Відомі українські педагоги

Про матеріал
У презентації висвітлені основні події життя та творчості відомих українських педагогів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Алла Михайлівна Богуш(1939 - …)Основні праці: Заняття з розвитку мови у дошкільному закладі (1979), Мовленнєва підготовка дітей до школи (1984), Розвиток українського мовлення у дошкільників (1991), Методика навчання української мови у дошкільних закладах (1993), Витоки мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку (1997), Педагогічні нотатки та роздуми (2001), Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика (2002) та ін. Народилася в м. Єнакієво Донецької області - український педагог, доктор педагогічних наук, академік АПН України. Досліджує проблеми дошкільної лінгводидактики, використання українського народознавства в дошкільному закладі.

Номер слайду 2

Григорій Савич. Сковорода(1722-1794)Народився в с. Чорнухи, Лубенський полк, Гетьманщина, Російська імперія, нині Полтавська область, Україна - український філософ-містик, богослов, поет, педагог, можливо, і композитор літургійної музики. Мав значний вплив на сучасників і подальші покоління своїми байками, піснями, філософськими творами, а також способом життя, через що його називали «Сократом»Твори Сковороди за його життя ніколи не друкувалися. Вперше його твір діалог «Наркісс» було надруковано 1798 року . У 1837 році окремими книжками з'явилися «Басни Харьковскія», «Бесѣда, нареченная двое», 1839 року — «Дружескій разговор о душевном мирѣ», «Убогій Жайворонок», «Брань архистратига Михаила со Сатаною», також протягом 19 століття виходили деякі уривки, листи та поезії.

Номер слайду 3

Народився в місті Білопілля Харківської губернії (нині районний центр Сумської області України) - український радянський педагог і письменник, один із засновників системи дитячо-підліткового виховання. А. С. Макаренко створив два взірцевих педагогічних заклади – колонію Горького («Педагогічна поема»), комуну ім. Дзержинського («Прапори на баштах», «Марш 30-го року. Антон Семенович Макаренко (1888-1939)Праці: «Педагогічна поема», «Прапори на баштах», «Книга для батьків» та ін.

Номер слайду 4

Народився в с. Павлиш, Українська РСР, СРСР(нині с. Павлиш Кіровоградської області, Україна) - український радянський педагог, публіцист, письменник, поет. У 17 років він став вчителем заочної школи недалеко від рідного села У 1958 році став заслуженим вчителем УРСР. У його працях часто знаходимо вислови «мудра людська любов», «мудрість жити», «гідність — це мудрість тримати себе в руках». Педагог цілеспрямовано формував у кожного вихованця вміння бути маленьким філософом, осмислювати світ через красу природи. Василь Олександрович Сухомлинський(1918-1970) Відомі книги: «Серце віддаю дітям», «100 порад учителю», «Методика виховання колективу», «Батьківська педагогіка», «О воспитании» та ін.

Номер слайду 5

 Народився в селі Миндикауци Хотинського повіту Бессарабії, тепер с. Олексіївка Сокирянського району Чернівецької області - український педагог. Громадський діяч. Почесний громадянин міста Чернівці. Працював у Новоселицькому районі Чернівецької області учителем у селі Балківці, заступником директора школи у селі Черлена. З 1966 року — заступник директора і викладач математики Чернівецького педагогічного училища, звідки був направлений директором Чернівецької середньої школи №6. Олександр Миколайович. Доготар (1924 - …) Відзнаки: медаль «За перемогу над Німеччиною у Великій Вітчизняній війні 1941–1945 рр.»; медаль «Двадцять років перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941–1945рр.»; Почесний громадянин міста Чернівці (20 вересня 1988 р.)

Номер слайду 6

Народився на Буковині - український педагог, мовознавець-лексиколог, перекладач. Брат письменниці Ольги Кобилянської та живописця Степана Кобилянського. Очолював українське шкільне товариство «Сковорода». Автор низки підручників з класичних мов для українських гімназій. Перекладав твори Генріха Гейне, Фрідріха Шиллера. Юліан Юліанович. Кобилянський(1859-1922) Уклав українсько-німецько-латинські словники, написав праці «Педагогіка для педагогічних училищ» (1900), «Естетичне виховання в гімназії» (1901) та ін.

