Гра: "Битва розумів" (інформатика)

Про матеріал

Гра "Битва розумів" створена до тижня інформатики (інформаційних технологій). Матеріал можна використовувати для учнів 6 -10 класів. (До гри є ще й презентація).

Перегляд файлу

 

ДНЗ «Білозерське професійно-технічне училище №6»

 

 

 

 

 

http://academdom.ru/upload/medialibrary/80d/bitva2.jpg

 

Підготувала:

 Ганюкова А.Є.

 

 

 

 

 

с. Петровського 2018-2019 н.р.

 

 

Мета:

  • Систематизувати і поглибити знання учнів з інформаційних технологій;
  • Розвивати творчість, кмітливість, пізнавальну активність, логічне мислення;
  • Виховувати почуття колективізму, відповідальності, самоконтролю, формування інтересу й придбання різносторонніх зв’язків.

Обладнання: мультимедійний проектор, екран, аркуші із завданнями для команд, бланк для журі, аркуші відповідей для журі, мультимедійна презентація, яка використовується протягом всієї гри.

Організація заходу: 2 команди по п’ять чоловік у кожній.

Заздалегідь команди повинні придумати назву команди, емблему, девіз, вибрати капітана.

Епіграф:

«Хто володіє інформацією, той володіє світом »

У. Черчель

Хід гри

Вчитель:

Комп’ютер – це буденна річ,

І кожен її має.

Хорошу доповідь зробить

Тобі допомагає;

Можливо, хочеться тобі

Розважитися трохи –

Багатий і цікавий світ

Відкрити допоможе.

Бо кожен з підлітків в наш час

Зазвичай полюбляє

До Інтернету заглянуть –

Він відповіді знає.

Скачати можна фільм чи гру,

Посидіти в «онлайні»,

Чат, форум, сайти - все

Знайоме і звичайне.

 

Тож не барімося, до діла

І битву зараз проведемо,

І серед учнів цих двох груп

Найрозумніших віднайдемо.

Вчитель: Добрий день шановні! Ми зібрались з вами для проведення інтелектуально-розважальної гри з інформаційних технологій «Битва розумів».

Сьогодні зійдуться у двобої представники груп №4 та №5, і, сподіваюсь,здивують і порадують нас своїм розумом, інтелектом, спритністю, кмітливістю і почуттям гумору.

За двобоєм буде спостерігати вельмишановне журі:

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

Отже, команди готові? Вболівальники готові? Журі готове? Тоді розпочинаємо.

 

І конкурс «Візитка»

А зараз давайте познайомимося з нашими командами.

Максимальна кількість балів – 5.

 

ІІ конкурс «Зайвий термін»

Командам дається аркуш з термінами. (Додаток 1) У кожній з приведених груп один термін є «зайвим». Вам необхідно викреслити цей термін та пояснити своє рішення. За кожну правильну відповідь 1 бал.

1. Сканер, регістр, клавіатура, джойстик, миша.

2. «Пробіл», «Паскаль», «Esc», «Enter», «Backspace».

3. Крапка, «Shift», кома, двокрапка, дефіс.

4. CD-R, DVD-R, BD-R, CD-RW.

5. WINDOWS, MS-DOS, UNIX, LINUX, MS WORD.

6. Лазерний, оптичний, матричний, струминний.

7. Еліпс, Пензлик, Прямокутник, Олівець, Зірка.

8. Мої документи, Мій комп’ютер, Мій ноутбук, Кошик, Мережне оточення.

9. Інформація, Інформатика, Інформаційна система, Принтер, Інформаційна культура.

10. Калькулятор, Photo Shop, Блокнот, Word Pad, Paint.

 

ІІІ конкурс «Ну, постривай!»

Зараз я буду по черзі задавати питання командам. Вам необхідно дати правильні відповіді на поставлені запитання.

Журі стежить за відповідями учасників та веде підрахунки.

За правильну відповідь - 1 бал.

 

Запитання для першої команди:

1 .Наука, що вивчає властивості інформації, закономірності її пошуку, збирання, збереження, передавання і обробки? (інформатика)

2. Яка найменша одиниця кодування інформації? (біт)

3.Алфавіт, якої системи числення складається лише з двох цифр: 0 та 1 (двійкової)

4. Мінімальний елемент зображення, що формується на екрані монітора. (піксель)

5. Американська фірма, яка є лідером у виробництва комп'ютерного програмного забезпечення.(Мікрософт)

6. MC – DOS, Linux, Windows - це назви чого?(операційних систем)

7. Які файли мають розширення .mр-3?(музичні)

8.Тип принтера, який виконує найякісніший та найшвидший друк?(лазерний)

9. Назвіть пристрій введення інформації, розташований на вашому робочому місці (клавіатура)

10. Програма, яка дає змогу опрацьовувати тексти?(текстовий редактор) 

11. Інша назва жорсткого диску.(вінчестер)

Запитання для другої команди:

1.Назвіть пристрій виведення інформації, розташований на вашому робочому місці. (монітор)

