Гра-квест по творчості Івана Франка

Про матеріал
Формувати в учнів ціннісне ставлення до особистості Каменяра, розвивати пізнавальний інтерес до подальшого вивчення спадщини письменника; сприяти виявленню організаторських та творчих здібностей; розвивати логічне мислення, кмітливість; сприяти згуртуванню учнівського колективу, умінню учнів злагоджено співпрацювати на шляху до спільної мети.
Перегляд файлу

Літературний квест для учнів 10 класу,

присвячений творчості Івана Франка

Мета: формувати в учнів ціннісне ставлення до особистості Каменяра,         розвивати пізнавальний інтерес до подальшого вивчення спадщини письменника; сприяти виявленню організаторських та творчих здібностей; розвивати логічне мислення, кмітливість;  сприяти згуртуванню учнівського колективу, умінню учнів злагоджено співпрацювати на шляху до спільної мети.

Хід гри

Ведучий пояснює учням правила гри

  1. У грі беруть участь 2 команди учнів 10 класу. Капітани команд отримують маршрутні листи.
  2. Кожна команда повинна пройти маршрутом та виконати завдання.
  3. У кожного у маршрутному листі зупинки розташовані так, щоб команди одночасно не перебували на одній зупинці. Після проходження останньої зупинки команди повинні повернутися до актової зали для підбиття підсумків та оголошення результатів квесту.
  4. На кожній станції присутній «відповідальний», який виставить бали за правильні відповіді. У разі використання підказки мінус 1 бал. У разі порушення правил на етапі отримують 1 хвилину штрафного часу.
  5. Переможцем гри вважатиметься команда, яка набере більшу кількість балів. У разі рівності балів головний приз отримає та команда, яка швидше впорається із завданнями,  іншу команду чекає «втішний» приз.

 Організаційний момент: учні  заздалегідь отримують завдання: повторити відомості  про життя і творчість Івана Франка. Організаторами гри розробляються оцінювальні маршрутні листи з назвами станцій, які для кожної команди-квестора розміщені в різному порядку. До програми квесту долучаються вчителі, які будуть відповідальними за кожну станцію, контролюватимуть хід виконання завдань та виставлятимуть у маршрутні листи кожної з команд бали за правильні відповіді.

Реквізит: маршрутні листи, ручки, відомості для підрахунку балів, конверти із завданнями.

Ведуча. 

        Американо-англійський поет Томас Стернз Еліот зазначив, що великі поети ніколи не помирають, бо це взагалі не люди, а великі душі. Таким  є Іван Якович Франко.  Тому усі разом, і кожна команда зокрема, пригадаємо творчість Каменяра, вкотре усвідомимо значимість  його постаті для українського народу.

Упевнена, що ви успішно подолаєте усі випробування квесту, і ми вже скоро зустрінемося на цій же станції, щоб привітати вас з перемогою. У пригоді вам стануть  ваші знання біографії та творів Івана Франка, а також логіка, витримка, кмітливість, згуртованість та бажання перемогти. Отже, познайомимося з героями сьогоднішнього змагання: вітаємо оплесками команди-квестори ,,Каменярі” та ,,Беркути”.

Ведуча. Не помилюся, якщо скажу, що результат квесту наполовину залежить від підготовки команд-учасниць, ще на 30% від їх бойового настрою та зібраності, але не останню роль відіграє і її величність фортуна! Нехай вона буде справедливою та прихильною до всіх в однаковій мірі, а за правильністю і чесністю квесту простежить наше професійне журі, з яким настав час познайомитися ближче!

Ведуча. Зараз кожна команда отримає маршрутний лист, у якому позначено назви станцій, на яких ви будете виконувати завдання, які так чи інакше повязані з Іваном Франком. Вони дадуть вам змогу отримати певну кількість балів. Мені залишається тільки побажати командам проявити себе якнайкраще та отримати  максимум балів на кожній станції!

Капітани отримують маршрутні листи та вирушають з командами для проходження станцій

Станція «Із сторінок життя»

Завдання: відновити події життя та творчості  Івана Франка.

Оцінювання – максимально 20 балів

1. 1856р.-

2. 1875р.-

3. 1877р.-

4.1885р.-

5. 1893р.-

6. 1896р.-

7. 1916р.-

 

Відповіді. 1856р. – народився І.Франко

                   1875р. – вступ до Львівського університету

                   1877р. – перший арешт І.Франка

                   1885р. – поїздка у Київ, знайомство з Ольгою Хоружинською

                   1893р. – захист докторської дисертації у Відні

                   1896р. – вийшла збірка «Зів’яле листя»

                   1916р. – Іван Франко помер

                   

Станція «Поетична»

Завдання: відновити пропущені слова рядків із поезій Івана Франка

Оцінювання – максимально 20 балів

 

  1. Ой ти, дівчино, _________,

Чом твоє ________ – колюче терня?

Чом твої устонька – тиха ________,

А твоє слово остре, _________?

 

 

  1. Чого являєшся мені _____________?

Чого _____________ ти до мене

Чудові ________ ті ясні, Сумні,

Немов криниці дно ____________?

 

  1. Словом __________, мов трубою,
    ________________ зве з собою,—
    Міліони радо __________,
    Бо се ________духа чуть.

 

Правильні відповіді

Ой ти, дівчино, з горіха зерня,

Чом твоє серденько – колюче терня?

Чом твої устонька – тиха молитва,

А твоє слово остре, як бритва?

 

 

Чого являєшся мені     У сні?

