Гра – квест
«Математична регата»
Мета :формувати в учнів інтерес до математики; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність; виховувати працьовитість.
Обладнання: малюнки кораблів, якорів. таблиці з ребусами, геометричні фігури, таблиці з географічними назвами.
Хід заняття
1. Організація групи до роботи.
Сьогодні ми продовжуємо тиждень математики і відправимось у плавання по Математичному океану на вітрильних кораблях (зображення вітрильників закріпленні на дошці). Але в плавання незвичайне; ми проведемо математичну регату. Хто згадав,що таке регата? (Перегони на вітрильних кораблях). Розділимося на дві команди - два екіпажі. До складу екіпажів входять учні 1, 2 і 4 класів. Назвіть своїх капітанів і назви кораблів.
На екіпажі чекає нелегкий шлях. Потрібно подолати ряд труднощів: розв’язати приклади, задачі, виконати вправи. За правильну відповідь будете одержувати якори. (За правильно виконане завдання по 1 якору, за швидкість – ще 1).
А по закінченню змагань підіб’ємо підсумки. Екіпаж, у якого набереться найбільше якорів, вважатиметься переможцем: він першим „прийде” до місця призначення – порт Перемоги.
А допомагатиме нам слідкувати за правильністю обраного курсу та вчасним прибуттям у порт наше журі.
Сигнал про вашу готовність почати змагання, підняти якір і вітрила ви отримаєте, коли правильно виконаєте усні вправи і будете готовими підняти вітрила.
Усний рахунок
Винахідливий Кмітливий
4 клас. 23 х 3 – 9 15 х 4 + 40
33 х 2 + 34 24 х 4 - 6
45 : 3 – 10 720 : 9 – 20
2 клас. 2х6 3х8
4х6 3х9
2х8 4х8
1 клас.
2 + 10 = 7 - 5 =
9 + 1 = 9 - 6 =
Вихователь:
- Добре. Перше завдання ви виконали. Кораблі готові до виходу в океан.
Підняти якір!
А зараз капітани „прокладуть „ курс, відгадуючи ребуси:
Тримайся мужньо, капітане,
Змагатись будеш не на жарт,
І виграє лиш той між вами,
Хто є сильніший поміж вас.
Конкурс капітанів.
4=е
Коли розгадаєте ребус, прочитаєте на зворотному боці табличок назви „географічних пунктів”, в яких мають зупинятися кораблі.
(Капітани прикріплюють ці надписи біля кораблів).
Острів Обчислювальний. острів Задач, Острів Геометричний, порт Перемоги.
Вихователь. Прямо по курсу – острів Обчислювальний. Але зайти до нього зможуть лише ті кораблі, екіпажі яких розв’яжуть завдання, запропоновані місцевими мешканцями – гномами.(На дошці – зображення гномів).
Завдання «Цікаві квадрати»
Заповнити числами порожні клітинки. Для цього потрібно знайти суму чисел по діагоналі (для 2. 4 класів), потім вставити у порожні клітинки такі числа, щоб сума їх у рядочках дорівнювала сумі по діагоналі.
4 клас.
4 |
16. |
2. |
6 |
8 |
12 |
14. |
0 |
10 |
12. |
32 |
4 |
8 |
16. |
24 |
28. |
0 |
20. |
2 клас..
11 |
0 |
10. |
6. |
7. |
8 |
4. |
14 |
3 |
3. |
17 |
7 |
13. |
9 |
5. |
11. |
1 |
15 |
1 клас..
А для 1 класу простіше завдання - знайти суму чисел у стовпчиках і записати в порожні клітинки.
8 |
3 |
9 |
2 |
3 |
1 |
|
|
|
Після виконання завдання гномів ми можемо вирушати далі.
6 |
2 |
4 |
3 |
7 |
5 |
|
|
|
Вихователь. Увага! Ми наближаємось до острову Задач. Тут розташоване рибальське селище. Нас зустрічають рибалка, який просить вас допомогти розв’язати задачі (робота в групах).
Задачі
4 клас.
1.На пошиття 6 вітрил пішло 48 м тканини. Скільки потрібно тканини, щоб пошити 4 вітрила?
2. На виготовлення 3 човнів потрібно 27 колод. Скільки потрібно колод для виготовлення 5 човнів?
2.клас
Дуже раді восьминіжки,
Що у них по 8 ніжок.
Ну а скільки ніжок
у 2 восьминіжок?
2. Акула живе 20 років, а дельфін – 26 років. На скільки довше живе дельфін ніж акула?
1 клас.
1. Зловив Василько вісім риб.
Та раптом дві у воду – стриб!
Хто порахує, скільки
Ще рибок у Василька?
1. У мушлі на дні океану живуть 3 морських коники, 4 їжаки та 3 медузи. Скільки всього мешканців у мушлі?
А зараз океанські мешканці пропонують нам відпочити і провести фізкультхвилинку.
Хвилі бавляться та б'ються, роблять хвильові рухи руками
I стрибають, і сміються: стрибають
Вітер їм лоскоче п'яти.
Вгору, вниз і знову вгору Руки вниз — вгору
Підганяє дужий вітер.
Розгойдав він ціле море — Розводять руки в сторони,
Як же хвилям не радіти! усміхаються.
Сподобалася вам фізкультхвилинка ?
А ось інший рибалка, який багато ходив Математичним океаном під вітрилами, хоче вас розважити. Тому пропонує свої задачі – жарти.
4 клас.
2 клас
1 клас.
1. П’ять карасиків у Васі,
Стільки ж упіймав і Гліб.
Порахуйте, скільки разом
Упіймали хлопці риб.
2 клас. П'ять черепах пісок копають,
На сонці троє засмагають,
А двоє бавляться у воді.
То скільки їх? Скажіть мені. (10).
Молодці! (Команди отримують якорі).
Наступна наша зупинка - острів Геометричний.(Робота в парах).
4 клас. Квадрати поділено на рівні частини. Назви не заштриховану частину кожного з них.
2 клас. Скласти малюнок з геометричних фігур (кораблик). Назвати використані фігури.
1 клас. З яких геометричних фігур складено корабель. Полічи і напиши скільки,
_ _ _ _ _
Вихователь: Молодці! (Отримують якорі).
Нарешті ми досягли порту Перемога. Залишилося найцікавіше – дізнатися, який екіпаж найкмітливіший і найвинахідливіший.
А тепер – підсумки журі (підрахунок якорів).