Номер слайду 7

Народилася в місті Ізмаїл Одеської області- український педагог, доктор педагогічних наук, професор. Досліджує проблеми дидактики, методики початкової освіти, підготовки дитини до школи. Автор підручників для початкової школи. Основні праці: Навчально-виховний процес у малокомплектній школі (1988), Розвиток пізнавальної самостійності молодших школярів (1982), Розвивай свої здібності (1995), Дидактика початкової школи (1999) та ін. Олександра Яківна Савченко(1942 - 2020)

Номер слайду 8

Народився с. Попеляни Пустомитівського району Львівської області український педагог, доктор педагогічних наук, професор, академік АПН України. Засновник і дослідник комплексу «дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад».кандидатська дисертація «Педагогічні умови ефективного здійснення єдності шкільної та позашкільної виховної роботи учнівського колективу» (1980); докторська дисертація “Педагогічні основи виховного процесу в комплексі «школа-дитячий садок». Володимир Григорович. Кузь (1938 - 2018) Основні праці: Виховний комплекс «школа — дитячий садок» (1990), «Школа — центр виховання» (1991), «Основи національного виховання: концептуальні положення» (1993) та ін.

Номер слайду 9

Народився в с. Комишуваха, Запорізька область, Українська. РСР, СРСР)-український учитель, дослідник і популяризатор української мови, письменник, літературознавець, теле- і радіоведучий. Учитель вищої категорії, методист, доцент. Заслужений працівник освіти України (2017)Олександр Миколайович. Авраменко (1971 - …) Автор понад 50 підручників і посібників з української мови та літератури; унікальних самовчителів «Українська за 20 уроків» (2014), «100 експрес-уроків української» (2016).

Номер слайду 10

Народилася  Борзна, Чернігівська губернія, Російська імперія - український педагог, прогресивна діячка народної освіти, організатор і керівник недільних шкіл, методист початкової школи. Засновник й учитель Харківської жіночої недільної школи, яка стала організаційно-методичним центром недільних шкіл , член Харківського товариства поширення серед народу грамотності, попечителька однокласної земської школи в с. Олексіївка Катеринославської губернії (нині Луганська обл.), збудованої на власні кошти. Христина Данилівна Алчевська(1841-1920) Автор методичного посібника для навчання дорослих «Книга дорослих», праці «Передумане й пережите», в яку ввійшли щоденники, листи, спомини; упорядник покажчика книжок для народного й дитячого читання "Що читати народу?" у 3-х т.

Номер слайду 11

Вважається класиком вітчизняного дошкільного виховання. Софія Федорівна Русова (1856 - 1940) Народилася в селі Олешня, Городнянського повіту, Чернігівської губернії, Російської імперії - українська педагогиня, прозова письменниця, літературознавиця та громадська діячка, одна з організаторок жіночого руху в Україні. Серед ключових принципів педагогічної концепції Русової: гуманізм, демократизм, народність, природовідповідність, культуровідповідність, особистісно орієнтований підхід, соціальна обумовленість виховання та загальнолюдські цінності. Центральне місце в багатогранній педагогічній спадщині вченої займає концепція української національної системи освіти і національного виховання. Основні праці: «Теорія і практика дошкільного виховання», «Дитячий сад на національнім ґрунті», «Дошкільне виховання», «Нова школа соціального виховання», «Націоналізація дошкільного виховання» ...

Номер слайду 12

Іван Іванович Огієнко (1882 – 1972) Народився в містечку Брусилів, нині — селище міського типу, районний центр Житомирської області, Митрополит Іларіон — український науковець, єпископ ППЦ, предстоятель УГПЦК, політичний, громадський і церковний діяч, мовознавець, лексикограф, історик церкви, педагог. Член Київського товариства старожитностей і мистецтв, дійсний член Наукового товариства імені Тараса Шевченка. Огієнко - один із фундаторів і лекторів Української педагогічної академії, що започаткувала систему післядипломної освіти, Українського державного університету в Києві, у когорті тих перших українських учених, які розпочали справу заснування Української Академії наук. Огієнко — автор багатьох наукових праць з українського мовознавства, історії церкви, культури, канонічного праваІсторія української культури (1918, 1991, 1992, 2002). Український стилістичний словник (1924). Історія українського друкарства (1925, 1983, 1994). Костянтин і Мефодій. Їх життя та діяльність (1926). Нариси з історії української мови. Система українського правопису (1927, 1990).