Чого звертаєш ти до мене

Чудові очі ті ясні,       Сумні,

Немов криниці дно студене?

 

Словом сильним, мов трубою,
Міліони зве з собою,—
Міліони радо йдуть,
Бо се голос духа чуть.

 

Станція «Кімната асоціацій»

Завдання: розгадати кроссенс, у якому приховані факти із життя та назви творів Івана Франка

Оцінювання: максимально 30 балів

 

  1.                                                            2.

http://thumbs.dreamstime.com/thumb_2364/23642210.jpg

 

 

3. Пов’язане зображення

 

4.                                                                                    5.

 

Кросворд до казки "Фарбований Лис"

 

                                                                             

 

6.                                                                       7.

Где водятся сойки. Сойка - птица семейства врановых

 

 

 

 

8.                                                               9.

 

 Як правильно садити грецький горіх? – Розсадник Васильєв Сад

 

Відповіді: 1. Народився у сім’ї коваля.

  1. Родинна хата у с. Нагуєвичі
  2. Повість «Захар Беркут»
  3. Сонет «Сікстинська Мадонна»
  4. «Фарбований Лис»
  5. Новела «Сойчине крило»
  6. Поема «Мойсей»
  7. Вірш «Тричі мені являлася любов»
  8. Вірш «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…»

 

Станція «Дешифратор»

Завдання: розшифрувати твори Івана Франка за буквами алфавіту

Оцінювання: максимально 15 балів

 

16, 7, 16, 31   12     20, 19, 16, 7, 16, 31                     «Лель і Полель»

 

17, 1, 18, 12, 20, 24, 16, 33, 18, 23, 15, 1                   «Маніпулянтка»

 

2, 19, 21, 11, 22, 16, 1, 3      22, 17, 12, 8, 23, 31, 22, 33     «Борислав сміється»

 

 

Станція «Крилаті вислови»

Завдання: назвати твори Івана Франка, рядки з яких стали крилатими

Оцінювання: максимально 20 балів

  1. Народе мій, замучений, розбитий, мов паралітик той на роздорожжу, презирством, ніби струпом вкритий.            (поема «Мойсей)
  2. Лиш боротись – значить жить!                      (вірш «Vivere memento!»)
  3. Вогонь в одежі слова                                      (поема «Лісова ідилія»)
  4. Доки будете жити в громадськім                  (повість «Захар Беркут»)

       порядку, дружно держатися купи,

       незламно стояти всі за одного,  а

       один за всіх, доти ніяка ворожа сила

       не побідить вас.

Станція «Ерудит»

Завдання:

Оцінювання: максимально 15 балів

1. Розшифруйте  назву збірки І. Франка:

 

 

                   

        , Щ  https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSCDDbbHk5P389OxGAN4502Gk4cpK7MEVnY_30l8caS7mCYxq2dhttps://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQfhEDdru-cM7rx-zuzZzTerwrq_0zeUT9wQunz-2Me-m8NNfl

 

 

 

 

 

 

 

                   ,И   ,и

                                                                                         ( «Коли ще звірі говорили»)

 

 

 

2. Розташуйте букви в правильному порядку:

  МАЯКЕРН       ( Каменяр)

 

 

3. Розгадайте ребус:

 

  Є     Ч І

_______________     

 ГУ               (Нагуєвичі)

 

Маршрутний лист

гри-квесту «Творчість Івана Франка»

Команда ______________________ 10 класу

 

 

 

 

Станція

Кабінет

Кількість балів

Штрафні бали

Підпис координатора

1

,,Із сторінок життя’’

 

 

 

 

2

,,Поетична”

 

 

 

 

3

,,Кімната асоціацій”

 

 

 

 

4

,,Дешифратор”

 

 

 

 

5

,,Крилаті вислови”

 

 

 

 

6

,,Ерудит”

 

 

 

 

Загальна кількість балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція "Творча"

  Установити відповідність частин поезій Тараса Шевченка.

Оцінювання – максимально 16 балів

"Мені тринадцятий минало..."

Уже покликали до паю,//А я собі у буряні молюся Богу..

Поглянув я на ягнята - // Не мої ягнята!

І ми, жартуючи, погнали// Чужі ягнята до води.

Чому Господь не дав дожить // малого віку у тім раю.

Станція «Швидкісна»

Потрібно дати якнайбільше більше правильних відповідей за одну хвилину.

Оцінювання – максимально     20    балів

Клоуз-тест "Так"-"Ні"

1.      Народився Тарас Шевченко у селі Кирилівці.        (Ні. Моринці)

2.     Ім'я "Тарас" означає приємний.                           (Ні. Бунтар).

3.     Дівоче прізвище матері Тараса Шевченка Бойко.    (Так)

4.     У родині Шевченка було 8 дітей.                        (Ні. Шестеро)

5.     Батько Тараса Шевченка був кравцем.         (Ні. Стельмахом)

6.     Матір і старшу сестру Тараса звали Оксана. (Ні. Катерина)

7.     Щоб викупити Шевченка з кріпацтва портрет Жуковського намалював Брюллов.                                                                    (Так).

Станція «Музична»

Прослухати уривок мелодії. Відгадати за мелодією пісню на слова Тараса Шевченка. Розповісти історію написання поезії, яка покладена на музику; які назви мав цей твір у передруках, скількома мовами перекладений,  назвати композитора, з  музикою якого виконується цей твір і нині.

Оцінювання – максимально 10 балів.

 

docx
Додано
27 березня
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку