Тема уроку: Поняття інформації. Повідомлення
Цілі:
Тип уроку: урок засвоєння знань та їх первинного закріплення.
Форма роботи: фронтальна, робота в парах.
Обладнання: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Хід уроку
Розповідає учням про послідовність уроку:
Сьогодні ми дізнаємося:
Слово вчителя:
Учні, погляньте навколо, скільки існує предметів у світі. Пізнаючи навколишній світ ми формуємо своє бачення про нього. Кожного дня ми дізнаємося щось нове – одержуємо інформацію.
Під інформацією розуміють відомості про об'єкти навколишнього світу, які сприймаються людиною, твариною, рослинним світом або спеціальними пристроями і підвищують їх рівень поінформованості. Інформація передається за допомогою повідомлень. Повідомлення – це послідовність сигналів різної природи: звуків, символів, зображень, жестів тощо.
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
Практичне завдання.
Виконання кейсу:
Мета: засвоєння і систематизація знань про інформацію та повідомлення; закріпити вміння роботи з інформацією; формувати розуміння основних процесів роботи з інформацією, які є основою взаємодії між людьми.
Опис ситуації:
Іринці, учениці 5 класу потрібно розповісти своєму другу Колі про зоопарк, який вона відвідувала вчора.
Питання кейсу: Які інформаційні процеси буде виконувати Іринка при взаємодії з Кольою? Хто з дітей буде передавачем, а хто приймачем? Яким способои Іринці краще повідомити Колі про відвідування зоопарку?
Вирішення кейсів:
Перший етап — знайомство з ситуацією, її особливостями.
Другий етап — виділення основної проблеми (основних проблем), виділення чинників і персоналій, які можуть реально впливати.
Третій етап — пропозиція концепцій або "мозковий штурм".
Четвертий етап — аналіз наслідків ухвалення того або іншого рішення.
П'ятий етап — вирішення кейса — пропозиція одного або декількох варіантів (послідовності дій), вказівка на можливе виникнення проблем, механізми їх запобігання і рішення.
Рефлексія