Гра «Поле чудес»
Давні ремесла українців
Мета: ознайомити учнів з давніми українськими ремеслами; розвивати цікавість до українського декоративно-ужиткового мистецтва; виховувати в учнів бажання берегти, примножувати традиції українського народу, шанувати традиції свого народу.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
ІІ. Основна частина.
З прадавніх часів славився наш народ своєю працелюбністю і талантами. Усе необхідне для життя люди вміли робити самі. Їх не лякала праця при свічках чи каганцях. Дарма, що не було тоді ні фабрик, ні заводів. Речі, виготовлені людськими руками, були надійними й гарними. Згодом певна частина людей навчилась краще від інших ту чи іншу роботу. Вони приділяли їй більше часу й зусиль і ставали справжніми майстрами свого діла. Так виникли ремесла: ткацтво, ковальство, гончарство і ін.
Який майстер працював із деревом, робив хати, млини, криниці?
т |
е |
с |
л |
я |
Хто виготовляв колеса, а також вози і сани?
с |
т |
е |
л |
ь |
м |
а |
х |
4. Завдання для третього відбіркового туру.
Який майстер вичиняв шкіри овець?
к |
у |
ш |
н |
і |
р |
До речі, майстер, який вичиняв шкіри волів та коней – це чинбар, а взуття шив – швець.
Хто виготовляв дерев'яні меблі?
с |
т |
о |
л |
я |
р |
Мабуть, ви й самі здогадаєтесь, що робив різьбяр (вирізав візерунки на дерев'яних виробах); кожухар (шив кожухи); вишивальники (оздоблювали одяг та рушники вишивкою); бондар (міг зробити діжку, відро). Також були майстри, які плели тини, кошики, капелюхи. Своєю натхненною і творчою працею українці зуміли чи не кожне ремесло перетворити на мистецтво.
ІІІ. Підсумок заняття.
Оголошення переможця гри. Нагородження.