2.  Як називається область даних на диску, що має ім'я? (файл)

3. Маніпулятор, який використовується в комп'ютерних іграх?  (джойстик) 

4. 3а допомогою якої клавіші можна вилучити символ за курсором? (dе1еtе) 

5. Хто є засновником корпорації Місrocoft? (Білл Гейтс)

6.Які файли мають розширення .txt, doс? (текстові)

7.Головний пристрій ЕОМ? (процесор)

8.Як називається покажчик, який вибирає на екрані об'єкти для подальшої роботи?(курсор)

9.Назвіть пристрій для введення графічної інформації.(сканер)

10.Значок, який є посиланням на існуючий файл чи папку (ярлик)

11.У яких одиницях вимірюють розмір екрану монітора по діагоналі?(дюйм). 

(Журі підводить підсумки конкурсів)

 

ІV конкурс «Троянський вірус»

Ви добре знаєте наскільки небезпечні віруси. Нажаль один із них частково пошкодив інформацію у файлі. Допоможіть відновити зіпсовані дані. Кожна команда повинна скласти з двох частин прислів'я (Додаток 2).

За правильну відповідь - 1 бал. Команда, яка швидше складе всі прислів’я отримає додатково 1 бал.

Команда І.

 І.Що натискаєш - те й маєш.

2.Натиснеш кнопку -отримаєш результат.

3.Людина припускає, а комп'ютер розподіляє.

4.Один комп'ютер добре, а два краще.

5.Інформатика - мати всіх фанатиків.

6.Компютеру слово, а він тобі 1000.

7.Рослина тягнеться до сонця, а учень до комп'ютера

Команда II.

1.Людина красна розумом, а комп'ютер - пам'яттю.

2.Уневмілого інформатика очі не болять.

З.Учи інформатику не до старості, а до смерті.

4.Компютер усьому голова.

5.Звикай до комп'ютера змолоду - не будеш знати на старості голоду.

6.На комп'ютері не мудруй багато, а працюй завзято.

7.У комп'ютерному класі будеш працювати вволю, то матимеш долю.

V конкурс «Перевір свою пам'ять»

Я читаю вірш, а вам необхідно виписати терміни з інформатики.


Модем, винчестер, монитор,

Колонки и ОЗУ

Вели неспешный разговор

Однажды поутру:

"Наш первый долг

во всем всегда

Друг другу помогать,

Клавиатуру взяли, мышь,

 И принтер заодно,

Но из чего-то сотворить

Им было не дано.

Как видно, мало просто всех .

В компьютере собрать,

Ведь должен умный человек

Машиной управлять!

Чтоб можно было без труда

Писать и рисовать,

Считать и данные хранить,

Да почту получать,

А может, даже иногда

Немного поиграть".

Он должен многое уметь

И многое узнать,

И думать, а не просто так

На кнопки нажимать!

Ты лишь на старте,

длинен путь,

Но к цели он ведет.

 И мир компьютеров тебя,

Быть может, увлечет.

«Куда вам, глупым, без меня,

- Процессор заявил,

- Весьма проворен в счете я,

На все мне хватит сил».

«Возьмем, пожалуй, и тебя,

- Ответили друзья,

- Командуй нами, но любя,

 Мы все ж одна семья».


Слова, які необхідно виписати: Модем, Винчестер, Монитор, Колонки, ОЗУ, Клавиатура, Мышь, Принтер, Компьютер, Машина, Кнопки, Процессор.

За правильно написані 4 слова – 1 бал.

 

VІ конкурс «Шерлок Холмс»

Ви отримуєте  листа з телеграмою, у якій зашифровано 10 слів. Читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального (Додаток 3).

За правильне слово - 1 бал.

 

 

К

Л

А

В

І

А

Т

У

М

Б

А

Й

Т

П

В

Р

О

М

Р

Б

К

Р

І

А

Н

И

Е

Е

О

И

Н

П

І

Ш

Т

Й

Д

Н

Ч

А

Т

К

П

С

Е

Т

Е

М

О

А

А

І

Р

Т

С

Р

А

Д

К

Р

Е

Ь

Т

 

 

VІІ конкурс «Вболівальники - вперед»

Поки учасники команд працюють, просимо вболівальників допомогти своїм друзям.

Загадки вболівальникам:


 


А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це … (клавіатура)

 

Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний … (монітор)

 

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний … (блок)

 

Я магнітний бутерброд,

Та мене не з'їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної … (дискети)

 

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (мишка)

 

 

 

 

 


VІІІ конкурс «Фольклорний серпантин»

Програмісти придумали версії відомих прислів'їв і приказок. Спробуйте пригадати, як звучать вони в оригіналі. Я буду командам по черзі зачитувати змінені прислів’я та приказки. Ваша задача – назвати приказку в оригіналі.

За правильно відгадане прислів’я чи приказку – 1 бал.

Якщо відповідають суперники – 1,5 бала.

