20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Гра-експрес "Що ти знаєш про Україну"

Про матеріал

Урок розроблено з метою поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; продовжувати вивчати історію рідного краю та його героїчне минуле; формувати громадянські якості: патріотизм, людяність, працьовитість.

Перегляд файлу

Тема. Гра-експрес «Що ти знаєш про Україну?»

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; продовжувати вивчати історію рідного краю та його героїчне минуле; формувати громадянські якості: патріотизм, людяність, працьовитість.

Обладнання: презентація (український вінок), предметні малюнки, картки з номерами завдань, пісня.

Хід гри

І. Організаційний момент. Вступна частина

Вчитель: Любі діти, я рада зустрічі з вами на грі-експрес «Що ти знаєш про Україну?». Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини — Батьківщину. Її героїчне минуле і сучасне, її солов’їну мову та чарівну природу, народні звичаї та традиції. Україна живе у серці кожного українця: маленького хлопчика з залитої сонцем пісочниці, романтичної білявки в блакитній сукні, і серйозного дядечка з кейсом у руці. Любити, знати історію та звичаї своєї Батьківщини — святий обов’язок усіх її жителів. Проведемо ми гру у формі експрес. Запитаєте як це? Просто, ми подорожуватимемо потягом-експрес, але не просто подорожуватимемо, а будемо гратися на кожній зупинці. Ви готові? Тоді вирушаємо!

Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має.

Та гарніші завжди поміж них

Ті, що квітнуть у рідному краї.

Є багато пташок голосних,

Любі, милі нам співи пташині,

Та завжди наймилішими з них

Будуть ті, що співають на Батьківщині.

І тому найдорожчою нам

Є і буде в кожну хвилину

Серед інших країн лиш одна –

Велична й свята – Україна!

ІІ. Основна частина.

В екіпаж «Експрес» входять: машиніст – Юлія Володимирівна, помічники машиніста, наше вельмишановне журі, яке оцінюватиме ваші старання – Ірина Дмитрівна та Віта Ігорівна, пасажири – команди «Козачата», «Патріоти», «Українознавці».

Перед тим, як виконувати завдання, вам необхідно обрати капітана. Поміркуйте, кого б ви хотіли обрати капітаном своєї команди. Він має бути найсміливішим, найзавзятішим, найвихованішим учнем або ученицею.

Пам’ятайте, команди, помічники машиніста уважно слідкують за поведінкою у вагоні «Експресу», тому, можуть знімати бали командам за поведінку.

Відправляємося зі станції «Клас» до першої зупинки під назвою «Ну, постривай!»

Гра №1 «Ну, постривай!»

Вчитель. Перший наш конкурс – продовжити прислів’я. Прошу капітанів команд вибрати номери завдань. Серед номерів є і «щасливий білет», який дає команді додатковий бал.

Завдання:

1. Хліб, сіль їж, а правду (ріж).

2. Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш).

3. Друга легше знайти, ніж… (зберегти).

4. Ранні пташки росу п’ють, а пізні (сльози ллють).

5. Заліз кіт на сало і кричить («мало!»).

6. Праця годує, а лінь (марнує).

7. Гостре словечко коле (сердечко).

8. Хочеш їсти калачі… (не сиди на печі).

9. Без верби і калини нема… (України).

Гра №2 Відео-гейм.

Вчитель. Подивіться, будь ласка, на квіти, які зображені на малюнку. Вам  треба вказати на ті рослини, які вплітають в українській вінок. Кожній команді дається 1 спроба. Тобто, ви повинні назвати якомога більше рослин, які зображені перед вами, коли хтось один допускає помилку, хід переходить іншій команді. Між командами дозволяється повтор рослин.

Фізкультхвилинка

Пісня, як душа народу, завжди з ним – і в горі, і в радості. Сьогодні у нас гарний настрій, тож заспіваймо веселу українську пісню.

Гра №3 «Крученики»

Вчитель. А зараз ми пропонуємо командам позмагатися у читанні скоромовок. Я даю кожному на парту скоромовку, вам потрібно якнайшвидше вивчити її і захистити свою команду – вимовляючи скоромовку чітко та швидко. Команді однакова скоромовка.

1. Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

2. От Кіндрат, так Кіндрат,

Зуб зламав об мармелад.

3. Хитру сороку спіймати морока,

А на сорок сорок – сорок морок.

Гра №4 «Ти мені, я тобі»

Вчитель. А зараз пропоную командам позмагатися у відгадуванні загадок. Вибірково на парту кладу однакову кількість загадок для кожної команди. Ви по черзі зачитуєте загадки один одним ланцюжком. Коли команда не знає відповіді, хід переходить до наступної команди. Якщо ж і та команда не може впоратись, має право відгадати загадку та команда, яка її зачитувала.

1. Сам у церкві не буває, а других туди зазиває. ( Дзвін)

2. В лісі вирізана, гладенько витесана,

Співає, заливається, як називається? (Сопілка)

3. Маленький, сіренький, по гаях літає, уночі співає. (Соловей)

4. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. (Лелека)

5. Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається? ( Тополя)

6. Воно належить мені, але інші вживають його частіше за мене. (Ім’я)

7. У вінку зеленолистім, у червоному намисті,

Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

8. Проливала дрібні сльози молода дівиця.

Полоскала довгі коси у чистій водиці. (Верба)

9. Одного батька і одної матері дитина, а нікому з них не син. (Дочка).

Гра №5 «Чомучка»

Вчитель. А зараз команди відгадають кросворд. Я зачитую запитання, а відповідатиме та команда, учасник якої підійняв руку першим. Мої помічники уважно слідкуватимуть за вашими руками. Будьте уважні!

Запитання до кросворду:

1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)

2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)

3. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)

4. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.(Тополя)

5. Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)

6. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

Гра №6 «Далі, далі, далі».

Вчитель. Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені запитання за 1 хвилину.

Запитання для І команди

1. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ)

2. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)

3. Автор слів гімну України. (П. Чубинський)

4. Яка назва гімну України. (Ще не вмерла Україна)

5. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)

6. Як називається основний закон України? (Конституція)

7. Найвідоміші брати України, які завдяки своїй силі та витримці прославили нашу державу на весь світ. Чемпіони з боксу у важкій вазі? (Брати Кличко)

8. Наука про минуле (історія). 

9. Як називався начальник козацького війська? (Гетьман).

10. Як називається найвища вершина Карпат? (Говерла)

Запитання для ІІ команди

1. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)

2. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)

3. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)

4. Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. (Кобзар)

5. Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського, що стали гімном, на музику? (Вербицький)

6. Що означає слово «козак»? (Вільна ,незалежна людина)

7. Велике державне свято, яке символізує об’єднання України. (День Соборності України – 22 січня)

8. Без чого зникає народ? (без мови). 

9. Українська казка, в якій домашню тварину називають паном? («Пан Коцький»).

10. Яке справжнє прізвище Лесі Українки? (Лариса  Косач – Квітка)

Запитання для ІІІ команди.

  1. Державна мова України? (українська)
  2. Український народний танець? (гопак).
  3. Народнообрядова пісня, в якій оспівується пробудження природи, кохання, надії на врожай (веснянка).
  4. Прикраси з перлів, коралів, які носять жінки на шиї (намисто).
  5. Старовинна обрядова новорічна пісня, що виконується 31 грудня та 1 січня за старим стилем (щедрівка).
  6. Квіти, листя, гілки, сплетені в коло, яким зазвичай прикрашають голову дівчата (вінок).
  7. Розмальоване яйце (писанка).
  8. Як називалися воїни, що майже 300 років боронили Україну від зовнішніх ворогів? (Козаки).
  9. Назвіть символи України? (калина, верба, тризуб, прапор, гімн).
  10.          Які моря омивають Україну? (Чорне, Азовське)

 

Ми повернулися нашим «Експресом» до зупинки «Клас». А тепер, наше журі, яке спостерігало за нами всю нашу мандрівку, оголосить нам результати, яка з команд перемогла і отримає нагороду. А поки помічники мої вирішуватимуть, я пропоную прослухати вірші наших юних поетес. Прошу вас!

ІІІ. Заключна частина.

Вчитель. Ось і завершилася наша гра-експрес про Україну. Сьогодні ми з вами ще раз пригадали українські звичаї і традиції, символи нашої держави. Бо знати та пам’ятати це потрібно, тому що ми з вами живемо в Україні, нашому рідному краї. А велика, священна і прекрасна любов до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих серцях.

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Слово журі. Вручення грамоти команді.

 

 

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку