яті)
25.Який пристрій комп’ютера управляє всіма іншими і найшвидше? (процесор)
26.Без якого пристрою виводу комп’ютер не може працювати? (без монітора)
27.Де живуть пікселі? (там, де є зображення, на екрані)
28.Хто допоможе поговорити з комп’ютером? (мікрофон)
29.Комп’ютер, який можна узяти в дорогу? (ноутбук)
30.Будинок, де живе процесор? (системний блок)
Отже, до другого туру виходять 8 учасників…Вітаємо їх.
Відеопауза «Будова ноутбука»
ІІ тур –Розминка.
Приймають участь 8 учнів – переможці першого туру. За правильні відповідь отримують «смайлики». Один «смайлик» - один бал. За підсумками другого туру гру залишають два учні, які набрали найменшу кількість балів.
ВІКТОРИНА
1. Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (Комп’ютер )
2. Ця всесвітня мережа
Стільки знає – просто жах!
З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати.(Інтернет)
3. Хто хоче щось запам’ятати –
В блокнот свій може записати.
Комп’ютер теж немов блокнот –
Не має з пам’яттю турбот.
А як називають комп’ютер – блокнот? (Ноут-бук)
4. З ним справу має архітектор,
З ним справу має будівельник.
Хто за комп’ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть, про що іде тут мова –
Назвіть одне англійське слово. (Windows)
5. У їдальні, в ресторані
Зразу це побачиш ти.
І в комп’ютері це також
Легко можемо знайти.
Про що йде мова? (Меню)
6. Якщо треба знову й знову
Вести з комп’ютером розмову,
Є помічник – «тваринка» в нас,
Що допоможе нам всяк час. (Миша)
7. Міцний диск, дуже яскравий,
Містить він кіно цікаве. ( Лазерний диск )
8. Він покаже все на світі:
Що малюють, пишуть діти,
Грають як і що співають,
І як пошту відправляють.
Все, що є відображає,
Без нього ПК немає! (Монітор)
9.Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер: раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все –...(Клавіатура).
10.В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А зовуть його...(Системним)
Отже, до третього туру виходять 6 учасників…Вітаємо їх.
ІІІ тур – гра Дешифровщик
За підсумками третього туру гру залишають два учні, які найдовше виконували завдання.
К |
Л |
Д |
И |
С |
К |
В |
А |
Я |
Н |
І |
В |
І |
К |
І |
Д |
О |
А |
А |
О |
П |
В |
С |
Ш |
Т |
У |
Р |
А |
М |
И |
Релаксація
- Якщо ви переконані у необхідності збереження власного здоровя,
сплесніть у долоні.
- Якщо ви робите перерви кожні 15 хвилин, коли працюєте за компютером,
сплесніть у долоні над головою.
- Якщо ви не кладете буді які предмети на складові компютера,
підморгніть.
- Якщо ви не торкаєтеся розємів з’єднувальних кабелів ввімкненою техніка,
затуліть праве око долонею.
- Якщо ви не переміщуєте ввімкнені складові комп’ютерної техніки,
змахніть руками.
- Якщо ви переконані, що не можна вживати їжу за компютером,
простягніть обидві руки своїм сусідам.
- Розгляньте це як вияв єдності у прагненні зберегти наше здоровя.
Відеопауза «ТОП - 5 найцікавіших фактів про комп’ютери»
Отже, до четвертого туру виходять 4 учасників…Вітаємо їх.
ІV тур – Конкурс «Ребуси»
За підсумками четвертого туру гру залишають два учні, які найдовше виконували завдання.Необхідно відгадати ребуси, в яких зашифровані терміни з курсу інформатики ( ВІДЕО СИСТЕМА ЗВУК ПРОЦЕС)
:
ЗГра з глядачами «Пантоміма»
Показати без звуків, лише за допомогою жестів і міміки.
Клавіатура. Монітор. Планшет. Колонки. Джойстик. Миша. Сканер. Вірус. Інтернет. Дисковод. Відеокамера. Смартфон. Принтер. Флешка. Диск.
Відеопауза «Реальні професії майбутнього»
Отже, до фіналу виходять 2 учасники…Вітаємо їх.
V тур – Найрозумніший
У фіналі беруть участь два учасники. Конкурс «Перекладачі» . Перекладіть з мови інформатиків загальноприйняті вислови.
Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш.
(Кашу маслом не зіпсуєш.)
Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.
(Дарованому коню в зуби не дивляться.)
Всякий кабель своє гніздо любить.
(Всяка птиця своє гніздо любить.)
Не все WINDOWS, що висить.
(Не все золото, що блищить.)
Провідник до файлу доведе.
(Язик до Києва доведе.)
Не ідентифікатор красить файл, а файл — ідентифікатор.
(Не ім'я красить людину, а людина ім'я.)
Що з Корзини видалене, то пропало.
(Що з возу впало, то пропало.)
Все скомпонується — програма буде.
(Все перемелеться — мука буде.)
Антивірусна програма — запорука здоров'я комп'ютера.
(Чистота — запорука здоров'я.)
Кожен web-дизайнер свій сайт хвалить.
(Кожен кулик своє болото хвалить.)
Вірусів боятися — в Інтернет не ходити.
(Вовків боятися — в ліс не ходити.)
Вінчестер — дзеркало душі користувача.
(Очі — дзеркало душі.)
Підведення підсумків. Нагородження переможця.
Починали ми свій захід словами Теодора Рузвельта, тож дозвольте і його словами прокоментувати результати:« У битвах життя не завжди перемагає найсильніший і найрозумніший. Але рано чи пізно перемагає той, хто вважав себе здатним на перемогу».
Звичайно, це ж на кожнім кроці й повсякчас.
Гаджети підстерігають нас.
І щоб не вскочити в халепу,
Й не соромитись незнанням,
Частіше треба заглядати в підручник інформатики —
Шукатйте відповіді там.
Відеопауза «Цікаві факти про інформатику»
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- № 5. - С. 1-94.
Джерела Internet:
http://www.turbobit.net/wkplvn7x8hs0/nestandartni_uroki_informatiki.rar.html - нестандартні уроки інформатики
http://teacherjournal.com.ua/shkola/informatika/1539-qnestandartn-uroki-shlyax-do-uspxuq.html - учительський журнал
http://vvpk.at.ua/publ/cikavinki/cikavi_rebusi_z_informatiki/4-1-0-58 - Віртуальна електронна бібліотека Володимир-Волинського педагогічного коледжу імені А.Ю.Кримського
http://informaticon.narod.ru/pages/vchitel_3.htmlсайт для вчителя інформатик
К Л Д И С К В А Я Н І В І К І Д О А А О П В С Ш Т У Р А М И
|
К Л Д И С К В А Я Н І В І К І Д О А А О П В С Ш Т У Р А М И |
К Л Д И С К В А Я Н І В І К І Д О А А О П В С Ш Т У Р А М И
|
К Л Д И С К В А Я Н І В І К І Д О А А О П В С Ш Т У Р А М И |
К Л Д И С К В А Я Н І В І К І Д О А А О П В С Ш Т У Р А М И
|
К Л Д И С К В А Я Н І В І К І Д О А А О П В С Ш Т У Р А М И |
:
|
:
|
:
|
:
|
1