  1. Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш. (Кашу маслом не зіпсуєш.)
  2. Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають. (Дарованому коню в зуби не дивляться.)
  3. Всякий кабель своє гніздо любить. (Всяка птиця своє гніздо любить.)
  4. Не все WINDOWS, що висить. (Не все золото, що блищить.)
  5. Провідник до файлу доведе. (Язик до Києва доведе.)
  6. Не ідентифікатор красить файл, а файл — ідентифікатор. (Не ім'я красить людину, а людина ім'я.)
  7. Що з Корзини видалене, то пропало. (Що з возу впало, то пропало.)
  8. Все скомпонується — програма буде. (Все перемелеться — мука буде.)
  9. З хворої дискети на здоровий вінчестер. (З хворої голови на здорову.)
  10.          Антивірусна програма — застава здоров'я комп'ютера. (Чистота — застава здоров'я.)
  11.          Усяк web-дізайнер свій сайт хвалить. (Усяк кулик своє болото хвалить.)
  12.          Вірусів боятися — в Інтернет не ходити. (Вовків боятися — в ліс не ходити.)
  13.          Вінчестер — дзеркало душі користувача. (Очі — дзеркало душі.)

 

ІХ конкурс «Дуель»

Це конкурс капітанів. Капітани мають за допомогою міміки і жестів показа­ти 3 елементи апаратної складової комп'ютера, а команда повинна здогадатися, про що йдеться.

Пристрої обираються «всліпу», витягуючи з конверта (Додаток 4).

За від­гаданий пристрій — 1 бал.

Перелік пристроїв:


Мишка

Джойстик

Принтер

Сканер

Монітор

Клавіатура


 

Підсумки конкурсу

А зараз слово надається нашому журі.

Журі підводить підсумки

І на останок хотілося сказати:

Закінчилася гра, але не сумуйте,

Хоч програли чи виграли зараз –

Будуть у вашому житті успіхи

І перемоги ще багато раз!

Дякую всім за увагу. До нових зустрічей.

Додаток 1

ІІ конкурс «Зайвий термін»

1. Сканер, регістр, клавіатура, джойстик, миша.

2. «Пробіл», «Паскаль», «Esc», «Enter», «Backspace».

3. Крапка, «Shift», кома, двокрапка, дефіс.

4. CD-R, DVD-R, BD-R, CD-RW.

5. WINDOWS, MS-DOS, UNIX, LINUX, MS WORD.

6. Лазерний, оптичний, матричний, струминний.

7. Еліпс, Пензлик, Прямокутник, Олівець, Зірка.

8. Мої документи, Мій комп’ютер, Мій ноутбук, Кошик, Мережне оточення.

9. Інформація, Інформатика, Інформаційна система, Принтер, Інформаційна культура.

10. Калькулятор, Photo Shop, Блокнот, Word Pad, Paint.

 

Додаток 2

ІV конкурс «Троянський вірус»


 

 1.Що натискаєш – те й маєш.

2.Натиснеш кнопку – отримаєш результат.

3.Людина припускає, а комп'ютер розподіляє.

4.Один комп'ютер добре, а два краще.

5.Інформатика – мати всіх фанатиків.

6.Компютеру слово, а він тобі 1000.

7.Рослина тягнеться до сонця, а учень до комп'ютера

1.Людина красна розумом, а комп'ютер – пам'яттю.

2.Уневмілого інформатика очі не болять.

З.Учи інформатику не до старості, а до смерті.

4.Компютер усьому голова.

5.Звикай до комп'ютера змолоду – не будеш знати на старості голоду.

6.На комп'ютері не мудруй багато, а працюй завзято.

7.У комп'ютерному класі будеш працювати вволю, то матимеш долю.


 

 

Додаток 3

VІ конкурс «Шерлок Холмс»

К

Л

А

В

І

А

Т

У

М

Б

А

Й

Т

П

В

Р

О

М

Р

Б

К

Р

І

А

Н

И

Е

Е

О

И

Н

П

І

Ш

Т

Й

Д

Н

Ч

А

Т

К

П

С

Е

Т

Е

М

О

А

А

І

Р

Т

С

Р

А

Д

К

Р

Е

Ь

Т

 

Додаток 4

ІХ конкурс «Дуель»


 

Мишка

Джойстик

 

Принтер

Сканер

 

Монітор

Клавіатура



Назва конкурсу

Група №4

Група №5

  1.  

«Візитка»

 

 

  1.  

«Зайвий термін»

 

 

Разом:

 

 

  1.  

«Ну, постривай!»

 

 

Разом:

 

 

  1.  

«Троянський вірус»

 

 

Разом:

 

 

  1.  

«Перевір свою пам'ять»

 

 

Разом:

 

 

  1.  

«Шерлок Холмс»

 

 

Разом:

 

 

  1.  

«Вболівальники - вперед»

 

 

Разом:

 

 

  1.  

«Фольклорний серпантин»

 

 

Разом:

 

 

  1.  

«Дуель»

 

 

Підсумок:

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гробова Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, Сценарії
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
1748
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку