Гра"Чи знаєш ти комп’ютер?"
Мета:
Підвищити рівень знань учнів з інформатики; розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності, здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.
Обладнання: презентація «Чи знаєш ти комп’ютер», чайнворд, інтерактивні вправи з сайту learningApps.org , кросворд для уболівальників, картки оцінювання конкурсів для журі .
Етап підготовки: учні класу заздалегідь були поділені на 2 команди по 10 чоловік, їм було роздано домашнє завдання: підготувати назву команди, девіз, привітання, вибрати капітана, створити емблему власної команди
Хід гри
І.Організаційний момент.
І Виступ учнів
Комп’ютер – це буденна річ,
І кожен її має.
Хорошу доповідь зробить
Тобі допомагає;
Можливо, хочеться тобі
Розважитися трохи –
Багатий і цікавий світ
Відкрити допоможе.
Бо кожен з підлітків в наш час
Зазвичай полюбляє
До Інтернету заглянуть –
Він відповіді знає.
Вчитель
То ж не барімося, до діла
І зараз гру ми проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.
І щоб ця гра була цікавою, вам потрібно показати всі свої знання, а також бути активними, старанними та уважними. А назву загадкової країни, до якої ми здійснемо подорож, ви дізнаєтесь, відгадавши ребус.
Вчитель
Тож як називається країна, якою ми сьогодні подорожуватимемо?
Вчитель
Сьогодні у подорожі візьмуть участь дві команди: «Біт» - 1 команда , капітан Глущенко Денис і «Delete» - 2 команда , капітан – Малюк Вадим (вихід команд)
Дотримуватись правил польоту нам допоможуть бортінженери у складі компетентного журі: (3 учня з 10 класу)
Вчитель
Перед стартом екіпажі проходять інструктажі з техніки безпеки. Давайте і ми згадаємо правила безпеки у комп’ютерному класі
Вчитель
І етап нашої подорожі – представлення команди.
Членам команд потрібно було придумати назву, емблему та невеличке привітання – команді суперника.
Максимальна кількість балів за конкурс – 5 балів.
Отже, знайомимося з нашими командами …
Вчитель
Команди представлені. Капітани команд разом з членами екіпажу займіть свої місця. І ми розпочинаємо.
Вчитель ІІ етап нашої подорожі – конкурс «Вдалий старт»
Умови конкурсу: кожна команда відповідає на 6 запитань. Якщо команда не знає відповіді на запитання, вона може пропустити його, сказавши «Далі».
За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Питання:
1 команда
2 команда
Вчитель
(відповідь журі)
Вчитель
ІІІ етап нашої подорожі – конкурс «Незрозуміле послання»
Ми опиняємося у невідомому нам світі. Зупинивши наші ракети, команди пішли роздивлятися незрозумілі написи. І помітили дивне послання.
Вчитель
Ваше завдання: за 2 хвилини в таблиці знайти 10 слів, що заховалися. Читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального. Одне слово – 1 бал.
К |
Л |
А |
В |
І |
А |
Т |
У |
М |
Б |
А |
Й |
Т |
П |
В |
Р |
О |
М |
Р |
Б |
К |
Р |
І |
А |
Н |
И |
Е |
Е |
О |
И |
Н |
П |
І |
Ш |
Т |
Й |
Д |
Н |
Ч |
А |
Т |
К |
П |
С |
Е |
Т |
Е |
М |
О |
А |
А |
І |
Р |
Т |
С |
'Я |
Р |
А |
Д |
К |
Р |
Е |
Ь |
Т |
Вчитель (Долинають звуки фанфар).
Здається, ми потрапили у середньовіччя на лицарський турнір.
Ми знаємо, що капітан – це сильна, смілива, вольова людина. Він має гострий розум та швидку думку. Капітан повинен знаходити вихід із будь-яких екстремальних ситуацій. Тому я оголошую рицарський турнір.
4 конкурс «Рицарський турнір»
Вчитель
Запрошуємо капітанів команд вийти на сцену. Вам необхідно назвати якнайбільше термінів пов’язаних з інформатикою. Називати їх по черзі. Виграє той капітан, що назве більше всіх. Його перемога принесе команді 5 балів.
Виконання вправ на комп’ютері.
Перед виконанням практичного завдання зробимо фіззарядку та вправи для очей.
5 конкурс «Знавці сучасних пристроїв»
З’єднайте картинки пристроїв з їх призначенням
http://learningapps.org/watch?v=pfm1jug7t
6 конкурс Знавці Інтернету (9б)
Подорожуємо далі, і опиняємося у 21 столітті, де стрімко розвиваються комп’ютерні мережі, Інтернет. Розгадаємо кросворд і дізнаємося основні поняття Інтернет.
Розгадай кросворд (9б)
https://learningapps.org/4494575
Практична робота
2. Текст привітання розмістити у текстовому редакторі Microsoft Word.
3. Додати зображення до тексту
Вчитель
А поки команди працюють на комп’ютерах, ми задамо запитання їх уболівальникам. Розгадайте кросворд. Кожна правильна відповідь – 1б
Кросворд (11б)
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
Розгадування кросворда
1. Новини, повідомлення, відомості, подані в різних видах.
2. Зрозуміла інформація, яку можна передавати і обробляти.
3. Пристрій, що передає зображення різноманітних документів через телефонні лінії.
4. Бувають усними, письмовими, у вигляді рисунків, жестів.
5. Пристрій, що відтворює звук чи відео.
6. Пристрій для обробляння інформації.
7. Прилад для фотографування.
8. Пристрій для передавання звуку на великі відстані.
9. Портативний прилад для запису усного мовлення.
10. Невеликий електронний пристрій для виконання математичних обчислень.
11. Прилад для визначення місцезнаходження об’єкта.
Вчитель.
Підійшла до завершення наша подорож. Сьогодні ми переконалися, що й серед нас є дуже багато знавців інформатики. Хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися, а команді, яка сьогодні трішечки відстала, радимо не перейматися невдачею, а поповнювати свої знання.
Ми дякуємо командам за співпрацю у підготовці та проведенні гри.
зараз я надаю слово журі для оголошення результатів подорожі.
Нагородження команд.