Номер слайду 13

Віктор Федорович Шаталов (1927-2020)Народився у м. Сталіно (нині Донецьк). Після завершення навчання в школі призваний на військову службу (1945), учасник Другої світової війни. Закінчив фізико-математичний факультет Сталінського державного педагогічного інституту (1953). Працював вчителем математики, директором школи і знову вчителем. Державні звання: Заслужений вчитель УРСР (1987 р.), Народний вчитель СРСР (1990 р.), Лауреат премії імені Н. Крупської. Нагороджений Орденами Вітчизняної війни ІІ ступеня, “За мужність”, “Знак Пошани”, “Дружби народів”, “Миколи Чудотворця”, медаллю А. Макаренка, почесним знаком Донецької міськради “За заслуги перед містом”. Особливості школи та експерементальних класів. Наукові технології, методи, системи та інновації. Бібліографія про життя та діяльність. Результати впровадження інновацій. Бібілографія творів. Автор системи навчання із використанням опорних сигналів. Використовує педагогіку співробітництва, ігрові форми занять.

Номер слайду 14

Олександр Антонович Захаренко(1937-2002)Народився в м. Кам’янка Кам’янського району Черкаської області. По закінченні фізико-математичного факультету Черкаського педагогічного інституту (1959) працював за призначенням у с. Сахнівка Корсунь-Шевченківського району Черкаської області. У 1966 р. О. А. Захаренко призначається директором Сахнівської середньої школи і працює на цій посаді 35 років. Він виріс від звичайного директора школи до відомого не лише в Україні, а й за її межами новатора, першопроходця, знаного педагогічного мислителя, творця авторської школи, який збагатив теорію і практику виховання школярів оригінальними підходами й методами здійснення виховного процесу. Неодноразово відзначався державними нагородами: медалями «За трудову відзнаку», «За доблесну працю», медаллю А. С. Макаренка, орденом Леніна, орденом «Знак Пошани», знаком «Відмінник освіти СРСР», мав почесне звання «Заслужений вчитель УРСР» (1974), почесне звання «Народний вчитель СРСР» (1983).

Номер слайду 15

Оксана Петрівна Рудницька(1946-2002)Народилася в місті Київ . Український педагог, доктор педагогічних наук, відмінник освіти України, фахівець з музичної педагогіки, виховання особистості засобами мистецтва, культурологічної підготовки студентів педагогічних ВНЗ. У 2003 р. посмертно удостоєна Першої премії АПН України у номінації «За кращу науково-методичну роботу для вчителів, викладачів». Щорічно, починаючи із 2002 р., проводяться Міжнародні мистецько-педагогічні читання пам’яті професора О. П. Рудницької. Авторка праць з проблем неперервної мистецької освіти, художньо-естетичного розвитку особистості в системі професійної освіти, зокрема таких, як «Основи педагогічних досліджень (1998), «Музика і культура особистості: проблеми сучасної педагогічної освіти» (1998), «Основи викладання мистецьких дисциплін»(1998) та ін. За навчальний посібник «Педагогіка: загальна і мистецька» (2002)

Номер слайду 16

Михайло Петрович Драгоманов(1841-1895)Народився в місті Гадяч на Полтавщині. Український вчений-історик, літературознавець, публіцист, фольклорист, філософ, педагог, суспільно-політичний і громадський діяч, засновник українського соціалізму, один із організаторів «Старої громади» у Києві, доцент Київського університету (1864–1875), професор Вищої школи у Софії (1889–1895), активний діяч Київської громади, засновник Вільної української друкарні в Женеві та «Женевського гуртка», видавець політичного журналу «Громада», учасник боротьби проти національного і соціального поневолення українського народу. Автор праць з питань шкільної освіти «Земство і місцевий елемент в народній освіті» (1866), «Про педагогічне значення малоросійської мови» (1866), «Народні школи на Україні серед життя і письменства в Росії. (1877) та ін. 

Номер слайду 17

Микола Дмитрович Ярмаченко(1928-2010)Народився в с. Черемошна на Київщині. Український вчений-педагог, фахівець у галузі сурдопедагогіки та теорії й історії педагогіки, засновник і перший президент Академії педагогічних наук України. Отримав вищу освіту на дефектологічному факультеті в Київському державному педагогічному інституті імені О. М. Горького (1947–1951). Там же закінчив аспірантуру і захистив кандидатську дисертацію (1954), а пізніше – докторську (1969). Обидві дисертації присвячено питанням сурдопедагогіки. За активну плідну працю, значний внесок у розвиток педагогічної науки, активну участь у заснуванні і становленні АПН України М. Д. Ярмаченко відзначений нагородами: орден «Дружби народів СРСР» (1986 р.), орден «За заслуги ІІІ ступеня» (1998 р.), орден «За заслуги ІІ ступеня» (2008 р.), медаль А. С. Макаренка (1986 р.), медаль Н. К. Крупської (1988 р.), золота медаль «М. П. Драгоманов 1841–1895». Йому присвоєно звання Заслуженого працівника науки і техніки Української РСР (1991 р.), він нагороджений Почесною грамотою Верховної Ради «За особливі заслуги перед Українським народом» (2003 р.); отримав значок «Відмінник народної освіти» (1998 р.) та відзнаку АПН України «Ушинський К. Д.» (2004 р.).

