План-конспект уроку: "Поняття інформації. Повідомлення"

Про матеріал
План-конспект уроку: "Поняття інформації. Повідомлення". Розробка уроку з теми: Поняття інформації. Повідомлення 5 класу.
Перегляд файлу

Тема уроку: Поняття інформації. Повідомлення

Цілі:

  • Навчальна: ознайомлення учнів з поняттям “інформація”, “повідомлення”, пояснити учням які існують види інформації за способами сприйняття і формами подання, яким чином можна виміряти інформацію.
  • Розвивальна: розвивати логічне мислення, креативність, увагу та пам’ять
  • Виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до техніки, колективізм та повагу до оточуючих/

Тип уроку: урок засвоєння знань та їх первинного закріплення.

Форма роботи: фронтальна, робота в парах.

Обладнання: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Хід уроку

  1. Організаційний етап
    • Привітання
    • Перевірка присутніх
    • Перевірка готовності учнів до уроку

 

  1. Актуалізація опорних знань

Розповідає учням про послідовність уроку:

Сьогодні ми дізнаємося:

  • Що  таке інформація ?
  • Які властивості вона має ?
  • Що  можна робити з  інформацією ?
  1. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя:

Учні, погляньте навколо, скільки існує предметів у світі. Пізнаючи навколишній світ ми формуємо своє бачення про нього. Кожного дня ми дізнаємося щось нове – одержуємо інформацію.

Під інформацією розуміють відомості про об'єкти навколиш­нього світу, які сприймаються людиною, твариною, рослинним сві­том або спеціальними пристроями і підвищують їх рівень поінфор­мованості. Інформація передається за допомогою повідомлень. Повідомлення – це послідовність сигналів  різної природи: звуків, символів, зображень, жестів тощо.

  1. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

  1. Фізкультхвилинка
  2. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Виконання кейсу:

Мета: засвоєння і систематизація знань про інформацію та повідомлення; закріпити вміння роботи з інформацією; формувати розуміння основних процесів роботи з інформацією, які є основою взаємодії між людьми.

Опис ситуації:

Іринці, учениці 5 класу потрібно розповісти своєму другу Колі про зоопарк, який вона відвідувала вчора.

Питання кейсу: Які інформаційні процеси буде виконувати Іринка при взаємодії з Кольою? Хто з дітей буде передавачем, а хто приймачем? Яким способои Іринці краще повідомити Колі про відвідування зоопарку?

Вирішення кейсів:  

Перший етап — знайомство з ситуацією, її особливостями.

Другий етап — виділення основної проблеми (основних проблем), виділення чинників і персоналій, які можуть реально впливати.

Третій етап — пропозиція концепцій або "мозковий штурм".

Четвертий етап — аналіз наслідків ухвалення того або іншого рішення.

П'ятий етап — вирішення кейса — пропозиція одного або декількох варіантів (послідовності дій), вказівка на можливе виникнення проблем, механізми їх запобігання і рішення.

  1. Підсумки уроку

 

Рефлексія

  • Що нового ви сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Чи виникали труднощі?

 

  1. Домашнє завдання
  2. Оцінювання роботи учнів

 

 

 

docx
Додано
18 грудня 2020
Переглядів
1387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку