Підвищення престижу читання. Зробити книгу супутником життя, а не тільки навчальних знань. Сприяти тому, щоб книга стала для вихованців завжди новим, завжди досягненим дивом, щоб вони прагнули до систематичного спілкування з нею. Прищеплювати любов до книги, навчати думати, виробити навички самостійної роботи з книгою; виховувати потребу у читанні, культуру читання. Відзначити активних читачів, прорекламувати важливу роль книги та бібліотеки в житті людини.
Раківська ЗОШ
Гра – конкурс
Найкращий
читач року!
6 – 7 кл.
Мета: Підвищення престижу читання. Зробити книгу супутником життя, а не тільки навчальних знань. Сприяти тому, щоб книга стала для вихованців завжди новим, завжди досягненим дивом, щоб вони прагнули до систематичного спілкування з нею. Прищеплювати любов до книги, навчати думати, виробити навички самостійної роботи з книгою; виховувати потребу у читанні, культуру читання. Відзначити активних читачів, прорекламувати важливу роль книги та бібліотеки в житті людини.
Обладнання: Вислови про книгу, портрети письменників, завдання-картки, грамоти переможцям.
Хід гри
Бібліотекар 1: Доброго дня всім присутнім у цьому класі! Ми щиро раді вітати вас на нашому святі розуму і кмітливості «Найкращий читач року».
Бібліотекар 2: Добрий день дорогі гості! Сьогодні наше свято ми присвячуємо її Величності – Книзі, та Вам – наші шановні розумники, постійні читачі бібліотек нашого села.
Бібліотекар 1: Учитель і бібліотекар є невід’ємним цілим. Учитель дає початок навчання, а бібліотекар – продовження. Людина яка любить читати, стає розумнішою, шляхетнішою.
Бібліотекар 2: Любі читачі, протягом року ми не тільки видаємо вам книги, а й спілкуємось з вами, допомагаємо у виборі книги, спостерігаємо за вами, як за читачами. Сьогодні ми бібліотекарі звітуємо разом з вами, діти, про ваші досягнення у читанні. Перед вами не легке завдання: ви будете виборювати почесне звання «Найкращий читач року»
Бібліотекар 1: Наше змагання буде проведено в 2 тури. В кожному турі буде по 3 завдання. В 2 тур пройдуть лише 4 учасники ( з кожного класу по 2 учня) які набрали найбільшу кількість балів.
Бібліотекар 2: А для того, щоб ваші знання були об’єктивно оцінені ми запросили в наше журі поважних і ерудованих людей, які знають відповіді на всі запитання. Представляю: Семко Н.М. – учитель української мови та літератури.
Полухтіна Ю.В. – учитель світової літератури 8-11кл.
Абрамович С.М. – вчитель російської та світової літератури 5-7кл
Костенко Л.В. – заступник директора з навчально-виховної роботи.
Оцінювати відповіді учнів потрібно по 12-ти бальній шкалі.
Бібліотекар 1: Хвилююча мить – просимо кожного з вас, наші учасники, коротко представитись ( прозвище ім’я по батькові, клас)
Бібліотекар 2: І так розпочинаємо нашу конкурсну програму.
І тур
1. Завдання.
Сформулюйте свою думку : «Чим є книга для вас», « Яким творам ви надаєте перевагу, чому?» Ми хочемо почути повну, гарну відповідь.
Бібліотекар 1:
2. Завдання.
Дайте письмово відповіді на питання.
1. З якого твору до нас прийшов П’ятниця? ( Робінзон Крузо Д.Дефо)
2. Його вчителями були ведмідь Балу, пантера Багіра, пітон Каа. (Манглі)
3. Хто є автором твору «Діти підземелля» (В.Короленко)
4.Як звати двох бешкетників, котрим вдалося побувати на власному похороні?
(Том Соєр, Гек Фін)
5.Як звати най балакучішу жінку в українських народних казках? (Язиката Хвеська)
6. Рідна мова Бременських музикантів? (німецька)
7. Як звали дівчинку, яка ввела в моду блакитне волосся? (Мальвіна)
8. Назвіть книгу, яка знає усе. (Енциклопедія)
9.Яке справжнє ім’я Лесі Українки? (Лариса Косач)
10.Великий російський байкар. (Крилов)
Бібліотекар2: А зараз поки учасники працюють над завданням, прошу вас вболівальники, пограти з нами. Скажіть будь-ласка на чому, кому, або за допомогою яких предметів здійснювали подорожі герої книжок:
Бібліотекар 1: Останнє завдання І туру.