Номер слайду 18

Тамара Іванівна Цвєлих (1910-2010)Народилася в місті Кременчуці.- українська педагогиня, фахівчиня з методики дошкільного виховання, засновниця наукової школи естетичного виховання. Навчалася майбутня педагогиня в Харківському, потім в Київському державному університеті ім. Тараса Шевченка. У 1937 р., закінчивши університет, відбула встановлений іспитовий стаж педагогічної роботи в школі і була удостоєна звання учителя середньої школи. Під час Другої світової війни Т. Цвелих була змушена евакуюватися в Курськ. Після війни повернулася в Україну і у 1949 р. успішно захистила дисертацію на тему: «Комсомольська підпільна організація «Молода гвардія» і її значення для виховання радянської молоді. Т. Цвелих мала безліч захоплень: педагогіка і психологія, література, образотворче мистецтво, природа. Вона постійно самовдосконалювалась, була людиною неординарною, володіла неперевершеним умінням зацікавити науковою творчістю. Як талановитий наставник, Т. Цвелих підготувала близько чотирьох десятків кандидатів наук. Учні та друзі згадують її як людину привітну і доброзичливу, спілкування з якою  заряджало доброю енергетикою.

Номер слайду 19

Микола Петрович Гузик(1941-2021)Народився в с. Гірське Миколаївського району Львівської області - директор «Авторської школи М. П. Гузика», народний вчитель України, кандидат педагогічних наук, член-кореспондент НАПН України, член Союзу вчителів України. Після закінчення у 1967 р. природничого факультету Мелітопольського державного педагогічного інституту працював на посадах вчитель хімії та заступника директора з виховної роботи Байтальської СШ Ананьївського району Одеської області. Автор понад 200 статей та публікацій, 7 книг. Комбінована система організації навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі: дис. … канд. пед. Наук.  Лекційно-семінарська система навчання М. П. Гузик, Н. П. Пучков. Органическая химия. Дидактический материал по химии для 10 класса. Профільне навчання: як організувати, не зруйнувавши школу. Заслужений працівник освіти України з 1994 р. Нагороджений орденом «Знак пошани» (1980 р.), медалями: «За трудову доблесть» (1973 р.), Н. К. Крупської (1985 р.), К Д Ушинського (2001 р.), В. О. Сухомлинського (2006 р.), Почесними грамотами Міністерства народної освіти УРСР (1972 р.) то МОН України (1998, 2003, 2007 рр.).

Номер слайду 20

Надія Федорівна Скрипченко (1931-1996)Народилася в с. Лисянка Черкаської області. Відома українська педагогиня, фахівчиня з початкової освіти, яка досліджувала актуальні проблеми навчання й виховання школярів-шестиліток в умовах педагогічного експерименту. Здійснила теоретичний аналіз навчання, виховання і розвитку шестирічних дітей, розробила серію діагностичних методик для визначення рівнів їхнього розвитку. Науковий внесок Надії Федорівни в розвиток української педагогічної науки є досить вагомим. Її перу належить близько 400 наукових і науково-методичних праць. Зробила вагомий внесок у розробку багатьох дидактичних, навчальних і методичних посібників для вчителів і вихователів, які працювали з шестилітніми дітьми («Вивчення української мови в підготовчих класах загальноосвітніх шкіл», 1978; «Навчальні завдання із звукового аналізу й письма», 1981; «Календарне планування програмного матеріалу в експериментальних підготовчих класах», 1981; «Уроки навчання в підготовчих класах», 1982; «Методичні рекомендації щодо проведення дидактичних ігор в підготовчих класах», 1983; «Дидактичні ігри і пізнавальні завдання в підготовчих класах», 1984; Навчання письма шестирічних», підготовчих класів і дошкільних закладів. 2 книги», 1985; «Дидактичний матеріал з навчання грамоти», 1989).

pptx
Додано
27 березня
Переглядів
2131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку