розширювати та поглиблювати знання учнів про свою країну; розвивати в дітей прагнення бути свідомими громадянами України; формувати високі громадянські якості: почуття поваги до символів держави, його культури, мови, історії, громадянську гідність; виховувати любов до рідного краю.
Мета: розширювати та поглиблювати знання учнів про свою країну; розвивати в дітей прагнення бути свідомими громадянами України; формувати високі громадянські якості: почуття поваги до символів держави, його культури, мови, історії, громадянську гідність; виховувати любов до рідного краю.
Обладнання : святково прибраний клас, мультимедійна дошка, проектор, вишиті рушники, мультимедійна презентація , звукозапис.
Хід заходу
Вихователь. Вітаємо вас! Сьогодні ми з вами будемо проводити конкурс – гру «Моя найкраща в світі сторона, чарівна , неповторна Україна ». Представляємо вам команди. За «Синім» столом сидить команда 2-а класу, а за «Жовтим» – 2-б.
Кожний конкурс повинен оцінюватися, тому представляємо наше журі.
Ознайомлення з правилами гри і маршрутом. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал, на обдумування відповіді дається 30 секунд.
Конкурс № 1
Наш народ має свою давню історію, багаті традиції. І тому обов’язково має свої святині, а саме символи.
Народні символи – це те, що найбільше любить і шанує даний народ. В одних народів їх більше, в інших менше. Називаючи народний символ, можна дізнатися, про яку країну іде мова. Так, коли ми говоримо – клен, то знаємо, що це символ Канади, тюльпан – це символ Голландії, хризантема і сакура – символи Японії, в Індії – лотос, в Ірландії – трилисник, а в Англії – троянда…
Українці мають свої традиції, які споконвіку шанують і бережуть - це батьківська хата, материнська пісня, святий хліб, вишитий рушник, червона калина, зажурена верба, хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Всі вони наші давні і добрі символи, наші обереги. Можливо, маючи такі прекрасні символи, український народ зумів уберегти від забуття нашу пісню і думу, нашу історію і родовідну пам'ять, волелюбність. Про народні символи складено багато пісень і легенд, вони використовуються в обрядах, звичаях. Їх вишивають на сорочках, рушниках. Народні символи – це наші святині.
«Народні символи» (поставити у відповідність) (робота в групах)
ЖИТО - символ життя. Це знак добробуту і злагоди в сім'ї.
БАРВІНОК - символ вічності.
КАЛИНА - символ краси, кохання, щастя.
ВЕРБА - символ журби.
ЛЕЛЕКА – символ сімейного затишку і благополуччя.
СОЛОВЕЙ - символ веселощів, задоволення.
УКРАЇНСЬКИЙ ВІНОЧОК — символ життя, долі, життєвої сили; символ дівоцтва. Вінок є також символом довершеності.
ВИШИВАНКА — символ здоров'я, краси, щасливої долі, родової пам'яті,
порядності, чесності, любові, святковості; оберіг. Вишита національна жіноча та чоловіча біла сорочка. Символіка вишивки залежала від того,
кому призначалося вбрання: парубкові — нареченому, чоловікові, хлопчикові; дівчині, заміжній жінці.
Конкурс № 2
Скільки б ми не навчалися, все одно не зможемо все осягнути, всього знати. Зрозуміти значення того чи іншого слова нам допомагає словник. Але сьогодні у вас його немає. І тому вам пропонується завдання конкурс, що має назву « Застарілі слова», тобто слова які раніше використовували при спілкуванні. В завданні подано застаріле слово і три варіанти відповіді, серед яких вам потрібно вибрати одну, яка відповідає значенню цього слова. За правильно назване значення слова — 1 бал. Для команд пропонується по 5 слів.
Завдання для команди «Синіх»
Затяги – набирання військових добровольців.
Басни — вигадки
армати – гармати, військове спорядження
фамиліянт — родич, нащадок
живот- життя
Завдання для команди «Жовтих»
атаман – сільський староста
байка – небилиця, вигадка.
охочій — волонтер, найнятий
пашня — засіяне поле
тріумф — блискуча перемога
Журі рахує бали .
Конкурс № 3
Вихователь. Наш народ великий і мудрий і все це сприяло розвитку усної народної творчості. Напевно, всі ви знаєте безліч українських народних пісень, казок.