3. Завдання.
Я ставлю по 3 запитань. Питання для учнів 6-7 класів різні по складності. Ви відразу повинні дати відповідь. Якщо учасник не знає відповіді будь хто з учасників може відповісти, заробивши собі додаткові бали.
Питань присвяченні нашому земляку Т.Г.Шевченку, так, як конкурс ми проводимо на кануні Шевченківських днів.
6кл.
(Заповіт)
« Затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих» (Садок вишневий коло хати)
Бібліотекар2:
7кл.
«Чом вас вітер не розвіяв в степу, як пилину?
Чом вас лихо не приспало, як малу дитину?»
(Думи мої, думи мої)
«Кругом поле, як те море широке, синіє» ( Тополя)
Бібліотекар 1: Ось і підійшов до закінчення І тур нашого конкурсу. Щоб підвести підсумки членам журі потрібен час , тому давайте проведемо гру з глядачами.
Гра «Показуха»
Кожному учаснику пропонують по одному фразеологізму. Завдання: за допомогою пантоміми влучно і точно відтворити дані фразеологізми:
Бібліотекар 2: Надаємо слово журі.
Ну що ж , ми мали можливість переконатись що ви маєте неабиякі здібності. Привітайте наших переможців І туру та учасників ІІ туру:
учнів 6 класу_______________________________________________ та
учнів 7 класу_______________________________________________
Бібліотекар 1: Шановні учасники приготувались, розпочинаємо ІІ тур!
ІІ тур
1.Завдання.
Я зачитую чотири підказки, за ними учень вгадує зарубіжного письменника. Чим менше підказок він використає, тим більше отримує балів. Конкурс оцінюється у
8 балів.
6кл.
(Антон Чехов)
1. Він народився 6 червня 1799р. в м. Москві.
2. В дитинстві писав вірші французькою мовою.
3. Мав брата Льва та сестру Ольгу.
4. Написав казку, яка дуже схожа на казку братів Грім. «Білосніжка»
(Олександр Пушкін)
Бібліотекар 2:
7кл
(Ганс Крістіан Андерсен)
місяць, а й в інші світи.
(Жуль Верн)
Бібліотекар 1:
2. Завдання.
Я зачитую питання, кожному учаснику по 20 запитань, учасник дає відповіді, а якщо не знає говорить далі. Отже питання для 6кл.
1. Розмова двох дійових осіб. (Діалог)
2. Хто автор казки «Рукавичка» (Народ)
3. Кущова рослина - символ нашого народу. (Калина)
4. Відома українка, що ввійшла в історію, як дружина турецького султана.
(Роксолана)
Бібліотекар 2:
Питання 7кл.
Бібліотекар 1:
Питання 6кл.
1. Якого кольору були перші чорнила? (Чорного)
2. Довгий козацький човен. (Чайка)
3. Батьківщина футболу. (Англія)
4. В кого перетворилось гидке каченя? (в лебедя)
5. Перший підручник? (буквар)
6. Печатне видавництва з найсвіжішими новинами. (Газета)
7. Предмет гордості Карабаса Барабаса. (борода)
8. Хвостатий розділовий знак. (кома)
9. Хто жив у лампі Аладіна? (джин)
10. Коли співають щедрівки? ( на новий рік)
11. Який титул придумав кіт у чоботях своєму господарю? (Маркиз)
12. Наука про те, що було до нас? (історія)
13. Який день у твоєї бібліотеці вихідний? (субота, неділя)
14. Як називається література про майбутнє? (фантастика)
15. У школі ти учень, а в бібліотеці? (читач)
16. В горах розбійник Алі Баба, у лісі Баба Яга, а в Африці…? (Бармалєй)
17. Що мішало спати принцесі? (Горошина)
18. Як називають Духа-охоронця людського помешкання? (домовий)
19. З якої це казки «Сім-сім, відчинись» (Алі Баба, та 40 розбійників)
20. Ім’я подружки 7 гномів? ( Білосніжка)
Бібліотека 2:
Питання 7кл.
1. Хто вбив О.С.Пушкіна? (Дантес)
2. Є каза про іграшкового солдата і прекрасну балерину. З чого був зроблений цей
солдат? (з олова)
3. Хворий , для якого варення кращі ліки. (Карлсон)
4. Назвіть засновників міста Києва? (Кий, Щек, Хорів сестра Либідь)
5. Як звали героя поеми О.С.Пушкіна, у якого чаклун викрав наричену? (Руслан)
6. Що мав здобути у Колхіді Ясон та аргонавти? (Золоте руно)
7. Слабке місто Ахіллеса? (П’ята)
8. Як звали братів – ченців, які створили слов’янські азбуки кирилицю та
глаголицю? (Кирилр та Мефодій)
9. Як називається насип над стародавньою скіфською могилою? (курган)
10. Найшвидший звір з породи котячих? (Гепард)
11. У якого птаха найбільше у світі гніздо? (у Орла)
12. Як називається жанр живопису, який зображує одну людину або групу людей?
(Портрет)
13. Назвіть одним словом: живопис, скульптура, література. (Мистецтво)
14. Як називається споруда для глядачів на стадіоні? (Трибуна)
15. Назвіть найбільш поширений музичний інструмент у слов’ян. ( Сопілка)
16. Назвіть назву казки додавши одне слово « Троє…. (поросят)
17. Що сталося із жабою, коли її поцілував царевич? (стала царівною)
18. Назвіть автора казки «Колобок» (народ)
19. Що приніс для людей Прометей? (Вогонь)
20. Сукня, яка сигналізує про настання літа. (Сарафан)
Бібліотекар 1: Нашим останнім завданням для вас, буде легким навіть, я б сказала, веселим. Отже
3. Завдання. Я зачитую жартівливий опис казкового героя, або оголошення яке він про себе дав. Ви, на швидкість, впізнаєте та називаєте ім’я цього героя.
1. Мандрував дорогами все своє життя. Співав пісні, вважав себе невловимим, та,
врешті, пісня його обірвалась на півслові. (Колобок)
2. Оголошення «Вчу гусей рятувати від змій дітей» (Івасик – Телесик)
3. Неперевершений шибеник, представник сімейства овочів. Скоїв правопорушення
і сидів за гратами. (Чиполіно)
4. Оголошення « Продам недорого колекцію стріл від Івана – Царевича»
(Царівна – жаба)
5. Не бик, а реагує на червоні чоботи. Не вірменське радіо, але любить обдурити.
Улюблене дерево – клен. Боїться знаку на тілі. (Коза – дереза)
6. Оголошення «Вчу, своїх сестер, нести золоті яйця» (Курочка ряба)
7. Сидів у бочці і тремтів за своє життя. А потім, дякуючи тому, що було в цій бочці,
став повелителем, бо відрізнявся від усіх. (Фарбований лис)
8. Оголошення «Ловлю звірів для зоопарку екологічно чистим солом’яним боком»
(Солом’яний бичок)
9. Коли годинник б’є 12 разів, багатство перетворюється на бідність, транспорт на
овоч, слуги на тварин а принцеса на звичайну дівчинку. (Попелюшка)
10. Оголошення « Лякаю за помірну плату - обід в лісі: кабанів, вовків, ведмедів,
зайців.» (пан Коцький).
Бібліотекар 2: Ось і підійшов до завершення наш конкурс. Прошу членів журі підвести кінцеві результати. (слово журі).
Бібліотекар 1: Привітайте наших переможців ІІ туру:
ученицю 6 класу_______________________________________________ та
ученицю 7 класу_______________________________________________
Дякуємо всім за участь. До нових зустрічей.
1. З якого твору до нас прийшов П’ятниця? ( Робінзон Крузо Д.Дефо)
2. Його вчителями були ведмідь Балу, пантера Багіра, пітон Каа. (Манглі)
3. Хто є автором твору «Діти підземелля» (В.Короленко)
4.Як звати двох бешкетників, котрим вдалося побувати на власному похороні?
(Том Соєр, Гек Фін)
5.Як звати най балакучішу жінку в українських народних казках? (Язиката Хвеська)
6. Рідна мова Бременських музикантів? (німецька)
7. Як звали дівчинку, яка ввела в моду блакитне волосся? (Мальвіна)
8. Назвіть книгу, яка знає усе. (Енциклопедія)
9.Яке справжнє ім’я Лесі Українки? (Лариса Косач)
10.Великий російський байкар. (Крилов
1. З якого твору до нас прийшов П’ятниця? ( Робінзон Крузо Д.Дефо)
2. Його вчителями були ведмідь Балу, пантера Багіра, пітон Каа. (Манглі)
3. Хто є автором твору «Діти підземелля» (В.Короленко)
4.Як звати двох бешкетників, котрим вдалося побувати на власному похороні?
(Том Соєр, Гек Фін)
5.Як звати най балакучішу жінку в українських народних казках? (Язиката Хвеська)
6. Рідна мова Бременських музикантів? (німецька)
7. Як звали дівчинку, яка ввела в моду блакитне волосся? (Мальвіна)
8. Назвіть книгу, яка знає усе. (Енциклопедія)
9.Яке справжнє ім’я Лесі Українки? (Лариса Косач)
10.Великий російський байкар. (Крилов
1. З якого твору до нас прийшов П’ятниця? ( Робінзон Крузо Д.Дефо)
2. Його вчителями були ведмідь Балу, пантера Багіра, пітон Каа. (Манглі)
3. Хто є автором твору «Діти підземелля» (В.Короленко)
4.Як звати двох бешкетників, котрим вдалося побувати на власному похороні?
(Том Соєр, Гек Фін)
5.Як звати най балакучішу жінку в українських народних казках? (Язиката Хвеська)
6. Рідна мова Бременських музикантів? (німецька)
7. Як звали дівчинку, яка ввела в моду блакитне волосся? (Мальвіна)
8. Назвіть книгу, яка знає усе. (Енциклопедія)
9.Яке справжнє ім’я Лесі Українки? (Лариса Косач)
10.Великий російський байкар. (Крилов
1. З якого твору до нас прийшов П’ятниця? ( Робінзон Крузо Д.Дефо)
2. Його вчителями були ведмідь Балу, пантера Багіра, пітон Каа. (Манглі)
3. Хто є автором твору «Діти підземелля» (В.Короленко)
4.Як звати двох бешкетників, котрим вдалося побувати на власному похороні?
(Том Соєр, Гек Фін)
5.Як звати най балакучішу жінку в українських народних казках? (Язиката Хвеська)
6. Рідна мова Бременських музикантів? (німецька)
7. Як звали дівчинку, яка ввела в моду блакитне волосся? (Мальвіна)
8. Назвіть книгу, яка знає усе. (Енциклопедія)
9.Яке справжнє ім’я Лесі Українки? (Лариса Косач)
10.Великий російський байкар. (Крилов
1. З якого твору до нас прийшов П’ятниця? ( Робінзон Крузо Д.Дефо)
2. Його вчителями були ведмідь Балу, пантера Багіра, пітон Каа. (Манглі)
3. Хто є автором твору «Діти підземелля» (В.Короленко)
4.Як звати двох бешкетників, котрим вдалося побувати на власному похороні?
(Том Соєр, Гек Фін)
5.Як звати най балакучішу жінку в українських народних казках? (Язиката Хвеська)
6. Рідна мова Бременських музикантів? (німецька)
7. Як звали дівчинку, яка ввела в моду блакитне волосся? (Мальвіна)
8. Назвіть книгу, яка знає усе. (Енциклопедія)
9.Яке справжнє ім’я Лесі Українки? (Лариса Косач)
10.Великий російський байкар. (Крилов
1. З якого твору до нас прийшов П’ятниця? ( Робінзон Крузо Д.Дефо)
2. Його вчителями були ведмідь Балу, пантера Багіра, пітон Каа. (Манглі)
3. Хто є автором твору «Діти підземелля» (В.Короленко)
4.Як звати двох бешкетників, котрим вдалося побувати на власному похороні?
(Том Соєр, Гек Фін)
5.Як звати най балакучішу жінку в українських народних казках? (Язиката Хвеська)
6. Рідна мова Бременських музикантів? (німецька)
7. Як звали дівчинку, яка ввела в моду блакитне волосся? (Мальвіна)
8. Назвіть книгу, яка знає усе. (Енциклопедія)
9.Яке справжнє ім’я Лесі Українки? (Лариса Косач)
10.Великий російський байкар. (Крилов