Гра-подорож «Математичний експрес»

Про матеріал
Гра-подорож «Математичний експрес» для учнів 2 класу. Конспект уроку з використанням стратегії розвитку критичного мислення, що спонукає учнів до дії, теоретичного і практичного мислення, пов’язаного з практикою.
Перегляд файлу

      Гра-подорож «Математичний експрес» (для учнів 2 класів)

Мета: розвивати математичні здібності, уміння долати труднощі та працювати за планом; виховувати послідовність, увагу.

Правила гри. Клас ділять на шість команд. Парти стоять півколом. На дошці прикріплений макет потягу, викладені конверти – «зупинки» із завданнями. Потяг рухається і зупиняється біля кожної зупинки.

                                                                    Хід гри

Представлення команд і їх капітанів.

Оголошення умов змагання: за кожну правильну відповідь, безпомилкове виконання завдань члени команд отримують фішки. Переможе та команда, у якої буде найбільша кількість фішок.

Представлення журі.

Станція №1 «Обчислювальна»

(Команда, яка першою правильно виконає завдання, отримує 6 фішок, друга – 5, третя – 4, четверта – 3, п’ята – 2, остання – 1.)

Завдання: у кожної команди – набір карток із виразами та відповідями. Вам необхідно розв’язати кругові приклади, щоб скласти доріжку. Один член команди читає приклад та кладе картку на стіл, інший кладе картку з відповіддю. Наступний учень кладе картку з прикладом з відповідною до відповіді цифрою на початку.

Станція №2 «Уважна»

(За кожну правильну відповідь команда отримує одну фішку.)

Завдання: розв’язати задачі.

  1.              В 2-А класі 3 хлопчика мріють стати банкирами, а в 2-Б класі – у 3 рази більше . Скільки всього хлопчиків в обох класах мріють стати банкирами?
  2.              Художнику-дизайнеру і фітофлористу потрібно було оформити 12 залів для виставки, але вони оформили у 2 рази менше. Скільки їм залишилося оформити залів?
  3.              Листоноша розніс 35 газет, 19 – журналів і 8 вітальних листівок . Скільки всього друкарських видань розніс листоноша?
  4.              В перукарні «Аліса» за 2 години підстригли 16 чоловік, в перукарні «Мрія» - на 3 чоловіка менше, а в перукарні «Алегро» - стільки, скільки підстригли в перукарні «Мрія». Скільки всього людей підстригли в трьох перукарнях?

Станція №3 «Виробницька»

(За якісну роботу – 5фішок, за роботу з недоліками – 3 фішки)

Завдання: за певний відрізок часу (3 хв.) виготовити сигнальні картки для уроку математики за допомогою шаблонів. (Для всіх членів команди.) Домовитися, хто яку роботу буде виконувати, намагаючись якісно і швидко виконати завдання.

Станція №4 «Загадкова»

(Команда, яка першою відгадає назву, отримує собі прибуток – 5 фішок.)

Завдання: якщо правильно виконаєте завдання, то дізнаєтесь, як називається людина, яка використовує товари і послуги для задоволення власних потреб.

 

 

39 + 31 =

 

 

 

80 – 50 =

 

 

 

42 + 36 =

 

 

 

58 + 24 =

 

 

 

89 – 45 =

 

 

 

 

67 + 12 =

 

 

 

29 + 17 =

 

 

 

16 + 44 =

 

 

 

 

Т

 

Ч

 

О

 

В

 

А

 

С

 

К

 

Ж

 

И

 

П

 

71

 

60

 

78

 

79

 

46

 

70

 

45

 

82

 

44

 

30

 

Станція №5 «Дореміфасолька»

Кожна команда виконує свою улюблену пісню. (Цей конкурс не оцінюється.)

Станція №6 «Кмітлива»

(За кожну павильну відповідь команда отримує одну фішку.)

І Завдання: розв’язати задачі про економію, бережливість, раціональну діяльність.

  1. Із незакритого до кінця крану з водою за годину виливається крапля за краплею 10 л води. Скільки води виллється за 4 години?
  2. Туристи не загасили вогнище, почалася пожежа, під час якої згоріло 15 га лісу. На кожному гектарі росло 100 дерев. Скільки всього згоріло дерев?
  3. Один вантажний автомобіль за один раз може перевезти два верстати. Скільки потрібно таких автомобілів , щоб перевезти 18 верстатів?
  4. Є два бідони місткістю 2л і 7 л. Як за їхньою допомогою набрати з річки 3л води?

ІІ Завдання: Придумати одну задачу від команди на раціональне використання часу в дві дії.

Станція №7 «Місто математичних загадок»

(За кожну правильну відповідь гравець отримує 1 фішку.)

1.Вовк і Заєць пішли купувати морозиво. Вовк і каже: «Я – великий і куплю три морозива, а ти – маленький і попроси два морозива». Заєць погодився. Вовк купив три морозива, а Заєць… два рази по дві порції. З’їв Вовк морозиво, глянув на Зайця, та як крикне: ―Ну, Зайцю, постривай!» Чому розгнівався Вовк? (Тому, що Заєць з’їв 4 морозива.)

2.У кімнаті були стільці на 3-х і 4-х ніжках. Скільки було яких стільців, якщо всього ніжок – 10? (10 = 3 + 3 + 4, отже, було 2 стільці на 3-х ніжках і 1 стілець на 4-х ніжках.)

  1.          Тимко сказав: «У мене 10 марок, а в тебе, Сашко, скільки?» Сашко відповів: «У мене стільки марок , скільки і в тебе, та ще половина всіх моїх марок». Скільки марок у Сашка? (20 марок.)
  2.        5 робітників за 5 год викопують 5 м канави. Скільки робітників викопають 100 м канави за 100 год? (5 землекопів.)
  3.        Два хлопчики ішли рибалити і зустрілися їм по дорозі ще троє хлопчиків. Скільки всього хлопчиків ішло рибалити? (Два хлопчики.)
  4.        Що буде з козою, коли їй мине 7 років? (Піде восьмий.)
  5.        Вирішив півень перевірити свою вагу: став на терези обома ногами і побачив, що важить 2 кг. «А скільки я важу на одній нозі?, - задумався півень. (2 кг)
  6.         Я провів у бабусі понеділок, вівторок, середу і четвер, а моя сестра в цю ж неділю – середу, четвер, п’ятницю і суботу. Скільки всього днів ми гостювали  у  бабусі? (Відповідь: 6 днів.)
  7.       На гілці сиділо 5 синиць і 7 горобців. 6 пташок полетіло. Чи полетів хоча один горобець? (Відповідь: так, полетів, тому що синичок всього 5, і якщо всі вони полетіли, то тоді серед пташок, які полетіли був горобець.).
  8.            Що більше – 5 одиниць другого розряду чи 8 одиниць першого розряду?

Станція №8 «Геометрична»

(Команда, яка першою виконує завдання, отримує 3 фішки.)

Завдання:

  1.    Склади 2 трикутники з 5 однакових паличок.
  2.    Склади з 7 однакових паличок 3 квадрати.
  3.    У фігурі – 5 квадратів. Забери 3 палички так, щоб залишилось 3 квадрати.

Станція №9 «Ігрова»

Гра «Злови м’яч”

- Доповніть речення.

  1.                           Щоб знайти невідомий доданок, … .
  2.                           Периметр – це … .
  3.                           В 1 дм … .
  4.                           Щоб знай ти різницю, … .
  5.                           Квадрат – це … .
  6.                           Трикутник має … .

7)           В 1 м … .

Підбиття підсумків. Нагородження команд медалями «Знавці математики», «Розумники».

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 березня 2023
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку