Гра-конкурс "Усе про друзів наших- птахів"

Про матеріал

Матеріал містить цікаві завдання про різноманітність та особливості життєдіяльності птахів, який можна використати на уроках біології, природознавства, при підготовці позакласних заходів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра-конкурс

 

«Усе про друзів наших- птахів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Мета:Сприяти духовному збагаченню учнів; показати різноманітність пташиного світу,    привернути увагу учнів до необхідності дбайливого ставлення до всього живого, зокрема       

               птахів.Формувати вміння командної гри.

 

У грі беруть участь дві команди- збірні учнів 7-9 класів.

 

Конкурс   « Бліцтурнір»

Кожна команда швидко відповідає на 10 запитань, за кожну правильну відповідь одержує по

одному балу.

Перша команда.

  1. Кінцівки, які дозволяють птаху літати. (Крила)
  2. Розширення стравоходу в голуба.(Воло)
  3. Яке серце у птахів? (Чотирикамерне)
  4. Спосіб запліднення у птахів. (Внутрішнє)
  5. Будівлі птахів. (Гнізда)
  6. Якого органа видільної системи немає у птахів? (Сечового міхура)
  7. Оболонка яйця, що є джерелом води. (Білки)
  8. Оболонка яйця, яка пігментується. (Шкаралупа)
  9. Пташиний спосіб дихання. (Подвійний)
  10. Відділ шлунка, що замінює зуби птахам.(М’язовий)

 

Друга команда.

  1.  Частина нижньої кінцівки птахів зі зрослих кісток стопи та пальців.(Цівка).

   2.  Роговий чохол, що покриває кістки щелеп. (Дзьоб)

   3.  Покриви тіла птахів. (Пір’я)

   4  .Функціонуючий орган розмноження самки. (Лівий яєчник)

   5.  Де міститься запас поживних речовин у яйці? (У жовтку)

   6.   Розширення великих бронхів за межами легень у птахів. (Повітряні мішки)

   7.   Судини, що несуть кров від серця. (Артерії)

   8    Різновид пухових пер.(Пух)

9.    Високий гребінь грудини, що збільшує площу прикріплення грудних м’язів. (Кіль)

10.     Що з’явилося раніше курка чи яйце? (Яйце, оскільки в процесі еволюції воно   виникло в плазунів).

 

«Упізнай за описом» -так називається наступний конкурс.Кожній  команді зачитується словесний «портрет» птаха. Ваше завдання – упізнати та назвати його.

 

«Портрет» №1

Цей птах належить до водоплавних.Він має довгу шию й укорочені ноги.На ногах по три паль-

ці, зєднані  плавальними перетинками. Дзьоб має широкий і сплюснений. Цей птах найбіль -

ший серед представників ряду Гусеподібні. Маса тіла сягає 10 кг, а розмах крил -2,5 м. Свої

гнізда будують у глухих місцинах. Харчуються підводними частинами рослин. Пари утворю-

ють на все життя. Про їхню відданість складають пісні, легенди. Промисел цих птахів в Україні

заборонений.

 

«Портрет» №2

Ці птахи чудово плавають і пірнають.У воді вони можуть розвивати швидкість до 40 км/год, а під водою перебувати до 2,5 хвилин і більше. Пірнають на глибину 130м. Розміри птахів великі:від 27 см до 120 см у довжину з масою тіла 15-40 кг. Зустрічаються в Австралії, на півдні Африки, на островах Південної Америки, в Антарктиді.На суші пересуваються повільно на задніх кінцівках.До польоту не здатні, але кіль добре розвинений.Харчуються рибою. Від-

Кладають одне-два яйця і висиджують, тримаючи їх ногами та прикриваючи складкою шкіри.

(Відповіді команд, підбиття підсумків)

 

Конкурс «Зоряна година орнітолога»

 

  1. Які птахи прилітають до нас першими? (Граки, шпаки)
  2. Де ночують білі куріпки? (В снігу)
  3. Які птахи можуть міряти температуру дзьобом? (Австралійські сміттєві кури, вони міряють температуру всередині гнізда дзьобом)
  4. Який птах співає хвостом? (Бекас)
  5. Який птах вигодовує своїх пташенят рибою, а з риб’ячих кісточок робить гніздо? (Рибалочка)
  6. Який співочий птах у пошуках корму може ниряти і плавати під водою? (Оляпка)

 

 

  1. Чому  весною шпаки й галки сідають на корів, овець, коней? (Вищіпують шерсть на гнізда)
  2. Чому тіло мертвого шишкаря довго не розкладається? (Бо він живиться насінням хвойних і тіло просякнуте смолою)
  3. Яким птахам поставлено пам’ятники? (Горобцям у Бостоні)
  4. Який птах літає хвостом уперед і є найменшим у світі? (Колібрі)
  5. У яких птахів співають і самці і самки? (Снігурі)
  6. Яка пташка не в’є гнізда й не висиджує пташенят? (Зозуля)

 

 

Конкурс «Скільки птахів?»

 

Команди отримують списки видів птахів, серед яких трапляються синоніми. Потрібно вказати правильну кількість птахів.

 

  1.   Австралійський страус, чорногуз, щурка, оляпка, білий лелека, ягнятник, бджолоїдка, бородач, пронурок, бусол, ему.

    5 (Австралійський страус і ему; чорногуз, білий лелека і бусол; ягнятник і  бородач; щурка і бджолоїдка;  оляпка і пронурок

 

  1.  Американський страус, крижень, чорний дятел, ворон, зимняк, дика качка, нанду, жовна, мохноногий канюк, крук, мишоїд.

           5 (Американський страус і нанду; крижень і дика качка; чорний дятел і жовна; ворон і     крук; зимняк, мохноногий канюк і мишоїд).

 

 

    Конкурс  «Скарбничка народної мудрості»

 

Упродовж двох хвилин кожна команда має пригадати найбільше народних прислівїв та прика-

зок про птахів.

 

 

 

   Конкурс «Вірю -  не вірю»

 

Кожній команді будуть поставлені 5 запитань. Члени команд  по черзі відповідають , «вірю», якщо згідні з твердженням і - «не вірю», якщо твердження хибне.

 

  1. Тіло птахів вкрите довгою вовною.
  2. Птахи мають обтічну форму тіла.
  3. Птахи мають дзьоб, у якому розташовані кілька рядів зубів.
  4. У птахів трикамерне серце.
  5. У птахів низький обмін речовин і тому перетравлювання їжі відбувається повільно.

 

  1. Птахи мають добре розвинений зір.
  2. Птахи не мають сечового міхура.
  3. Кістки у птахів дуже важкі.
  4. Яйце птахів вкрите вапняною шкаралупою.
  5. Птахи піклуються про своє потомство.

 

 

 

  Конкурс   «Третій зайвий»

Кожна команда отримує по три групи слів. Ваше завдання – знайти в кожній групі «зайве» слово та пояснити, чому ви так вважаєте.

  1. Ківі, страус, пінгвін.
  2. Лебідь, качка, сорока.
  3. Жовток, халази, кіль.

 

 

  1. Ластівка, соловей, горобець.
  2. Сова, пугач, дятел.
  3. Канатик, повітряна камера, мозочок.

 

Слово надається голові журі для оголошення остаточних підсумків і нагородження команди-переможниці та найактивнішого гравця в кожній команді.

 

Учитель. Природа створила птахів розумно, пристосувавши їх до життя. Слід замислитися, що все в природі для чогось існує. Варто оберігати природу, адже ми не царі природи, а лише її частина.

        Я бажаю, щоб у вашому житті виростали крила, душа співала, як пташка, щоб ви вмі-

                ли літати, не зважаючи на те, що у вас не має пристосувань до польоту, щоб ви були

                добрими, на вашій дорозі зустрічалися лише хороші люди.

doc
Пов’язані теми
Екологія, Позакласні заходи
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку