Спостереження та аналіз уроку інформатики
Алгоритм спостереження
(сутність, структура й функції процесу навчання)
1. Тема, мета спостережуваного уроку?
Тема: Поняття інформації. Повідомлення.
Мета: Пояснити учням що таке інформація та повідомлення.
2. Які факти підтверджували те, що навчання - це спільна діяльність вчителя та учнів, взаємопов'язаний процес викладання і учіння?
Навчання це спільна діяльність вчителя та учнів, взаємопов'язаний процес викладання і учіння.
Викладання - це діяльність вчителя, яка полягає як у передачі учням певного обсягу готових знань, так і в керівництві навчально-пізнавальною діяльністю учнів, їх вихованням і розумовим розвитком.
Учіння є системою навчально-пізнавальної діяльності того, хто вчиться, спрямованої на сприймання, осмислення, засвоєння, оволодіння, відтворення й застосування знань, навичок і вмінь.
3. На якому етапі пізнання проходило засвоєння матеріалу на уроці? (Чуттєве пізнання, абстрактне, узагальнене пізнання навколишнього світу)?
Засвоєння матеріалу уроку проходило на етапі узагальненого пізнання навколишнього світу. Вчитель використовував приклади з повсякденного життя, щоб пояснити дітям щоб їм було більш зрозуміло.
4. Як було зорганізовано викладання на уроці? Як учитель керував навчально-пізнавальною діяльністю учнів? У чому проявилося керівництво вчителя на уроці? Чи були учні суб'єктами навчання? Доведіть.
1) Викладання на уроці було лекцією.
2) Вчитель не керував навчально-пізнавальною діяльністю учнів.
3) Ні в чому не проявилося керівництво вчителя на уроці.
4) Учні лише дивилися та слухали і не могли якось вплинути на урок наприклад задати питання і тому вони були неповноцінними суб’єктами навчання.
5. Які ланки взаємодії вчителя і учнів ви змогли простежити?
Тут взаємодіє тільки вчитель до учнів, тільки в одному напрямку.
6. Чи здійснювався процес навчання на уроці? Наскільки ефективно він був організований з точки зору взаємодії вчителя та учнів і реалізації функцій навчання? З точки зору організації навчальної діяльності учнів на уроці? Чи був процес навчання цілісним? Доведіть.
1)Так здійснювався процес навчання на уроці.
2)Неефективно тому що тільки вчитель розказував лекцію.
3) Учні лише слухали та дивилися.
4) Ні. Відповідь була вже вказана в питанні 4 та 5.
7. Які знання і вміння формувалися на уроці? Які способи для цього використовував учитель? Які ключові компетентності формувалися завдяки цьому?
1) Формувалися знання про інформацію та повідомлення. Та формувалися вміння пояснювати що таке інформація та повідомлення, та як їх розрізняти.
2)Приклади з життя, малюнки цих прикладів, та пояснення.
3) Формувалися такі ключові компетентності: цифрову, грамотність.
8. Які психічні функції особистості учня розвивалися на даному уроці? Як організація уроку сприяла цьому розвитку?
1)Відповідальність, та розсудливість.
2)Коли вчитель пояснював про повідомлення, в прикладі про пожежу.
9. Які якості особистості і якими засобами виховував вчитель на уроці?
Монотонна промова вчителя виховує в учнях вичерпність, та грамотність в мові, але і вона має свої недоліки.
10. Наскільки ефективно були реалізовані функції навчання?
Цей урок не дуже ефективно реалізує освітню, виховну, розвиваючу функцію навчання.
Висновок: На мою думку найбільша проблема в цьому уроці яка і не дозволяє ефективно реалізувати функції навчання це монотонна промова вчителя вона не дає гарно запам’ятати матеріал, говорити біль жвавіше допомогло б краще запам’ятати цей матеріал.