казочки. Народ український склав і зберіг у своїй пам’яті безліч казок. Стільки ж додали і письменники. Героями українських казок є і люди, і тварини, і птахи, і фантастичні істоти. І в наступному конкурсі «Казкові загадки » ви спробуєте відгадати назви добре відомих вам казок. За кожну правильну назву казки — 1 бал.
Команді «Синіх»
( Лисичка сестричка та вовк панібрат)
(Біда навчить)
(Пан Коцький)
Команді «Жовтих»
1.Назвіть казку де дід та баба не дозволяли онучці грітися біля вогню? (Снігуронька)
(Мудра дівчина)
3.В якій казці дід і баба знайшли качечку , а вона потім стала прекрасною дівчиною.
(Кривенька качечка)
Конкурс 4
«Відгадай за описом»
Розпочати наступний конкурс хотілося б зі слів К.Д. Ушинського, він писав: "Природа - один з наймогутніших агентів у вихованні людини і ретельне виховання без участі цього агента завжди буде озиватися сухістю, односторонністю, неприємною штучністю."
З-поміж провідних чинників, які виховують у дітей любов до оточуючого середовища і рідного краю, збагачують їх життєвий досвід, є природа. Тому видатні педагоги, письменники надавали великого значення цьому важливому засобу впливу на дитячі душі.
Вихователь. Ми любимо українську землю: її чудову мальовничу природу, а також її мешканців — братів наших менших: комах, тварин, птахів. У цьому конкурсі на сцену мають вийти тільки два учасники конкурсу — по одному від кожної команди. За 2 хвилини вони повинні по черзі описувати живу істоту, не називаючи її. Учасник другої команди має відгадати цю істоту. За кожну правильну відповідь — 1 бал. Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.
Конкурс 5
Вихователь. Україна — дуже велика країна. Ми вже багато що знаємо, але й багато чого нам ще невідомо. У цьому конкурсі,що називається «Факт «Так чи ні», я буду називати той чи інший факт, а ви повинні підтвердити його чи заперечити. За правильну відповідь 1 бал.
Завдання команди «Синіх»
Завдання команди «Жовтих»
Конкурс №:6
«Видатні українці»
Вам потрібно назвати прізвища відомих людей України. Вони є культурними і громадськими діячами . Ви бачите їх на екранах телевізорів, читаєте про них в пресі. Ми повинні пам’ятати, - хто ми , берегти і примножувати культурне і духовне багатство України.
Конкурс № 7
«Український рушник»
Учитель. Українці — народ працелюбний. Вони завзято малюють, складають вірші, співають, орють землю, куховарять. Ви теж сьогодні попрацюєте. Вам потрібно «вишити» рушник. Але він буде не з тканини, а паперовий — ви його намалюєте олівцями на папері. На рушникові потрібно зобразити рослинний або геометричний орнамент, треба щоб усі елементи орнаменту були симетричні. На завдання вам відводиться 3, 5 хвилини. «Рушник» оцінюється за 5-бальною системою.
А тим часом хотілося б задіяти наших вболівальників. Нехай допоможуть своїм командам , яким чином? Слід доповнити приказки
За кожну правильну відповідь — 1 бал.
1. Праця людину годує, а лінь… (марнує).
2. На сонці тепло, а біля матері… (добре).
3. У дитини заболить пальчик, а у мами —… (серце).
4. Не одежа красить людинy, а дoбpa… (cпpaвa).
5. Пташка красна своїм пір’ям, а людина —… (знанням).
6. Потрібно учиться — завжди… (знадобиться).
7. Друга шукай, а знайдеш… (тримай).
8. Мир та лад — великий… (клад).
Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.
Вихователь:
Моя найкраща в світі сторона,
Чарівна, неповторна, Україно!
Для мене в цілім світі ти — одна
І рідна, й мила, дорога, єдина.
Ми всі малі пагінчики твої
Прийшли у світ, щоб в нім добро творити.
Хоч, може, й кращі є на цій землі краї,
Та нам судилось в Україні жити.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НОВГОРОД –СІВЕРСЬКА ДЕРЖАВНА ГІМНАЗІЯ ІМЕНІ К.Д.УШИНСЬКОГО
Гра - конкурс
«Моя найкраща в світі сторона, чарівна, неповторна Україна!»
Підготували і провели
класний керівник Шахунова В.П.
вихователь Кунцевська В.В.
2014 – 2015 н.р.